BZP: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1236N Wlk. Tymawa – Łąkorz – Wawrowice na odcinku Wielka Tymawa – Łąkorz (etap 2)
07.05.2025
2025/BZP 00219848/01
Powiat Nowomiejski
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi powiatowej Nr 1236N Wlk. Tymawa – Łąkorz – Wawrowice na odcinku Wielka Tymawa – Łąkorz (etap 2)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Nowomiejski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118879
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek1
1.5.2.) Miejscowość: Nowe Miasto Lubawskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 13-300
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.7.) Numer telefonu: 564748230
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zdp-techniczny@powiat-nowomiejski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.powiat-nowomiejski.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi powiatowej Nr 1236N Wlk. Tymawa – Łąkorz – Wawrowice na odcinku Wielka Tymawa – Łąkorz (etap 2)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-40c3e86a-309c-4fa5-b00b-476a5ccbcfc3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00219848
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00043280/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Przebudowa drogi powiatowej Nr 1236N Wlk. Tymawa – Łąkorz – Wawrowice na odcinku Wielka Tymawa – Łąkorz (etap 2)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://nowomiejski.ezamawiajacy.pl/pn/NOWOMIEJ/demand/209530/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://nowomiejski.ezamawiajacy.pl/pn/NOWOMIEJ/demand/209530/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Pytania do SWZ należy zadawać za pośrednictwem platformy zakupowej zamawiającego przez link: https://nowomiejski.ezamawiajacy.pl w sekcji „Korespondencja”. Instrukcja korzystania z systemu jest dostępna pod wyżej wskazanym adresem.
Oferta wraz z załącznikami musi być złożona w postaci elektronicznej w systemie informatycznym dostępnym pod adresem https://nowomiejski.ezamawiajacy.pl.
Za datę złożenia oferty, przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na platformę zakupową zamawiającego, opisane zostały w Instrukcji dla wykonawców która jest udostępniana na platformie zakupowej zamawiającego.
Wymagania dotyczące zasad rejestracji oraz minimalnych parametrów technicznych wymaganych od wykonawcy przy wykorzystywaniu systemu do elektronicznej komunikacji z wykonawcami
Oferta wraz z załącznikami musi zostać złożona w postaci elektronicznej. Złożenie oferty wymaga do Wykonawcy zarejestrowania się i zalogowania w systemie informatycznym dostępnym pod adresem https://nowomiejski.ezamawiajacy.pl, zgodnie z poniższą kolejnością. Rejestracja konta następuje automatycznie poprzez: podpisanie się pod wnioskiem podpisem elektronicznym (kwalifikowanym, osobistym lub profilem zaufanym) lub kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu lub jeżeli użytkownik nie podpisze się na wniosku ani nie skontaktuje się telefonicznie. Konto zostanie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych. Mając to na uwadze, zamawiający zaleca wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca biorący udział w postępowaniu prowadzonym drogą elektroniczną w systemie zakłada konto, wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”. Po założeniu konta wykonawca ma możliwość złożenia oferty w postępowaniu.
Zamawiający wskazuje informacje, o których mowa w Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych, dotyczące systemu dostępnego pod adresem https://nowomiejski.ezamawiajacy.pl:
• -Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
• - Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej;
• - Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2;
• - Włączona obsługa JavaScript;
• - Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego prze-pływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujemy, że:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Nowomiejski – Starostwo Powiatowe w Nowym Mieście Lubawskim, ul. Rynek 1, 13 – 300 Nowe Miasto Lubawskie tel. 56 47 272 20, fax 56 47 242 22;
kontakt do inspektora ochrony danych osobowych: iod@powiat-nowomiejski.pl ;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym; Po zakończeniu postępowania dane podmiotu, z którym zo-stanie zawarta umowa będą przetwarzane w celu jej realizacji oraz w celu dochodzenia ewentualnych roszczeń. Ostatecznym celem przetwarzania danych staje się cel archiwalny zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
• osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 usta-wy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa PZP”;
• członkowie komisji przetargowej;
• pracownicy administratora uprawnienie do realizacji ww. celu przetwarzania.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres prze-chowywania obejmuje cały czas trwania umowy jak i okres dochodzenia ewentualnych roszczeń; Po zakończe-niu pierwotnego czasu przetwarzania zastosowanie będzie miał okres wynikający z przepisów prawa w zakresie archiwizacji w interesie publicznym określonym z odrębnych przepisach prawa.
