BZP: Zwiększenie bezpieczeństwa na ataki w cyberprzestrzeni, poprzez wdrożenie mechanizmów i zakup sprzętu IT związanych z cyberbezpieczeństwem dla Gminy Wijewo
15.04.2025
2025/BZP 00192334/01
GMINA WIJEWO
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zwiększenie bezpieczeństwa na ataki w cyberprzestrzeni, poprzez wdrożenie mechanizmów i zakup sprzętu IT związanych z cyberbezpieczeństwem dla Gminy Wijewo
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WIJEWO
1.3.) Oddział zamawiającego: GMINA WIJEWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050706
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: PARKOWA 1
1.5.2.) Miejscowość: Wijewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-150
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: (65) 549 40 85
1.5.8.) Numer faksu: (65) 549 47 55
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wijewo@wijewo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wijewo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zwiększenie bezpieczeństwa na ataki w cyberprzestrzeni, poprzez wdrożenie mechanizmów i zakup sprzętu IT związanych z cyberbezpieczeństwem dla Gminy Wijewo
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8ee8b949-cf75-483b-9424-0718d09b8dd1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00192334
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00042002/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zwiększenie bezpieczeństwa na ataki w cyberprzestrzeni, poprzez wdrożenie mechanizmów i zakup sprzętu IT związanych z cyberbezpieczeństwem dla Gminy Wijewo
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy (FERC) Działanie 2.2. „Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/wijewo/proceedings3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/wijewo/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Szczegółowe wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zostały ujęte w rozdziale X SWZ nr RR.271.1.1.2025.
Z uwagi na limit znaków w ogłoszeniu Zamawiający w niniejszym punkcie nie ma możliwości opisać wszystkich wymagań.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy Wijewo ul. Parkowa 1, 64-150 Wijewo.
2) Administrator Danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@wijewo.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora Danych.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu niezbędnym do wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze Danych na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO
4) Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane innym odbiorcom na podstawie przepisów prawa lub zawartych umów i nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, w którym zostały zebrane, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.
6) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
7) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, niezbędnym do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
8) Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak
4.1.2.) Numer referencyjny: RR.271.1.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia realizowany jest pod nazwą pn.: „Zwiększenie bezpieczeństwa na ataki w cyberprzestrzeni, poprzez wdrożenie mechanizmów i zakup sprzętu IT związanych z cyberbezpieczeństwem dla Gminy Wijewo” został podzielony na cztery części:
Część I przedmiotu zamówienia:
Ad. 1 . W ramach przedmiotu zamówienia pn. .: „Opracowanie, wdrożenie i aktualizacja dokumentacji Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem oraz audyt SZBI i zgodności KRI” przewiduje się:
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na opracowaniu, wdrożeniu i aktualizacji dokumentacji Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem oraz audyt SZBI i zgodności KRI w Urzędzie Gminy Wijewo w ramach projektu grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd” w zakresie zgodnym z regulaminem naboru Konkursu Grantowego dostępnym na stronie https://www.gov.pl/web/cppc/cyberbezpieczny-samorzad oraz określonym w niniejszym szacowaniu wartości zamówienia.
Miejsce realizacji przedmiotu zamówienia: Wijewo, powiat leszczyński, województwo wielkopolskie.
Wykonanie usługi obejmuje następujące etapy:
1) Aktualizacja, a w przypadku braku poszczególnych dokumentów opracowanie pełnej dokumentacji tworzącej SZBI i niezbędnych procedur zgodnie z wymaganiami KRI/ISO27001 dla Urzędu Gminy Wijewo, wdrożenie i przegląd SZBI
2) Audyt KRI, ksc i testy podatności w 2025 r. w Urzędzie Gminy Wijewo
3) Przegląd SZBI w roku 2025 dla Urzędu Gminy Wijewo
4) Końcowy audyt zgodności przeprowadzany przez uprawnionego (certyfikowanego) audytora wiodącego ISO27001 lub równoważne w Urzędzie Gminy Wijewo
Warunkiem przeprowadzenia audytu jest dokonanie wizji lokalnej w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Forma zdalna nie jest dopuszczalna.
Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień:
72800000-8 – Usługi audytu komputerowego i testowania komputerów
Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji oraz egzekwowania wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy zostały określone we wzorze umowy stanowiącym dla części nr I- załącznik nr 8 do SWZ, dla części nr II – załącznik nr 9 do SWZ, dla części nr III – załącznik nr 10 do SWZ, dla części nr IV – załącznik nr 11 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 72800000-8 - Usługi audytu komputerowego i testowania komputerów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-02-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta będzie odpowiadać wymaganiom zawartym w ustawie PZP, SWZ i uzyska najwyższą liczbę punktów wyliczoną w oparciu o kryteria oceny ofert określone w rozdziale XVI SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie terminu realizacji zamówienia (T)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia realizowany jest pod nazwą pn.: „Zwiększenie bezpieczeństwa na ataki w cyberprzestrzeni, poprzez wdrożenie mechanizmów i zakup sprzętu IT związanych z cyberbezpieczeństwem dla Gminy Wijewo” został podzielony na cztery części:
Część II przedmiotu zamówienia:
Ad. 2. W ramach przedmiotu zamówienia pn. .: „Szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa podstawowe oraz specjalistyczne” przewiduje się:
Szkolenie dla pracowników i kierownictwa z SZBI oraz podstaw ISO 27001:
Przeprowadzenie szkoleń dla pracowników i kierownictwa Urzędu Gminy Wijewo
z SZBI oraz podstaw ISO 27001 lub równoważne – szkolenie stacjonarne dla ok. 23-25 osób,
w podziałach: szkolenie podstawowe na min. 2 grupy, rozłożone na 2 dni robocze (jedna grupa = jeden dzień szkolenia), czas trwania co najmniej ok. min. 5 godzin/każda grupa. Ponadto jedno szkolenie dla kadry zarządzającej ok. 7 osób, szkolenie w przedmiocie zaawanasowanych zagadnień bezpieczeństwa informatycznego takich jak np. zarządzanie bezpieczeństwem informatycznym, testowanie penetracyjne, reagowania incydenty bezpieczeństwa informatycznego - czas trwania co najmniej ok. min. 5 godzin zegarowych. Szkolenia stacjonarne, miejsce szkolenia sala posiedzeń w Urzędzie Gminy Wijewo (Wijewo, ul. Parkowa 1). Szkolenie zorganizowane w przedziale godzinowym 8.00 – 14.00, od poniedziałku do piątku.
Przygotowane przez Wykonawcę materiały szkoleniowe oraz certyfikaty muszą zostać oznaczone informacją o finansowaniu przedmiotu zamówienia ze środków Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC), zgodnie z Regulaminem Konkursu
Grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd”. (zasady zostały określone w dokumencie pn. „Podręcznik wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2021-2027 w zakresie informacji i promocji” zamieszczonego na stronie internetowej www.funduszeeuropejskie.gov.pl ).
W ramach organizacji szkolenia Wykonawca zapewni właściwe działania promocyjne i informacyjne dotyczące szkoleń, w tym oznakowanie w odpowiedni sposób materiałów szkoleniowych przekazanych uczestnikom (zasady zostały określone w dokumencie pn. „Podręcznik wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2021-2027 w zakresie informacji i promocji” zamieszczonego na stronie internetowej www.funduszeeuropejskie.gov.pl ).
We wszystkich częściach zamówienia muszą zostać zachowane zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępność dla osób z niepełnosprawnościami oraz równości kobiet i mężczyzn W sytuacji, kiedy szkolenia będą prowadzone w formie stacjonarnej wykonawca będzie musiał zapewnić materiał szkoleniowy z większym rozmiarem czcionki (w zależności od potrzeb uczestników szkolenia). W ramach grup szkoleniowych przewidziana jest równa dostępność dla kobiet i mężczyzn oraz osób niepełnosprawnych. Opracowane dokumentacje będą musiały być dostarczone w formie papierowej i elektronicznej z możliwością powiększania treści.
