BZP: Modernizacja wodociągu w rejonie ul. Malejowskiej wraz z przepięciem starych przyłączy do nowej sieci
14.04.2025
2025/BZP 00190361/01
Wodociągi Jordanowskie Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja wodociągu w rejonie ul. Malejowskiej wraz z przepięciem starych przyłączy do nowej sieci
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wodociągi Jordanowskie Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368807878
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Nasd Skawą 6A
1.5.2.) Miejscowość: Jordanów
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-240
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.7.) Numer telefonu: 18 26 75 389
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@wodociagi-jordanow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://wodociagi-jordanow.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - gospodarka wodna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja wodociągu w rejonie ul. Malejowskiej wraz z przepięciem starych przyłączy do nowej sieci
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7a65f20d-2366-47a0-a8d5-4902d51f2c13
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00190361
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021 – 2027, Priorytet 2 Fundusze europejskie dla środowiska, Działanie 2.12 Rozwijanie systemu gospodarki wodno – ściekowej, Typ projektu B. Zwiększenie efektywności systemów zaopatrzenia w wodę i optymalizacja zużycia wody. FEMP.02.12.-IZ-00-0021/24-00-XXI/158/FE/24
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7a65f20d-2366-47a0-a8d5-4902d51f2c133.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania
(SWZ rozdział X)
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie (Dz. U. poz. 2452 ze zm.),
Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 1557, 1717 ze zm.), tj. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 773), z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
(SWZ rozdział X)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia 2016/679, zamawiający informuje, że:
1) Administratorem danych osobowych Zamawiającego/Zleceniodawcy oraz osób reprezentujących Zamawiającego/Zleceniodawcę jest CBI24 spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Puławska 4D/10, 20-046 Lublin, KRS 0001119169, REGON: 529271070, NIP: 7123479156, e-mail: biuro@cbi24.pl (adres do korespondencji: ul. Okrzei 15/9e, 22-300 Krasnystaw); (dawniej: Radosław Szymaszek, prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą „Radosław Szymaszek Centrum Bezpieczeństwa Informatycznego” z siedzibą w Krasnymstawie, ul. Okrzei 15/9e, 22-300 Krasnystaw, NIP: 5641447418, REGON: 110670379).
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: iod@cbi24.pl lub pisemnie pod adres Administratora do korespondencji.
3) dane osobowe osób fizycznych przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest „Modernizacja sieci wodociągowej w rejonie ulicy Malejówka wraz z przepięciem starych przyłączy do nowej sieci”.
4) w odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 rozporządzenia 2016/679;
5) osoba fizyczna posiada:
a) na podstawie art. 15 rozporządzenia 2016/679 prawo dostępu do danych osobowych jej dotyczących;
b) na podstawie art. 16 rozporządzenia 2016/679 prawo do sprostowania swoich danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 rozporządzenia 2016/679 prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba fizyczna uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy rozporządzenia 2016/679;
6) osobie fizycznej nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e rozporządzenia 2016/679 prawo do usunięcia danych osobowych prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 rozporządzenia 2016/679;
b) na podstawie art. 21 rozporządzenia 2016/679 prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych osób fizycznych jest art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679.
7) Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu, w tym również obowiązków wynikających z rozporządzenia 2016/679, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 rozporządzenia 2016/679 względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał. Obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 rozporządzenia 2016/679 nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (art. 13 ust. 4 rozporządzenia 2016/679).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WJ/ZO/3/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zadanie objęte przedmiotowym zamówieniem realizowane jest przez Zamawiającego w związku z realizacją projektu w ramach Funduszy Europejskich - Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021 – 2027, Priorytet 2 Fundusze europejskie dla środowiska, Działanie 2.12 Rozwijanie systemu gospodarki wodno – ściekowej, Typ projektu B. Zwiększenie efektywności systemów zaopatrzenia w wodę i optymalizacja zużycia wody „Modernizacja sieci wodociągowej i SUW oraz wdrożenie systemu zarządzania siecią” współfinansowany jest ze środków z Funduszu Europejskiego dla Małopolski numer umowy: FEMP.02.12-IŻ.00-0021/24-00-XXI/158/FE/24.
2. Zatrudnianie na podstawie stosunku pracy, zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp.
3. Zamawiający w oparciu o art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga, aby przez cały okres realizacji robót Wykonawca zatrudniał na podstawie stosunku pracy osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 227). Wymagania w tym zakresie dotyczą zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy w szczególności pracowników fizycznych (robotników budowlanych), wykonujących roboty bezpośrednio związane z wykonywaniem robót pod kierownictwem oraz operatorów sprzętu mechanicznego przy pomocy którego realizowany będzie przedmiot zamówienia (wymóg ten nie dotyczy m.in. osób kierujących budową czy dostawców materiałów budowlanych oraz sytuacji, gdy prace te wykonuje osobiście osoba fizyczna prowadząca samodzielnie działalność gospodarczą na podstawie umowy o podwykonawstwo). Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę to wykonywanie robót budowlanych szczegółowo określonych w dokumentach zamówienia.
