BZP: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej na terenie Gminy Raszyn z podziałem na zadania
06.05.2025
2025/BZP 00217185/01
Gmina Raszyn
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej na terenie Gminy Raszyn z podziałem na zadania
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Raszyn
1.3.) Oddział zamawiającego: Raszyn
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013269232
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szkolna 2a
1.5.2.) Miejscowość: Raszyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-090
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.publ@raszyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://raszyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej na terenie Gminy Raszyn z podziałem na zadania
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-eb81b318-24a2-4838-908c-a4297e5a01a7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00217185
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00042092/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.14 Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ulicach: Tęczowa, Tulipanowy Zakątek w Dawidach Bankowych
1.1.16 Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ul. Za Olszyną w Podolszynie Nowym
1.1.17 Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji saniatrnej w ulicach: Jaworowska, Wichrowe Wzgórza oraz drogach dojazdowych w Falentach Nowych
1.1.18 Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ulicy Leszczynowej w Laszczkach
1.1.21 Budowa sieci wodociągowej w ulicy Słowiańskiej w Raszynie
1.1.22 Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Al. Krakowskiej i drodze krajowej nr 7 w Sękocinie Nowym
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11049863.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/raszyn
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Określone zostały w pkt. XII i XIII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE: administratorem danych osobowych (dalej: „Administrator”) jest Gmina Raszyn z siedzibą w Raszynie, Szkolna 2a, 05-090 Raszyn, reprezentowana przez Wójta Gminy Raszyn, e-mail: ratusz@raszyn.pl , tel. 22 7017777. Dane osobowe zawarte w ofertach, złożonych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym na: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej na terenie Gminy Raszyn z podziałem na zadania” znak sprawy: ZPiFZ.271.1.9.2025.IW, są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w oparciu o następujące przepisy prawa: ustawa z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych, rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Celem przetwarzania danych osobowych jest prowadzenie w imieniu własnym postępowań o udzielenie zamówień publicznych. Przetwarzanie danych osobowych na potrzeby ww. postępowania, mieści się w zakresie obowiązków ustawowych Urzędu Gminy jako zamawiającego w rozumieniu art. 4 ust. 1 ustawy PZP. Przetwarzanie tych danych jest niezbędne, aby Urząd Gminy mógł prawidłowo wypełniać nałożone na nie obowiązki. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wglądu w swoje dane, prawo ich uzupełniania i poprawiania. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia swoich danych, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Prawo zamówień publicznych. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania i ochrony danych osobowych w powyższym celu dostępne są na BIP Urzędu w zakładce Przetwarzanie danych osobowych.
Ponadto, Urząd Gminy Raszyn wdrożył wewnętrzną procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów. Szczegółowe informacje oraz informacje oraz procedura dostępne są na BIP Urzędu w Zarządzeniu nr 169/2024 Wójta Gminy Raszyn z dnia 25 września 2024 r.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZPiFZ.271.1.9.2025.IW
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 5
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 1 - Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Al. Krakowskiej w Sękocinie Nowym
Kanalizację sanitarną zaprojektowano z rur i kształtek litych z nieplastyfikowanego polichlorku winylu PVC-U, kielichowych klasy SN 8, łączonych na uszczelki gumowe, które dostarcza producent rur. Na kanalizacji zaprojektowano studzienki kanalizacyjne DN1200, które należy wykonać z prefabrykowanych elementów z betonu oraz studzienki inspekcyjne DN600 wykonane z tworzyw sztucznych. Elementy studzienek łączone na uszczelki dostarczone przez producenta. Na studzienkach kanalizacyjnych zaprojektowano włazy kanałowe z żeliwa szarego o średnicy 600 mm klasy D400 (włazy pełne żeliwne tzn. bez wypełnienia betonowego), stosować pierścienie odciążające.
Szczegóły przedmiotu zamówienia w dokumentacji projektowej. Dokumentacja projektowa pokazuje dwa warianty trasy sieci kanalizacyjnej. Zakres niniejszego zadania to Wariant I (tzw. Wpięcie I).
Do wykonania sieć DN200, bez odgałęzień D160.
Więcej szczegółów wykonania sieci wodociągowej w dokumentacji projektowej, warunkach technicznych wydanych przez Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Eko-Raszyn Sp. z o.o. z siedzibą w Raszynie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena - waga kryterium 60%
Okres gwarancji – waga kryterium 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 2 - Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ulicach: Wichrowe Wzgórze, Jaworowska, drogi dojazdowe do Jaworowskiej w Falentach Nowych
Pełen zakres projektów dotyczących budowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w ulicach: Jaworowska, Wichrowe Wzgórze.