Podczas szkolenia Zamawiający będzie przeprowadzał dokumentację fotograficzną w celach promocyjnych. Wykonawca zawierając umowę z Zamawiającym wyraża zgodę na ich publikowanie na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych Zamawiającego, jak również na ich przetwarzanie w ramach dokumentacji organizacji szkoleń w ramach projektu.
Program szkolenia przygotowuje Wykonawca, program ma być dostosowany do tematyki szkolenia oraz przygotowany pod kątem uczestników szkolenia tj. pracownicy Urzędu Gminy Wijewo.
Program szkolenia musi uzyskać akceptację Zamawiającego.
Szkolenie zakończone uzyskaniem zaświadczenia o udziale w szkoleniu dla każdego pracownika/kierownika uczestniczącego w szkoleniu.
Szkolenie musi posiadać wysoką jakość merytoryczną przygotowanego scenariusza. Scenariusz szkolenia musi zostać opracowany we współpracy z ekspertem bezpieczeństwa IT posiadającym certyfikat Lead Auditor 27001.
Wymogi dotyczące oferenta:
• Oferent powinien dysponować minimum jednym trenerem posiadającymi ważny certyfikat CISSP zatrudnionym w oparciu o umowę o pracę lub inny stosunek zobowiązaniowy
Data graniczna wykonania szkoleń – 31 grudnia 2025 roku.
Termin realizacji : – uruchomienia usługi : 14 dni od daty zawarcia umowy ;
– zakończenie szkoleń :do dnia 31 grudnia 2025 r.
Zamawiający przewiduje przedłużenie terminu realizacji danej części zamówienia, w wyniku przedstawienia przez Wykonawcę w formie pisemnej wniosku o przedłużenie terminu realizacji danej części zamówienia. Wniosek należy złożyć nie później niż 1 miesiąc przed planowanym zakończeniem realizacji umowy. Zamawiający może udzielić Wykonawcy zgody na przedłużenie realizacji zamówienia, jednak ostatecznym terminem realizacji zamówienia jest dzień 28 luty 2026 r.
Zamawiający nie ponosi kosztów dojazdu, zakwaterowania oraz wyżywienia wykonawcy, a także dodatkowych kosztów związanych z przygotowaniem materiałów szkoleniowych i promocyjnych.
Obowiązkiem Zamawiającego będzie zapewnienie:
1. Nieodpłatne udostępnienie lokalu (sali szkoleniowej dla wymaganej liczby uczestników) z dostępem do Internetu oraz energii elektrycznej.
2. Rekrutacji osób biorących udział w szkoleniach oraz ustalenie składu grup – w przypadku nieobecności uczestnika na zajęciach prowadzonych w ramach jego grupy szkoleniowej, uczestnik może dołączyć do innej grupy.
Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień:
80533100-0 usługi szkolenia komputerowego
80510000-2 - usługi szkolenia specjalistycznego
Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób, które wykonują prace w sposób określony w art. 22 § 1 Kodeksu pracy.
Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji oraz egzekwowania wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy zostały określone we wzorze umowy stanowiącym dla części nr I- załącznik nr 8 do SWZ, dla części nr II – załącznik nr 9 do SWZ, dla części nr III – załącznik nr 10 do SWZ, dla części nr IV – załącznik nr 11 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 80533100-0 - Usługi szkolenia komputerowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80510000-2 - Usługi szkolenia specjalistycznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta będzie odpowiadać wymaganiom zawartym w ustawie PZP, SWZ i uzyska najwyższą liczbę punktów wyliczoną w oparciu o kryteria oceny ofert określone w rozdziale XVI SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie terminu realizacji zamówienia (T)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia realizowany jest pod nazwą pn.: „Zwiększenie bezpieczeństwa na ataki w cyberprzestrzeni, poprzez wdrożenie mechanizmów i zakup sprzętu IT związanych z cyberbezpieczeństwem dla Gminy Wijewo” został podzielony na cztery części:
Część III: „Zakup, konfiguracja oraz utrzymanie urządzeń i oprogramowań z zakresu cyberbezpieczeństwa” – zakup sprzętu IT
ZESTAWIENIE:
