BZP: Remont i modernizacja sali widowiskowej wraz z otoczeniem w budynku CEiIK przy ul. Parkowej 1 w Olsztynie
08.05.2025
2025/BZP 00221988/01
CENTRUM EDUKACJI I INICJATYW KULTURALNYCH W OLSZTYNIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont i modernizacja sali widowiskowej wraz z otoczeniem w budynku CEiIK przy ul. Parkowej 1 w Olsztynie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM EDUKACJI I INICJATYW KULTURALNYCH W OLSZTYNIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510983060
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Parkowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 10-233
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przemyslaw.bagniewski@ceik.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ceik.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont i modernizacja sali widowiskowej wraz z otoczeniem w budynku CEiIK przy ul. Parkowej 1 w Olsztynie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-efbdb093-4a7a-4ec4-b3d2-1356970441f9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00221988
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00147038/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Remont i modernizacja sali widowiskowej wraz z otoczeniem w budynku CEiIK przy ul. Parkowej 1 w Olsztynie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Przedmiot zamówienia jest współfinasowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027 Oś Priorytetowa 11 Turystyka i Kultura, Działanie 11.01 Infrastruktura kultury, Nr projektu FEWM.11.01-IZ.00-0002/24 oraz ze środków Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-efbdb093-4a7a-4ec4-b3d2-1356970441f93.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
1) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz w zakładce „Centrum Pomocy”.
2) Wszelka korespondencja kierowana do zamawiającego musi być sygnowana wskazanym nr referencyjnym sprawy.
3) Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 oraz z 2021 r. poz. 1655) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
2. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument
z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
3. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia
oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
4. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 250 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
6. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-K/03/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Remont i modernizację sali widowiskowej wraz z otoczeniem oraz z robotami niezbędnymi przy realizacji inwestycji.
Projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027 oraz ze środków Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
2) Roboty budowlane w celu modernizacji budynku inne, które nie są objęte zakresem remontu
i modernizacji sali widowiskowej wraz z otoczeniem - z ppkt 1.
Szczegółowy zakres rzeczowy, technologia oraz warunki wykonania i odbioru robót budowlanych opisane są w SWZ, opisie przedmiotu zamówienia, dokumentacji projektowej budowy, przedmiarze robót oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią odpowiednio Załącznik nr 2 oraz załącznik nr 9 (dokumentacja techniczna, rzuty, projekt, specyfikacje, technologia itp.) SWZ.
Centrum Edukacji i Inicjatyw Kulturalnych w Olsztynie (CEiIK) jest użytkownikiem nieruchomości położonej w Olsztynie przy ul. Parkowej, oznaczonej jako działka nr 32 w obrębie ewidencyjnym nr 27 m. Olsztyn. Budynek wpisany jest do rejestru zabytków. Dla inwestycji są wydane pozwolenia na budowę i pozwolenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Inwestycja nie wymaga wejścia na teren działek nie będących w posiadaniu Zamawiającego.
Budynek będzie udostępniany Wykonawcy na podstawie dokonanych ustaleń z odpowiednim wyprzedzeniem, a określonych w Harmonogramie rzeczowo-finansowym, który Wykonawca sporządzi w porozumieniu z Zamawiającym w terminie do 7 dni od podpisania umowy, i który będzie podlegał bieżącym aktualizacjom.
Ze względu na roboty budowlane w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków Wykonawca jest zobowiązany do szczegółowego i rzetelnego zapoznania się dokumentacją projektową, a w szczególności z wymaganiami zawartymi w pozwoleniach konserwatorskich, pozwoleniach na budowę oraz wszelkich uzgodnieniach, opiniach i warunkach technicznych dotyczących przedmiotowej inwestycji.
Wykonawca musi przewidzieć i uwzględnić wszelkie roboty i czynności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia.