4. Ilości pracowników niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia określa Wykonawca uwzględniając termin wykonania oraz złożoność Przedmiaru Robót (Załącznik nr 8). Wykonawca na każdym etapie realizacji umowy jest uprawniony do wprowadzenia dodatkowych pracowników lub wymiany tych już zgłoszonych
5. Przedmiotem zamówienia jest remont istniejącej sieci wodociągowej wykonanej z rury stalowej:
• DN 150 dł. l=295mb
• DN 110 dł. l=1560mb
• DN 63 dł. l=127mb
6. Przedmiot zamówienia stanowi w szczególności:
a) Remont sieci wodociągowej o śr. 160 mm
- wykonanie przewiertu sterowanego rurą śr. 160 mm - 285 mb.
- wykonanie przewiertu sterowanego rurą śr. 160 mm z rurą osłonową śr. 225 mm - 10 mb.
- wykonanie przyłączy o śr. 32, 40 i 50 mm o długość 10 m - 24 szt.
b) Remont sieci wodociągowej o śr. 110 mm
- wykonanie przewiertu sterowanego rurą śr. 110 mm - 948,5 mb.
- wykonanie przewiertu sterowanego rurą śr. 110 mm z rurą osłonową śr. 225 mm - 20 mb.
- montaż wodociągu o śr. 110 mm w wykopie otwartym o długości 591,5 mb.
- wykonanie przyłączy o śr. 32, 40 i 50 mm o długość 10 m - 55 szt.
c) Remont sieci wodociągowej o śr. 63 mm
- montaż wodociągu o śr. 63 mm w wykopie otwartym o długości 127 mb.
- wykonanie przyłącza o śr. 32 mm o długość 10 m - 1 szt.
d) Faktyczna długość oraz ilość przyłączy określona zostanie na etapie realizacji robót.
7. Wykonanie uzbrojenia:
a) Studnia pomiarowa betonowa śr. 1600 mm wyposażona w przepływomierz elektromagnetyczny np Siemens MAG8000 dn150, czujnik ciśnienia i moduł bateryjny energooszczędny pomiarowy i rejestrujący z transmisją GPRS
b) Zasuwy strefowe
c) Hydranty naziemne
d) Wymiana przyłączy
8. Wymagania dotyczące uzbrojenia:
a) Zasuwy wykonane z żeliwa sferoidalnego z miękkim uszczelnieniem klina, z trzpieniem wykonanym ze stali nierdzewnej z walcowanym gwintem. Z co najmniej dwukrotnym uszczelnieniem głowicy typu o - ring. Zasuwy wyposażyć w obudowę teleskopową wyprowadzoną do wysokości rzędnej terenu i zwieńczyć żeliwnej skrzynce do zasuw.
b) Hydranty pożarowe nadziemne z podwójnym zamknięciem i rurą odwadniającą
c) Rury PE HD 100-RC/PP; SDR 11; PN16
d) Armatura wodociągowa jednego producenta na PN16.
e) Wszystkie materiały i elementy uzbrojenia przeznaczone do wbudowania muszą zostać zaakceptowane przez Zamawiającego przed przystąpieniem do prac budowlanych.
9. Zamawiający wymaga by łączenie rur wykonywać wyłączenie metodą doczołową. W wyjątkowych sytuacjach, za zgodą zamawiającego dopuszcza się zgrzewanie metodą elektrooporową.
10. Armaturę na sieci wodociągowej należy oznakować tabliczkami znacznikowym montowanymi na słupkach betonowych, trwałych elementach ogrodzeń lub elewacji budynku za zgodą właściciela.
11. Stare oznakowanie armatury należy zdemontować.
12. Zakres zamówienia obejmuje odtworzenie terenu po robotach budowlanych.
13. Na całej długości sieci wodociągowej realizowanej metodą rozkopu ułożyć taśmę znacznikową z wkładką metalową i napisem „UWAGA WODOCIĄG”.
14. Zamawiający sugeruje przed złożeniem oferty dokonanie wizji lokalnej oraz uzyskanie szczegółowych informacji o przedmiocie zamówienia w siedzibie Zamawiającego (tel. 18-26-75-389)
15. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 8 - Przedmiar robót.