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepi-sach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany;
posiada Pani/Pan prawo:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych oso-bowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/ Panu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/ Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
Powyższe prawa osoby będą realizowane po rozpatrzeniu wszystkich przesłanek i obowiązków ciążących na Administratorze jak i po pozytywnym zweryfikowaniu tożsamości osoby, która wystąpi o realizację swoich praw.
Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GM.272.1.2.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa drogi powiatowej Nr 1236N Wlk. Tymawa – Łąkorz – Wawrowice na odcinku Wielka Tymawa – Łąkorz (etap 2)
Przebudowa istniejącej nawierzchni, zakres prac obejmuje m. in.:
a) Wzmocnienie jezdni poprzez ułożenie dwóch warstw nawierzchni
b) Poszerzenie poza obszarem zabudowanym do 6 m
c) Regulację istniejących poboczy
d) Przebudowę i utwardzenie istniejących zjazdów
e) Odnowę oznakowania pionowego i poziomego
f) Odwodnienie
Przedmiot zamówienia obejmuje również: obsługę geodezyjną i dokumentację powykonawczą
3.1 Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w dokumentacji projektowej (Załącznik nr 9 w formacie plików ZIP), specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (Załącznik nr 10 w formacie PDF) oraz przedmiarze robót (Załącznik nr 11 w formacie PDF).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
14.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu.14.2 Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, w stosunku do któ-rych zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 108 ust. 1 ustawy PZP
14.3 Z postępowania o udzielnie zamówienia wyklucza się wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukra-inę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022r. poz. 835).
14.4 Z postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może wykluczyć wykonawcę na podstawie art. 109 ust. 1, pkt. 1, 4 – 5, 7 ustawy PZP
14.5 Wykluczenie wykonawcy następuje zgodnie z art. 111 ustawy PZP.
14.6 Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt. 1, 2 i 5 lub art. 109 ust. 1 pkt. 2-5 i 7-10, jeżeli udowodni zamawiającemu, że spełnił łącznie przesłanki wymienione w art. 110 ust. 2 ustawy PZP.
14.7 Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
14.8 Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest spełnić warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
2. Zdolności technicznej lub zawodowej.
14.9 W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej, zamawiający wymaga posiadania przez wykonawcę odpowiedniego ubezpie-czenia odpowiedzialności cywilnej.
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca przedstawi zamawiającemu (na wezwanie) dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzial-ności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 200 000,00 zł.
14.10 Oceniając zdolność techniczną lub zawodową wykonawcy, zamawiający stawia warunki dotyczące:
1. Doświadczenia wykonawcy
W celu potwierdzenia spełnienia warunku zamawiający wymaga złożenia (na wezwanie) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz któ-rych roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty bu-dowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli z przedstawionych dokumentów wynikać będzie, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (jeśli okres pro-wadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), wykonawca wykonywał min. 2 roboty odpowiadające swoim rodzajem robocie budowlanej stanowiącej przedmiot zamówienia tj. takiej która polegała minimum na przebudowie/ budowie drogi o nawierzchni asfaltowej (szer. min 5,00 m) na odcinku o długości nie mniejszej niż 1 km, a zakres robót obejmował w szczególności wykonanie co najmniej warstwy profilującej (lub warstwy wiążącej) z mie-szanki mineralno – asfaltowej, poszerzenia jezdni oraz warstwy ścieralnej z mieszanki mi-neralno – bitumicznej.
2. Kwalifikacji zawodowych osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia
W celu potwierdzenia spełnienia warunku zamawiający wymaga złożenia (na wezwanie):
a) wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia odpowiedzial-nych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli z przedstawionego wykazu będzie wy-nikało, że wykonawca dysponuje osobą wyznaczoną do pełnienia funkcji kierownika budowy, spełniającą warunek posiadania kwalifikacji zawodowych kadry kierowniczej wykonawcy, opisany w pkt. 14.10 ust. 2 lit. b
b) oświadczenia na temat kwalifikacji zawodowych kadry kierowniczej wykonawcy.
