BZP: "Przebudowa dojazdu pożarowego nr 56 w Leśnictwie Dębowiec"
09.05.2025
2025/BZP 00224651/01
Nadleśnictwo Kolumna
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
"Przebudowa dojazdu pożarowego nr 56 w Leśnictwie Dębowiec"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Nadleśnictwo Kolumna
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730020960
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Leśników Polskich 1c
1.5.2.) Miejscowość: Łask
1.5.3.) Kod pocztowy: 98-100
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kolumna@lodz.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://kolumna.lodz.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Przebudowa dojazdu pożarowego nr 56 w Leśnictwie Dębowiec"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c2ea6fcb-0d9d-40ba-b968-f84aaf6256e1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00224651
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00202624/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Przebudowa dojazdu pożarowego nr 56, Leśnictwo Dębowiec
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c2ea6fcb-0d9d-40ba-b968-f84aaf6256e13.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c2ea6fcb-0d9d-40ba-b968-f84aaf6256e1
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy eZamówienia („Platforma”), która jest dostępna pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu
Platformy. Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać
konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy, w tym minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług
Platformy oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa „Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia”, dostępny
pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/ oraz informacje zamieszczone na stronie Platformy w zakładce „Centrum
Pomocy” Pozostałe zapisy dostępne w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: S.270.12.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest "Przebudowa dojazdu pożarowego nr 56 w Leśnictwie Dębowiec” Nr inw.: 220/793 Obręb leśny: Zduńska Wola Leśnictwo: Dębowiec Oddziały leśne: 245, 246, 252, 253, 258, 259. Województwo: łódzkie
Powiat: Sieradz Gmina: Sieradz Obręb geodezyjny: 0032 Stawiszcze Działki ewidencyjne: 766, 767, 768, 770, 771, 774, 775 Zakres robót obejmuje:
Projekt dotyczy przebudowy istniejącej wewnętrznej drogi leśnej. Jest to inwestycja liniowa zlokalizowana wyłącznie na gruntach PGL LP. Droga leśna – obiekt liniowy, który nie jest drogą publiczną, znajdujący się na powierzchni
gruntów leśnych, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów oraz do ruchu pieszych, wraz z leżącymi w ciągu drogi mijankami, zjazdami oraz technicznymi urządzeniami służącymi organizacji i zabezpieczeniu ruchu oraz technologii prac leśnych. Droga leśna pożarowa na gruntach leśnych jest odpowiednikiem dróg pożarowych na terenach zurbanizowanych. Drogi pożarowe stanowią podstawową sieć komunikacyjną kompleksu leśnego w planowaniu i organizowaniu akcji ratowniczo-gaśniczych. Projekt przewiduje przebudowę korony drogi do wielkości normatywnej. Roboty obejmą koronę i nawierzchnię na drodze głównej, zjazdach i mijankach. Roboty będą związane z odtworzeniem lub remontem elementów odwodnienia korpusu drogowego (rowów przydrożnych, przepustów, zbiorników odpływowo-retencyjnych). Powiązanie drogi zostanie wykonane poprzez zjazdy ze szlakami zrywkowymi, innymi (bocznymi) drogami leśnymi i liniami podziału powierzchniowego lasu. Trakt będzie wyposażony w mijanki. Drogi leśne, zgodnie z ustawą o lasach, są powierzchnią leśną, przebudowa nie uszczupla tej powierzchni. Nie występuje przy tym zmiana granic pasa drogowego. Wykonanie mijanek wymaga niewielkich poszerzeń wylesionej obecnie powierzchni. Przewiduje się wycinkę krzewów i drzew porastających pobocza i rowy oraz usunięcie warstwy ziemi urodzajnej – humusu, nieprzydatnej do budowy nasypów. Wycinka drzew jest prowadzona w ramach prac gospodarczych i ochronnych Nadleśnictwa, niezależnie od planowanego przedsięwzięcia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Personel wykonawcy
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego:-zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
-uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
- sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej.
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że:
1) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie przynajmniej 1 zamówienie polegające na wykonaniu robót budowlanych z zakresu
branży budownictwa dróg lub remontu/przebudowy drogi o wartości minimum 400 000 zł brutto.
Wykonawca nie może sumować robót budowlanych o mniejszej wartości celem uzyskania wymaganego warunku przez
Zamawiającego.
