BZP: Dostawa energii elektrycznej na potrzeby eksploatacji budynków Powiatu Lublinieckiego.
18.04.2025
2025/BZP 00197555/01
Powiat Lubliniecki
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej na potrzeby eksploatacji budynków Powiatu Lublinieckiego.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Lubliniecki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 152180843
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Paderewskiego 7
1.5.2.) Miejscowość: Lubliniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-700
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia-publiczne@lubliniec.starostwo.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.lubliniec.starostwo.gov.pl/system-e-zamowienia-publiczne-powiatu-lublinieckiego-r175.html
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa energii elektrycznej na potrzeby eksploatacji budynków Powiatu Lublinieckiego.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e40e5655-cf79-4a37-bdc4-ece0b74fdc9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00197555
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00039901/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa energii elektrycznej na potrzeby eksploatacji budynków Powiatu Lublinieckiego.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl/procurements3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl/procurements
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia, komunikacja pomiędzy zamawiającym, a wykonawcami odbywa się w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej - Systemu FINN
e-Zamówienia Publiczne Powiatu Lublinieckiego - dostępnego pod adresem - https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl/
2) W postępowaniu o udzielenie zamówienia ofertę, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3) Zamawiający informuje, iż wszelka korespondencja dotycząca niniejszego postępowania (pomiędzy zamawiającym a wykonawcami) będzie odbywała się za pośrednictwem Systemu FINN
e-Zamówienia Publiczne Powiatu Lublinieckiego - dostępnego pod adresem - https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl/
4) Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z wykonawcami w inny sposób niż określony
w SWZ.
5) Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji, znajdują się
w rozdziale III podrozdziale 1 niniejszej SWZ.
6) Uwaga! Przed przystąpieniem do składania oferty, wykonawca jest zobowiązany zapoznać się
z Instrukcją obsługi Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne Powiatu Lublinieckiego. Instrukcja korzystania z Systemu dostępna jest pod adresem: https://pomoc.e-zp.finn.pl/
7) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie przez wykonawcę oferty w sposób niezgodny
z instrukcją korzystania z Systemu: https://pomoc.e-zp.finn.pl/ w szczególności za sytuację, gdy oferta nie zostanie złożona w miejscu wskazanym przez system FINN e-Zamówienia Publiczne Powiatu Lublinieckiego.
8) Nieprawidłowe złożenie oferty skutkować będzie nieuwzględnieniem jej w prowadzonym postępowaniu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z postanowieniami SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z postanowieniami SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WZP.272.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej na potrzeby eksploatacji budynków Powiatu Lublinieckiego znajdujących się w Lublińcu, na zasadach określonych w ustawie Prawo energetyczne z dnia 10 kwietnia 1997r. oraz wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych.
4) Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży zamawiającemu energii elektrycznej oraz zapewnienia bilansowania handlowego zamawiającego, a zamawiający zobowiązuje się do odbioru energii elektrycznej w miejscu dostarczania zgodnie z adresami Punktów Poboru Energii Elektrycznej (dalej PPE) określonymi w załączniku nr 2 do SWZ.
5) Wykonawca zobowiązuje się do złożenia, w imieniu zamawiającego, zgłoszenia Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego Tauron Dystrybucja S.A., wniosku zgłoszenia zmiany sprzedawcy w terminie umożliwiającym zakup energii przez zamawiającego od dnia 01 sierpnia 2025 roku.
6) Zamawiający zobowiązuje się do przekazania wykonawcy danych niezbędnych do skutecznego przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy energii elektrycznej oraz udzielenia wykonawcy pełnomocnictwa do jej przeprowadzenia, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3
do projektowanych postanowień umowy. Strony postanawiają, że za kompletność oraz poprawność danych niezbędnych do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, odpowiada zamawiający.
7) Wykonawca przedstawi zamawiającemu informację o dokonanej zmianie opisanej w ust. 5).
8) Przedmiotowe zamówienie nie obejmuje spraw związanych z dystrybucją energii elektrycznej, przyłączeniem i opomiarowaniem energii za wyjątkiem tego, iż wykonawca zobowiązuje się do złożenia
u Operatora Systemu Dystrybucyjnego (zwanego dalej OSD), w imieniu zamawiającego zgłoszenia
o zawarciu umowy sprzedaży energii elektrycznej.
