BZP: Budowa ulic Sasankowej, Różanej, Lawendowej w Pniewach.
25.04.2025
2025/BZP 00206308/01
GMINA PNIEWY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa ulic Sasankowej, Różanej, Lawendowej w Pniewach.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA PNIEWY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258247
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Dworcowa 37
1.5.2.) Miejscowość: Pniewy
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-045
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@pniewy.wlkp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pniewy.wlkp.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa ulic Sasankowej, Różanej, Lawendowej w Pniewach.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-36b8a349-24dc-4b4a-a4f1-4ba53bcb8b7d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00206308
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00054983/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 2025: Budowa ulic Sasankowej, Różanej, Lawendowej w Pniewach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/pniewy_wlkp3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja będzie prowadzona będzie za pomocą:
https://platformazakupowa.pl/pn/pniewy_wlkp
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z zapisami SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z zapisami SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z zapisami SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZT.272.2.7.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Budowa ulic Sasankowej, Różanej, Lawendowej w Pniewach.
Zakres prac obejmuje w szczególności:
Inwestycja obejmuje budowę dróg, ulic Sasankowej i części Różanej w Pniewach, oznaczonych na planie zagospodarowania stanowiącym cześć Projektu Zagospodarowania Terenu, jako drogi 1 i 3 oraz uzupełnienie oświetlenia drogowego na ul. Różanej i Lawendowej w Pniewach.
Droga 1 – ul. Sasankowa
1) roboty drogowe:
a) roboty przygotowawcze i rozbiórkowe;
b) roboty ziemne;
c) podbudowy:
mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża - 1540,00 m2,
podbudowa z betonu C3/4 gr. 15cm – jezdnia - 1030,00 m2,
podbudowa z betonu C3/4 gr. 10cm - materiał dowieziony - ciąg pieszy i dojścia do furtek – 100,00 m2,
podbudowa z chudego betonu C6/8 gr. 20cm - materiał dowieziony – jezdnia – 1030,00 m2,
podbudowa z chudego betonu C6/8 gr. 20cm - materiał dowieziony – zjazdy – 140,00 m2,
Podbudowa z chudego betonu C6/8 gr. 20cm - materiał dowieziony – zatoki parkingowe – 270,00 m2
d) elementy ulic:
obrzeże betonowe 30x8cm - 70,00 m,
ława pod obrzeża betonowa z oporem z betonu C12/15 - 4,20 m3,
opornik betonowy wtapiany 12x25 cm - 170,00 m,
ława pod opornik betonowa z oporem z betonu C12/15 - 11,90 m3,
krawężnik betonowy 15x30 cm - 120,00 m,
ława pod krawężnik betonowa z oporem z betonu C12/15 - 10,80 m3,
krawężnik betonowy najazdowy 15x22cm – 260,00 m,
ława pod krawężnik betonowa z oporem z betonu C12/15 – 23,40 m3,
ściek z dwóch rzędów kostki brukowej betonowej koloru szarego na ławie betonowej z betonu C12/15 - 145,00 m,
e) nawierzchnie:
nawierzchnie z kostki betonowej czerwonej grub. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej – zjazdy – 140,00 m2,
nawierzchnie z kostki betonowej grafitowej grub. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej - zatoki parkingowe – 270,00 m2,
nawierzchnie z kostki betonowej szarej grub. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej – jezdnia – 1030,00 m2,
nawierzchnie z kostki betonowej szarej grub. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej - ciąg pieszy i dojścia do furtek – 100,00 m2
f) roboty w zakresie regulacji ruchu:
regulacja pionowa włazów kanałowych studni rewizyjnych – 6,00 szt.,
regulacja pionowa studzienki telefonicznej – 5,00 szt.,
regulacja pionowa zaworów – 12,00 szt.,
słupek do znaku drogowego z rur stalowych – 5,00 szt.,
przymocowanie znaku drogowego zgodnie z projektem organizacji ruchu – 19,00 szt.,
g) roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
humusowanie wraz z wykonaniem trawników dywanowych siewem - 610,00 m2,
2) roboty w zakresie kanalizacji deszczowej:
a) roboty przygotowawcze i ziemne,
b) roboty montażowe:
rura kanalizacyjna PVC-U DN200 (fi200x5,9mm) kl.SN8 SDR34, rury lite - wykopy umocnione – 12,80 m,