1. Serwer
2. UPS do serwera
3. UPS-y do komputerów
4. Switch zarządzany
5. Oprogramowanie do zarządzania i inwentaryzacji sprzętu i oprogramowania.
Szczegółowe wymagania dla wszystkich części zamówienia zostały określone w SWZ.
WAŻNE:
Serwer oraz inne sprzęty będące przedmiotem tego postępowania muszą być fabrycznie nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2024 roku, nigdy nie używane, nieregenerowane, kompletne, dostarczone w opakowaniu oryginalnym (opakowanie musi być nienaruszone i posiadać zabezpieczenie zastosowane przez producenta). Sprzęt musi być wolny od jakichkolwiek wad fizycznych i prawnych, sprawny technicznie oraz musi pochodzić z autoryzowanego kanału dystrybucyjnego. Nie dopuszcza się zastosowania urządzeń tzw. „refurbished” Musi pochodzić z legalnej dystrybucji i posiadać niezbędne certyfikaty (o ile dotyczy) do używania na terenie Polski zgodnie z przepisami prawa.
Oprogramowanie musi być nowe, nieużywane, nieaktywowane wcześniej na innym urządzeniu, dostarczone w najnowszej stabilnej wersji pochodzącej z oficjalnego kanału dystrybucyjnego producenta oprogramowania nieobciążone prawami na rzecz osób trzecich. Dostarczone oprogramowanie i wszelkie jego nośniki (o ile występują) musi być wolne od wad fizycznych i prawnych.
Zamawiający zastrzega możliwość przeprowadzenia weryfikacji oryginalności dostarczonego sprzętu i oprogramowania u Producenta w przypadku wystąpienia wątpliwości co do jego legalności
Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z aktualną dokumentacją Konkursu Grantowego "Cyberbezpieczny Samorząd".
Inne informacje:
Wszystkie ewentualne wskazane w dokumentacji szacowania znaki towarowe, patenty, nazwy producentów, pochodne lub źródło albo wskazany szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę są podane jedynie przykładowo i Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych materiałów o równoważnych parametrach jakościowych. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one wykonanie zamówienia w zgodzie z treścią szacowania oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych i użytkowych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W takiej sytuacji, na wykonawcy ciąży obowiązek każdorazowego przedłożenia Zamawiającemu stosownych dokumentów, stwierdzających, że proponowane materiały, dostawy i technologia zamiennie spełniają (nie są gorsze) warunki / parametry techniczne i użytkowe zawarte w dokumentacji postępowania. Obowiązek udowodnienia równoważności powiązań technicznych i użytkowych leży wyłącznie po stronie Wykonawcy.
UWAGA!!!!
Wszelkie koszty naprawy, w tym koszt transportu, ubezpieczenia na czas transportu, instalacji i ponownego uruchomienia ponosi Wykonawca.
Serwis gwarancyjny możliwy będzie do świadczenia u Zamawiającego z możliwością naprawy u Wykonawcy w sytuacjach, kiedy naprawa u Zamawiającego okaże się niemożliwa.
Kody CPV
30237280-5 Akcesoria zasilające
32420000-3 Urządzenia sieciowe
32424000-1 Infrastruktura sieciowa
48170000-0 Pakiety oprogramowania zapewniające zgodność
48443000-5 Pakiety oprogramowania do rachunkowości/księgowości
48620000-0 Systemy operacyjne
48700000-5 Pakiety oprogramowania użytkowego
48820000-2 Serwery
Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób, które wykonują prace w sposób określony w art. 22 § 1 Kodeksu pracy.
Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji oraz egzekwowania wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy zostały określone we wzorze umowy stanowiącym dla części nr I- załącznik nr 8 do SWZ, dla części nr II – załącznik nr 9 do SWZ, dla części nr III – załącznik nr 10 do SWZ, dla części nr IV – załącznik nr 11 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 48820000-2 - Serwery
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
30237280-5 - Akcesoria zasilające
32420000-3 - Urządzenia sieciowe
32424000-1 - Infrastruktura sieciowa
48700000-5 - Pakiety oprogramowania użytkowego
48443000-5 - Pakiety oprogramowania do rachunkowości/księgowości
48170000-0 - Pakiety oprogramowania zapewniające zgodność
48620000-0 - Systemy operacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta będzie odpowiadać wymaganiom zawartym w ustawie PZP, SWZ i uzyska najwyższą liczbę punktów wyliczoną w oparciu o kryteria oceny ofert określone w rozdziale XVI SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie terminu realizacji zamówienia (T)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia realizowany jest pod nazwą pn.: „Zwiększenie bezpieczeństwa na ataki w cyberprzestrzeni, poprzez wdrożenie mechanizmów i zakup sprzętu IT związanych z cyberbezpieczeństwem dla Gminy Wijewo” został podzielony na cztery części:
Część IV: „Zakup, konfiguracja oraz utrzymanie urządzeń i oprogramowań z zakresu cyberbezpieczeństwa” – zakup agregatu prądotwórczego
ZESTAWIENIE:
1. Agregat prądotwórczy do serwera
WAŻNE:
Serwer oraz inne sprzęty będące przedmiotem tego postępowania muszą być fabrycznie nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2024 roku, nigdy nie używane, nieregenerowane, kompletne, dostarczone w opakowaniu oryginalnym (opakowanie musi być nienaruszone i posiadać zabezpieczenie zastosowane przez producenta). Sprzęt musi być wolny od jakichkolwiek wad fizycznych i prawnych, sprawny technicznie oraz musi pochodzić z autoryzowanego kanału dystrybucyjnego. Nie dopuszcza się zastosowania urządzeń tzw. „refurbished” Musi pochodzić z legalnej dystrybucji i posiadać niezbędne certyfikaty (o ile dotyczy) do używania na terenie Polski zgodnie z przepisami prawa.
Oprogramowanie musi być nowe, nieużywane, nieaktywowane wcześniej na innym urządzeniu, dostarczone w najnowszej stabilnej wersji pochodzącej z oficjalnego kanału dystrybucyjnego producenta oprogramowania nieobciążone prawami na rzecz osób trzecich. Dostarczone oprogramowanie i wszelkie jego nośniki (o ile występują) musi być wolne od wad fizycznych i prawnych.
Zamawiający zastrzega możliwość przeprowadzenia weryfikacji oryginalności dostarczonego sprzętu i oprogramowania u Producenta w przypadku wystąpienia wątpliwości co do jego legalności
Inne informacje:
Wszystkie ewentualne wskazane w dokumentacji szacowania znaki towarowe, patenty, nazwy producentów, pochodne lub źródło albo wskazany szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę są podane jedynie przykładowo i Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych materiałów o równoważnych parametrach jakościowych. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one wykonanie zamówienia w zgodzie z treścią szacowania oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych i użytkowych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W takiej sytuacji, na wykonawcy ciąży obowiązek każdorazowego przedłożenia Zamawiającemu stosownych dokumentów, stwierdzających, że proponowane materiały, dostawy i technologia zamiennie spełniają (nie są gorsze) warunki / parametry techniczne i użytkowe zawarte w dokumentacji postępowania. Obowiązek udowodnienia równoważności powiązań technicznych i użytkowych leży wyłącznie po stronie Wykonawcy.
Dostawca w ramach zamówienia zobowiązany będzie do uruchomienia dostarczonego sprzętu i przeprowadzenia jego skuteczności działania. Wymagane przeszkolenie pracowników z obsługi instalowanych urządzeń.
UWAGA!!!!
Wszelkie koszty naprawy, w tym koszt transportu, ubezpieczenia na czas transportu, instalacji i ponownego uruchomienia ponosi Wykonawca.
Serwis gwarancyjny możliwy będzie do świadczenia u Zamawiającego z możliwością naprawy u Wykonawcy w sytuacjach, kiedy naprawa u Zamawiającego okaże się niemożliwa.
Kody CPV
31120000-3 Generatory
Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób, które wykonują prace w sposób określony w art. 22 § 1 Kodeksu pracy.
Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji oraz egzekwowania wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy zostały określone we wzorze umowy stanowiącym dla części nr I- załącznik nr 8 do SWZ, dla części nr II – załącznik nr 9 do SWZ, dla części nr III – załącznik nr 10 do SWZ, dla części nr IV – załącznik nr 11 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 31120000-3 - Generatory
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta będzie odpowiadać wymaganiom zawartym w ustawie PZP, SWZ i uzyska najwyższą liczbę punktów wyliczoną w oparciu o kryteria oceny ofert określone w rozdziale XVI SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie terminu realizacji zamówienia (T)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:Dla części nr I: „Opracowanie, wdrożenie i aktualizacja dokumentacji Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem oraz audyt SZBI i zgodności KRI”
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają łącznie następujące warunki:
1. W okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym terminie, wykonali usługi opracowania dokumentacji systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji wg normy PN-EN ISO / IEC 27001 lub równoważne w co najmniej dwóch instytucjach. Decyduje data odbioru zamówienia. Pod pojęciem opracowania rozumie się także aktualizację istniejącej w organizacji dokumentacji SZBI.
Dla potwierdzenia powyższego Wykonawca przedłoży wraz z ofertą załącznik nr 7 wykaz usług.
2. Dysponują i przeznaczą do realizacji zamówienia co najmniej jedną osobę będącą:
a) Audytorem zewnętrznym posiadającym co najmniej jeden z aktualnych certyfikatów, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Cyfryzacji z dnia 12 października 2018 r. w sprawie wykazu certyfikatów uprawniających do przeprowadzenia audytu, lub
b) Audytorem zewnętrznym systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji według normy PN-ISO / IEC 27001 lub równoważne.
Zamawiający wymaga, aby audytor wskazany do wykonania usługi, w okresie trzech ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert, brał czynny udział w co najmniej dwóch usługach polegających na opracowaniu systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji. Decyduje data odbioru zamówienia. Pod pojęciem opracowania rozumie się także aktualizację istniejącej w organizacji dokumentacji SZBI.
Dla potwierdzenia powyższego Wykonawca przedłoży wraz z ofertą załącznik nr 7 – wykaz osób.
Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania usługi przez inne osoby niż wskazane w ofercie, pod warunkiem, że osoby te będą spełniały warunki udziału w postępowaniu określone w szacowaniu wartości zamówienia. Potrzeba zmiany osoby skierowanej do wykonania zamówienia musi zostać zgłoszona Zamawiającemu wraz z uzasadnieniem, najpóźniej 3 dni robocze przed datą rozpoczęcia usługi, a w przypadkach losowych w ciągu 3 dni roboczych od wystąpienia zdarzenia uniemożliwiającego wykonanie lub ukończenie wykonania usługi, w formie pisemnej. Zmiana wymaga zatwierdzenia przez Zamawiającego.
Ocena spełniania warunków w postępowaniu odbędzie się na podstawie przedłożonych dokumentów poprzez stwierdzenie: spełnia/ nie spełnia.
Dla części nr II: „Szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa podstawowe oraz specjalistyczne”
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają łącznie następujące warunki:
Szkolenie dla pracowników i kierownictwa z SZBI oraz podstaw ISO 27001:
Dysponowanie trenerami posiadającymi ważny certyfikat CISSP
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga składania podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu. Zamawiający wymaga złożenia
oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 (załącznik nr 2 do SWZ) oraz złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i 5 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U.2024.507 t.j. z dnia 2024.04.04) - załącznik nr 3 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wraz z ofertą wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca na dzień składania
ofert nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Ponadto Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania) następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień złożenia):
W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej i zawodowej, określonego w
Rozdziale IX pkt 5 ppkt , wykonawca zobowiązany będzie złożyć:
– oświadczenie na temat niewystępowania konfliktów interesu - załącznik nr 4 do SWZ,
- oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - załącznik nr 5 do SWZ,
- wykaz usług - załącznik nr 6 do SWZ,
- Wykaz osób którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - załącznik nr 7 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym zgodnie z Załącznikiem nr 1a – dla części nr I do SWZ, Załącznikiem nr 1b – dla części nr II do SWZ, Załącznikiem nr 1c – dla części nr III do SWZ, Załącznikiem nr 1d – dla części nr IV do SWZ.2. Do oferty należy załączyć odpowiednie oświadczenia/dokumenty, o których mowa w Rozdziale VIII SWZ, tj. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu - załącznik nr 2 do SWZ.
3.Do oferty należy załączyć odpowiednie oświadczenia/dokumenty, o których mowa w Rozdziale VIII SWZ, tj, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu – załącznik nr 3 do SWZ) dodatkowo do oferty należy dołączyć:
– oświadczenie na temat niewystępowania konfliktów interesu - załącznik nr 4 do SWZ,
- oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - załącznik nr 5 do SWZ,
- wykaz usług - załącznik nr 6 do SWZ,
- Wykaz osób którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - załącznik nr 7 do SWZ.
4. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) Jeżeli upoważnienie nie wynika z ogólnie dostępnych danych rejestrowych (wpis KRS, CEIDG) do oferty należy załączyć dokument potwierdzający umocowanie danej osoby/osób do podpisania oferty.
5. W przypadku gdy Wykonawcę/-ów reprezentuje pełnomocnik, należy do oferty załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy/-ów określające jego zakres i podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy/-ów. Pełnomocnictwo składa się w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Dopuszcza się także złożenie cyfrowego odwzorowania pełnomocnictwa (sporządzonego uprzednio w postaci papierowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej dokonuje mocodawca lub notariusz (w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym). Cyfrowe odwzorowanie pełnomocnictwa nie może być poświadczone przez upełnomocnionego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
UWAGA: w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, niniejsze oświadczenia (tj. załącznik nr 2 do SWZ oraz załącznik nr 3 do SWZ) składa każdy z wykonawców osobno;Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dotyczy oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy zawarte są we „wzorze umowy” stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ dla części nr I, Załącznik nr 9 do SWZ dla części nr II, Załącznik nr 10 do SWZ dla części nr III, Załącznik nr 11 do SWZ dla części nr IV.2.Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz wskazanym w projekcie umowy.
4.Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-06 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/wijewo/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-06 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-06-04
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
Część 3 : Tak
Część 4 : Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wykonawcy przysługują przewidziane w ustawie Pzp środki ochrony prawnej. Szczegółowe zasady wnoszenia środków ochrony prawnej oraz postępowania toczonego wskutek ich wniesienia określa Dział IX ustawy Pzp.2. Odwołanie przysługuje na:
a. niezgodną z przepisami ustawy czynność zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania wykonawców lub konkursie, w tym na projektowane postanowienie umowy;
b. zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania wykonawców lub konkursie, do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;
c. zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub zorganizowania konkursu na podstawie ustawy, mimo że zamawiający był do tego obowiązany.
3. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy Pzp, oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.
4. Na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy Pzp, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu (na zasadach określonych w art. 579-590 ustawy Pzp).