9) Sprzedaż energii elektrycznej odbywa się za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego – TAURON Dystrybucja SA, z którym zamawiający ma zawartą na czas nieokreślony umowę o świadczenie usług dystrybucji, aktualną na dzień planowanej daty rozpoczęcia sprzedaży na podstawie umowy, dla PPE wyszczególnionych w załączniku nr 2 do SWZ. Warunki świadczenia usług dystrybucji określa odrębna umowa dystrybucyjna zawarta z OSD.
10) Zamawiający oświadcza, że dysponuje tytułem prawnym do korzystania z obiektów, do których na być dostarczona energia elektryczna na podstawie umowy.
11) Planowana wysokość zużycia energii elektrycznej w okresie trwania umowy dla poszczególnych punktów poboru określonych w załączniku nr 2 do SWZ szacuje się łącznie na 216 MWh.
12) Zamawiający dopuszcza/wyraża zgodę na prowadzenie rozliczeń energii elektrycznej dla punktów poboru wymienionych w załączniku nr 2 do SWZ w jednostkach wyrażonych w zł/kWh brutto
(1MWh = 1000 kWh).
13) Określone przez zamawiającego prognozowane zużycie energii ma charakter orientacyjny a podane wielkości są wielkościami szacunkowymi, wyznaczonymi w celu określenia wartości zamówienia i nie stanowią ze strony zamawiającego zobowiązania do zakupu energii w podanej ilości i nie mogą być podstawą jakichkolwiek roszczeń ze strony wykonawcy.
14) Ewentualna zmiana szacowanego zużycia nie będzie skutkowała dodatkowymi kosztami
dla zamawiającego, poza rozliczeniem za faktycznie zużytą ilość energii wg cen określonych w ofercie wykonawcy. Zamawiający deklaruje pobór energii elektrycznej w okresie trwania umowy na poziomie nie mniejszym niż 70 % wskazanego w ust. 11 wolumenu.
15) Zamawiający ma prawo do zmiany ilości punktów poboru energii (PPE), przy czym stawki cenowe podane w ofercie wykonawcy będą obowiązywać w przypadku nowych PPE. Zmiana grupy taryfowej możliwa jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SWZ
oraz wycenione w Formularzu Ofertowym.
16) Kupowana energia elektryczna zużywana będzie na potrzeby odbiorcy końcowego, co oznacza,
że zamawiający nie jest przedsiębiorstwem energetycznym w rozumieniu ustawy Prawo Energetyczne.
17) Ceny i stawki określone przez wykonawcę nie będą zmieniane w toku realizacji zamówienia z wyjątkiem sytuacji, w której dokona się zmiana stawki podatku VAT lub podatku akcyzowego oraz w przypadku zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia.
18) Z uwagi na to iż, przedmiot zamówienia jest powszechnie dostępny i ma ustalone standardy jakościowe określone w przepisach prawa, tj. ustawie Prawo energetyczne oraz rozporządzeniach wykonawczych do tej ustawy (Rozporządzenie Ministra Energii z dnia 06 marca 2019r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną i Polskimi Normami, zamawiający zastosował cenę jako jedyne kryterium wyboru oferty w niniejszym postępowaniu. Dokumenty opisujące przedmiot zamówienia są tak precyzyjne, że bez względu na to, kto będzie wykonawcą przedmiotu zamówienia, jedyną różnicą będą zaoferowane ceny (tzn. przedmiot zamówienia jest zestandaryzowany – identyczny, niezależnie od tego, który z wykonawców go wykona). W związku
z powyższym zamawiający jest upoważniony do zastosowania ceny jako jedynego kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej lub ceny jako jedynego kryterium wyboru oferty o znaczeniu ponad 60%. Koszty cyklu życia nie zostały uwzględnione w opisie przedmiotu zamówienia, ponieważ:
a) koszty związane z nabyciem, przesyłem/dystrybucją, utrzymaniem łącza, opłaty z tytułu mocy umownej i grupy taryfowej ponoszone są przez zamawiającego na rzecz operatora systemu dystrybucyjnego na podstawie umowy dystrybucji; stawki za usługi dystrybucji są regulowane
i podlegają zatwierdzeniu przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki,
b) zamawiający nie ponosi kosztów związanych z użytkowaniem, przechowywaniem przedmiotu zamówienia,
c) zamawiający nie ponosi kosztów związanych z utrzymaniem, remontem i modernizacją przedmiotu zamówienia,
d) zamawiający nie ponosi kosztów związanych z wycofaniem z eksploatacji przedmiotu zamówienia.
19) Zamawiający oświadcza, że nie jest przedsiębiorstwem energetycznym, nie posiada koncesji na wytwarzanie energii elektrycznej, obrót energią elektryczną, przesyłanie energii elektrycznej lub dystrybucję energii elektrycznej i jest nabywcą końcowym w rozumieniu ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym.