• Budowa sieci wodociągowej w ul. Jaworowskiej
• Budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej oraz tłocznej wraz z przepompownią ścieków w ul. Jaworowskiej
• Budowa sieci wodociągowej w ul. Wichrowe Wzgórze
• Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Wichrowe Wzgórze
Część zakresu projektów dotyczących budowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w drogach dojazdowych (osiedlowych) do ul. Jaworowskiej.
• Budowa sieci wodociągowej dla projektowanego osiedla domów jednorodzinnych przy ul. Jaworowskiej
• Budowa sieci kanalizacji sanitarnej dla projektowanego osiedla domów jednorodzinnych przy ul. Jaworowskiej
Zakres dotyczy wykonania krótkich odcinków celem zejścia siecią z pasa ul. Jaworowskiej.
W zakresie sieci wodociągowej należy wykonać następujące odcinki:
a) od W4 do HP7 (na trójniku zastosować kołnierz ślepy)
b) odcinek przewodu wodociągowego o dł. 18 m od węzła W6, z drugiej strony przewód zakończyć kolanem stopowym i hydrantem podziemnym DN80 (w przyszłości w trakcie kontynuowania budowy pozostałego zakresu projektu, kolano stopowe i hydrant zostaną przeniesione w miejsce zgodne z projektem).
W zakresie sieci kanalizacji sanitarnej należy wykonać odcinek od F do I19. Na dopływie studzienki I19 zakorkować.
Sieć wodociągową należy wykonać z rur do wody pitnej PEHD100 SDR11 PN16. Połączenia przewodów na sieci metodą zgrzewania doczołowego, przy montażu węzłów dopuszcza się stosowanie muf elektrooporowych. Zamawiający akceptuje wykonanie sieci metodą bezwykopową pod warunkiem użycia rur z płaszczem ochronnym przeznaczonych do zastosowań bezwykopowych. Na sieci przewiduje się zasuwy oraz hydranty podziemne. Stosować armaturę z żeliwa sferoidalnego klasy PN16. Rury, kształtki, armatura klasy PN16.
Kanalizację grawitacyjną – sieć w tym sięgacze (odgałęzienia do granicy pasa drogowego) zaprojektowano z rur i kształtek litych z nieplastyfikowanego polichlorku winylu PVC-U, kielichowych klasy SN 8, łączonych na uszczelki gumowe, które dostarcza producent rur.
Kanalizację tłoczną zaprojektowano z rur PEHD100 SDR11 PN16. Połączenia przewodów metodą zgrzewania doczołowego, przy montażu węzłów, łuków, studni dopuszcza się stosowanie muf elektrooporowych.
Więcej szczegółów wykonania sieci wodociągowej w dokumentacji projektowej, warunkach technicznych wydanych przez Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Eko-Raszyn Sp. z o.o. z siedzibą w Raszynie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45232452-5 - Roboty odwadniające
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
45233140-2 - Roboty drogowe
45314310-7 - Układanie kabli
45317100-3 - Instalowanie elektrycznych urządzeń pompowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena - waga kryterium 60%
Okres gwarancji – waga kryterium 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 3 - Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ul. Za Olszyną w Podolszynie Nowym
Sieć wodociągową należy wykonać z rur do wody pitnej PEHD100 SDR11 PN16. Połączenia przewodów na sieci metodą zgrzewania doczołowego, przy montażu węzłów dopuszcza się stosowanie muf elektrooporowych. Zamawiający akceptuje wykonanie sieci metodą bezwykopową pod warunkiem użycia rur z płaszczem ochronnym przeznaczonych do zastosowań bezwykopowych. Na sieci przewiduje się zasuwy oraz hydranty podziemne. Stosować armaturę z żeliwa sferoidalnego. Rury, kształtki i armatura klasy PN16.
Kanalizację sanitarną wraz z sięgaczami (odgałęzieniami do granicy pasa drogowego) zaprojektowano z rur i kształtek litych z nieplastyfikowanego polichlorku winylu PVC-U, kielichowych klasy SN 8, łączonych na uszczelki gumowe, które dostarcza producent rur. Na kanalizacji zaprojektowano studzienki kanalizacyjne DN1200, które należy wykonać z prefabrykowanych elementów z betonu oraz studzienki inspekcyjne DN600 wykonane z tworzyw sztucznych. Elementy studzienek łączone na uszczelki dostarczone przez producenta. Na studzienkach kanalizacyjnych zaprojektowano włazy kanałowe z żeliwa szarego o średnicy 600 mm klasy D 400 (włazy pełne żeliwne tzn. bez wypełnienia betonowego), stosować pierścienie odciążające.
