BZP: „Dostawa wielodoniczek szkółkarskich do hodowli sadzonek z zakrytym systemem korzeniowym oraz palet stalowych do szkółki leśnej w Rogozińcu w 2025 roku”
08.05.2025
2025/BZP 00221598/01
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Babimost
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Dostawa wielodoniczek szkółkarskich do hodowli sadzonek z zakrytym systemem korzeniowym oraz palet stalowych do szkółki leśnej w Rogozińcu w 2025 roku”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Babimost
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970040304
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Leśna 17
1.5.2.) Miejscowość: Babimost
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-110
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 683512255
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: babimost@zielonagora.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://babimost.zielonagora.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
gospodarka leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dostawa wielodoniczek szkółkarskich do hodowli sadzonek z zakrytym systemem korzeniowym oraz palet stalowych do szkółki leśnej w Rogozińcu w 2025 roku”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-289be610-798b-42b8-82c7-3cc06f14591f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00221598
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00094188/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup kaset oraz palet szkółkarskich
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-289be610-798b-42b8-82c7-3cc06f14591f3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu
Platformy e-Zamówienia („Platforma”), która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl , lub poczty elektronicznej na
adres e-mail: babimost@zielonagora.lasy.gov.pl , z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu Platformy.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział
w postępowaniu musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat
zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy eZamówienia,
dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Sposób
sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci
papierowej (cyfrowe odwzorowanie) musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia
30 grudnia 2020 r. r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów
elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U.
z 2020 r., poz. 2452). Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowych środków
dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich
przekazania na Platformę e-Zamówienia. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993
r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 oraz z 2021 r. poz. 1655) wykonawca, w celu utrzymania w
poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w
nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert
odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do
komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień,
zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej
wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z PZP lub Rozporządzeniem Prezesa Rady
Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone,
zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby,
podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się
uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ
wewnętrzny).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)
(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest
Nadleśnictwo Babimost. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym w sprawach dotyczących
przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem iod@comp-net.pl .
2. Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób
gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
3. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony
prawnej, o których mowa w dziale IX PZP, do upływu terminu do ich wniesienia.
4. Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające
upoważnienie. Osoby dopuszczone do przetwarzania takich danych są obowiązane do zachowania ich w poufności.
5. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki
określone w art. 255-256 PZP – w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także
udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.
6. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o
przepisy PZP, a także ustawy o dostępie do informacji publicznej.
7. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą
przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
8. Niezależnie od postanowień pkt 20.7. powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.
9. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia mogą zostać
przekazane podmiotom świadczącym usługi doradcze, w tym usługi prawne, i konsultingowe,
10. Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.4.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 650000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa plastikowych kaset (wielodoniczek) szkółkarskich do produkcji i przewozu sadzonek produkowanych w systemie kontenerowym (z zakrytym systemem korzeniowym) wykonanych z polipropylenu np. typu - HIKO V-265 lub równoważnych w ilości 14 000 szt.