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli w stosunku do osoby wyznaczonej do pełnienia funkcji kierownika budowy wykonawca złoży oświadczenie, że:
osoba ta posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wy-konywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, przy czym zama-wiający dopuszcza uprawnienia równoważne do powyższych wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.
osoba ta jest członkiem, lub jest tymczasowo wpisana na listę członków, odpowied-niej izby samorządu zawodowego zgodnie z postanowieniami Ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownic-twa
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: d) Oświadczenie wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy PZP o braku przynależ-ności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświad-czenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 8 do SWZ;
e) Odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodar-czej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt. 4 PZP
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogło-szono upadłości. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miej-sce zamieszkania nie wydaje się wymienionych dokumentów zastąpić je należy dokumentem zawierającym oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnio-nych do jego reprezentacji złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze wzglę-du na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy
f) Oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności.
g) Oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawcze-go zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne.
h) Oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o któ-rych mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w za-kresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjna nie niższą niż 200 000,00 zł. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego dokumentów, zamawiający dopuszcza złożenie przez wykonawcę innych dokumentów, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opi-sanego warunku udziału w postępowaniu.
b) Wykazu robót budowlanych (wzór załącznik nr 6 do SWZ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określa-jących czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wy-stawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
Z przedstawionych dokumentów wynikać powinno, że wykonawca wykonywał min. 2 roboty odpowiadające swoim rodzajem robocie budowlanej stanowiącej przedmiot zamówienia tj. ta-kiej która polegała minimum na przebudowie/ budowie drogi o nawierzchni asfaltowej (szer. min 5,00 m) na odcinku o długości nie mniejszej niż 1 km, a zakres robót obejmował w szczególności wykonanie co najmniej warstwy profilującej (lub warstwy wiążącej) z mie-szanki mineralno – asfaltowej, poszerzenia jezdni oraz warstwy ścieralnej z mieszanki mine-ralno – bitumicznej.
W przypadku gdy wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty będą budzić wątpliwości zamawiający zastrzega sobie możliwość zwrócenia się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane o dodatkowe in-formacje lub dokumenty w tym zakresie.
c) Oświadczenia na temat kwalifikacji zawodowych kadry kierowniczej wykonawcy tj. w sto-sunku do osoby wyznaczonej do pełnienia funkcji kierownika budowy:
1. Oświadczenia, że osoba ta posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami bu-dowlanymi w specjalności drogowej w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra In-westycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicz-nych w budownictwie . Dopuszcza się uprawnienia równoważne do powyższych wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowalne samodzielne funkcje techniczne w budownic-twie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpo-wiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o za-sadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej
2. Oświadczenia, że osoba ta jest członkiem, lub jest tymczasowo wpisana na listę człon-ków, odpowiedniej izby samorządu zawodowego zgodnie z postanowieniami Ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budow-nictwa
3. Wykazu osób (wzór załącznik nr 7 do SWZ) skierowanych przez wykonawcę do realiza-cji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowaniem robotami budowlany-mi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o pod-stawie do dysponowania tymi osobami.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
17.1 Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 10 000 PLN, słownie: dziesięć ty-sięcy złotych.17.2 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 97 ust. 7 ustawy PZP.
17.3 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiają-cego PKO BP Nowe Miasto Lub. 81 1020 3583 0000 3102 0051 0859.
17.4 Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Przy czym za termin wniesie-nia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zama-wiającego.
17.5 Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy dołączyć do oferty w postaci elektro-nicznej.
17.6 W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna, termin ważności dokumentu stwierdzającego zabezpieczenie wadium nie może być krótszy niż termin związania ofertą.
17.7 Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żąda-nie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami postepowania, na-stępuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
17.8 Zamawiający zwróci wadium wykonawcom, zażąda ponownego wniesienia wadium przez wy-konawcę lub zatrzyma wadium wraz z odsetkami w oparciu o przepisy art. 97 ust. 6 i art. 98 ustawy PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
15.7 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, ustanawiają oni pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.15.8 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty wykonają poszczególni wykonawcy.
15.9 W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia, oświadczenia o którym mowa w pkt. 15.1 SWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.