BZP: Zakup i montaż przydomowych oczyszczalni ścieków
28.04.2025
2025/BZP 00209185/01
Gmina Sulejów
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Zakup i montaż przydomowych oczyszczalni ścieków
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Sulejów
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648327
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Konecka 42
1.4.2.) Miejscowość: Sulejów
1.4.3.) Kod pocztowy: 97-330
1.4.4.) Województwo: łódzkie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.4.7.) Numer telefonu: 446102530
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@sulejow.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.biuletyn.sulejow.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00209185
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-04-28
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00178030
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
Zgodnie z zapisami zawartymi w projektowanych postanowieniach umowy: 3. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania zmian umowy dotyczącej terminu realizacji bez przeprowadzania nowego postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących okoliczności:
1) wystąpi zmiana przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy i mająca wpływ na zakres lub termin wykonania przedmiotu zamówienia,
2) przedłużenie się czasu uzyskania uzgodnień, opinii lub zgód gestorów sieci lub innych podmiotów lub osób, takich jak np.: zajęcie pasa drogowego, dopuszczenie przez gestorów do prac na sieciach, uzgodnienie tymczasowego projektu organizacji ruchu, zawarcie z gestorami umów o usunięcie kolizji z sieciami, udostępnienie nieruchomości dla realizacji przedmiotu zamówienia, jeśli nastąpiło to z przyczyn niezależnych od Wykonawcy a przedłużenie ma wpływ na termin realizacji umowy,
3) jeżeli wystąpią przyczyny będące następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi wyłącznie Zamawiający, w szczególności: nieterminowego przekazania terenu budowy, w zakresie, w jakim miały one lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia przedmiotu umowy,
4) wystąpią niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót z powodu technologii realizacji robót określonej: umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania robót w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
5) wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy,
6) wystąpi niebezpieczeństwo kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
7) wystąpi brak możliwości wykonywania robót z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, w szczególności z powodu niedopuszczenia do ich wykonywania lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, lub też konieczności wstrzymania robót wynikającej bezpośrednio z przepisów prawa,
8) wystąpi siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami, tj.: niezależnego od Stron losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia Umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności,
9) innych istotnych okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę i niewymienionych powyżej a wpływających na termin realizacji zamówienia, w szczególności: trudności w pozyskiwaniu materiałów budowlanych, urządzeń i innych czynników niezbędnych dla prawidłowej realizacji umowy, których nie można było przewidzieć przed jej podpisaniem,
4. Wynagrodzenie należne Wykonawcy może ulec zwiększeniu, jeżeli na skutek zastosowania mechanizmu opisanego w §1 ust. 3 zajdzie konieczność wybudowania przydomowej oczyszczalni ścieków o większej przepustowości. Zapisy §13 ust. 9 stosuje się odpowiednio.
Po zmianie:
Zgodnie z zapisami zawartymi w projektowanych postanowieniach umowy:
3. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania zmian umowy dotyczącej wykonania przedmiotu umowy w przypadku uzyskania zgody instytucji dofinansowującej na wydłużenie okresu realizacji dofinansowanego projektu, w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących okoliczności:
1) wystąpi zmiana przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy i mająca wpływ na zakres lub termin wykonania przedmiotu zamówienia,
2) przedłużenie się czasu uzyskania uzgodnień, opinii lub zgód gestorów sieci lub innych podmiotów lub osób, takich jak np.: zajęcie pasa drogowego, dopuszczenie przez gestorów do prac na sieciach, uzgodnienie tymczasowego projektu organizacji ruchu, zawarcie z gestorami umów o usunięcie kolizji z sieciami, udostępnienie nieruchomości dla realizacji przedmiotu zamówienia, jeśli nastąpiło to z przyczyn niezależnych od Wykonawcy a przedłużenie ma wpływ na termin realizacji umowy,
3) jeżeli wystąpią przyczyny będące następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi wyłącznie Zamawiający, w szczególności: nieterminowego przekazania terenu budowy, w zakresie, w jakim miały one lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia przedmiotu umowy,
4) wystąpią niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót z powodu technologii realizacji robót określonej: umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania robót w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
5) wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy,
6) wystąpi niebezpieczeństwo kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
7) wystąpi brak możliwości wykonywania robót z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, w szczególności z powodu niedopuszczenia do ich wykonywania lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, lub też konieczności wstrzymania robót wynikającej bezpośrednio z przepisów prawa,
8) wystąpi siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami, tj.: niezależnego od Stron losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia Umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności,
9) innych istotnych okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę i niewymienionych powyżej a wpływających na termin realizacji zamówienia, w szczególności: trudności w pozyskiwaniu materiałów budowlanych, urządzeń i innych czynników niezbędnych dla prawidłowej realizacji umowy, których nie można było przewidzieć przed jej podpisaniem,
10) zostanie dokonana zmiana lokalizacji przewidziana w §1 ust. 3, która to zmiana miałaby wpływ na termin końcowy wykonania przedmiotu umowy.
4. Wynagrodzenie należne Wykonawcy może ulec zwiększeniu, jeżeli na skutek zastosowania mechanizmu opisanego w §1 ust. 3 zajdzie konieczność wybudowania przydomowej oczyszczalni ścieków o większej przepustowości. Zapisy §13 ust. 9 stosuje się odpowiednio.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-04-30 09:00
Po zmianie:
2025-05-07 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-04-30 09:05
Po zmianie:
2025-05-07 10:05