16. Wykonawcy w ramach przedmiotu zamówienia muszą zapewnić:
a) obsługę geodezyjną obejmującą: geodezyjne wytyczenie obiektów w terenie, czynności geodezyjne w toku remontu, geodezyjną dokumentację powykonawczą w wersji drukowanej i elektronicznej w pliku dxf oraz współrzędne pomierzonych punktów zapisane w pliku tekstowym;
b) opracowanie i uzgodnienie projektu organizacji ruchu na czas robót, wykonanie oznakowania, utrzymanie oznakowania w czasie budowy;
c) organizację ruchu drogowego, ewentualnego przekroczenia przeszkód terenowych, opłatę kosztów zajęcia pasa drogowego a także innych możliwych do przewidzenia spraw mogących wystąpić w związku z prowadzonymi robotami;
d) uporządkowanie terenu po zakończeniu robót oraz ewentualną wypłatę odszkodowań z tytułu zniszczeń powstałych w wyniku prowadzenie robót lub w związku z nimi;
e) opracowanie i dostarczenie Zamawiającemu pełnej dokumentacji powykonawczej zgodnie z warunkami zawartymi w projekcie umowy.
17. Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z przepisami BHP w budownictwie.
18. W czasie prowadzenia robót związanych z wymianą sieci wodociągowej należy utrzymać ciągłość dostawy wody do odbiorców.
19. Materiały stalowe/żeliwne pochodzące z demontażu przekazać należy Zamawiającemu - miejsce składowania wskazane zostanie na etapie realizacji robót.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował kryteriami określonymi poniżej.
2. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najwyższą ilością punktów określonych w kryteriach.
4. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej ilości przyznanych punktów, wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
5. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
6. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertą w terminie związania ofertą określonym w SWZ.
7. Jeżeli termin związania ofertą upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
8. W przypadku braku zgody, o której mowa w ust. 7, oferta podlega odrzuceniu, a Zamawiający zwraca sią o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba, że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
9. Kryteria i ich opis:
Kryterium Waga [%]Cena netto - 100%
Maksymalną punktację otrzyma oferta z najniższą ceną ofertową, według poniższego wzoru:
Cn
K= ---------- x 100 pkt
Cb
gdzie:
K – liczba punktów przypisanych ofercie badanej w kryterium „Cena” z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku
Cn – najniższa cena ze wszystkich ofert [PLN]
Cb - cena oferty badanej [PLN]
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy złożą wraz z ofertą oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust 1 ustawy Pzp a wskazany Wykonawca na żądanie Zamawiającego w terminie nie krótszym niż 5 dni od wezwania, przedłoży wymagane w SWZ dokumenty w zakresie:1) spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
2) niepodlegania wykluczeniu.
2. Oświadczenia, o którym mowa w ust. 1 należy złożyć w formie oświadczeń, których wzory stanowią załączniki do SWZ. Oświadczenia te dla podmiotów składających ofertę wspólnie oraz podmiotów udostępniających zasoby składane są oddzielnie dla każdego z tych podmiotów. Oświadczenia wraz z ofertą składane są w formie elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub postaci elektronicznej opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3. Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
4. Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Załącznik nr 4 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że:
1) w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej 3 (trzy) roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie lub remoncie urządzeń wodociągowych (z rur PE o długości nie mniejszej niż 300 m każda), przy czym przynajmniej jedną wykonaną metodą przewiertu.
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
Uwaga: Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego, powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia po publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany. Pojęcie urządzenie wodociągowe należy rozumieć zgodnie z definicją określoną w ustawie z 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 757.) zgodnie z którą urządzenie wodociągowe to ujęcia wód powierzchniowych i podziemnych, studnie publiczne, urządzenia służące do magazynowania i uzdatniania wód, sieci wodociągowe, urządzenia regulujące ciśnienie wody.
2) iż dysponuje lub będzie dysponował, co najmniej:
a) jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia jako kierownik robót budowlanych posiadająca zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń z wpisem na listę członków właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/spółki cywilne) oferta musi spełniać wymagania określone w art. 58 ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym:1) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. W związku z powyższym niezbędne jest przedłożenie w ofercie dokumentu zawierającego pełnomocnictwo w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu Wykonawców w sposób umożliwiający ich identyfikację,
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika jaki zakres rzeczowy zamówienia realizować zamierzają poszczególni Wykonawcy,
3) W celu wykazania niepodlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w rozdziale VI wymagane jest załączenie do oferty oświadczenia i przedłożenia na wezwanie dokumentów dla każdego konsorcjanta oddzielnie. W odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga aby doświadczeniem, o którym mowa w rozdziale VI ust. 5 ppkt 1 SWZ w zakresie wykonanych robót wykazał się konsorcjant, który będzie realizował kluczowy zakres robót. Pozostałe warunki udziału podlegają sumowaniu.