Czy wolno zmienić zakres prac w siwz w procedurze dialogu konkurencyjnego?
Po rozmowach z wykonawcami zamawiający uznał, że nie ma pieniędzy na realizację zamówienia dla zaproponowanych rozwiązań i chciałby w przyszłości etapować zlecenie. Co wtedy?
Po rozmowach z wykonawcami zamawiający uznał, że nie ma pieniędzy na realizację zamówienia dla zaproponowanych rozwiązań i chciałby w przyszłości etapować zlecenie. Co wtedy?
Niestety, tak bywa często. Zdarza się, że po zakończonej inwestycji firma ją wykonująca ogłasza upadłość. A tymczasem udzieliła ona inwestorowi gwarancji na wykonane roboty. Co robić w takim przypadku?
Przewidziana przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych instytucja tzw. samooczyszczenia wykonawcy (self-cleaning) dotyczy sytuacji, w której wykonawca ubiegający się o uzyskanie zamówienia publicznego, chociaż istnieją wobec niego podstawy wykluczenia, zostanie dopuszczony do udziału w postępowaniu.
Co należy zrobić, gdy wykonawca uchyla się od podpisania umowy w przetargu nieograniczonym prowadzonym z zastosowaniem procedury odwróconej?
W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
Po podpisaniu umowy wykonawca wystąpił do zamawiającego z prośbą o dodanie jeszcze jednego dodatkowego inspektora w branży konstrukcyjno-budowlanej. Czy zamawiający może zapisem umowy wprowadzić dodatkowego inspektora, czy jedynie zmienić istniejącego?
Czy podczas przetargu nieograniczonego z procedurą odwróconą, gdy brakuje jednej pozycji kosztorysowej i nie da się tego poprawić, dalej badamy ofertę, czy od razu ją odrzucamy?
Po otwarciu ofert w ramach realizacji projektu okazało się, że cena za kursy dla uczniów jest mniejsza niż planowano. Czy w ramach oszczędności można zorganizować dodatkowe kursy?
Zmiana zarządu spółki, która nastąpiła po złożeniu oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego a przed wyborem najkorzystniejszej oferty, musi być odpowiednio uwzględniona w dokumentach składanych przez spółkę w odpowiedzi na wezwanie zamawiającego kierowane na podstawie art. 26 ust. 1 lub ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Przed rozstrzygnięciem postępowania do zamawiającego wpłynęły pisma od konkurencji wskazujące, iż prezes spółki tego wykonawcy posiada wysokie zadłużenie oraz informacje o nienależytym wykonaniu usług u innych zamawiających. Co powinien w tej sytuacji zrobić zamawiający?
Na adres
wysłaliśmy prośbę o potwierdzenie chęci
otrzymywania alertów.
Prosimy o potwierdzenie w ciągu 24 godzin.