BZP: Wykonanie robót budowlanych w formule zaprojektuj i wybuduj dla zadania: Adaptacja strefy SPA na strefę Saun -1” w kompleksie sportowo – rekreacyjnym „Termy Maltańskie” przy ul. Termalnej 1 w Poznaniu
29.04.2025
2025/BZP 00210040/01
TERMY MALTAŃSKIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie robót budowlanych w formule zaprojektuj i wybuduj dla zadania: Adaptacja strefy SPA na strefę Saun -1” w kompleksie sportowo – rekreacyjnym „Termy Maltańskie” przy ul. Termalnej 1 w Poznaniu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: TERMY MALTAŃSKIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 634355755
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Termalna 1
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-028
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@termymaltanskie.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.termymaltanskie.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie robót budowlanych w formule zaprojektuj i wybuduj dla zadania: Adaptacja strefy SPA na strefę Saun -1” w kompleksie sportowo – rekreacyjnym „Termy Maltańskie” przy ul. Termalnej 1 w Poznaniu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5056ef1e-f165-4c38-b9f5-67e993359ad6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00210040
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10993823.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1099382
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1261, dalej:
“Rozporządzenie w sprawie środków komunikacji”), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
7) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
2. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem: https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view.
3. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
4. Zamawiający nie przewiduje komunikowania się z wykonawcami w sposób inny niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.P.15.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest :
1) wykonanie robót budowlanych w formule zaprojektuj i wybuduj dla zadania: Adaptacja strefy SPA na strefę Saun -1” w kompleksie sportowo – rekreacyjnym „Termy Maltańskie” przy ul. Termalnej 1 w Poznaniu. W ramach Przedmiotu Umowy Zamawiający zamawia, a Wykonawca przyjmuje do wykonania:
a) Etap I – wielobranżową dokumentację wykonawczą, w tym projekty warsztatowe Saun, i zaprojektowanie w zakresie aranżacji wnętrz w pomieszczeniach Saun poziom „0”,
b) Etap II - roboty budowlane związane z adaptacją Strefy SPA na Strefę Saun oraz roboty budowlane w pomieszczeniach Saun poziom „0.
2) opracowanie w języku polskim kompletnej dokumentacji powykonawczej, spełniającej wymagania obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa polskiego wraz z przepisami wynikającymi z ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (jednolity tekst Dz. U. z 2023 r. poz. 682, z późn. zm.)
3) uzyskanie wszystkich niezbędnych i wymaganych przepisami prawa uzgodnień i decyzji, których potrzeba ujawni się w trakcie wykonywania prac, umożliwiających wykonanie i oddanie do użytku zrealizowanej adaptacji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
71500000-3 - Usługi związane z budownictwem
45000000-7 - Roboty budowlane
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania
45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 140 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej i finansowej
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 5 000 000,00 zł (pięć milionów złotych),
b) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł (jeden milion pięćset tysięcy złotych).
4) zdolności technicznej lub zawodowej
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) w zakresie doświadczenia:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
- wykonał co najmniej 2 roboty budowlane, polegające na przebudowie obiektów użyteczności publicznej typu np. obiektów handlowych, usługowych, aquaparków itp., obejmujących swoim zakresem branżę ogólnobudowlaną, elektryczną i sanitarną, o wartości nie mniejszej niż 3 500 000,00 zł brutto każda,
- wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną, polegającą na wykonaniu zespołu saun w obiektach użyteczności publicznej typu aquapark o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto,
- wykonał i zakończył w sposób należyty co najmniej 2 zamówienia odpowiadające swoim zakresem przedmiotowi zamówienia, tj. wykonał co najmniej 2 usługi, polegające na sporządzeniu projektu architektoniczno-budowlanego, projektu wykonawczego przebudowy obiektów użyteczności publicznej typu np. obiektów handlowych, usługowych, sportowych, hotelowych, Aquaparków, itp., obejmujących swoim zakresem branżę ogólnobudowlaną, elektryczną i sanitarną, o łącznej powierzchni użytkowej co najmniej 500 m2 dla każdej z usług,
- wykonał i zakończył w sposób należyty co najmniej 1 zamówienie odpowiadające swoim zakresem przedmiotowi zamówienia, tj. wykonał co najmniej 1 usługę, polegającą na zaprojektowaniu zespołu saun w obiektach użyteczności publicznej typu Aquapark, hotel o łącznej powierzchni użytkowej co najmniej 500 m2
b) w zakresie dysponowania osobami:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
