BZP: Zaprojektowanie rozbudowy stacji ładowania autobusów elektrycznych, jej rozbudowa i wyposażenie
07.05.2025
2025/BZP 00220339/01
GMINA CIESZYN reprezentowana przez Burmistrza Miasta Cieszyna
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zaprojektowanie rozbudowy stacji ładowania autobusów elektrycznych, jej rozbudowa i wyposażenie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CIESZYN reprezentowana przez Burmistrza Miasta Cieszyna
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182338
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Cieszyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-400
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@um.cieszyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.cieszyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zaprojektowanie rozbudowy stacji ładowania autobusów elektrycznych, jej rozbudowa i wyposażenie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bcb8750f-66f0-4ff9-b090-e78adb4c47b9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00220339
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00043742/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Zaprojektowanie rozbudowy stacji ładowania autobusów elektrycznych, jej rozbudowa i wyposażenie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/cieszyn3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy zakupowej - platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@um.cieszyn.pl. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przy użyciu poczty elektronicznej, każda ze Stron na żądania drugiej Strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer, d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu
TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Pełna informacja znajduje się w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujemy, że 1.administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Cieszyna, Rynek 1, 43-400 Cieszyn, tel: 33 479 42 00, e-mail: urzad@um.cieszyn.pl;2. dane kontaktowe inspektora ochrony danych:Urząd Miejski w Cieszynie, Rynek 1, 43-400 Cieszyn, e-mail: iod@um.cieszyn.pl;3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:a. art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego ZPIF.271.1.10.2025 pn.: "Zaprojektowanie rozbudowy stacji ładowania autobusów elektrycznych, jej rozbudowa i wyposażenie" o wartości szacunkowej poniżej progów unijnych. b. art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu realizacji umowy, jeżeli oferta będzie najkorzystniejsza,4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art.18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz.1605 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”, a także firmy informatyczne świadczące usługi IT dla Urzędu Miejskiego w Cieszynie, organy kontroli; 5.Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, przez okres 5 lat począwszy od roku następnego od zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza ten, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;8. posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących1; b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych2; c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO3; d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani Pana dotyczących narusza przepisy RODO;9.nie przysługuje Pani/Panu:a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c) na podstawie art.21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. W związku z art. 19 ust. 2 oraz art. 76 uPzp, skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników,
2. W związku z art. 19 ust. 3 zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZPIF.271.1.10.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie rozbudowy stacji ładowania autobusów elektrycznych zlokalizowanej na terenie Zakładu Gospodarki Komunalnej w Cieszynie Sp. z o.o., ul. Słowicza 59, Cieszyn, jej rozbudowa i wyposażenie.
2. Przedmiot umowy wykonany zostanie przez Wykonawcę zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ, przy czy w terminie 70 dni od dnia zawarcia Umowy Wykonawca zobowiązany jest sporządzić projekt budowlany dla wykonania robót budowlano-montażowych rozbudowy stacji ładowania autobusów elektrycznych, a następnie uzyskać, w imieniu Gminy Cieszyn i na rzecz Gminy Cieszyn, pozwolenie na budowę.
3. Zamawiający w dniu zawarcia umowy przekaże Wykonawcy program funkcjonalno-użytkowy dla prac związanych z rozbudową stacji ładowania autobusów elektrycznych.
4. W ramach umowy Wykonawca zobowiązany jest również do:
a) przeprowadzenia szkoleń pracowników Operatora (kierowców i osób zaplecza technicznego) w zakresie eksploatowania i obsługi punktów ładowania utworzonych w ramach rozbudowy stacji,
b) dostarczenia Dokumentacji, Oprogramowania i licencji związanych z przedmiotem Umowy oraz ich aktualizowanie w okresie gwarancji.
5. W okresie gwarancji Wykonawca zobowiązany jest do bezpłatnego wykonywania wymaganych przeglądów okresowych, ewentualnych regulacji, optymalizacji działania, aktualizacji oprogramowania w celu poprawy funkcjonalności oraz wykonania wymaganymi przepisami prawa badań pomiarów ochronnych, a także do wykonania badań pomiarów ochronnych na zakończenie okresu gwarancji.
6. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia na okres co najmniej 5 lat (60 miesięcy), przy czym okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji.
7. Wynagrodzenie będzie płatne po zrealizowaniu całego przedmiotu umowy.
8. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia zawarte są w projekcie umowy.
9. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
10. Szczegółowe informacje znajdują się w SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 31158000-8 - Ładowarki
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45000000-7 - Roboty budowlane
45213310-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych z transportem drogowym
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunki dotyczące określonej sytuacji finansowej lub ekonomicznej (Zgodnie z art. 115 ustawy Pzp).Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie niższą 300 000,00 złotych (słownie: trzysta tysięcy złotych).
2. Warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej (Zgodnie z art. 116 ustawy Pzp).
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca:
a) wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali należycie dostawę co najmniej dwóch urządzeń stacjonarnych do ładowania autobusów elektrycznych, przy czym dopuszcza się spełnienie ww. warunku w ramach jednego lub dwóch zamówień,
b) skieruje do realizacji zamówienia kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy mogą być dokonywane jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian niniejszej umowy w niżej wymienionych przypadkach:
1) zmiany ogólne:
a) zmiana adresu / siedziby Zamawiającego / Wykonawcy,
b) zmiana osób reprezentujących Zamawiającego / Wykonawcę,
c) zmiana będąca skutkiem poprawy omyłki oczywistej,
d) zmiana Wykonawcy będącej skutkiem sukcesji generalnej, przekształcenia spółek handlowych zgodnie z Kodeksem Spółek Handlowych, sukcesji z mocy prawa,
2) zmiana terminu wykonania umowy, o którym mowa w § 3 ust. 1, w przypadku:
a) zaistnienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy, których nie był w stanie przewidzieć na etapie składania oferty,
b) działania siły wyższej utrudniającej i uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami (przez siłę wyższa uważa się okoliczności będące poza rozsądną kontrolą każdej ze Stron, które powstały po zawarciu umowy, a których żadna ze Stron nie mogła przewidzieć w szczególności takie jak: wojna, działania wojenne, pożar, powódź, trzęsienie ziemi, inne klęski żywiołowe, skrajnie niekorzystne warunki atmosferyczne, zarządzenie i zakazy wydane przez władze oraz strajki),
c) interesu Zamawiającego,
3) zmiana zakresu planowanych do wykonania dostaw/robót budowlanych innym zakresem dostaw/robót budowlanych przy zachowaniu wymogów jakościowych zawartych w wymaganiach Zamawiającego,
4) zmiany wynagrodzenia, będącego wynikiem wprowadzenia zamiany opisanej w pkt 3.
3. Strony dopuszczają, zgodnie z art. 439 ustawy Pzp, zmianę wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany kosztów związanych z realizacją zamówienia. Zmiana wynagrodzenia w takim przypadku dokonywana jest na następujących zasadach:
1) podstawą do ustalenia poziomu zmiany kosztów związanych z realizacją umowy jest miesięczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszany w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statycznego, obowiązujący w miesiącu, w którym upłynął termin składania ofert;
2) minimalny poziom zmiany kosztów wyliczony w oparciu o wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych wskazany w pkt 1, uprawniający Strony umowy do żądania zmiany wynagrodzenia, wynosi 5 punktów procentowych; w przypadku gdy różnica pomiędzy miesięcznym wskaźnikiem cen towarów i usług GUS z miesiąca złożenia wniosku a 9
miesiącem, w którym upłynął termin złożenia ofert będzie wynosić co najmniej 5 punktów procentowych, Strony mogą wnioskować o waloryzację wynagrodzenia;
3) maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia, jaką dopuszcza Zamawiający wynosi 3% wartości umowy brutto określonej w § 5 ust. 1 umowy;
4) poprzez zmianę kosztów należy rozumieć wzrost odpowiednio kosztów, jak i ich obniżenie, względem kosztu przyjętego w celu ustalenia wynagrodzenia zawartego w ofercie, zatem uprawnienie do zmiany wynagrodzenia przysługuje zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającemu;
5) zmiany, o których mowa w pkt 4, mogą być wprowadzone wyłącznie wtedy, gdy mają one rzeczywisty wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę; ciężar udowodnienia, że zmiana wskaźnika cen towarów i usług, o której mowa w pkt 2, ma wpływ na zmiany kosztów wykonania przedmiotu umowy spoczywa na Stronie, która złożyła wniosek o zmianę wynagrodzenia;
6) Strona występująca o wprowadzenie zmiany wysokości (waloryzację) wynagrodzenia zobowiązana jest wskazać w pisemnym wniosku co najmniej:
a) podstawę zastosowania zmiany wysokości wynagrodzenia,
b) uzasadnienie faktyczne żądania zmiany wysokości wynagrodzenia,
c) wskaźnik GUS, będący podstawą żądania zmiany wysokości wynagrodzenia,
d) koszty oraz dokładne wyliczenie kwoty, o którą wynagrodzenie ma zostać zwaloryzowane,
e) wykazać bezpośredni wpływu zmiany kosztów na koszty realizacji przedmiotu umowy, w szczególności przez określenie zmian wartości konkretnych kosztów niezbędnych do poniesienia w ramach wykonania przedmiotu umowy;
Dalsze zmiany w umowie zawarte są w § 15 wzoru umowy.