BZP: Modernizacja węzła cieplnego,zewnętrznej instalacji sieci cieplnej,głównej linii zasilającej tlenu medycznego wraz z uzupełniającymi pracami modernizacyjnymi w hydroforni na terenie NIGRiR w Warszawie
15.05.2025
2025/BZP 00233431/01
Narodowy Instytut Geriatrii,Reumatologii i Rehabilitacji
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja węzła cieplnego,zewnętrznej instalacji sieci cieplnej,głównej linii zasilającej tlenu medycznego wraz z uzupełniającymi pracami modernizacyjnymi w hydroforni na terenie NIGRiR w Warszawie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Narodowy Instytut Geriatrii,Reumatologii i Rehabilitacji
1.3.) Oddział zamawiającego: NIGRiR
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000288567
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Spartańska 1
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-637
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 22 670-95-71
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzial.zamowien@spartanska.pl, magdalena.truchel@spartanska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.spartanska.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja węzła cieplnego,zewnętrznej instalacji sieci cieplnej,głównej linii zasilającej tlenu medycznego wraz z uzupełniającymi pracami modernizacyjnymi w hydroforni na terenie NIGRiR w Warszawie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-80fad7b3-2ee1-4edc-b0ca-b4870854e0fe
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00233431
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://nigrr.ezamawiajacy.pl, pod linkiem: https://nigrr.ezamawiajacy.pl/pn/NIGRR/demand/211008/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://nigrr.ezamawiajacy.pl, pod linkiem: https://nigrr.ezamawiajacy.pl/pn/NIGRR/demand/211008/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumieć należy środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344).2. Komunikacja w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, a w szczególności przy użyciu Platformy Zakupowej Market Planet OnePlace, zwanej również „platformą” lub „platformą e-Zamawiający” lub „platformą eZamawiajacy” dostępnej pod adresem: https://nigrr.ezamawiajacy.pl/, link: https://nigrr.ezamawiajacy.pl/pn/NIGRR/demand/211008/notice/public/details. Platforma e-Zamawiający jest narzędziem umożliwiającym realizację procesu związanego z udzieleniem zamówienia, w szczególności umożliwia przekazywanie korespondencji, ofert, oświadczeń i dokumentów w formie elektronicznej.3. Osobą uprawnioną przez Zamawiającego do kontaktów z Wykonawcami jest: Pani Magdalena Truchel, e-mail: magdalena.truchel@spartanska.pl .4.Zamawiający nie dopuszcza przesyłania pytań do postępowania poprzez pocztę elektroniczną, z zastrzeżeniem przypadków określonych w ust. 5.5.W sytuacjach awaryjnych, w szczególności w przypadku braku działania platformy zakupowej https://nigrr.ezamawiajacy.pl/, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej (z wyłączeniem złożenia oferty, dla której jedynym dopuszczalnym sposobem złożenia jest przesłanie jej za pośrednictwem Platformy Zakupowej). W takim przypadku komunikacja odbywa się za pomocą adresu e-mail wskazanego w ust. 3. 6. Oferta i oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe składane elektronicznie muszą zostać podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.7.W procesie składania oferty, przedmiotowych środków dowodowych oraz podmiotowych środków dowodowych na platformie, podpis wykonawca składa bezpośrednio
na dokumencie. Do wniosku o wyjaśnienie treści SWZ wskazane jest także załączenie przez Wykonawcę dodatkowo ww. dokumentu w formacie umożliwiającym edytowanie tekstu przez Zamawiającego (np. .docx).
