BZP: Budowa systemu klimatyzacji w audytorium budynku nr 600 na terenie Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni w systemie „zaprojektuj i wybuduj”
23.04.2025
2025/BZP 00201771/01
Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa systemu klimatyzacji w audytorium budynku nr 600 na terenie Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni w systemie „zaprojektuj i wybuduj”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 190064136
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Inżyniera Jana Śmidowicza, 69
1.5.2.) Miejscowość: Gdynia
1.5.3.) Kod pocztowy: 81-127
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@amw.gdynia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.amw.gdynia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa systemu klimatyzacji w audytorium budynku nr 600 na terenie Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni w systemie „zaprojektuj i wybuduj”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a4d0bd74-906f-4843-8a2b-f32a1a514b9a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00201771
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00088585/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.9 Budowa systemu klimatyzacji w audytorium budynku nr 600 w systemie zaprojektuj i wybuduj.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe określenie wymagań technicznych i organizacyjnych dotyczących korespondencji elektronicznej zawarto w rozdziale 8 SWZ
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: AMW-KANC.SZP.2712.21.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.1. Przedmiotem zamówienia jest: Budowa systemu klimatyzacji w audytorium bu-dynku nr 600 na terenie Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni w systemie „zaprojektuj
i wybuduj”.
1.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje m.in.:
a) Wykonanie inwentaryzacji wielobranżowej pomieszczeń objętych zakresem opracowania.
b) Wykonanie dokumentacji projektowej, zgodnie z wymaganiami przepisów prawa, w tym Ustawy Pzp: Pojekt koncepcyjny - propozycja rozwiązań – na podstawie wykonanych wcześniej materiałów wyjściowych i analiz; Projekt budowlany (zagospodarowania terenu (PZT) – w przypadku lokalizacji jedno-stek zewnętrznych na terenie, architektoniczno-budowlany (PAB), projekt techniczny (PT)),
c) Uzyskanie prawomocnego pozwolenia na budowę (o ile będzie wymagane) lub zaświadczenia ze stosownego urzędu o braku wniesienia sprzeciwu na wyko-nanie robót w przypadku ich wykonania na zgłoszenie wraz z niezbędnymi pozwoleniami i uzgodnieniami. Uzyskanie uzgodnienia z Zamawiającym (Karta uzgodnienia dokumentacji) oraz uzyskaniem wszelkich niezbędnych decyzji i pozwoleń – zgodnie
z obowiązującymi przepisami Prawa Budowlanego.
d) Wykonanie całości robót budowlanych wraz z dostawami i montażem urzą-dzeń, rozruchem technologicznym, przeszkoleniem pracowników, zgodnie z obowiązującym prawem.
e) Wykonanie dokumentacji powykonawczej oraz dokonanie skutecznego zgło-szenia zakończenia prac budowlanych wymaganych odrębnymi przepisami Prawa Budowlanego (jeśli takie będzie wymagane).
1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Program funkcjonalno – użyt-kowy, zwany dalej PFU.
1.4. Wykonawca w cenie oferty zobowiązany jest ująć wszelkie koszty, składające się na cenę realizacji przedmiotu zamówienia, wynikające z wymagań technicznych, rysunków lub jakichkolwiek innych zapisów w dokumentacji przetargowej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45331220-4 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
39717200-3 - Urządzenia klimatyzacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczymOpis spełnienia warunku:
Wykonawca musi posiadać zdolność do występowania w obrocie gospodarczym tj. być wpisanym do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Opis spełnienia warunku:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający nie dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Opis spełnienia warunku:
Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w za-kresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o mini-malnej wartości 500.000,00 zł.
Na potwierdzenie spełnienia warunku Wykonawca musi dostarczyć opłaconą polisę (tj. wraz z dowodem opłaty jeżeli nie wynika bezpośrednio z dokumentu, że jest opłacona), a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie pro-wadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o minimalnej war-tości 500.000,00 zł
4) zdolności technicznej lub zawodowej
Opis spełnienia warunku:
a) Wykonawca musi posiadać wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia (załącznik nr 11) tj. udokumentuje wykonanie i zakończenie w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane.
Za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna wykonanie
co najmniej dwa zadania obejmujące wykonanie instalacji klimatyzacji.
Za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna wszelkie prace polegające na wykonaniu instalacji klimatyzacji o wartości robót minimum 250 000 złotych brutto każde z potwierdzeniem, że roboty zostały wykonane z należytą starannością.
Dla potwierdzenia, że roboty zostały wykonane z należytą starannością należy załączyć dokumenty typu: referencje, bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów- inne odpowiednie dokumenty.
b) Wykonawca musi dysponować osobami, (Wykaz osób - załącznik nr 12) skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z in-formacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakre-su wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dyspono-wania tymi osobami:
Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonywania przedmiotu zamówienia, i wykazać, że osoby te posiadają uprawnienia budowlane i minimum 10-cio letnie doświadczenie zawodowe:
1 (jedna) posiadająca uprawnienia (bez ograniczeń) w specjalności architektonicznej (załącznik nr 13),
1 (jedna) osoba o uprawnieniach budowlanych (bez ograniczeń) w specjalności konstrukcyjno-budowlanej(załącznik nr 14),
1 (jedna) osoba o uprawnieniach budowlanych (bez ograniczeń) w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji sanitarnych(załącznik nr 15),
1 (jedna) osoba o uprawnieniach budowlanych (bez ograniczeń) w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych(załącznik nr 16),,
posiadających uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi,
z doświadczeniem zawodowym - min. 10 lat po uzyskaniu uprawnień do kierowania robotami budowlanymi, :
1 (jedna) osoba o uprawnieniach budowlanych (bez ograniczeń) w specjalności konstrukcyjno-budowlanej(załącznik nr 17),
1 (jedna) osoba o uprawnieniach budowlanych (bez ograniczeń) w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji sanitarnych(załącznik nr 18).
Wskazane wyżej osoby muszą posiadać aktualne zaświadczenia z IIB/IA
o przynależności do IIB/IA ważne w okresie trwania przedmiotu zamówienia.
Wykonawca ma obowiązek wskazać i wyznaczyć kierownika budowy/robót,
Wykonawca złoży oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień i ewentualnie na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów, jeżeli Wykonawca będzie polegał na ich zasobach.
Ocena spełnienia warunków będzie dokonywana metodą 0-1, tj. spełnia/nie spełnia
w oparciu o oświadczenia i dokumenty dołączone do oferty bądź po ich uzupełnieniu na wezwanie Zamawiającego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
wadium w wysokości: 4. 400,00 zł (słownie: cztery tysiące czterysta złotych 00/100).Wadium należy wnieść w jednej z form określonych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp. przed upływem terminu składania ofert (zgodnie z art. 97 ust. 5 Pzp).
Numer konta: PEKAO Bank Pekao S.A. 19 1240 2933 1111 0010 2946 0480.