BZP: „Wykonanie opracowania pn.: „Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej Metropolii Poznań””
29.04.2025
2025/BZP 00211292/01
Stowarzyszenie Metropolia Poznań
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Wykonanie opracowania pn.: „Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej Metropolii Poznań””
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Stowarzyszenie Metropolia Poznań
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 301740215
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kościelna 37
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 60-537
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.7.) Numer telefonu: 797 795 536
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ewelina.jankiewicz@metropoliapoznan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.metropoliapoznan.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zadania Stowarzyszenia Metropolitalnego
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Wykonanie opracowania pn.: „Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej Metropolii Poznań””
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-609d4aad-c3b5-4774-bb37-11e2ff90f9db
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00211292
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00131953/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Przygotowanie koncepcji rozwoju infrastruktury rowerowej w Metropolii Poznań
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie jest realizowane i finansowane w ramach projektu pt.: „Wzmocnienie potencjału Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym Poznania” dofinansowanego z programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021 –2027.ektu pn.: Wzmocnienie potencjału ZIT w MOF Poznania
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-609d4aad-c3b5-4774-bb37-11e2ff90f9db3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu poczty e-mail poprzez adres ewelina.jankiewicz@metropoliapoznan.pl
2. Zamawiający wskazuje następujący dodatkowy adres e-mail do kontaktu:
e-mail: ewelina.jankiewicz@metropoliapoznan.pl
3. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): wskazany na stronie www
Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
4. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: wskazany na stronie www
5. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z e-Zamówienia określa Regulamin e-Zamówienia, dostępny na stronie.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 6. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia, ani logowania.
7. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych (Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie (Dz. U. poz. 2452).
8. Dokumenty elektroniczne (Wykaz poszczególnych dokumentów i oświadczeń składanych w postępowaniu oraz ich forma, sposób sporządzania i przekazywania zostały określone przez Zamawiającego w rozdz. 16 i 21 SWZ), o których mowa w § 2 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2247)), z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
9. Informacje, oświadczenia lub dokumenty (Wykaz poszczególnych dokumentów i oświadczeń składanych w postępowaniu oraz ich forma, sposób sporządzania i przekazywania zostały określone przez Zamawiającego w rozdz. 16 i 21 SWZ), inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a. w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b. jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
UWAGA: POZOSTAŁE REGULACJE ZOSTAŁY ZAWARTE W SWZ ze względu na brak miejsca w formularzu ogłoszenia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna o zasadach przetwarzania danych osobowych – RODO:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje o zasadach przetwarzania Panią/Pana w związku z ogłoszeniem zamówienia publicznego.
Administrator danych osobowych oraz powołany przez niego Inspektor Ochrony Danych Administratorem danych osobowych przetwarzanych na potrzeby ogłoszonego postępowania jest Stowarzyszenie Metropolia Poznań, ul. Kościelna 37, 60-537 Poznań. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować kierując korespondencję na adres: Inspektor danych osobowych Stowarzyszenia Metropolia Poznań - kontakt: tel. 61 669 80 52, e-mail: iod@metropoliapoznan.pl.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Cel i podstawa prawna przetwarzania
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, na podstawie prawnej wynikającej z art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia, jako że jest to niezbędne do realizacji obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w zakresie w jakim przebieg procesu wyboru wykonawcy musi spełniać wymagania wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych.
Okres, przez który dane będą przetwarzane
Pani/Pana dane osobowe będą wykorzystywane przez okres do zakończenia postępowania w przedmiocie udzielenia zamówienia publicznego.
Następnie Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jako element protokołu o udzielenie zamówienia, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania protokołu obejmuje cały czas trwania umowy.
Kto może być odbiorcą Panią/Pana danych?
Pani/Pana zostaną przekazane Stowarzyszeniu Metropolii Poznań, ul. Kościelna 37, 60-537 Poznań jako podmiotowi, na którego rzecz niniejsze zamówienie będzie realizowane.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą również osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.
Prawa osoby, której dane dotyczą
W zakresie wynikającym z Rozporządzenia, przysługuje Pani/Panu prawo:
• dostępu do treści danych osobowych, w tym uzyskania kopii danych,
• do żądania sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych,
• do żądania ograniczenia przetwarzania danych,
W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez Spółkę narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Ograniczenia praw - zakresie wynikającym z Rozporządzenia, nie przysługuje Pani/Panu prawo:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 Rozporządzenia, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 Rozporządzenia, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozporządzenia, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Decyzje podejmowane w sposób zautomatyzowany
Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym decyzji opartych na profilowaniu.
Obowiązek podania danych
Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 4/TPbN/2025/Metropolia
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1. Przedmiotem niniejszego postępowania jest: „Wykonanie opracowania pn.: „Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej Metropolii Poznań”” - postępowanie nr 4/TPbN/2025/Metropolia.
Szczegółowe wymogi dotyczące ilości i warunków realizacji zamówienia zostały zawarte we Wzorze umowy i Opisie przedmiotu zamówienia.
