BZP: Odbiór i utylizacja materiałów zawierających azbest z terenu Gminy Zakrzew
08.05.2025
2025/BZP 00221697/01
GMINA ZAKRZEW
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odbiór i utylizacja materiałów zawierających azbest z terenu Gminy Zakrzew
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZAKRZEW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950371689
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 26
1.5.2.) Miejscowość: Zakrzew
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-155
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@zakrzew.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zakrzew.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór i utylizacja materiałów zawierających azbest z terenu Gminy Zakrzew
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3318d8c4-bd8b-40c0-af76-d9fd1cf1a179
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00221697
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00067686/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 „Odbiór i utylizacja materiałów zawierających azbest z terenu Gminy Zakrzew”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3318d8c4-bd8b-40c0-af76-d9fd1cf1a1793.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://ezamowienia.gov.pl/
Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Ze względu na limit znaków pozostałe informacje znajdują się w Rozdziale 11 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1)
jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu,
2)
dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Odbiór i utylizacja materiałów zawierających azbest z terenu Gminy Zakrzew”
3)
odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
4)
dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność.
Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) Strona 28 z 32
5)
obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6)
w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
7)
Wykonawca posiada:
−
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
−
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;
−
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
−
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
8)
Wykonawcy nie przysługuje:
−
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
−
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
−
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) Strona 29 z 32
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GB.271.4.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest odbiór, załadunek, transport, zdeponowanie i utylizacja odpadów zawierających azbest ( przekazanie na wysypisko posiadające odpowiednie zezwolenia) zalegających na posesjach z terenu Gminy Zakrzew w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest Część 2) Przedsięwzięcia w zakresie zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest realizowane w gospodarstwach rolnych” zgodnie z umową między NFOŚiGW w Warszawie i WFOŚiGW w Lublinie.
Ilość odpadów zawierających azbest – 216 ton z 42 posesji.
Ilość jest wielkością szacunkowa. Rozliczenie będzie miało charakter kosztorysowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany zakresu: zarówno zwiększenia jak i zmniejszenia o nie więcej jak 30%.
Do obowiązków Wykonawcy należy:
Wykonawca w ramach zamówienia przed odbiorem zabezpieczy odpady zgodnie z przepisami, a po odbiorze uporządkuje miejsce odbioru z ewentualnych pozostałości materiałów azbestowych.
Wykonawca po podpisaniu umowy otrzyma wykaz posesji wraz z szacowaną ilością do odbioru i danymi do kontaktu.
Wykonawca uzgodni z każdym z właścicieli odpadów termin odbioru.
Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) Strona 5 z 32
Po odbiorze z każdej posesji Wykonawca sporządzi protokół odbioru zawierający: imię i nazwisko osoby od której odbierane są odpady, adres , ilość odebranych odpadów, datę, podpis osoby przekazującej odpady- właściciela posesji.
Wykonawca udokumentuje przekazanie odpadów do utylizacji przekazując Zamawiającemu karty odpadów.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą, za szkody osobowe jak i majątkowe, wobec właścicieli posesji, osób trzecich, Zamawiającego, spowodowane swoim działaniem lub niedopatrzeniem, zaniechaniem związanym z realizacją niniejszego zmówienia.
Zgodnie ze warunkami programu Wykonawca jest zobowiązany przekazywać odpady objęte przedmiotem zamówienia na składowisko odpadów niebezpiecznych, zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.) do najbliżej położonych miejsc, w których mogą być poddane odzyskowi lub unieszkodliwieniu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45262660-5 - Usuwanie azbestu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90650000-8 - Usługi usuwania azbestu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert
a) cena brutto - 60%.
b) termin wykonania zamówienia – 40%.
Oferty będą oceniane w systemie punktowym. Punkty wyliczone w kryterium \cena zostaną zsumowane i pomnożone przez znaczenie procentowe. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska największą ilość punktów (suma punktów z kryterium a i b)
Zastosowany wzór do obliczania punktowego:
a) cena brutto
C=(Cn : Cb)x 60 pkt
gdzie:
C - cena ofertowa
Cn – cena najniższa
Cb – cena w ofercie badanej
b) termin wykonania zamówienia.
Minimalny termin wykonania zamówienia – 1 miesiąc od dnia podpisania umowy. Maksymalny termin wykonania zamówienia- 3 miesiące od dnia podpisania umowy.
W ramach kryterium „termin wykonania” zamówienia zostaną przyznane punkty w skali od 0 do 40 pkt. Wykonawca może zadeklarować termin wykonania zamówienia w miesiącach: 1miesiąc, 2 miesiące, 3 miesiące.
Zamawiający przyzna punkty w tym kryterium zgodnie z poniższą tabelą.
Termin wykonania zamówienia
Ilość punktów
1 miesiąc
40
2 miesiące
39
3 miesiące
38
W przypadku gdy Wykonawca nie zadeklaruje w formularzu oferty terminu wykonania zamówienia, Zamawiający do oceny oferty przyjmie najdłuższy możliwy termin wykonania zamówienia, tj. 3 miesiące od dnia podpisania umowy, a w kryterium „termin wykonania zamówienia” zostanie przyznane 38 punktów.
Oferta zawarta w formularzu oferty w zakresie kryterium „termin wykonania zamówienia” stanowić będzie integralną część umowy zawieranej z wybranym w drodze niniejszego postępowania Wykonawcą.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:6.1.1.
zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
6.1.2.
uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
1) Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności gospodarczej objętej zamówieniem, w zakresie transportu odpadów zawierających azbest o kodzie 17 06 05- materiały budowlane zawierające azbest – tj. posiadają wpis do rejestru Bazy Danych o produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO) w Dziale VII- Transportujący odpady zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (DZ. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek powinni spełniać ci Wykonawcy bądź Wykonawca, którzy wykonają usługę, do której realizacji te uprawnienia są wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, którą część usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) Strona 6 z 32
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym , nie krótszym niż 5 dni terminie potwierdzenia wpisu do rejestru Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO) w Dziale VII – Transportujący odpady o ile Wykonawca nie wskaże numeru rejestracyjnego z Bazy Danych o Odpadach (BDO) w załączniku nr 3 do SWZ.
UWAGA!
Zamawiający nie wymaga składania innych podmiotowych środków dowodowych w zakresie opisanych warunków, ale Wykonawca będzie zobowiązany udowodnić na każdym etapie prowadzonego postępowania, że złożone oświadczenie odpowiada prawdzie, jeżeli Zamawiający poweźmie wątpliwości co do prawdziwości złożonego oświadczenia.
Zamawiający informuje, że złożenie oświadczenia które nie polega na prawdzie stanowi przestępstwo opisane w art. 297 Kodeksu karnego polegające na wyłudzeniu zamówienia zagrożone karą do 5 lat pozbawienia wolości.
6.1.3.
sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie
6.1.4
zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie
6.2. Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art. 116 ust. 2 ustawy Pzp).
6.3.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane
6.4.
Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w rozdziale 8 SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca na dzień składania ofert:
a)
nie podlega wykluczeniu,
b)
spełnia warunki udziału w postępowaniu.
8.1.1.
Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 3 do SWZ.
8.1.2.
Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń, o których mowa w pkt 8.1 SWZ lub są one niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający wezwie Wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) Strona 11 z 32
8.1.3.
Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych oświadczeń, o których mowa w pkt 8.1 SWZ.
8.1.4.
Jeżeli złożone przez Wykonawcę oświadczenia, o których mowa w pkt 8.1 SWZ budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
8.2.
W przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku, gdy ofertę składa spółka cywilna, a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 5 do SWZ.
8.3. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania) następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień złożenia):
8.3.1.
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
Potwierdzenie posiadania wpisu do rejestru Bazy Danych o produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO) w Dziale VII- Transportujący odpady zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (DZ. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.), o ile Wykonawca nie wskaże numeru rejestracyjnego z Bazy Danych o Odpadach (BDO) w składanym wraz z ofertą załączniku nr 3 do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertę składa spółka cywilna, a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 5 do SWZ.
c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku. 10.3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.