Parametry techniczne kaset HIKO V-265 lub uznanych za równoważne (Zamawiający wskazuje model HIKO V-265 z uwagi na posiadaną linię technologiczną służącą do wysiewu nasion w kasety hodowlane):
a) kasety wielocelowe, wyprodukowane ze sztywnego plastiku, o sztywnych ściankach, wykonane z polipropylenu, stabilizowane na UV, o parametrach odpowiadających co najmniej normie BN-79/6364-03 lub równorzędnej, bez udziału surowców wtórnych, bez dodatku metali ciężkich i niedozwolonych dodatków,
b) cele kasety ułożone w sposób minimalizujący wolną przestrzeń,
c) wymiary zewnętrzne kaset pasujące do systemu stelaży w układzie 5x5 kaset na stelażu,
d) obligatoryjne wymiary kaset pasujące do linii technologicznej:
- max szerokość górna kasety - 216 mm [+/- 1%] ,
- max długość górna kasety - 352 mm [+/- 1%],
- min wysokość celi mierzona po krawędziach zewnętrznych - 145 mm [+/- 1%] ,
- max wysokość celi mierzona po krawędziach zewnętrznych - 155 mm [+/- 1%] ,
e) pojemność pojedynczej celi w kasecie: min 260 cm3, max 270 cm3,
f) kaseta podzielona na 28 równych cel hodowlanych,
g) wewnątrz cel hodowlanych, na każdej ściance co najmniej 2 pionowe listwy lub nacięcia zapobiegające skręcaniu korzeni,
h) dno każdej celi ażurowe, umożliwiające swobodne przerastanie korzeni,
i) konstrukcja kasety dająca możliwość składowania pustych kaset poprzez nakładanie jednej kasety w drugą,
j) wytrzymałość na upadek z wysokości 2 m na betonową nawierzchnię bez uszkodzeń,
k) odporność na niskie temperatury zewnętrzne (do -30°C) oraz odporność
na wysokie temperatury zewnętrzne (do +50°C),
l) odporność na wysokie temperatury w procedurze dezynfekcji (do +100°C przez
ok. 30 s),
m) odporność na wysokie ciśnienie w procedurze dezynfekcji (ok. 40 bar przez
ok. 10 s),
n) okres używalności min. 10 lat,
o) zużyte kasety muszą być kwalifikowalne do procesu recyklingu.
4.2.5.) Wartość części: 455000 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 19520000-7 - Produkty z tworzyw sztucznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W ramach prawa Opcji Zamawiający przewiduje możliwość zlecenia wykonania dostaw na dodatkową ilość kaset (wielodoniczek) V-265. Dostawy będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, której łączna wartość nie będzie przekraczała 30 % wynagrodzenia z dnia zawarcia Umowy, zgodnie z postanowieniami wzoru umowy stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zlecenie wykonania dostaw objętych prawem Opcji. Rozliczenie za dostawy objęte prawem Opcji nastąpi na podstawie wartości 1 szt. kasety (wielodoniczki) V-265 ustalonej na drodze niniejszego postępowania i ilości zamówionych kaset. Zamawiający zleci dostawy w ramach Opcji w przypadku wystąpienia możliwości wykorzystania środków finansowych przeznaczonych na zakup kaset w związku z uzyskaną w postępowaniu korzystną ceną jednostkową. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia maksymalnie o 30% ilości zamawianych kaset (wielodoniczek) V-265 będących przedmiotem zamówienia i umowy. Rozliczenie nastąpi na podstawie ceny jednostkowej wskazanej w Ofercie oraz ilości rzeczywiście zakupionych przez Zamawiającego kaset (wielodoniczek) V-265.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert:
Cena – 100%,
Sposób obliczania punktów dla kryterium cena:
1) W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
C=Cn/Co x 100% x 100 pkt
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w formularzu Oferty (załącznik nr 1 do SWZ).
Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami
ustawy o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od
towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów w wskazanym powyżej kryterium.
Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
Zamawiający obliczy punkty liczbowo z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zaokrąglając zgodnie z zasadami
matematycznymi.
Zamawiający stosuje kryterium oceny ofert Cena – 100% ponieważ zgodnie z art. 246 ust. 2 PZP opis przedmiotu zamówienia
zawarty w SWZ szczegółowo określa wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów składających się na przedmiot
zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa palet stalowych - całorocznych podstaw pod wielodoniczki (kasety) do produkcji i przewozu sadzonek produkowanych w systemie kontenerowym w ilości - 400 szt.
Wymiary zewnętrzne:
- długość -1800 mm [+/- 1%],
- Szerokość -1140 mm [+/- 1%],
Materiał – Stal S235JR (St3S) – lub inna o podobnych parametrach.