5.2. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie usług opisanych wg „Wspólnego słownika zamówień” (CPV):
71241000-9 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy
4.2.6.) Główny kod CPV: 71241000-9 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
SWZ:10.1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
10.2. Zamawiającemu przysługuje prawo opcji polegające na rozszerzeniu zakresu świadczenia na warunkach określonych w umowie i w opisanych poniżej okolicznościach.
10.3. Zamawiający uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji opisanego poniżej w całości lub części.
10.4. Zamówienie realizowane w ramach opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, dlatego też nieskorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji nie stanowi podstawy dla Wykonawcy do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego.
10.5. Zamówienie objęte prawem opcji Wykonawca będzie zobowiązany wykonać po uprzednim otrzymaniu zawiadomienia od Zamawiającego, że ten zamierza z prawa opcji skorzystać, zawierającego zakres realizacji opcji, opisanej w ust. 10.8. poniżej w ramach przedmiotowego uprawnienia Zamawiającego.
10.6. Termin wykonania zamówienia objętego prawem opcji nie może być dłuższy niż 3 miesiące od dnia przesłania zawiadomienia do Wykonawcy.
10.7. Zasady dotyczące realizacji zamówienia objętego prawem opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego.
10.8. Przedmiot umowy w zakresie przysługującego Zamawiającemu prawa opcji może obejmować uzupełnienie części inwentaryzacyjnej Koncepcji o analizę stopnia wykorzystania infrastruktury rowerowej na obszarze Metropolii Poznań poprzez pomiary ruchu rowerowego na podstawie:
1) danych z liczników rowerowych udostępnianych przez Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu,
2) własnych pomiarów w punktach zlokalizowanych na obszarze pozostałych gmin Metropolii Poznań.
Listę punktów pomiarowych spoza obszaru miasta Poznania zawiera Załącznik do OPZ. Wykonawca przeprowadzi te pomiary w każdym punkcie w jeden z dni roboczych (wtorek, środa, czwartek) poza okresem wakacji szkolnych w roku 2025, w godzinach 6-22, przy czym pomiar ten powinien być przeprowadzony w dniu pogodnym, z przewidywaną temperaturą maksymalną powietrza przekraczającą 18 stopni Celsjusza. Wyniki pomiarów Wykonawca przedstawi w postaci tabelarycznej zawierającej wszystkie punkty pomiarowe wraz z opisem tekstowym wyników w rozdziale 4.5 Koncepcji (zgodnie z numeracją w OPZ). Ponadto, Wykonawca sporządzi mapę przedstawiającą lokalizację punktów pomiarowych na obszarze Metropolii Poznań.
10.9. Zamawiający zastrzega, że ilości (lista punktów pomiarowych spoza obszaru miasta Poznania zawarta w Załączniku do OPZ) opisane w ust. 10.8. powyżej, przewidziane w ramach prawa opcji są wielkością maksymalną, a zatem mogą ulec zmniejszeniu w zależności od potrzeb Zamawiającego w trakcie trwania umowy.
10.10. Zamawiający jest uprawniony do skorzystania z prawa opcji w okresie do 30 dni licząc od dnia zawarcia umowy.
10.11. Jako podstawę rozliczenia realizacji przedmiotu zamówienia w ramach prawa opcji Zamawiający ustala wycenę - 15% wartości wynagrodzenia podanego przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wg kryteriów oceny
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe doświadczenie Personelu Wykonawcy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
SWZ:20.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału dotyczące:
20.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym oraz uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający nie ustanawia warunku w niniejszym zakresie.
20.1.2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie ustanawia warunku w niniejszym zakresie.