20) Zamawiający informuje, że nie posiada zarejestrowanych odnawialnych źródeł energii w wykazie PPE.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-08-01 do 2026-07-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującym kryterium:
Lp. Opis kryterium oceny Waga (%)
1) Cena (P1) 100 %
Uzasadnienie dotyczące zastosowania ceny jako jedynego kryterium znajduje się w Rozdziale II Podrozdziale 1 ustęp 18 SWZ – Wymagania stawiane wykonawcy.
Oferty oceniane będą metodą punktową w skali 100-punktowej.
Sposób obliczania punktów dla kryterium „1) Cena”
Maksymalna liczba punktów możliwa do przydzielenia w toku oceny w obrębie danego kryterium, wynosi 100,00 pkt.
Waga 100%
Najniższa cena pośród ofert nieodrzuconych
Wartość punktowa (P1) = ------------------------------------------------------------------------ x 100 pkt x waga
Cena badanej oferty (brutto)
Cena podana w ofercie powinna być ceną kompletną, jednoznaczną i ostateczną.
Maksymalną liczbę punktów otrzyma wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę. Pozostali wykonawcy otrzymują proporcjonalnie mniejszą liczbę punktów w stosunku do maksymalnej.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunek/warunki udziału w postępowaniu dotyczący/-e:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
nie dotyczy
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów:
O zamówienie może ubiegać się wykonawca, który wykaże posiadanie uprawnień w zakresie obrotu energią elektryczną, tj. wykonawca musi posiadać ważną koncesję na obrót energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997r. – Prawo energetyczne,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
nie dotyczy
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
O zamówienie może ubiegać się wykonawca, który wykaże, iż wykonał dostawę, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu,
dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, co najmniej jedno zamówienie polegające na dostawie energii elektrycznej o łącznej ilości nie mniejszej niż 180 MWh.
Wykonawca nie może sumować wartości kilku dostaw o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych wartości porównywalnych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z postanowieniami SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) aktualna koncesja na obrót energią elektryczną wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki ważna w okresie wykonywania zamówienia,
b) wykaz dostaw, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, wykonawca musi wykazać, iż wykonał co najmniej jedno zamówienie polegające na dostawie energii elektrycznej o łącznej ilości nie mniejszej niż 180 MWh, zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.
Dowodami są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe aktualne na dzień ich złożenia.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z postanowieniami SWZ.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z postanowieniami SWZ.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z postanowieniami projektu umowy, stanowiącego załącznik nr 10 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-29 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl/procurements
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-29 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-28
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Z uwagi na to iż, przedmiot zamówienia jest powszechnie dostępny i ma ustalone standardy jakościowe określone w przepisach prawa, tj. ustawie Prawo energetyczne oraz rozporządzeniach wykonawczych do tej ustawy (Rozporządzenie Ministra Energii z dnia 06 marca 2019r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną i Polskimi Normami, zamawiający zastosował cenę jako jedyne kryterium wyboru oferty w niniejszym postępowaniu. Dokumenty opisujące przedmiot zamówienia są tak precyzyjne, że bez względu na to, kto będzie wykonawcą przedmiotu zamówienia, jedyną różnicą będą zaoferowane ceny (tzn. przedmiot zamówienia jest zestandaryzowany – identyczny, niezależnie od tego, który z wykonawców go wykona). W związkuz powyższym zamawiający jest upoważniony do zastosowania ceny jako jedynego kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej lub ceny jako jedynego kryterium wyboru oferty o znaczeniu ponad 60%. Koszty cyklu życia nie zostały uwzględnione w opisie przedmiotu zamówienia, ponieważ:
a) koszty związane z nabyciem, przesyłem/dystrybucją, utrzymaniem łącza, opłaty z tytułu mocy umownej i grupy taryfowej ponoszone są przez zamawiającego na rzecz operatora systemu dystrybucyjnego na podstawie umowy dystrybucji; stawki za usługi dystrybucji są regulowane
i podlegają zatwierdzeniu przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki,
b) zamawiający nie ponosi kosztów związanych z użytkowaniem, przechowywaniem przedmiotu zamówienia,
c) zamawiający nie ponosi kosztów związanych z utrzymaniem, remontem i modernizacją przedmiotu zamówienia,
d) zamawiający nie ponosi kosztów związanych z wycofaniem z eksploatacji przedmiotu zamówienia.