8.Oferta składana elektronicznie musi zostać podpisana elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
9.W procesie składania oferty za pośrednictwem platformy zakupowej, Wykonawca powinien złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpis zaufany lub podpis osobisty bezpośrednio na dokumentach przesłanych za pośrednictwem https://nigrr.ezamawiajacy.pl/. Zaleca się stosowanie podpisu na każdym załączonym pliku osobno, w szczególności w przypadku plików/dokumentów wskazanych w art. 63 ust. 2 ustawy Pzp, gdzie zaznaczono, iż oferty, wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp sporządza się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.10.Pozostałe wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej określono szczegółowo w rozdziale XII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) („RODO”) chcielibyśmy poinformować o zasadach przetwarzania danych osobowych w przypadku, gdy Zamawiający przetwarza Pana/i dane osobowe w związku z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.2.Administratorem Pana/i danych osobowych jest Zamawiający. 3.Z Zamawiającym w zakresie spraw związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się kierując pismo na adres jego siedziby:4.Zamawiający wyznaczył Inspektora Ochrony Danych („IOD”), z którym może się Pan/i kontaktować w sprawach przetwarzania Pana/i danych osobowych. Kontakt z IOD jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: iod@spartanska.pl lub pisemnie na adres siedziby Zamawiającego. 5. Zamawiający przetwarza Pana/i dane osobowe w następujących celach:1)przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego –na podstawie art. 6 ust. 1 lit.c RODO w zw. z art. 9 ust. 2 lit. g RODO w zw. z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych;2)weryfikacja informacji o niekaralności w ramach podmiotowych środków dowodowych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c w zw. z art. 10 RODO w zw. z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych;
3)archiwizacja danych osobowych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 9 ust. 2 lit. j RODO w zw. z ustawą o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach; 4) ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń w związku z prowadzoną działalnością – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO lub art. 9 ust. 2 lit. f RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadań realizowanych w interesie publicznym – właściwego gospodarowania mieniem Zamawiającego, tj. przeprowadzeniem ważnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, gwarantującego prawidłowe wydatkowanie środków publicznych. 6.Okres przechowywania Pana/i danych osobowych wynosi:1)okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;2)okres, w którym mogą ujawnić się roszczenia związane z tą umową, czyli przez okres przedawnienia wynikający z Kodeksu Cywilnego lub innych właściwych przepisów prawa;
3) okres konieczny do realizacji ciążących na Zamawiającym obowiązków prawnych, w szczególności archiwizacyjnych – zgodnie z obowiązującą u Zamawiającego Instrukcją kancelaryjną.7.Pana/i dane osobowe będą przekazywane podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa lub podmiotom współpracującym z Zamawiającym na podstawie odpowiedniej umowy i po zastosowaniu odpowiednich środków organizacyjnych i technicznych służących ich zabezpieczeniu, w szczególności będą to:1) podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania na podstawie art. 18 ust. 1 oraz art. 74 ustawy Prawo zamówień publicznych lub art. 6 ustawy o dostępie do informacji publicznej;
2)podmiot odpowiedzialny za obsługę platformy, na której prowadzone jest postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego;
3)podmioty świadczące usługi: doradztwa prawnego, audytu, kurierskie lub pocztowe, księgowo-rozliczeniowe; 4)podmioty będące dostawcami oprogramowania używanego do przetwarzania Pana/i danych osobowych.
8.Przysługuje Panu/i prawo do:1)dostępu do Pana/i danych osobowych, w tym uzyskania ich kopii;2)sprostowania danych osobowych;3)usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”);4)ograniczenia przetwarzania.(...). Ze względu na zbyt małą ilość znaków reszta informacji w rozdziale II SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 18/TP/2025/MT
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia: Modernizacja węzła cieplnego, zewnętrznej instalacji sieci cieplnej, głównej linii zasilającej tlenu medycznego wraz z uzupełniającymi pracami modernizacyjnymi w hydroforni na terenie Narodowego Instytutu Geriatrii, Reumatologii i Rehabilitacji w Warszawie.
2. Przedmiot zamówienia określają:
1) opis do projektu wykonawczego – załącznik nr 2 do SWZ;
2) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – załącznik nr 3 do SWZ;
3) kosztorys przedmiarowy w wersji pdf – załącznik nr 4 do SWZ;
4) kosztorys przedmiarowy w wersji ath – załącznik nr 5 do SWZ;
5) rysunki stanowiące załączniki do projektu wykonawczego – załącznik 10 - 17 do SWZ;
6) projekt umowy – załącznik nr 18 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09323000-9 - Węzeł cieplny lokalny
45215140-0 - Roboty budowlane w zakresie obiektów szpitalnych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45232140-5 - Roboty budowlane w zakresie lokalnych sieci grzewczych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-09-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1)zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
- Zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
2)uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
- Zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
3)sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a)posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na minimum sumę gwarancyjną ubezpieczeniową dla równowartości kwoty 3 000 000,00 zł
4)zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a)w okresie ostatnich pięciu lat, przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał, minimum dwie roboty budowlane odpowiadające swoją specyfiką przedmiotowi zamówienia tj. polegające na modernizacji lub rozbudowie lub przebudowie lub budowie węzła cieplnego które swoim zakresem obejmowały wykonanie min. 1 szt. dwufunkcyjnego węzła cieplnego