Dłuższe boki palet wykonane z profili stalowych o kształcie ceowym, gdzie półka górna ma szerokość 10 -15 mm, półka dolna z przegięciem o długości ok. 10 mm do wysokości 25 mm – obie gięte do wewnątrz pod kątem 45 stopni . (Wysokość profilu co najmniej 100 mm, grubość profilu nie mniej niż 1,5 mm).
Krótsze boki palet wykonane z kątownika grubości min. 3 mm, o ramionach: jedno wysokości 90 mm (+- 5%), drugie o szerokości nie większej niż 10 mm. Należy je wspawać węższym ramieniem do wewnątrz palety, tak aby opierały się krótszym bokiem na dolnych (szerszych) półkach ceowników.
Do krótszych boków palet należy przyspawać po stronie zewnętrznej nogi (wsporniki) z profili grubości minimum 3 mm zdolne do przeniesienia obciążenia co najmniej 1000 kg. Nogi (wsporniki) palet należy przyspawać tak, aby palety w pozycji roboczej (z sadzonkami), ustawione jedna na drugiej, opierały się na nogach w każdej warstwie i zapewniały minimum 150 mm wolnego miejsca na sadzonki. Nogi (wsporniki) palet muszą być tak zbudowane, aby niemożliwe było poziome przesunięcie się górnych palet w sztaplu palet. Nogi (wsporniki) palet należy przyspawać asymetrycznie tak, aby palety puste, w pozycji do magazynowania (obrócone o 180 stopni w stosunku do pozycji pracy), pozwalały na sztaplowanie z minimalnymi odległościami pomiędzy paletami (palety powinny opierać się wspornikami w co drugiej warstwie).
W narożnikach palet wspawać od spodu stężenia z płaskownika 4mm x 20 mm (na wysoki kant).
Wewnątrz ramy palety – do dolnych półek ceownika - należy wspawać, równolegle do krótszych boków ramy, płaskowniki 4 mm x 20 mm, oparte na dolnej półce ceownika (na wysoki kant), tak aby podzielić wnętrze palety na pięć równych pól. Wewnątrz każdego z tych pól, równolegle do płaskowników podziałowych, należy wspawać po trzy pręty okrągłe o średnicy 5 mm w odległościach: po jednym 20 mm od każdej dłuższej krawędzi każdego pola i po jednym 140 mm od dowolnej dłuższej krawędzi każdego pola. Łącznie w każdej palecie ma być 15 tak wspawanych prętów.
Pod spodem palet należy przyspawać, równolegle do dłuższych boków palet, co najmniej dwa profile zamknięte 25mm x 15 mm, tak aby dzieliły paletę na 3 lub cztery pola o podobnej powierzchni. Elementy te muszą podpierać krótsze boki palet i być zespawane z leżącymi na nich kątownikami, prętami i płaskownikami i nie mogą być niższe niż wysokość dolnej półki ceownika.
Palety muszą być zabezpieczone antykorozyjnie w procesie cynkowania ogniowego w całości, muszą być wykonane w sposób umożliwiający bezpieczne pakietowanie (sztaplowanie) palet, palet z wielodoniczkami - 5 warstw, palet pustych - 20 warstw.
Palety wypełnione doniczkami o wysokości 110 mm (+-1%) i ustawione jedna na drugiej muszą zapewniać minimum 150 mm wolnego miejsca na sadzonki.
Konstrukcja palety musi być przystosowana do przemieszczania wózkami widłowymi i zapewniać co najmniej 150 mm wolnej przestrzeni pod paletą ustawioną na podłożu.