Z zakresu przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia wyłączone są dostawy aparatury
i sprzętu elektroakustyki, oświetlenia technologicznego, multimediów, mebli ruchomych (np. krzesła, pufy, stoliki, lampy stojące itp.).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim zostały określone przez zamawiającego i dotyczą:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie określa szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów –Zamawiający nie określa szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie określa szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
4) zdolności technicznej i zawodowej - Zamawiający w tym zakresie wymaga:
a) Posiadania wiedzy i doświadczenia, wykazując, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonali minimum jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie obiektu użyteczności publicznej, której wartość robót wynosiła minimum 4 000 000,00 zł. brutto (słownie: cztery miliony złotych), i w której zakresie były roboty obejmujące m.in.: prace rozbiórkowe, prace budowlane – branża ogolnobudowlana, sanitarna, elektryczna, instalacje ppoż, prace montażowe, prace wykończeniowe, wraz
z uzyskanym prawomocnym pozwoleniem na użytkowanie
W wykazie należy podać nazwę, rodzaj, wartość, daty, miejsce wykonania i nazwy podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny
o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty (wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SWZ).
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w rozdz. VII. Pkt 2 SWZ. Wykonawca spełni warunek, jeżeli z treści wymaganych dokumentów będzie wynikało, że Wykonawca faktycznie zrealizował w należyty sposób wymaganą ilość usług w określonym czasie
i o wymaganej wartości. Jeśli z załączonych do oferty dokumentów i oświadczeń będzie wynikało odmiennie, Wykonawca warunku nie spełni.
b) Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, wykazując się osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu niniejszego zamówienia (wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami), tj.:
• Kierownik Budowy (1 osoba) – niniejsza osoba powinna posiadać aktualne uprawnienia budowlane do nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz posiadający doświadczenie zawodowe określone w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity Dz.U.2022 poz. 840 ze zm.) oraz posiadający w ostatnich 5 latach doświadczenie jako kierownik budowy na przynajmniej jednej budowie, przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej.
• Kierownik robót budowlanych (1 osoba) – niniejsza osoba powinna posiadać aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa budowlanego.
• Kierownik robót sanitarnych (1 osoba) – niniejsza osoba powinna posiadać aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych, gazowych bez ograniczeń, wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa budowlanego.
• Kierownik robót elektrycznych (1 osoba) – niniejsza osoba powinna posiadać aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa budowlanego.
Wymienione osoby powyżej muszą legitymować się minimum 3-letnim doświadczeniem zawodowym w pełnieniu poszczególnych funkcji i posiadaniem uprawnień, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień – zgodnie z ww. warunkami.
UWAGA: Dopuszcza się łączenie ww. stanowisk, uprawnień i kwalifikacji oraz funkcji, które może posiadać 1 lub więcej niż jedna osoba. Rodzaj i zakres czynności wykonywanych oraz posiadane kwalifikacje należy podać w załączniku nr 6 do SWZ.
Wymieniony powyżej skład należy traktować, jako minimalne wymaganie Zamawiającego – obowiązkiem Wykonawcy jest zapewnienie doświadczonego personelu, posiadającego odpowiednie uprawnienia w liczbie zapewniającej należyte wykonanie przedmiotu zamówienia.
W celu potwierdzenia spełnienia warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonaniu przedmiotu zamówienia, Zamawiający żąda dokumentu (załącznik nr 6 do SWZ), w którym należy wykazać informację o posiadanych uprawnieniach i kwalifikacjach zawodowych tych osób, posiadanego doświadczenia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami zgodnie z ww. warunkami .
UWAGA: Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych, uzyskanych na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy Prawo budowlane (lub też na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów), rozumie przez to również odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, nabyte w celu wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium .2. Ustala się wadium w kwocie 30 000 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych)
3. Wykonawca wnosi wadium:
- w pieniądzu, poleceniem przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego: 45 1540 1072 2107 5013 1397 0040 (w tytule przelewu należy wpisać nr postępowania ZP-K/03/2025),
- w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej,
z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,
- w gwarancjach ubezpieczeniowych
- w gwarancjach bankowych
- w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.) sposób przekazania: przed upływem terminu składania ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego.
4. Dokument potwierdzający wniesienie wadium należy dołączyć do oferty.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Oferta wspólnaW przypadku, kiedy ofertę składa kilka podmiotów, oferta tych wykonawców musi spełniać następujące warunki:
1. Oferta winna być podpisana przez każdego z wykonawców występujących wspólnie lub upoważnionego przedstawiciela/ lidera.
2. Podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań.