BZP: Sukcesywne dostawy podstawowych odczynników chemicznych, materiałów filtracyjnych i materiałów laboratoryjnych
05.05.2025
2025/BZP 00215257/01
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywne dostawy podstawowych odczynników chemicznych, materiałów filtracyjnych i materiałów laboratoryjnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001353
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Marii Curie-Skłodowskiej 5
1.5.2.) Miejscowość: Lublin
1.5.3.) Kod pocztowy: 20-031
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampubl@mail.umcs.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umcs.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywne dostawy podstawowych odczynników chemicznych, materiałów filtracyjnych i materiałów laboratoryjnych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d4a96e9f-d441-4c7a-bf69-f1c9a3805b5f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00215257
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pzp.umcs.pl/umcs3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pzp.umcs.pl/umcs
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z pkt 7 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: TP/23-2025/DZP-p
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Podstawowe odczynniki chemiczne i materiały filtracyjne
4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
33790000-4 - Laboratoryjne, higieniczne lub farmaceutyczne wyroby szklane
38000000-5 - Sprzęt laboratoryjny, optyczny i precyzyjny (z wyjątkiem szklanego)
38437000-7 - Pipety i akcesoria laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Realizacja opcji polegać będzie na przedłużeniu okresu trwania umowy, odpowiednio do części, o maksymalnie 6 miesięcy.1) Zamawiający zastrzega, iż zakres opcjonalny zamówienia objęty opcją nie stanowi zobowiązania umownego i finansowego tj. w przypadku nie skorzystania z opcji przez Zamawiającego Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
2) Zamawiający określa warunki realizacji opcji zgodnie z poniższym:
a) Opcja realizowana będzie na takich samych warunkach (warunkach i terminach dostawy a także cenach jednostkowych) jak zamówienie podstawowe;
b) Wartość zamówienia jednostkowego ustalana będzie na podstawie cen produktów określonych w formularzu asortymentowo-cenowym;
c) Zamawiający ma prawo skorzystania opcji wielokrotnie, jednakże całkowita długość trwania opcji nie może przekroczyć terminu 6 miesięcy. Kwota umowy i ilości przewidziane w formularzach asortymentowo-cenowych pozostają niezmienione, bez względu na długość opcji;
d) Warunkiem skorzystania z opcji jest złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli o skorzystaniu z opcji, w treści oświadczenia Zamawiający wskazuje na jaki okres (w miesiącach) będzie korzystał z opcji.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówień jednostkowych
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Minimalna wartość zamówienia jednostkowego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Drobne materiały laboratoryjne (ze szkła, plastiku, gumy i porcelany)
4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
33790000-4 - Laboratoryjne, higieniczne lub farmaceutyczne wyroby szklane
38000000-5 - Sprzęt laboratoryjny, optyczny i precyzyjny (z wyjątkiem szklanego)
38437000-7 - Pipety i akcesoria laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Realizacja opcji polegać będzie na przedłużeniu okresu trwania umowy, odpowiednio do części, o maksymalnie 6 miesięcy.1) Zamawiający zastrzega, iż zakres opcjonalny zamówienia objęty opcją nie stanowi zobowiązania umownego i finansowego tj. w przypadku nie skorzystania z opcji przez Zamawiającego Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
2) Zamawiający określa warunki realizacji opcji zgodnie z poniższym:
a) Opcja realizowana będzie na takich samych warunkach (warunkach i terminach dostawy a także cenach jednostkowych) jak zamówienie podstawowe;
b) Wartość zamówienia jednostkowego ustalana będzie na podstawie cen produktów określonych w formularzu asortymentowo-cenowym;
c) Zamawiający ma prawo skorzystania opcji wielokrotnie, jednakże całkowita długość trwania opcji nie może przekroczyć terminu 6 miesięcy. Kwota umowy i ilości przewidziane w formularzach asortymentowo-cenowych pozostają niezmienione, bez względu na długość opcji;
d) Warunkiem skorzystania z opcji jest złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli o skorzystaniu z opcji, w treści oświadczenia Zamawiający wskazuje na jaki okres (w miesiącach) będzie korzystał z opcji.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówień jednostkowych
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Minimalna wartość zamówienia jednostkowego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający dopuszcza oferowanie produktów równoważnych. W przypadku, gdy Wykonawca oferuje produkty równoważne, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych: specyfikacji produktów równoważnych w formie certyfikatu/ analizy jakości/ karty katalogowej/ karty charakterystyki produktu lub innego dokumentu, z której/ych jednoznacznie będzie wynikało, że oferowany produkt posiada właściwości nie gorsze od produktów podanych w „Formularzu asortymentowo-cenowym”.2. Przedmiotowe środki dowodowe należy złożyć wraz z ofertą w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
3. Jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Specyfikacje produktów równoważnych w formie certyfikatu/ analizy jakości/ karty katalogowej/ karty charakterystyki produktu lub inny dokument, z której/ych jednoznacznie będzie wynikało, że oferowany produkt posiada właściwości nie gorsze od produktów podanych w „Formularzu asortymentowo-cenowym”.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Formularz oferty.2. Formularz asortymentowo-cenowy (odpowiednio do części).
3. Pełnomocnictwo do podpisania oferty - jeżeli dotyczy.
4. W przypadku oferty wspólnej - pełnomocnictwo udzielone liderowi.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej, przez kilku przedsiębiorców (konsorcjum) lub przez spółkę cywilną:1) Oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu, wymienione w pkt 6.1 ppkt 1) SWZ, składa oddzielnie każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
2) Formularz oferty, formularz asortymentowo-cenowy oraz przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli dotyczy) wymienione w pkt 2.8 SWZ są składane przez pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3) Poza oświadczeniem i dokumentami wymienionymi w ppkt 1) - 2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni załączyć do oferty pełnomocnictwo wymienione w pkt 6.2 ppkt 4) SWZ, (w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym).
4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Dokument pełnomocnictwa powinien zostać podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym Wykonawcę pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem. Oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.