o mocy min. 400 kWzxcg
b)w okresie ostatnich pięciu lat, przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych należycie wykonuje, minimum jedną robotę budowlaną odpowiadającą swoją specyfiką przedmiotowi zamówienia tj. polegającą na budowie lub rozbudowie lub przebudowie lub modernizacji instalacji sieci ciepłowniczej o wartości zamówienia minimum 1 000 000,00 zł brutto, wykonanej (wykonywanej)
w obiekcie Kategorii IX-XVIII według ustawy Prawo Budowlane;
c)dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą (spełniającą łącznie poniższe wymagania):
c1–posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej
w budownictwie polegającej na kierowaniu budową lub innymi robotami budowlanymi w specjalności (zakresie) sieci, instalacji i urządzeń cieplnych bez ograniczeń, wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa budowlanego lub wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów, których zakres uprawnia do pełnienia funkcji kierownika robót budowlanych w zakresie wskazanym powyżej,
c2–posiadającą minimum 5-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi lub nadzorowaniu robót budowlanych,
c3–posiadającą doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowalnych realizowanych w obiektach Kategorii XI według ustawy Prawo Budowlane (przynajmniej jednorazowe kierowanie lub nadzorowanie w/w robotą budowlaną),
c4–będącą członkiem właściwej izby samorządu zawodowego;
d)dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą, spełniającą łącznie poniższe wymagania:
d1–posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie polegającej na kierowaniu budową lub innymi robotami budowlanymi w specjalności (zakresie) konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa budowlanego lub wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów, których zakres uprawnia do pełnienia funkcji kierownika robót budowlanych w zakresie wskazanym powyżej,
d2–posiadającą minimum 3-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi lub nadzorowaniu robót budowlanych,
d3–posiadającą doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowalnych realizowanych w obiektach Kategorii XI według ustawy Prawo Budowlane (przynajmniej jednorazowe kierowanie w/w robotą budowlaną lub nadzorowanie w/w robotą budowlaną),
d4–będącą członkiem właściwej izby samorządu zawodowego;
e)dysponuje lub będzie dysponował o najmniej jedną osobą, spełniającą łącznie poniższe wymagania:
e1 –posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie polegającej na kierowaniu budową lub innymi robotami budowlanymi w specjalności (zakresie) elektrycznej i elektroenergetycznej bez ograniczeń, wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa budowlanego lub wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów, których zakres uprawnia do pełnienia funkcji kierownika robót budowlanych w zakresie wskazanym powyżej,
e2–posiadającą minimum 3-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi lub nadzorowaniu robót budowlanych,
e3–posiadającą doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowalnych realizowanych w obiektach Kategorii XI według ustawy Prawo Budowlane (przynajmniej jednorazowe kierowanie w/w robotą budowlaną lub nadzorowanie w/w robotą budowlaną),
e4–będącą członkiem właściwej izby samorządu zawodowego;
e5-posiadającą uprawnienia G1 - do i powyżej 1 kV (eksploatacja i dozór).
Zamawiający dopuszcza łączenie w/w kwalifikacji z lit. c), d), e) przez jedną osobę.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 11. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty będzie żądał od wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych.
12. Zamawiający będzie wymagał od Wykonawców złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych, które Wykonawcy będą zobowiązani złożyć na wezwanie Zamawiającego (nie należy ich składać wraz z ofertą):
1) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami i/lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SWZ);
2) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) opłaconą polisę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia na wartość co najmniej 3 000 000,00 zł lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego;
13. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w ust. 12 pkt 2 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.14. Dokumenty, o których mowa w ust. 12 pkt 2 i ust. 13 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
15. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 13, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Przepis ust. 14 stosuje się.16.Dokumenty w języku obcym składa się wraz z tłumaczeniem na język polski.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 11. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty będzie żądał od wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych.
12. Zamawiający będzie wymagał od Wykonawców złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych, które Wykonawcy będą zobowiązani złożyć na wezwanie Zamawiającego (nie należy ich składać wraz z ofertą):
4) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ (wykaz powinien potwierdzać spełnienie warunków udziału wskazanych w SWZ – Rozdział IX ust. 2 pkt 4 lit. a-b);
5) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z załącznikiem nr 9 do SWZ (wykaz powinien potwierdzać spełnienie warunków udziału wskazanych w SWZ – Rozdział IX ust. 2 pkt 4 lit. c-e).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.2. Zamawiający żąda, by wykonawca złożył wraz z ofertą następujące, przedmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie, iż oferowane roboty budowlane, dostawy i usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w SWZ:
1) oświadczenie wykonawcy, że wszystkie materiały stosowane do wykonania zamówienia będą zgodne z wymaganiami Zamawiającego określonymi w dokumentach zamówienia (tj. w kosztorysie przedmiarowym, STWiOR, w projekcie wykonawczym).