2) dysponuje następującymi osobami:
Kierownikiem budowy posiadającym ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
inżynieryjnej drogowej.
Pozostałe informacje w SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 28 000 PLN. Zgodnie z art. 97 ust. 7 pkt 1-4 Pzp wadium może byćwnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 ze zm.).
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
PEKAO S. A. nr rachunku: 09 1240 1545 1111 0011 1915 4831
Z dopiskiem: Wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu S.270.14.2023.
Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z
chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy
wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). Jeżeli wadium jest wnoszone w formie
gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał
gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej wraz z ofertą. Pozostałe informacje w SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron, wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w niżej opisanych przypadkach: Przyczyna /okoliczność:
- w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, nie pozwalających na prowadzenie prac oraz
uniemożliwiających zapewnienie odpowiedniej jakości wykonywanych robót, w szczególności: ciągłe opady atmosferyczne,
niska lub wysoka temperatura powietrza, zapisanych w dzienniku budowy oraz potwierdzonych pomiarami
meteorologicznymi w Szkółce Leśnej w Drzewocinach
- działania siły wyższej rozumianej jako zdarzenia zewnętrznego, niezależnego od działania stron umowy i których strony
nie mogły przewidzieć i nie mogły mu przeciwdziałać, np. powódź, trąba powietrzna, huragan, pandemia itp.
- Wystąpienie robót koniecznych, zapis dotyczy również wypadków drogowych powstałych w strefie robót
- w przypadku wystąpienia przeszkód w gruncie, w tym: niewybuchów, wykopalisk, niezinwentaryzowanych sieci, przeszkód
geologicznych
- Zmiana przepisów o podatku od towarów i usług
- Rezygnacja z części robót na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia
- Przekształcenie firmy, zmiana nazwy firmy
- Zmiana kierowników robót budowlanych i instalacyjnych/kierownika budowy w sytuacjach niezależnych od Wykonawcy
- jeżeli wystąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje przedmiotu
zamówienia lub świadczenia jednej lub obu Stron Umowy
- Dopuszcza się możliwość zmiany Podmiotu Udostępniającego Zasoby za pomocą którego Wykonawca wykazał spełnianie
warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku Wykonawca będzie zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż
proponowany inny PUZ lub Wykonawca samodzielnie, spełnia warunki udziału w postępowaniu, w stopniu nie mniejszym
niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
2. Zamawiający w celu oceny czy Wykonawca będzie dysponował zasobami proponowanego innego PUZ, w stopniu
niezbędnym do należytego wykonania zamówienia oraz oceny czy stosunek łączący Wykonawcę z tym PUZ gwarantuje
rzeczywisty dostęp do udostępnianych zasobów może żądać dokumentów dotyczących w szczególności: zakresu
udostępnianych Wykonawcy zasobów, sposobu ich wykorzystania przy wykonywaniu zamówienia, charakteru stosunku jaki
będzie łączył Wykonawcę z PUZ oraz okresu udziału PUZ przy wykonywaniu zamówienia.
- Dopuszcza się zmianę terminu wykonania umowy lub rezygnację z części robót w przypadku jeśli dalsze wykonywanie
robót mogłoby naruszyć w szczególności przepisy ustaw;
o ochronie środowiska,
o ochronie przyrody,
o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie.
- Zmiana składu Wykonawców wspólnie realizujących Umowę jest możliwa jedynie w przypadku: śmierci osoby fizycznej
realizującej umowę wspólnie
z Wykonawcą, prawomocnego orzeczenia sądu o likwidacji bądź upadłości przedsiębiorstwa realizującego umowę wspólnie
z Wykonawcą.
- wydłużenie terminu wykonania umowy oraz/lub wynagrodzenia wykonawcy w przypadku gdy właściwy urząd wniesie
uwagi do dokumentacji, na skutek których zaistnieje konieczność naniesienia zmian w dokumentacji w zakresie wykonania
lub zmiany robót zgodnie z umową lub innych elementów nieprzewidzianych przez Zamawiającego w umowie.
- Wydłużenie terminu wykonania umowy w przypadku gdy Zamawiający, niezależnie od przyczyn nie wykonał prac w terenie
umożliwiających Wykonawcy rozpoczęcie, kontynuację lub zakończenie robót będących przedmiotem umowy. Pozostałe informacje w
SWZ.