BZP: Usługa załadunku, transportu, segregacji i utylizacji zmieszanych odpadów budowlanych oraz zawierających azbest
22.04.2025
2025/BZP 00199791/01
Zakład Budynków Miejskich w Cieszynie Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa załadunku, transportu, segregacji i utylizacji zmieszanych odpadów budowlanych oraz zawierających azbest
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Budynków Miejskich w Cieszynie Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240404177
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Liburnia 2a
1.5.2.) Miejscowość: Cieszyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-400
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zbm.cieszyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbm.cieszyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa załadunku, transportu, segregacji i utylizacji zmieszanych odpadów budowlanych oraz zawierających azbest
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f6f0737f-74b4-4ede-a920-c8d34651ab73
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00199791
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zbm-cieszyn.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej z
wykorzystaniem Platformy zakupowej https://zbm-cieszyn.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html oraz poczty elektronicznej
sekretariat@zbm.cieszyn
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne związane z
korzystaniem z Platformy przetargowej – wskazane są na stronie internetowej Platformy przetargowej - pod adresem:
https://zbmcieszyn.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): • administratorem Pani/Pana danych osobowych przekazanych mu w związku z prowadzonym postępowaniem (w tym w treści ofert, załączników do nich, dokumentów przedłożonych na żądanie Zamawiającego, wyjaśnień i uzupełnień złożonych do ofert, uzupełnień, zawartych umów, wniesionych środków ochrony prawnej itp jest Zakład Budynków Miejskich w Cieszynie Sp z.o.o. z siedziba przy ul. Liburnia 2a, 43-400 Cieszyn, tel. 33 852 25 60, NIP: 548-248-05-08, REGON: 240404177
• inspektorem ochrony danych w ZBM w Cieszynie Sp. z o.o. jest Oliwia Sosin, e-mail: oliwia.sosin@zbm.cieszyn.pl.
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Usługa załadunku, transportu, segregacji i utylizacji zmieszanych odpadów budowlanych oraz zawierających azbest” - Oznaczenie sprawy: ZBM/D/17/2025.
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art.74PZPoraz ewentualnie organy rozpatrujące środki ochrony prawnej wniesione w toku postępowania i uczestnicy postępowań wywołanych ich wniesieniem;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy oraz w odpowiednim zakresie-okres rękojmi i gwarancji a także okres czasu do chwili przedawnienia roszczeń związanych z realizacją umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• posiada Pani/Pan:
▪ na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
▪ na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;
▪ na podstawie art. 18 RODO prawo zadania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
▪ prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ze przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZBM/D/17/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi załadunku, transportu, segregacji i utylizacji zmieszanych odpadów budowlanych i innych materiałów powstałych z rozbiórki budynku kamienicy. Spryzmowany materiał do utylizacji o szacunkowej masie łącznej około 511,06 ton w tym rury cementowo-azbestowe w szacowanej masie około 1,06 tony
4.2.6.) Główny kod CPV: 90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90513000-6 - Usługi obróbki i usuwania odpadów, które nie są niebezpieczne
90650000-8 - Usługi usuwania azbestu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie terminu realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Sytuacja ekonomiczna i finansowaa) Wykonawca musi wykazać, że posiada ubezpieczenie OC w zakresie prowadzonej działalności związanej z realizacją zamówienia na kwotę minimum 100 000 zł.
b) Wykonawca nie może znajdować się w sytuacji finansowej lub ekonomicznej mogącej zagrozić wykonaniu zamówienia.
2. Zdolność do występowania w obrocie prawnym
Wykonawca musi posiadać uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia, tj. usług związanych z gospodarką odpadami, transportem odpadów i ich utylizacją.
3. Zdolność techniczna i zawodowa
a) Wykonawca musi wykazać, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizował usługi polegające na załadunku, transporcie i utylizacji zmieszanych odpadów budowlanych o łącznej masie minimum 100 ton, oraz odpadów zawierających azbest o łącznej masie minimum 0,5 tony.
b) Wykonawca musi dysponować co najmniej:
• jednym pojazdem przystosowanym do transportu odpadów budowlanych,
• sprzętem do załadunku i segregacji odpadów, np. koparko-ładowarką.
4. Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności
Wykonawca musi posiadać wpis do rejestru BDO (Baza Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami) w zakresie zbierania, transportu i przetwarzania odpadów budowlanych oraz zbierania i transportu azbestu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania braku podstaw (przesłanek) wykluczenia z postępowania, na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
1. oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (określonych przez Zamawiającego w ust. 1 rozdziału VIII SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
1) Sytuacja ekonomiczna i finansowa - Polisa OC w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 100 000 zł.
2) Zdolność do występowania w obrocie prawnym - Odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) – potwierdzający, że Wykonawca prowadzi działalność zgodną z przedmiotem zamówienia.
3) Zdolność techniczna i zawodowa:
a) Wykaz wykonanych usług w ciągu ostatnich 3 lat (a jeśli okres działalności jest krótszy – w tym okresie), zawierający:
• Opis usługi - załadunek, transport, segregacja i utylizacja odpadów budowlanych (zakres ilościowy min. 100 ton), oraz transport i utylizację azbestu (zakres ilościowy min. 0,5 ton),
• Daty realizacji,
• Nazwę i dane podmiotu, na rzecz którego usługa była wykonana,
• Dowody potwierdzające należyte wykonanie usługi (np. referencje, protokoły odbioru).
b) Wykaz sprzętu i pojazdów przeznaczonych do realizacji zamówienia, z podaniem ich rodzaju i parametrów, potwierdzający posiadanie:
• Co najmniej jednego pojazdu do transportu odpadów budowlanych,
• Sprzętu do załadunku i segregacji (np. koparko-ładowarka).
c) Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia, w tym:
• Opis kwalifikacji i doświadczenia.
4) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności
• Wpis do rejestru BDO (Baza Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami) w zakresie zbierania, transportu i przetwarzania odpadów budowlanych oraz zbierania i transportu azbestu.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie którejdokonano wyboru Wykonawcy, zakres zmian został określony z załączniku nr 4 1) do SWZ - projekt umowy