Więcej szczegółów wykonania sieci wodociągowej w dokumentacji projektowej, warunkach technicznych wydanych przez Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Eko-Raszyn Sp. z o.o. z siedzibą w Raszynie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45232452-5 - Roboty odwadniające
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45233140-2 - Roboty drogowe
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena - waga kryterium 60%
Okres gwarancji – waga kryterium 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 4 - Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ulicach: Tęczowa i Tulipanowy Zakątek w Dawidach Bankowych
Sieć wodociągową należy wykonać z rur do wody pitnej PEHD100 SDR11 PN16. Połączenia przewodów na sieci metodą zgrzewania doczołowego, przy montażu węzłów dopuszcza się stosowanie muf elektrooporowych. Zamawiający akceptuje wykonanie sieci metodą bezwykopową pod warunkiem użycia rur z płaszczem ochronnym przeznaczonych do zastosowań bezwykopowych. Na sieci przewiduje się zasuwy oraz hydranty podziemne. Stosować armaturę z żeliwa sferoidalnego klasy PN16. Rury, kształtki, armatura klasy PN16.
Kanalizację grawitacyjną – sieć w tym sięgacze (odgałęzienia do granicy pasa drogowego) zaprojektowano z rur i kształtek litych z nieplastyfikowanego polichlorku winylu PVC-U, kielichowych klasy SN 8, łączonych na uszczelki gumowe, które dostarcza producent rur.
Kanalizację tłoczną zaprojektowano z rur PEHD100 SDR11 PN16. Połączenia przewodów metodą zgrzewania doczołowego, przy montażu węzłów, łuków, studni dopuszcza się stosowanie muf elektrooporowych.
Więcej szczegółów wykonania sieci wodociągowej w dokumentacji projektowej, warunkach technicznych wydanych przez Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Eko-Raszyn Sp. z o.o. z siedzibą w Raszynie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45232452-5 - Roboty odwadniające
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45233140-2 - Roboty drogowe
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
45314310-7 - Układanie kabli
45317100-3 - Instalowanie elektrycznych urządzeń pompowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena - waga kryterium 60%
Okres gwarancji – waga kryterium 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 5 - Budowa sieci wodociągowej w ul. Słowiańskiej w Raszynie oraz budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ul. Leszczynowej w Laszczkach
Sieć wodociągową należy wykonać z rur do wody pitnej PEHD100 SDR11 PN16. Połączenia przewodów na sieci metodą zgrzewania doczołowego, przy montażu węzłów dopuszcza się stosowanie muf elektrooporowych. Zamawiający akceptuje wykonanie sieci metodą bezwykopową pod warunkiem użycia rur z płaszczem ochronnym przeznaczonych do zastosowań bezwykopowych. Na sieci przewiduje się zasuwy oraz hydranty podziemne. Stosować armaturę z żeliwa sferoidalnego. Rury, kształtki i armatura klasy PN16.
Kanalizację sanitarną wraz z sięgaczami (odgałęzieniami do granicy pasa drogowego) zaprojektowano z rur i kształtek litych z nieplastyfikowanego polichlorku winylu PVC-U, kielichowych klasy SN 8, łączonych na uszczelki gumowe, które dostarcza producent rur. Na kanalizacji zaprojektowano studzienki kanalizacyjne DN1200, które należy wykonać z prefabrykowanych elementów z betonu oraz studzienki inspekcyjne DN600 wykonane z tworzyw sztucznych. Elementy studzienek łączone na uszczelki dostarczone przez producenta. Na studzienkach kanalizacyjnych zaprojektowano włazy kanałowe z żeliwa szarego o średnicy 600 mm klasy D 400 (włazy pełne żeliwne tzn. bez wypełnienia betonowego), stosować pierścienie odciążające.
Więcej szczegółów wykonania sieci wodociągowej w dokumentacji projektowej, warunkach technicznych wydanych przez Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Eko-Raszyn Sp. z o.o. z siedzibą w Raszynie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45232452-5 - Roboty odwadniające
45233140-2 - Roboty drogowe
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena - waga kryterium 60%
Okres gwarancji – waga kryterium 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia, mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełnią warunki dotyczące:a) w zakresie posiadanego doświadczenia:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej:
- 2 roboty polegające na budowie lub przebudowie sieci wodociągowej lub kanalizacji sanitarnej lub kanalizacji deszczowej o wartości min. 150 000,00 zł brutto (każda z robót) – w przypadku składania oferty na zadanie nr 1;
- 2 roboty polegające na budowie lub przebudowie sieci wodociągowej lub kanalizacji sanitarnej lub kanalizacji deszczowej o wartości min. 1 500 000,00 zł brutto (każda z robót) – w przypadku składania oferty na zadanie nr 2;
- 2 roboty polegające na budowie lub przebudowie sieci wodociągowej lub kanalizacji sanitarnej lub kanalizacji deszczowej o wartości min. 250 000,00 zł brutto (każda z robót) – w przypadku składania oferty na zadanie nr 3;
- 2 roboty polegające na budowie lub przebudowie sieci wodociągowej lub kanalizacji sanitarnej lub kanalizacji deszczowej o wartości min. 700 000,00 zł brutto (każda z robót) – w przypadku składania oferty na zadanie nr 4;
- 2 roboty polegające na budowie lub przebudowie sieci wodociągowej lub kanalizacji sanitarnej lub kanalizacji deszczowej o wartości min. 90 000,00 zł brutto (każda z robót) – w przypadku składania oferty na zadanie nr 5.