rura kanalizacyjna PVC-U DN315 (fi315x9,2mm) kl. SN8 SDR34, rury lite- wykopy umocnione – 44,60 m,
rura kanalizacyjna PVC-U DN400 (fi400x11,7mm) kl. SN8 SDR34, rury lite - wykopy umocnione – 90,50 m,
studnie kanalizacyjne z elementów betonowych i żelbetowych Dn1000 mm kompletne wraz z przejściami dla rur kompletne – 6,00 szt.,
wpusty ściekowe z elementów betonowych Dn500 z 1,0 m osadnikiem kompletne – 5,00 szt.,
taśma ostrzegawcza koloru zielonego – 147,90 m,
próby szczelność ww. kanałów rurowych,
Droga 3 – cześć ul. Różanej
1) roboty drogowe:
a) roboty przygotowawcze i rozbiórkowe;
b) roboty ziemne;
c) podbudowy:
mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża - 1590,00 m2,
podbudowa z betonu C3/4 gr. 15cm – jezdnia - 880,00 m2,
podbudowa z betonu C3/4 gr. 10cm - materiał dowieziony - ciąg pieszy i dojścia do furtek – 70,00 m2,
podbudowa z chudego betonu C6/8 gr. 20cm - materiał dowieziony – jezdnia – 880,00 m2,
podbudowa z chudego betonu C6/8 gr. 20cm - materiał dowieziony – zjazdy – 430,00 m2,
Podbudowa z chudego betonu C6/8 gr. 20cm - materiał dowieziony – zatoki parkingowe – 210,00 m2,
d) elementy ulic:
obrzeże betonowe 30x8cm - 75,00 m,
ława pod obrzeża betonowa z oporem z betonu C12/15 - 4,50 m3,
opornik betonowy wtapiany 12x25 cm - 295,00 m,
ława pod opornik betonowa z oporem z betonu C12/15 - 20,65 m3,
krawężnik betonowy najazdowy 15x22cm – 380,00 m,
ława pod krawężnik betonowa z oporem z betonu C12/15 – 34,20 m3,
ściek z dwóch rzędów kostki brukowej betonowej koloru szarego na ławie betonowej z betonu C12/15 - 200,00 m,
e) nawierzchnie:
nawierzchnie z kostki betonowej czerwonej grub. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej – zjazdy – 430,00 m2,
nawierzchnie z kostki betonowej grafitowej grub. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej - zatoki parkingowe – 210,00 m2,
nawierzchnie z kostki betonowej szarej grub. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej – jezdnia – 880,00 m2,
nawierzchnie z kostki betonowej szarej grub. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej - ciąg pieszy i dojścia do furtek – 70,00 m2
f) roboty w zakresie regulacji ruchu:
regulacja pionowa włazów kanałowych studni rewizyjnych – 2,00 szt.,
regulacja pionowa studzienki telefonicznej – 3,00 szt.,
regulacja pionowa zaworów – 30,00 szt.,
słupek do znaku drogowego z rur stalowych – 9,00 szt.,
przymocowanie znaku drogowego zgodnie z projektem organizacji ruchu – 13,00 szt.,
Odtworzenie nawierzchni wraz z podbudową po kanalizacji deszczowej w ulicy Jagiellońskiej (15cm C3/4 + 20cm C6/8 + kostka gr. 8cm /80% z rozbiórki/) – 45,00 m2,
g) roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
humusowanie wraz z wykonaniem trawników dywanowych siewem - 840,00 m2,
2) roboty w zakresie kanalizacji deszczowej:
c) roboty przygotowawcze i ziemne
d) roboty montażowe:
rura kanalizacyjna PVC-U DN200 (fi200x5,9mm) kl.SN8 SDR34, rury lite - wykopy umocnione – 9,60 m,
rura kanalizacyjna PVC-U DN500 (fi500x14,6mm) kl. SN8 SDR34, rury lite - wykopy umocnione– 213,50 m,
studnie kanalizacyjne z elementów betonowych i żelbetowych Dn1000 mm kompletne wraz z przejściami dla rur kompletne – 10,00 szt.,
wpusty ściekowe z elementów betonowych Dn500 z 1,0 m osadnikiem kompletne – 6,00 szt.,
taśma ostrzegawcza koloru zielonego – 223,10 m,
wpięcie do istniejącej studni kanalizacyjnej - przejście szczelne np. typu „ZW” DN500 firmy Integra Gliwice – 1,00 szt.,
próby szczelność ww. kanałów rurowych,
Kanał technologiczny w drodze 1 i 3:
budowa studni kablowych prefabrykowanych rozdzielczych typu SKR1 w gruncie - kat. III z zabezpieczeniem zamkiem lub kłódką – 7,00 studni,
budowa kanalizacji kablowej z rur: 1xHDPE 110/6,3, 3xHDPE 40/3,7, 1xHDPE 40 z pakietem mikrorurek 7 x HDPE 12/8 – 369,00 m,
układanie w wykopie rur ochronnych; rury osłonowe gładkie HDPE 140/8,0 – 123,00 m,
badanie szczelności zmontowanych odcinków kanalizacji wtórnej i rurociągów kablowych o długości do 2 km w ziemi, przy pomocy sprężarki, dla rur o średnicy: 40 mm – 4,00 odc.,
wywóz ziemi samochodami samowyładowczymi z załadowaniem i wyładowaniem gruntu kategorii: III – 29,52 m3
Oświetlenie drogowe w ul. Różanej i Lawendowej - obejmującą słupy oświetleniowe z oprawami LED – 5,00 szt. wraz z okablowaniem oraz przestawienie 1 słupa oświetleniowego wraz z fundamentem.