3.Zamawiający przewiduje możliwość uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych, jeśli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne. Wykonawca może uzupełnić przedmiotowe środki dowodowe, ale tylko na wezwanie Zamawiającego. Uzupełnieniu podlega oświadczenie wskazane w ust. 2 pkt 1.
4.Zgodnie z treścią art. 107 ust 2 ustawy Pzp Zamawiający ma prawo wezwania Wykonawcy do złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie wszystkich w/w przedmiotowych środków dowodowych w przypadku, jeżeli wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne.
5.Zamawiający akceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeśli potwierdzają, że oferowane świadczenia spełniają określone przez zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria.
6.Zamawiający przewiduje możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienie przedmiotowych środków dowodowych.
7.Zamawiający nie wzywa do uzupełnienia lub wyjaśnienia przedmiotowych środków dowodowych, jeśli oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie lub jeśli zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania. (art. 107 ust. 3 ustawy Pzp).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
j.w.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
6.Zamawiający wymaga złożenia oferty wraz z załącznikami w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym w formantach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.7.Przez ofertę należy rozumieć formularz oferty (formularz ofertowy), którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SWZ.8.Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć:1)kosztorys – sporządzony w formie szczegółowej, przygotowany zgodnie z treścią załącznika nr 5 do SWZ;2)oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert oraz stanowi dowód tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe (jeżeli takie są wymagane w niniejszym postępowaniu). Wykonawca składa oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie. Uwaga:
a)(jeśli dotyczy) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie składają oświadczenie potwierdzające brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy
z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu składa odrębnie każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie;b)(jeśli dotyczy) podmiot trzeci (podmiot na którego zasoby powołuje się Wykonawca) składa oświadczenie potwierdzające brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby wykonawcy (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 20 do SWZ).
3)(jeśli dotyczy) zobowiązanie innego podmiotu lub inny dokument/oświadczenie potwierdzający udostępnienie zasobów przez inny podmiot na rzecz Wykonawcy w związku z niniejszym postępowaniem, o ile Wykonawca powołuje się na zasoby innego podmiotu;4)dokument potwierdzający zasady reprezentacji wykonawcy tj. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru o ile nie jest on dostępny w bezpłatnych i ogólnodostępnych elektronicznych bazach danych, których adres internetowy wykonawca wskazał w formularzu oferty. W przypadku wskazania bazy danych, w której dokumenty są dostępne w innym języku niż polski, Zamawiający może po ich pobraniu wezwać Wykonawcę do przedstawienia tłumaczenia dokumentu na język polski - zgodnie z § 14 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy;5) (jeśli dotyczy) pełnomocnictwo. (...) ze względu na zbyt dużą liczbę znaków c.d. w pkt. Informacje dodatkowe.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:1) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty;
2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te wstępnie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia;3)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wskazują w oświadczeniu składanym z ofertą, które roboty budowlanej, dostawy i usługi wykonają poszczególni Wykonawcy;
4)Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców;5)przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w zakresie warunków, procedury, sposobu obliczenia wynagrodzenia z tytułu zmian oraz w zakresie wskazanym w projekcie umowy, stanowiącym załącznik do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-02 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Składanie ofert następuje za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej pod adresem internetowym: https://nigrr.ezamawiajacy.pl,pod linkiem: https://nigrr.ezamawiajacy.pl/pn/NIGRR/demand/211008/notice/public/details
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-02 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-01
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
I.(...)6)(jeśli dotyczy) zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa: w sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa, wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzega, że nie mogą być one udostępniane, oraz wykazuje, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;7)(jeśli dotyczy) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 21 do SWZ);8)przedmiotowe środki dowodowe wskazane w Rozdziale VI ust. 2;9)(jeśli dotyczy) wykaz rozwiązań równoważnych: wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych z jego opisem lub normami.9.Zamawiający wymaga załączenie kosztorysu w formacie PDF (podpisanego przez Wykonawcę i w formacie ATH, co przyśpieszy weryfikację ofert. W przypadku niezgodności wartościowych pomiędzy wersją przekazaną w pdf i w ath, Zamawiający uzna za prawidłową, wartość kosztorysu złożoną w wersji pdf. Brak kosztorysu w obu formach skutkować będzie odrzuceniem oferty.
II. Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, nie zostały mu przyznane.
III.7.Zgodnie z treścią art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;2)wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
3)wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy
o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
IV.1.Zamawiający wymaga przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej przed złożeniem oferty.