20.1.3. zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie (zakończył) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie usługi polegające na opracowaniu dokumentu typu: koncepcja, strategia, program lub studium rozwoju transportu rowerowego (lub komunikacji rowerowej, lub infrastruktury rowerowej), która swoim zakresem obejmowała obszar co najmniej jednego miasta na prawach powiatu lub obszar związku międzygminnego / stowarzyszenia JST / obszaru funkcjonalnego / metropolitalnego, o wartości wykonanej usługi nie mniejszej niż 150 000,00 zł brutto – każda z usług;
b) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje do realizacji przedmiotowego zamówienia następującym Personelem (min. 3 osoby):
(1) Koordynator / Kierownik projektu - osoba:
- posiadająca minimum 3- letnie doświadczenie zawodowe w koordynacji lub zarządzaniu projektami;
- która w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert pełniła funkcję koordynatora/kierownika projektu przy realizacji co najmniej jednej usługi polegającej na opracowaniu dokumentu typu: koncepcja, strategia, program lub studium rozwoju transportu rowerowego lub komunikacji rowerowej lub infrastruktury rowerowej, dla obszaru co najmniej jednego miasta na prawach powiatu lub obszaru związku międzygminnego lub stowarzyszenia JST lub obszaru funkcjonalnego lub metropolitalnego;
(2) Specjalista ds. planowania transportu / infrastruktury rowerowej - osoba:
- posiadająca wykształcenie wyższe (np. transport, planowanie przestrzenne, geografia, budownictwo lub pokrewne);
- która w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert brała udział (jako członek zespołu) w opracowaniu co najmniej dwóch dokumentów typu: koncepcja, strategia, program lub studium rozwoju transportu rowerowego lub komunikacji rowerowej lub infrastruktury rowerowej;
(3) Specjalista GIS – osoba:
- posiadająca wykształcenie wyższe lub udokumentowane doświadczenie w zakresie systemów informacji geograficznej;
- która w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert brała udział (jako członek zespołu odpowiedzialny za analizy GIS i opracowania kartograficzne) w realizacji co najmniej dwóch projektów wymagających zaawansowanych analiz przestrzennych lub opracowania map tematycznych na potrzeby planowania transportu, planowania przestrzennego lub ochrony środowiska.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: • zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
• zaświadczenie albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
• odpis lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
• W przypadku występowania po stronie Wykonawcy podmiotu udostępniającego zasoby na potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, zobowiązany do złożenia dokumentów wskazanych powyżej będzie również podmiot udostępniający zasoby.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: • wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich (…) lat (zgodnie z postawionym warunkiem), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy,– według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ,
• wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – według wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykaz dokumentów składających się na ofertę.• formularz ofertowy – Załącznik nr 2 do SWZ;
• aktualne na dzień składania ofert oświadczenia do Formularza oferty oraz oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych – wzory oświadczeń zawarto w Załącznik nr 3 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepoleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców;
Dodatkowo do oferty należy dołączyć - jeśli dotyczy:
• wykaz dodatkowego doświadczenia Personelu Wykonawcy w ramach kryteriów oceny ofert – Załącznik nr 8 do SWZ;
• pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
• pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i/lub zawarcia umowy w sprawie zamówienia w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
• zobowiązanie podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – o ile dotyczy - według wzoru Załącznik nr 5 do SWZ;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika zgodnie z PZP.W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z wzorem umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-13 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-13 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-06-11
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
W przypadku braku lub rozbieżności treści zapisów SWZ i / lub Ogłoszenia o zamówieniu w stosunku do przepisów PZP nadrzędne i decydujące znaczenie mają przepisy PZP.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 Ustawy (obligatoryjne przesłanki wykluczenia) oraz na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 1, 4, 8, 9 i 10 Ustawy (fakultatywne przesłanki wykluczenia), a także na podstawie art. 7 ust. 1 ustawa z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
Zamawiający określa termin realizacji przedmiotu zamówienia - rozpoczęcie – od dnia zawarcia umowy;
1) Część analityczna Koncepcji, o której mowa w § 1 ust. 3 Umowy, obejmująca uwarunkowania rozwoju infrastruktury rowerowej w Metropolii Poznań zostanie przesłana przez Wykonawcę Zamawiającemu w terminie do 2 miesięcy od dnia zawarcia Umowy;
2) Część inwentaryzacyjna Koncepcji, o której mowa w § 1 ust. 10 Umowy, zostanie przesłana przez Wykonawcę Zamawiającemu w terminie do 4 miesięcy od dnia zawarcia Umowy;
3) Część koncepcyjna Koncepcji, o której mowa w § 1 ust. 15 Umowy, zostanie przesłana przez Wykonawcę Zamawiającemu w terminie do 6 miesięcy od dnia zawarcia Umowy;
4) Część syntetyczna Koncepcji, o której mowa w § 1 ust. 18 Umowy, zostanie przesłana przez Wykonawcę Zamawiającemu w terminie do 6 miesięcy od dnia zawarcia Umowy;
5) Ostateczna wersja Koncepcji, zgodna ze strukturą, o której mowa w § 1 ust. 19 Umowy, zostanie przesłana przez Wykonawcę Zamawiającemu w terminie do 10.12.2025 r.;
6) Opinia o planowanym przebiegu dróg rowerowych od odpowiednich zarządców terenu, na których przewidziano infrastrukturę rowerową, o której mowa w § 1 ust. 22 pkt 1 Umowy, zostanie przesłana przez Wykonawcę Zamawiającemu w terminie do 5 miesięcy od dnia zawarcia Umowy;
7) Konsultacje z mieszkańcami Metropolii Poznań dotyczące planowanego przebiegu dróg rowerowych i metropolitalnych szlaków rowerowych, o których mowa w § 1 ust. 22 pkt 2 Umowy, zostaną przeprowadzone w terminie do 5 miesięcy od dnia zawarcia Umowy;
8) Konsultacje z działającymi na obszarze Metropolii Poznań organizacjami i stowarzyszeniami reprezentującymi środowisko rowerzystów, o których mowa w § 1 ust. 22 pkt 3 Umowy, zostaną przeprowadzone w terminie do 5 miesięcy od dnia zawarcia Umowy.
Pozostałe szczegóły dotyczące terminów realizacji zostały ustalone we Wzorze Umowy.