BZP: "Prawo jazdy kat. C”, zorganizowanie badań psychologicznych i lekarskich niezbędnych do podjęcia szkolenia, ustalenie terminów egzaminów państwowych i dokonanie opłaty za egzaminy państwowe
09.05.2025
2025/BZP 00224622/01
POWIATOWY URZĄD PRACY W KONINIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
"Prawo jazdy kat. C”, zorganizowanie badań psychologicznych i lekarskich niezbędnych do podjęcia szkolenia, ustalenie terminów egzaminów państwowych i dokonanie opłaty za egzaminy państwowe
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIATOWY URZĄD PRACY W KONINIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 310017791
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ZAKŁADOWA 4
1.5.2.) Miejscowość: Konin
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-510
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.7.) Numer telefonu: 632477843
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@konin.praca.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://konin.praca.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Rynek pracy
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Prawo jazdy kat. C”, zorganizowanie badań psychologicznych i lekarskich niezbędnych do podjęcia szkolenia, ustalenie terminów egzaminów państwowych i dokonanie opłaty za egzaminy państwowe
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3d03388f-978c-4c24-a31a-426a4182d855
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00224622
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00218580/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 „Prawo jazdy kat. C”, zorganizowanie badań psychologicznych i lekarskich niezbędnych do podjęcia szkolenia, ustalenie terminów egzaminów państwowych i dokonanie opłaty za egzaminy państwowe
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3d03388f-978c-4c24-a31a-426a4182d8553.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-3d03388f-978c-4c24-a31a-426a4182d855
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
Szczegółowe wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej znajdują się w Specyfikacji Warunków Zamówienia w pkt XII.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwanym dalej „RODO”, informuję, że:
1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Koninie, ul. Zakładowa 4, 62-510 Konin, tel. 63 24 77 800;
2. z wyznaczonym w Powiatowym Urzędzie Pracy w Koninie Inspektorem ochrony danych osobowych można się skontaktować za pomocą e-maila iodo@konin.praca.gov.pl lub wysyłając pismo na adres naszej siedziby, wskazany powyżej;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr RS.2310.1.2025 prowadzonym w trybie podstawowym;
4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym Zamawiający będzie zobowiązany udostępnić dokumentację przetargową w związku z prowadzonym postępowaniem;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres archiwizacji dokumentacji postępowania, wynikający z odrębnych przepisów;
6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8. posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Pani/Pana,
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest „Prawo jazdy kat. C”, zorganizowanie badań psychologicznych i lekarskich niezbędnych do podjęcia szkolenia, ustalenie terminów egzaminów państwowych i dokonanie opłaty za egzaminy państwowe.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80411200-0 - Usługi szkół nauki jazdy
80411100-9 - Usługi w zakresie egzaminów na prawo jazdy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Na podstawie kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kadry dydaktycznej w zakresie szkolenia teoretycznego
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kadry dydaktycznej w zakresie szkolenia praktycznego
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Posiadanie certyfikatu jakości usług
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Przeprowadzenie analizy skuteczności i efektywności przeprowadzanych szkoleń
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, w zakresie posiadania:
a) wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę wykonawcy aktualnego na 2025r. (podstawa prawna: art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy – Dz. U. z 2025r., poz. 214 ze zm.),
b) aktualnego wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców (podstawa prawna: art. 28 ustawy z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami – Dz. U. z 2024 r., poz. 1210 ze zm.) oraz kadra dydaktyczna powinna spełniać wymogi zawarte w art. 33 i art. 38 ww. ustawy.
Zamawiający zweryfikuje spełnianie warunku wskazanego w pkt 1 lit. a na podstawie danych dostępnych w publicznym rejestrze (RIS).
W przypadku określonym w pkt 1 lit. b – Zamawiający uzna za spełnienie warunku, po przedłożeniu przez Wykonawcę wraz z ofertą kopii aktualnego dokumentu potwierdzonego za zgodność z oryginałem.
2) zdolności technicznej i zawodowej, tj.;
a) zdolność techniczna: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada zdolność techniczną do należytego wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował do realizacji zamówienia następującym potencjałem technicznym:
- na terenie Konina odpowiednimi warunkami lokalowymi i placem manewrowym – określonymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz. U. z 2018r., poz. 1885 ze zm.),
- co najmniej jednym sprawnym technicznie samochodem ciężarowym spełniającym warunki techniczne określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. 2024 poz. 502 ze zm.) dostosowanym do nauki.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana przez Zamawiającego na podstawie złożonego przez Wykonawcę Załącznika nr 6 - Wykaz sal wykładowych i ich powierzchni oraz wyposażenia techniczno-dydaktycznego, którymi dysponuje i które wykorzysta Wykonawca przy wykonaniu zamówienia. Zamawiający zweryfikuje dane w nich ujęte, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.
b) zdolność zawodowa: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada zdolność zawodową do wykonania należytego zamówienia, jeżeli Wykonawca:
- w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – przeszkolił co najmniej 15 osób z zakresu prawa jazdy kat. C.
- dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jednym wykładowcą posiadającym wiedzę, umiejętności i wykształcenie niezbędne do zapewnienia prawidłowego przebiegu szkolenia w zakresie zajęć teoretycznych, określone ustawą z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami (Dz. U. 2024r. poz. 1210 ze zm.),
- dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jednym instruktorem do realizacji zamówienia w zakresie zajęć praktycznych posiadającym wymagane uprawnienia określone ustawą z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami (Dz. U. 2024r. poz. 1210 ze zm.) w zakresie nauki prawa jazdy kat. C.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana przez Zamawiającego na podstawie złożonego przez Wykonawcę Załącznika nr 4 – Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego na potwierdzenie zdolności zawodowej. Zamawiający zweryfikuje dane w nim ujęte, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawca do oferty dołącza Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu w postępowaniu (załącznik nr 3 do SWZ).
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie Wykonawców (np. konsorcjum, spółka cywilna) oświadczenie składa każdy z Wykonawców, w którym potwierdza brak podstaw do wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu - w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
3. W przypadku polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca załącza do oferty również oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia tego podmiotu oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na zasoby. Wykonawca załącza do oferty również zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca do oferty dołącza:
1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 3A do SWZ).
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie Wykonawców (np. konsorcjum, spółka cywilna) powyższe oświadczenie składa każdy z Wykonawców, w którym potwierdza brak podstaw do wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu - w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
3. W przypadku polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca załącza do oferty również powyższe oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia tego podmiotu oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na zasoby. Wykonawca załącza do oferty również zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
4. Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego na potwierdzenie zdolności zawodowej (załącznik nr 4 do SWZ).
5. Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego na potwierdzenie doświadczenia kadry dydaktycznej w zakresie szkolenia teoretycznego i szkolenia praktycznego (załącznik nr 4A do SWZ).
6. Wykaz sal wykładowych i ich powierzchni, oraz wyposażenia techniczno-dydaktycznego, którymi dysponuje i które wykorzysta wykonawca przy wykonaniu zamówienia (załącznik nr 6 do SWZ).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca do oferty dołącza:1. Formularz ofertowy (załącznik nr 2 do SWZ).
2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (załącznik nr 7 do SWZ).
3. Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (oświadczenie składa m.in. konsorcjum, spółka cywilna) (załącznik nr 8 do SWZ).
4. Pełnomocnictwo, gdy Wykonawca składa ofertę przez ustanowionego pełnomocnika. Pełnomocnictwo musi zawierać w szczególności: dane ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania.
5. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby – jeżeli dotyczy.
6. Kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem aktualnego wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców na potwierdzenie uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.
7. Wykaz certyfikatów do oceny kryterium „Posiadanie certyfikatu jakości usług” (załącznik nr 9 do SWZ).
8. Oświadczenie Wykonawcy do oceny w zakresie kryterium „Przeprowadzenie analizy skuteczności i efektywności przeprowadzanych szkoleń” (załącznik nr 10 do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w tym celu ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa w pkt. 2 i 3, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
5. Obowiązek złożenia oświadczenia, o którym mowa w pkt. 4 odnosi się również do Wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej.
6. W przypadku polegania przez członków konsorcjum na uprawieniach, doświadczeniu, kwalifikacjach lub wykształceniu członka takiego konsorcjum, wymagane zdolności powinien posiadać co najmniej ten z konsorcjantów, który w ramach przyjętego wewnętrznie podziału zadań, wyznaczony zostanie do realizowania danej części zamówienia, z którą wiąże się obowiązek posiadania konkretnych uprawnień, doświadczenia, kwalifikacji lub wykształcenia.
7. Pełnomocnictwo do złożenia oferty/reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta. Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991r. – Prawo o notariacie (Dz.U. 2024 poz. 1001), które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub zgodnie z ustawą o dowodach osobistych - podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.
4. Dopuszczalne zmiany postanowień zawartej umowy oraz określenie warunków tych zmian, mogą w szczególności nastąpić w przypadku:
1) zmian przepisów określających wysokość należnego podatku VAT za przedmiot umowy. Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania Zamawiającego o zmianie przepisów w terminie 7 dni od uchwalenia/wydania przepisów, wskazując zmianę i określając jaki ma ona wpływ na realizację umowy,
2) zmiany przepisów prawa związanych z przedmiotem umowy.
3) wprowadzenia przepisów prawa o charakterze bezwzględnie obowiązującym, z którymi postanowienia umowy pozostawałyby w sprzeczności.
Przy czym:
- czas przeprowadzenia badań psychologicznych i lekarskich nie może być dłuższy niż 5 dni roboczych od dnia skierowania;
- zmiana wskazanych: lekarza i/lub psychologa może nastąpić jedynie na lekarza i/lub psychologa posiadających odpowiednie uprawnienia (Ustawa z 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej – Dz.U.2025 poz. 450);
- zmiana miejsca szkolenia może nastąpić jedynie pod warunkiem, że nie zmieni się miejscowość wykonania szkolenia, a warunki lokalowe będą porównywalne do warunków wskazanych w ofercie;
- kadra może być zmieniona jedynie na osoby posiadające kwalifikacje i doświadczenie nie niższe niż osoby wskazane w ofercie;
- samochody ciężarowe mogą być wymienione jedynie na samochody spełniające warunki techniczne określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U z 2024r. poz. 502 ze zm.);
5. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.