- będzie dysponował w czasie trwania umowy i skieruje do jej wykonania co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności: konstrukcyjno-budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, elektroenergetycznych i teletechnicznych oraz instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, posiadającą jednocześnie co najmniej pięcioletnie doświadczenie w kierowaniu zespołem ludzkim,
- będzie dysponował w czasie trwania umowy i skieruje do jej wykonania co najmniej jedną osobę z uprawnieniami w zakresie projektowania bez ograniczeń w każdej z niżej wymienionych branż: architektonicznej, konstrukcyjno-budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, elektroenergetycznych i teletechnicznych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
(* wszystkie powyższe osoby będą dysponować w okresie obowiązywania umowy wymaganymi uprawnieniami oraz dokumentami potwierdzającymi przynależność do właściwego samorządu zawodowego)
- będzie dysponował w czasie trwania umowy i skieruje do jej wykonania konsultanta/technologa ds. technologii saun w zakresie projektowania i wykonania, posiadającego co najmniej pięcioletnie doświadczenie oraz doświadczenie w realizacji co najmniej jednego zespołu saun obejmującego minimum 5 pomieszczeń saunowych (saun lub łaźni parowych)
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia z postępowania:
a. aktualnego na dzień złożenia oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 1-6 oraz w art. 109 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp – wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ,
b. odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a. wykazu robót budowlanych i usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty lub usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane lub usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane lub usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – wzór wykazu robót budowlanych i usług stanowi Załącznik nr 6 do SWZ,
b. kopii polisy odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności – w zakresie, o którym mowa w Rozdziale VI ust. 2 pkt 3) lit. a SWZ,
c. potwierdzenie posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł (jeden milion pięćset tysięcy złotych).
d. oświadczenia o dysponowaniu w czasie trwania umowy osobami opisanymi w Rozdziale VI ust. 2 pkt 4) lit. b SWZ – wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 7 do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest do zabezpieczenia oferty wadium w wysokości 75 000,00 zł (siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz art. 98 ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
4. Wadium wniesione w pieniądzu należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego:
Nr IBAN: PL 89 1020 4027 0000 1002 1321 2362,
Nr BIC (SWIFT): BPKOPLPW.
W tytule przelewu prosimy powołać się na nr postępowania: „Wadium ZP.P.15.2025”.
5. Zmawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej Wykonawca dołączył do oferty dokument potwierdzający wniesienie wadium.
6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2) – 4) ustawy Pzp wykonawca przekazuje zamawiającemu w oryginale w postaci elektronicznej. Dokument wadium powinien zawierać co najmniej następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib.
Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu powinna być spółka Termy Maltańskie sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (61-028) przy ul. Termalnej 1,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) termin ważności gwarancji/poręczenia,
5) bezwarunkowe, nieodwołalne, zobowiązanie gwaranta do zapłacenia pełnej kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w okolicznościach określonych
w art. 98 ust. 6 ustawy PZP.
UWAGA: Zamawiający, mając na uwadze wyrok Sądu Okręgowego w Częstochowie z dnia 5 lutego 2021 r. zaleca, aby w przypadku gdy z treści dokumentu wadium wynika, iż wypłata kwoty następuje na pisemny wniosek, okres ważności wadium był wydłużony o co najmniej 2 dni, natomiast gdy przedmiotowy wniosek może być złożony w formie elektronicznej okres ważności wadium powinien być wydłużony o co najmniej o 1 dzień w stosunku do terminu związania ofertą.
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wadium lub wniósł wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy PZP.
8. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. Korespondencja w toku postępowania oraz wszelkie rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z ustanowionym pełnomocnikiem.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 SWZ składa z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
2) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty/usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć wg wzoru, stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ.
3) wykonawcy zobowiązani są, na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 2 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa:
a. w Rozdziale VIII ust. 2 pkt 1) SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
b. w Rozdziale VIII ust. 2 pkt 2) SWZ składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnienie warunku udziału w postępowaniu,
3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, może żądać kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
4. Oferta złożona przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi być podpisana w taki sposób, aby zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.