4.2.5.) Wartość części: 195000 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 44212320-8 - Konstrukcje różne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W ramach prawa Opcji Zamawiający przewiduje możliwość zlecenia wykonania dostaw na dodatkową ilość palet stalowych. Dostawy będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, której łączna wartość nie będzie przekraczała 30 % wynagrodzenia z dnia zawarcia Umowy, zgodnie z postanowieniami wzoru umowy stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zlecenie wykonania dostaw objętych prawem Opcji. Rozliczenie za dostawy objęte prawem Opcji nastąpi na podstawie wartości 1 szt. palety stalowej ustalonej na drodze niniejszego postępowania i ilości zamówionych palet. Zamawiający zleci dostawy w ramach Opcji w przypadku wystąpienia możliwości wykorzystania środków finansowych przeznaczonych na zakup palet w związku z uzyskaną w postępowaniu korzystną ceną jednostkową. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia maksymalnie o 30% ilości zamawianych palet stalowych będących przedmiotem zamówienia i umowy. Rozliczenie nastąpi na podstawie ceny jednostkowej wskazanej w Ofercie oraz ilości rzeczywiście zakupionych przez Zamawiającego palet.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert:
Cena – 100%,
Sposób obliczania punktów dla kryterium cena:
1) W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
C=Cn/Co x 100% x 100 pkt
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w formularzu Oferty (załącznik nr 1 do SWZ).
Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami
ustawy o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od
towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów w wskazanym powyżej kryterium.
Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
Zamawiający obliczy punkty liczbowo z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zaokrąglając zgodnie z zasadami
matematycznymi.
Zamawiający stosuje kryterium oceny ofert Cena – 100% ponieważ zgodnie z art. 246 ust. 2 PZP opis przedmiotu zamówienia
zawarty w SWZ szczegółowo określa wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów składających się na przedmiot
zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy PZP dotyczące:a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie tego warunku.
b) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie tego warunku.
c) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie tego warunku.
d) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek ten w zakresie doświadczenia zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert
(a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie):
Cześć I - wykonał (lub wykonuje) co najmniej dwie odrębne dostawy plastikowych kaset (wielodoniczek) podobnego typu na kwotę każdej z dostaw nie mniejszą niż 100.000,00 zł brutto;
Cześć II - wykonał (lub wykonuje) co najmniej dwie odrębne dostawy konstrukcji stalowych podobnego typu na kwotę każdej z dostaw nie mniejszą niż 50.000,00 zł brutto;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu wstępnego
potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania Wykonawca składa wraz z Ofertą oświadczenia, o których mowa w
art. 125 PZP, tj. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do
SWZ.
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z
oświadczeniem, o którym mowa w zdaniu poprzednim, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak
podstaw wykluczenia tego podmiotu (załącznik nr 3a do SWZ). SZCZEGÓŁOWĄ INFORMACJĘ O PODMIOTOWYCH ŚRODKACH DOWODOWYCH ZAWIERA PKT 10 SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu wstępnego potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca składa wraz z Ofertą oświadczenia, o których
mowa w art. 125 PZP, tj. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym zał. nr 2 do SWZ
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w zdaniu poprzednim, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (załącznik nr 2a do SWZ).
Zamawiający na podstawie art. 274 ust. 1 PZP przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu wykonanych dostaw (wzór w załączniku nr 6 do SWZ) a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane,
b) dowodów określających, wskazane przez Wykonawcę dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych
od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw, wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz dotyczy
wyłącznie dostaw, w których wykonaniu Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą:
1) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (wzór w załączniku nr 4 do SWZ).
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa wyżej, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa
w szczególności: (1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby; (2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy
i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia. (3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje dostawy, których wskazane zdolności dotyczą.
2) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia tego podmiotu oraz spełnienie
warunków udziału w postępowaniu (w zakresie warunku, w stosunku, do którego udostępnia swój potencjał) (załączniki nr 2a i 3a do SWZ)
Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów trzecich na zasadach określonych w art. 118 PZP w związku z art. 266 PZP zobowiązany będzie do przedstawienia na wezwanie Zamawiającego w terminie nie krótszym niż 5 dni, podmiotowych środków dowodowych dotyczących tych podmiotów (zgodnie z zakresem udostępnionych zasobów).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga od Wykonawców przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
W terminie składania ofert Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu:Ofertę złożoną od rygorem nieważności, w formie elektronicznej (opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzoną podpisem zaufanym lub podpisem osobistym zawierającą:
a) formularz Oferty (sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ),
b) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy/podmiotu udostępniającego zasoby, jeżeli w imieniu Wykonawcy/podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą (np. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru), sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej i opatrzone się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub w formie cyfrowego odwzorowania dokumentu papierowego,
c) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej i opatrzone się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub w formie cyfrowego odwzorowania dokumentu papierowego,
d) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy
do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów; (Niewiążący wzór zobowiązania do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 4 do SWZ),
e) wstępne oświadczenia, sporządzone zgodnie ze wzorami stanowiącymi odpowiednio załącznik nr 2 i załącznik 3 do SWZ oraz załącznik nr 2a i załącznik 3a do SWZ (jeśli dotyczą) pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub
w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby/osób upoważnionych do reprezentacji podmiotu składającego oświadczenie, złożone odpowiednio przez:
• Wykonawcę (załącznik nr 2 i załącznik 3 do SWZ)
• Każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (załącznik nr 2 i załącznik 3 do SWZ)
• Podmioty trzecie udostępniające Wykonawcy zasoby na mocy art. 118 ust. 1 PZP w związku z art. 266 PZP (załącznik nr 2a i załącznik 3a do SWZ)
e) w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna, wadium w oryginale w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia.
f)odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy/podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca/podmiot udostępniający zasoby dostarczy dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów, (np. w formie linku w ofercie).
g) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeśli dotyczy) z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy (na druku oferty – załącznik nr 1 do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości określonej dla poszczególnych części:- Część nr I w wysokości 6 500 zł;
- Część nr II w wysokości 2 500 zł
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 419)
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PKO BP S.A O/Zielona Góra nr rachunku: 73 1020 5402 0000 0602 0115 2461 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Dostawa wielodoniczek szkółkarskich do hodowli sadzonek z zakrytym systemem korzeniowym oraz palet stalowych do szkółki leśnej w Rogozińcu w 2025 roku – Część ……”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego.
Z treści wadium wnoszonego w formie innej niż pieniężna powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego
w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona
z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP.
Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia,
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo
i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):1) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
3) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP składa wraz z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia
te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału
w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Ww. oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinno zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4) oświadczenia i podmiotowe środki dowodowe służące potwierdzeniu braku podstaw do wykluczenia zobowiązany będzie złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5) oświadczenia i podmiotowe środki dowodowe służące potwierdzeniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu składa ten z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, który wykazuje spełnienie warunku udziału w postępowaniu, do którego wykazania służy dany dokument;
6) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy;
7) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji w imieniu każdego,
jak też dla wszystkich partnerów;
8) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.
9) Zgodnie z art. 117 ust. 3 PZP, w odniesieniu do warunku dotyczącego doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W związku z powyższym zgodnie z art. 117 ust. 4 PZP Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w Formularzu Oferty (stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ) i Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie w tym Formularzu. Obowiązek złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP odnosi się również do Wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
W oparciu o art. 455 ustawy PZP, każda ze Stron może żądać wprowadzenia zmian w Umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, bez przeprowadzania nowego postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli wystąpi jedna z poniższych okoliczności:a) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian części zamówienia, które Wykonawca przewidział do realizacji za pomocą podwykonawców na inne części zamówienia, w tym również na części, których Wykonawca nie wskazał w złożonej przez siebie ofercie. Zmiana nie może pociągnąć za sobą zmiany terminu realizacji ani zwiększenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy;
b) W przypadku zawarcia Umowy z wykonawcami wspólnie ubiegającymi się
o udzielenie zamówienia dopuszcza się zmianę członka konsorcjum upoważnionego do wystawiania faktur i do odbioru wynagrodzenia w imieniu wszystkich członków konsorcjum;
c) Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu realizacji Przedmiotu Umowy o okres odpowiadający okresowi trwania przeszkody uniemożliwiającej realizację Przedmiotu Umowy, jeżeli w trakcie obowiązywania Umowy wystąpią okoliczności uniemożliwiające jej realizację zgodnie z warunkami opisanymi w Umowie, za które odpowiedzialności nie
ponosi Wykonawca ani Zamawiający. W szczególności dopuszcza się zmianę terminu realizacji przedmiotu umowy spowodowaną klęskami żywiołowymi lub innymi przyczynami zewnętrznymi niezależnymi od Zamawiającego oraz
Wykonawcy skutkującymi niemożliwością realizacji dostaw.
d) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w sposobie wykonywania Przedmiotu Umowy, w przypadku konieczności zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań ze względu na zmiany obowiązującego prawa lub regulacji obowiązujących w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe;
e) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmiany parametrów kaset/palet przedstawionych w Ofercie pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to przykładowo zmiany powodujące poprawienie
parametrów technicznych, wynikające z postępu technologicznego lub zmiany obowiązujących przepisów. Zmiana nie może wpływać na cenę ustaloną w drodze postępowania o udzielenie zamówienia;
f) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w przypadku zmiany powszechnie obowiązującego prawa lub wewnętrznych przepisów wpływających na pogorszenie kondycji finansowej Zamawiającego;
g) Jeśli zmiana stawki podatku VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy,
Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez Wykonawcę, jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez Wykonawcę. Wystąpienie którejkolwiek z okoliczności wskazanych powyżej nie stanowi zobowiązania Stron do wprowadzenia zmiany.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-19 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-19 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
ZAMAWIAJĄCY:NIE DOPUSZCZA SKŁADANIA OFERT WARIANTOWYCH
NIE STAWIA WYMAGAŃ W ZAKRESIE ZATRUDNIENIA OSÓB
O KTÓRYCH MOWA W ART. 96 UST. 2 PKT 2 PZP
NIE ZASTRZEGA MOŻLIWOŚCI UBIEGANIA SIĘ UDZIELENIE ZAMÓWIENIA WYŁĄCZNIE WYKONAWCÓW O
KTÓRYCH MOWA W ART. 94 PZP
NIE PRZEWIDUJE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ O KTÓRYCH MOWA ART. 214 UST. 1 PKT 8
NIE PRZEWIDUJE WIZJI LOKALNEJ I SPRAWDZENIA DOKUMENTÓW NIEZBĘDNYCH DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA
NIE PRZEWIDUJE ROZLICZANIA W WALUTACH OBCYCH
NIE PRZEWIDUJE ZWROTU KOSZTÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
NIE ZASTRZEGA KLUCZOWYCH ZADAŃ DO OSOBISTEGO WYKONANIA PRZEZ WYKONAWCĘ
NIE PRZEWIDUJE ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
NIE PRZEWIDUJE WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Z ZASTOSOWANIEM AUKCJI ELEKTRONICZNEJ
NIE DOPUSZCZA MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA OFERT W FORMIE KATALOGÓW ELEKTRONICZNYCH LUB
DOŁĄCZENIA KATALOGÓW ELEKTRONICZNYCH
NIE PRZEWIDUJE UDZIELANIA ZALICZEK
Przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca, którego oferta została uznana za
najkorzystniejszą zobowiązany jest dopełnić następujących formalności:
1) wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% wartości oferty brutto,
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE O ZABEZPIECZENIU NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY ZAWIERA PKT 22 SWZ
2) przedłożyć kopię umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np.
umowę konsorcjum), jeżeli zamówienie będzie realizowane przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia;
Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego zawiera załącznik nr 5 do SWZ Istotne
postanowienia umowy.
Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę spełniającego przesłanki określone w art 108 ustawy PZP, a także
przesłanki wymienione w ustawie z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jedn.: Dz. U. z 2024 r. poz. 507)