UWAGA: W przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie, wystarczy aby wykonawca wykazał się posiadanym doświadczeniem w zakresie określonym dla zadania, w którym wskazana została wyższa kwota zrealizowanych zamówień.
b) w zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia:
Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, skierowanymi do realizacji zamówienia, posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, w tym co najmniej:
- 1 osobą (jedną osobą), posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im obowiązujące uprawnienia, w zakresie adekwatnym do zawartego w niniejszym punkcie opisu, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym
– w przypadku składania oferty na zadanie nr 1 i/ lub zadanie nr 2 i/ lub zadanie nr 3 i/ lub zadanie nr 4 i/ lub zadanie nr 5.
UWAGA: W przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie, wystarczy aby Wykonawca wykazał się dysponowaniem osób dla zadania nr 1, zadania nr 2, zadania nr 3, zadania nr 4, zadania nr 5 (może być ta sama osoba).
Zamawiający wymaga wyżej określonych uprawnień budowlanych na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r., poz. 725), rozumie przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania - zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ;
2. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, składają oświadczenie, z którego będzie wynikać zakres czynności, które będą wykonywać poszczególni wykonawcy (wzór stanowi Załącznik nr 2 do SWZ), o którym mowa w Rozdziale VII SWZ – pkt. 7.3
3. Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 3a do SWZ;
4. oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 9.1, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w pkt. 8.1 oraz 8.2 SWZ – wzór oświadczenia, stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. w celu potwierdzenia spełniania warunku wskazanego w pkt. 7.2.4a) SWZ – wykaz wykonanych robót budowlanych spełniających wymagania określone w pkt. 7.2.4a) SWZ – odpowiednio dla każdego z zadań na które składana jest oferta, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których te roboty budowlane zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane lub nadal są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane (były wykonane należycie), a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego na dalszym etapie postępowania),
2. w celu potwierdzenia spełniania warunku wskazanego w pkt. 7.2.4b) SWZ – wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, spełniających wymagania wskazane w pkt 7.2.4b) SWZ, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego na dalszym etapie postępowania).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wraz z formularzem ofertowym, wykonawca składa:1. Prawidłowo wypełniony Formularz oferty.
2. Oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IX SWZ – pkt. 9.1,
3. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, składają oświadczenie, z którego będzie wynikać zakres czynności, które będą wykonywać poszczególni wykonawcy (wzór stanowi Załącznik nr 2 do SWZ), o którym mowa w Rozdziale VII SWZ – pkt. 7.3,
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o którym mowa w Rozdziale IX SWZ – pkt. 9.1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania.
5. Pełnomocnictwo (oryginał podpisany podpisem zaufanym lub podpisem osobistym) do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę - załącznik Wykonawcy,
6. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, zobowiązany jest złożyć dowody, iż realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór stanowi Załącznik nr 4 oraz 4a do SWZ), o którym mowa w Rozdziale X SWZ – pkt. 10.3,
7. Potwierdzenie wniesienia wadium.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w zakresie każdego z zadań w wysokości:Zadanie nr 1 – 3 500,00 zł (słownie: trzy tysiące pięćset złotych)
Zadanie nr 2 – 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych)
Zadanie nr 3 – 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych)
Zadanie nr 4 – 18 000,00 zł (słownie: osiemnaście tysięcy złotych)
Zadanie nr 5 – 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych)
przed upływem terminu składania ofert.
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /Dz. U. z 2024 r. poz. 419/
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy, jest umocowana do jego reprezentowania, należy dołączyć do oferty odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia wskazanych w zdaniu 1 dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanowią pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zgodnie z art. 58 ustawy i dołączą do oferty pełnomocnictwo wystawione w takiej samej formie jak oferta, obejmujące umocowanie w wyżej opisanym zakresie (lub ciąg pełnomocnictw).
3. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem).
4. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, składają oświadczenie, z którego będzie wynikać zakres czynności, które będą wykonywać poszczególni wykonawcy (wzór stanowi Załącznik nr 2 do SWZ), o którym mowa w Rozdziale VII SWZ – pkt. 7.3,
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian określony został w Projektowanych postanowieniach umowy stanowiący załącznik do SWZ - w zakresie każdego z zadań.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy