BZP: Rozbudowa istniejących instalacji do produkcji energii z OZE o magazyny energii elektrycznej w Gminie Lipie
17.04.2025
2025/BZP 00196322/01
Gmina Lipie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Rozbudowa istniejących instalacji do produkcji energii z OZE
o magazyny energii elektrycznej w Gminie Lipie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lipie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398304
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Częstochowska
1.5.2.) Miejscowość: Lipie
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-165
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@uglipie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.lipie.akcessnet.net/index.php?idg=1&id=1&x=1
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa istniejących instalacji do produkcji energii z OZE
o magazyny energii elektrycznej w Gminie Lipie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-103a521d-95f0-45cf-8957-a525c00b6b92
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00196322
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00046304/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Rozbudowa istniejących instalacji do produkcji energii z OZE o magazyny energii elektrycznej w Gminie Lipie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego)
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-zp.lipie.pl/procurements/25/procurement3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem Systemu e-ZP Gminy Lipie, (zwanego dalej Systemem e-ZP lub Systemem) dostępnego pod adresem https://e-zp.lipie.pl oraz w sytuacjach awaryjnych np. w przypadku nie działania Systemu poczta elektroniczną na adres email: przetargi@lipie.pl z zastrzeżeniem, że ofert należy złożyć poprzez System e-ZP.
2) Wszelkie informacje dotyczące postępowania w tym zapytania i odpowiedzi dla Wykonawców, modyfikacje SWZ, ogłoszenie wyników itp. będą zamieszczane na Systemie https://e-zp.lipie.pl/procurements/24/procurement oraz w sytuacji braku możliwości komunikowania się przez e-zamówienia poczty elektronicznej: przetargi@uglipie.pl, z zastrzeżeniem, że ofertę należy złożyć poprzez System e-ZP.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Systemu (tj. informacje dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu przekazania danych):
a) stały dostęp do sieci Internet i minimalna prędkość połączenia internetowego
b) zaktualizowana przeglądarka internetowa Chrome w wersji 77 i mocniejsze lub Mozilla Firefox w wersji 53 i późniejsze;
c) system operacyjny Microsoft Windows 7 i mocniejsze lub Apple macOs 10.14 i późniejsze, dystrybucje systemu Linux;
d) korzystanie z wbudowanej w System e-ZP funkcjonalności składania podpisu elektronicznego możliwe jest pod warunkiem, że system teleinformatyczny, z którego korzysta Wykonawca, wyposażony jest w jeden z poniższych komponentów: o wirtualna maszyna Java firmy Oracle w wersji co najmniej t.8.O_22L (Java SE JRE 8 Update 22Ll z obsługą technologii Java Web Start (JavaWS)lub o wirtualna maszyna OpenJDK w wersji co najmniej L.8.O_222 z zainstalowanym rozszerzeniem lcedTea Web Start.
14) Powyższe wymagania nie ograniczają możliwości korzystania przez Wykonawcę z zewnętrznego oprogramowania do składania podpisu elektronicznego,
a) kwalifikowany podpis elektroniczny (dopuszczalne formaty podpisów: PaDES format.pdf, XaDES - pozostałe formaty);
b) podpis zaufany;
c) podpis osobisty;
d) dopuszczalne formaty danych, w szczególności: .txt, .pdf, .xls, .doc,.docx, .rtf,.odt, .rtf, .zip, .xml (zalecany .pdf);
e) maksymalny rozmiar przesyłanych plików złożenia, wycofania: oferty/ wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu/ oferty dodatkowej w trybie podstawowym/ oferty ostatecznej/ oferty dodatkowej oraz wiadomości wynosi 150 MB;
f) w zakresie dotyczącym kodowania i czasu odbioru danych Zamawiający informuje, że złożona przez Wykonawcę za pomocą Systemu e-ZP oferta jest widoczna w systemie, jako zaszyfrowana, a możliwość jej odszyfrowania i otworzenia przez Zamawiającego możliwa jest po upływie terminu składania ofert.
15) W zależności od formatu podpisu: Podpis kwalifikowany (PAdES, XAdES) Wykonawca dołącza do Systemu e-ZP uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z podpisem (typ otaczający).
16) Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem funkcji formularzy do złożenia, wycofania oferty. Wysłana oferta jest automatycznie szyfrowana i chroniona terminem otwarcia.
17) Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem formy elektronicznej lub postaci elektronicznej przy użyciu dostępnych mechanizmów i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
18) Ofertę należy złożyć w oryginale przy użyciu dedykowanych funkcji Systemu.
19) Wszelkie informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które Wykonawca zastrzeże jako tajemnice przedsiębiorstwa, w celu utrzymania w poufności tych informacji, powinny zostać złożone w Systemie jako osobny dokument poprzez mechanizm dodawania dokumentów i określenia ich jako ,,Tajemnica przedsiębiorstwa". Pliki powinny być odrębnie opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub osobistym. Nie można zastrzec informacji, o których mowa w art.222 ust. 5 Pzp.
20) Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert, za pośrednictwem dedykowanego mechanizmu wycofania oferty. Mechanizm wycofania oferty został opisany w funkcji Systemu,, Pomoc".
21) Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może dokonać złożenia oraz wycofania oferty.
22) Składanie oświadczeń wniosków (innych niż oferty), zawiadomienie oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanych funkcji formularzy ,,Wiadomość" dostępnych dla każdego zalogowanego Wykonawcy.
Zgodnie z rozdziałem VIIISWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 i 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO”, informujemy, że:
1. Administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu jest Wójt Gminy Lipie, tel.: 34 31 88 032, adres e-mail: sekretariat@ uglipie.pl
2. Funkcję inspektora Ochrony Danych pełni pan Marcin Karpik, tel. 34 318 80 32, wew. 36, e-mail: iod@lipie.pl.
3. Dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 5 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn. „Dostawa sprzętu IT podnoszącego poziom cyberbezpieczeństwa Gminy Lipie wraz z usługami z zakresu cyberbezpieczeństwa”
4. Odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2O19 r. - Prawo zamówień publicznych, dalej ,,ustawa Pzp".;
5. Dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6. Obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związany z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7. W odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
Zgodnie z rozdz. XXXII SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z rozdziałem XXXII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.4.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja projektu pn. „Rozbudowa istniejących instalacji do produkcji energii z OZE o magazyny energii elektrycznej w Gminie Lipie” – projekt parasolowy na dostawę i montaż urządzeń realizowany na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego, polegającego na zaprojektowaniu, dostarczeniu i wykonaniu (zamontowaniu) łącznej ilości 24 szt. instalacji magazynów energii dla budynków mieszkalnych na terenie Gminy Lipie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 51100000-3 - Usługi instalowania urządzeń elektrycznych i mechanicznych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
71250000-5 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i pomiarowe
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
51000000-9 - Usługi instalowania (z wyjątkiem oprogramowania komputerowego)
31000000-6 - Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne; oświetlenie
31400000-0 - Akumulatory, komory galwaniczne i baterie galwaniczne
31422000-0 - Zestawy baterii
31600000-2 - Sprzęt i aparatura elektryczna
31680000-6 - Elektryczne artykuły i akcesoria
09332000-5 - Instalacje słoneczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostaną uprzednio odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
• Cena ofertowa brutto - C: 70%;
• Gwarancja - G: 30%;
2. W zakresie kryterium „Cena ofertowa brutto” ocena punktowa oferty zostanie dokonana zgodnie ze wzorem
Cena brutto oferty z najniższą ceną
C = ------------------------------------------------------- x 70 (punkty)
Cena brutto badanej oferty
3. Kryterium Gwarancja – G: 30 % (30 pkt):
- 60 miesięcy gwarancji – 10 punktów
- 66 miesięcy gwarancji – 20 punktów
- 72 miesięcy gwarancji – 30 punktów
4. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą sumą punktów przyznanych wg zasad opisanych w pkt 2,3.
Zgodnie z rozdziałem XX SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: GWARANCJA
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego zgodnie z art. 112 ust. 2 ustawy.1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:
- Zamawiający nie formułuje warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie;
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
- Zamawiający nie formułuje warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie;
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
1. Zamawiający stawia warunki udziału w postępowaniu w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej - wykonawca ubiegający się o zamówienie powinien:
a) posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową o łącznej kwocie w wysokości co najmniej 400 tysięcy złotych (słownie: czterysta tysięcy złotych);
b) posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, z sumą gwarancyjną nie mniejszą niż 400 tysięcy złotych (słownie: czterysta tysięcy złotych);
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
1. Zamawiający stawia warunki udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej i wymaga od wykonawców biorących udział w postępowaniu, aby wykazali się:
a) doświadczeniem polegającym na tym, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie min 1 inwestycję, polegającą na wykonaniu instalacji odnawialnych źródeł energii, w skład których wchodziły magazyny energii w łącznej liczbie minimum 20 sztuk instalacji; w przypadku podania kilku inwestycji dopuszcza się sumowanie ilości instalacji magazynów energii;
b) dysponowaniem osobami, które skieruje do wykonania zamówienia, o następujących kwalifikacjach:
i. kierownik budowy branży elektrycznej, czyli osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, przy czym do spełniania warunku wystarczą uprawnienia w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
ii. instalator OZE w zakresie PV, czyli osoba posiadająca aktualny certyfikat instalatora OZE wydany przez Urząd Dozoru Technicznego, potwierdzających kwalifikacje do instalowania magazynów energii lub inne potwierdzenie kwalifikacji wydane na podstawie równoważnego systemu kwalifikowania ustanowionego lub uznanego na podstawie art. 18 ust. 3 dyrektywy Parlamenty Europejskiego i Rady (UE) 2018/2001 z dnia 11 grudnia 2018 roku w sprawie promowania stosowania energii ze źródeł odnawialnych;
Zamawiający dopuszcza łączenie ww. funkcji, jeżeli dana osoba posiada wszystkie wymienione wyżej uprawnienia.
Zgodnie z rozdziałem VI SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a. informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem (na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego w ust. 2 pkt 3) ppkt 1 a) rodz. VI SWZ);
b. dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia (na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego w ust. 2 pkt 3) ppkt 1 b) rodz. VI SWZ);
c. Wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy (na potwierdzenie spełniania warunku udział u określonego ust. 2 pkt 4) ppkt 1 a) rodz. VI SWZ). Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
d. wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (na potwierdzenie spełniania warunku udział u określonego w ust. 2 pkt 4) ppkt 1 b) rodz. VI SWZ). Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 8 do SWZ.
Zgodnie z rozdziałem VI SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zgodnie z SWZSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Uwaga
Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy Pzp - składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, że:
1) Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
2) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie, dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów
zgodnie z rozdziałem VII SWZ