Szczegółowy zakres robót został wskazany w dokumentacji, przedmiarze robót oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR).
W skład przedmiotu zamówienia wchodzą wszystkie czynności potrzebne do realizacji zadania, w tym w szczególności:
1) geodezyjne czynności pomiarowe, w tym sporządzenie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej;
2) udział osób uprawnionych do pełnienia indywidualnych funkcji w budownictwie, do kierowania robotami w branży drogowej sanitarnej i elektrycznej;
3) wypełnienie zapisów wynikających z uzyskanych uzgodnień z operatorami sieci znajdujących się w drodze wraz z pokryciem wszelkich innych kosztów związanych z ww. pracami;
4) wykonanie projektu tymczasowej organizacji ruchu drogowego na czas realizacji robót i uzyskania jego zatwierdzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami. Na Wykonawcy ciąży obowiązek uzgodnienia z właścicielami nieruchomości dojazdu, w czasie prowadzenia robót, do nieruchomości położonych przy drodze objętej inwestycją. W przypadku roszczeń ze strony właścicieli nieruchomości, związanych z brakiem możliwości dojazdu, na Wykonawcy ciąży obowiązek ich zaspokojenia. Wykonawca ma również umożliwić odbiór odpadów z nieruchomości położnych przy drodze;
5) wykonanie dokumentacji odbiorowej zgodnie z zapisami umowy.
Wykonawca, zgodnie ze swoją ofertą, może powierzyć wykonanie części robót podwykonawcom, za wyjątkiem robót związanych z wykonaniem konstrukcji drogowych oraz nawierzchni z kostki betonowej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233150-5 - Roboty w zakresie regulacji ruchu
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 180 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamówienia, o których mowa w art. 214 ust 1 pkt 7 ustawy.
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych czyli tzw. zamówienia „uzupełniającego” do 50% wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, w szczególności wykonaniu przebudowy odcinka drogi, zjazdów, nawierzchni wraz z konstrukcją, elementów dróg np. krawężniki, oporniki, przedłużenie chodników, zjazdów, oznakowanie, roboty kanalizacyjne, roboty elektryczne, roboty teletechniczne, roboty w zakresie zieleni; na warunkach wynikających z umowy dla zamówienia podstawowego z zastrzeżeniem zmian terminów realizacji oraz cen jednostkowych po przeprowadzonych negocjacjach. Zamówienie zostanie udzielone w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia zamówienia podstawowego i zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel. Zamawiający może udzielić jednego zamówienia lub kilku zamówień na ten zakres robót.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej trzy roboty budowlane porównywalne
z przedmiotem zamówienia tj. polegające na budowie, przebudowie lub remoncie drogi wraz z instalacją kanalizacji deszczowej wartości minimum 1.500.000,00 zł (słownie: jedne milion pięćset tysięcy złotych) brutto każda oraz potwierdzi, że roboty te zostały wykonane należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone,
b) dysponuje lub będzie dysponował osobą/ osobami, które będą pełnić funkcję:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
3. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie
z formułą: „spełnia- nie spełnia” na podstawie złożonych oświadczeń, dokumentów wymaganych przez Zamawiającego. Niespełnienie chociaż jednego z ww. warunków skutkować będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek określony w ust. 2 pkt 4 ppkt a) zostanie spełniony wyłącznie, jeżeli jeden
z wykonawców spełni warunek samodzielnie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp tj. o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zgodne z załącznikiem nr 2 do SWZ.
Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, podpisem osobistym lub podpisem kwalifikowanym.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów –inne odpowiednie dokumenty - załącznik nr 3 do SWZ;
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
XIV. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości 35.000,00 zł (słownie: trzydzieści pięć tysięcy złotych 00/100):
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 p.z.p.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym w Duszniki O/ Pniewy Nr 04 9072 0002 0500 1007 2000 0014
z dopiskiem „Wadium – Budowa ulic Sasankowej, Różanej, Lawendowej w Pniewach.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania na rachunku Zamawiającego.
5. Wadium w formie innej niż pieniężna Wykonawca przekazuje zamawiającemu wraz z ofertą. Oryginał gwarancji lub poręczenia, w formie elektronicznej tj. opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia (wystawców dokumentu).
6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp.
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Pniewy, ul. Dworcowa 37, 62-045 Pniewy.
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
7. Zamawiający zwróci albo zatrzyma wadium na zasadach określonych w art. 98 Pzp.
8. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum w imieniu całego konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.