BZP: Remont łaźni w kompleksie 789 w Zakładzie Karnym w Kłodzku
30.04.2025
2025/BZP 00213724/01
Zakład Karny w Kłodzku
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Remont łaźni w kompleksie 789 w Zakładzie Karnym w Kłodzku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Zakład Karny w Kłodzku
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000320561
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Bohaterów Getta 16
1.4.2.) Miejscowość: Kłodzko
1.4.3.) Kod pocztowy: 57-300
1.4.4.) Województwo: dolnośląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.4.7.) Numer telefonu: +4874 8651805
1.4.8.) Numer faksu: +4874 2673017
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zp_klodzko@sw.gov.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.sw.gov.pl/jednostka/zaklad-karny-w-klodzku
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00213724
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-04-30
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00193984
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegająca na wykonaniu remontu łaźni w kompleksie 789 w Zakładzie Karnym w Kłodzku.
2. Zakres przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do SWZ oraz opracowana dokumentacja projektowa w szczególności:
1) projekt budowlany;
2) projekt wykonawczy;
3) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, zwanej dalej „STWiOR”;
4) przedmiary robót;
oraz specyfikacja warunków zamówienia, zwanej dalej „SWZ”, które stanową część składową Umowy.
Pozostałe warunki i zasady dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, który stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
Zakres prac wykonywany w ramach przedmiotu zamówienia nie wymaga decyzji o pozwoleniu na budowę.
Uwaga! Przedmiary robót załączone do dokumentacji projektowej stanowią jedynie materiał pomocniczy i nie mogą służyć jako wyłączne (podstawowe) źródło informacji do opracowania oferty na wykonanie przedmiotu zamówienia. Przed sporządzeniem oferty, wykonawca zobowiązany jest do szczegółowej analizy dokumentacji projektowej oraz warunków realizacji jako podstawowe źródła informacji do opracowania oferty na wykonanie przedmiotu zamówienia. Skutki jakichkolwiek błędów w wycenie dokonanej przez zamawiającego, obciążają wykonawcę przedmiotu zamówienia – musi on przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę przedmiotu zamówienia.
3. Wytyczne:
- Wytyczne nr 1/2023 Dyrektora Generalnego Służby Więziennej z dnia 14 lutego 2023 r. w sprawie wymagań technicznych i ochrony dla pawilonów zakwaterowania osadzonych w jednostkach organizacyjnych Służby Więziennej,
- Wytyczne nr 3/2022 Dyrektora Generalnego Służby Więziennej z dnia 29 grudnia 2022r. w sprawie technicznego zabezpieczenia ochronnego w jednostkach organizacyjnych Służby Więziennej.
4. Dane ogólne:
adres inwestycji: ul. Hołdu Pruskiego 4, 57-300 Kłodzko – budynek penitencjarny nr 1
5. W sytuacji, gdy wykonawca opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych. Zastosowanie równoważnych materiałów budowlanych, które są wymienione w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót i szczegółowych specyfikacjach technicznych należy rozumieć materiały równoważne, które będą posiadały co najmniej takie same lub wyższe parametry techniczne jak materiały wymienione ww. dokumentach.
Po zmianie:
Remont łaźni w kompleksie 789 w Zakładzie Karnym w Kłodzku
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegająca na wykonaniu remontu łaźni w kompleksie 789 w Zakładzie Karnym w Kłodzku.
Zakres przedmiotu zamówienia określa Załącznik nr 1 do SWZ - opis przedmiotu zamówienia oraz dokumentacja projektowa.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.7. Dodatkowy kod CPV Przed zmianą:
Przygotowanie terenu pod budowę,Tynkowanie,Roboty budowlane w zakresie budynków więziennych,Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie,Pokrywanie podłóg i ścian,Roboty remontowe i renowacyjne,Roboty instalacyjne w budynkach,Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne,Roboty instalacyjne hydrauliczne,Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych,Roboty instalacyjne kanalizacyjne,Instalowanie centralnego ogrzewania,Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych,Roboty instalacyjne elektryczne,Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
Po zmianie:
Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne,Instalowanie centralnego ogrzewania,Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych,Roboty instalacyjne hydrauliczne,Roboty instalacyjne w budynkach,Roboty instalacyjne kanalizacyjne,Roboty instalacyjne elektryczne,Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych,Roboty budowlane,Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych,Przygotowanie terenu pod budowę,Roboty budowlane w zakresie budynków więziennych,Pokrywanie podłóg i ścian,Tynkowanie,Roboty remontowe i renowacyjne,Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.3.5. Nazwa kryterium (Kryterium 2) Przed zmianą:
Okres gwarancji
Po zmianie:
Okres gwarancji i rękojmii
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
- zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - warunek ten nie dotyczy zamówienia;
- uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - warunek ten nie dotyczy zamówienia;
- sytuacji ekonomicznej lub finansowej - warunek ten nie dotyczy zamówienia;
- zdolności technicznej lub zawodowej - warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże się i złoży dokumenty określone w pkt. 15B.2. SWZ.
2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że:
Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku tj.:
• w zakresie zdolności technicznej - wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Aby ten warunek został spełniony zamawiający wymaga podania 1 (jednej) roboty budowlanej polegającej na budowie i/lub przebudowie i/lub rozbudowie i/lub remoncie budynku lub jego części o wartości brutto równej lub przekraczającej kwotę 200.000 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100). Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót budowlanych o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych wartości porównywalnych. Wykaz robót budowlanych należy umieścić w wykazie, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ;
UWAGA! Ww. dokumenty składa tylko wykonawca zgodnie z opisem wskazanym w pkt. 15C.10. SWZ (nie załączać do oferty).
3. UDOSTĘPNIENIE ZASOBÓW. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca, realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby ma potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia.
5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania spełniania – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu, składa wraz z ofertą, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ zobowiązanie tych podmiotów (dla każdego z tych podmiotów odrębnie) do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego do udzielenia wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie.
6. Wykonawca nie może po upływie terminu składania ofert (tylko w momencie składania oferty) powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
7. PODWYKONAWSTWO. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani. Pozostałe wymagania dotyczące podwykonawstwa zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy określone w załączniku nr 2 SWZ.
Po zmianie:
Nazwa warunku:
Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej
Opis warunku:
• w zakresie zdolności technicznej - wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Aby ten warunek został spełniony zamawiający wymaga podania 1 (jednej) roboty budowlanej polegającej na budowie i/lub przebudowie i/lub rozbudowie i/lub remoncie budynku lub jego części o wartości brutto równej lub przekraczającej kwotę 200.000 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100). Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót budowlanych o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych wartości porównywalnych. Wykaz robót budowlanych należy umieścić w wykazie, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-05-05 09:00
Po zmianie:
2025-05-08 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-05-05 09:30
Po zmianie:
2025-05-08 09:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-06-03
Po zmianie:
2025-06-06