BZP: Usługi w zakresie prania, dezynfekcji, sterylizacji, maglowania, prasowania i reperacji bielizny szpitalnej oraz wynajmu bielizny, transportu, załadunku i wyładunku u Zamawiającego
20.05.2025
2025/BZP 00238515/01
Zespół Opieki Zdrowotnej w Końskich
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi w zakresie prania, dezynfekcji, sterylizacji, maglowania, prasowania i reperacji bielizny szpitalnej oraz wynajmu bielizny, transportu, załadunku i wyładunku u Zamawiającego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Opieki Zdrowotnej w Końskich
1.3.) Oddział zamawiającego: Zespół Opieki Zdrowotnej w Końskich
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 260076450
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Gimnazjalna 41B
1.5.2.) Miejscowość: Końskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-200
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wkorpal@zoz.konskie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zoz-konskie.bip.org.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi w zakresie prania, dezynfekcji, sterylizacji, maglowania, prasowania i reperacji bielizny szpitalnej oraz wynajmu bielizny, transportu, załadunku i wyładunku u Zamawiającego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0997a7e9-b36d-41cd-b7e5-8d6baf85aa7f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00238515
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00056534/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Usługa w zakresie prania, dezynfekcji, sterylizacji, reperacji bielizny szpitalnej oraz transportu , załadunku i wyładunku.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11115083.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1111508
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”.
Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
2. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
3. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c. zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
d. włączona obsługa JavaScript,
e. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f. Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
4. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a. akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b. zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert.
9. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za
ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony
w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
5. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
Szczegółowe informacje zawiera SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Rozdział II w SWZ - Ochrona danych osobowych
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Rozdział II w SWZ - Ochrona danych osobowych
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 17/PN/2025/WK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: ”Usługi w zakresie prania, dezynfekcji, sterylizacji, maglowania, prasowania i reperacji bielizny szpitalnej oraz wynajmu Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają niniejsza SWZ oraz:
a) załącznik nr 2 – formularz asortymentowo cenowy,
b) załącznik nr 3 – Opis przedmiotu zamówienia,
c) załącznik nr 4 – projekt umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98310000-9 - Usługi prania i czyszczenia na sucho
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
98315000-4 - Usługi prasowania
98312000-3 - Usługi czyszczenia wyrobów włókienniczych
98311000-6 - Usługi odbierania prania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
- Zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
- Zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
- Zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
- Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca:
a. wykaże że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 usługę prania w podmiotach leczniczych wykonujących działalność leczniczą w rodzaju świadczenia szpitalne o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł
b. wykaże, iż posiada/dysponuje środkami transportu do przewozu bielizny czystej, posiadającymi opinię Państwowego Inspektora Sanitarnego, z której wynika, że środki transportu są przystosowane do przewozu bielizny szpitalnej, tj. minimum dwa samochody, jeden na czystą i jeden brudną bieliznę lub jeden samochód z rozdzielonymi strefami czystą i brudną.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykaz co najmniej 1 usługi prania w podmiotach leczniczych wykonujących działalność leczniczą w rodzaju świadczenia szpitalne o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł wykonanej, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz wraz z załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy; - wzór stanowi załącznik nr 9 do SWZ;
2) Wykaz / dokument potwierdzający posiadanie / dysponowanie środkami transportu do przewozu bielizny czystej, posiadającymi opinię Państwowego Inspektora Sanitarnego, z której wynika, że środki transportu są przystosowane do przewozu bielizny szpitalnej, tj. minimum dwa samochody, jeden na czystą i jeden brudną bieliznę lub jeden samochód z rozdzielonymi strefami czystą i brudną – wzór stanowi załącznik nr 10.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1) Aktualna pozytywna opinia Państwowej Inspekcji Sanitarnej właściwej dla miejsca wykonywania usługi prania (lub przez uprawniony podmiot mający siedzibę w innym państwie członkowskim Europejskiego obszaru Gospodarczego) o dopuszczeniu pralni do świadczenia usług dla podmiotów wykonujących działalność leczniczą, w tym utrzymywaniu zakładu w należytym stanie higieniczno - sanitarnym w sposób zapobiegający zakażeniom i chorobom zakaźnym. Jeżeli informacje, wymagane z Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikają z protokołu kontroli albo innego dokumentu wystawionego przez Inspekcję Sanitarną, zamiast opinii Wykonawca może załączyć protokół kontroli albo inny dokument, jeżeli stwierdza on aktualny stan faktyczny.2) Wykaz procedur higienicznych stosowanych w procesie prania i transportu czystej bielizny oraz utrzymania czystości środków transportu (komora załadowcza samochodu transportowego, wózek transportujący bielizną czystą i brudną),
3) wykaz środków piorących i dezynfekujących, które Wykonawca będzie stosował przy realizacji zamówienia wraz z atestami i dokumentami dopuszczającymi te środki do obrotu oraz dopuszczającymi ich stosowanie w podmiotach leczniczych. Zamawiający nie dopuszcza stosowania preparatów, środków piorących i dezynfekujących z zawartością aktywnego chloru i jego związków.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1) Aktualna pozytywna opinia Państwowej Inspekcji Sanitarnej właściwej dla miejsca wykonywania usługi prania (lub przez uprawniony podmiot mający siedzibę w innym państwie członkowskim Europejskiego obszaru Gospodarczego) o dopuszczeniu pralni do świadczenia usług dla podmiotów wykonujących działalność leczniczą, w tym utrzymywaniu zakładu w należytym stanie higieniczno - sanitarnym w sposób zapobiegający zakażeniom i chorobom zakaźnym. Jeżeli informacje, wymagane z Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikają z protokołu kontroli albo innego dokumentu wystawionego przez Inspekcję Sanitarną, zamiast opinii Wykonawca może załączyć protokół kontroli albo inny dokument, jeżeli stwierdza on aktualny stan faktyczny.2) Wykaz procedur higienicznych stosowanych w procesie prania i transportu czystej bielizny oraz utrzymania czystości środków transportu (komora załadowcza samochodu transportowego, wózek transportujący bielizną czystą i brudną),
3) wykaz środków piorących i dezynfekujących, które Wykonawca będzie stosował przy realizacji zamówienia wraz z atestami i dokumentami dopuszczającymi te środki do obrotu oraz dopuszczającymi ich stosowanie w podmiotach leczniczych. Zamawiający nie dopuszcza stosowania preparatów, środków piorących i dezynfekujących z zawartością aktywnego chloru i jego związków.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) formularz oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SWZ.2) formularz asortymentowo-cenowy, którego wzór stanowi załącznik nr 2.
Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć:
1) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, którego wzór stanowi załącznik nr 5, 6, 7, 8 do SWZ, w zakresie wskazanym w SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert oraz stanowi dowód tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe. Wykonawca składa oświadczenie o którym mowa w art, 125 ust. 1 ustawy Pzp w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
a) wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
b) podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby wykonawcy.
2) zobowiązanie innego podmiotu lub inny dokument/oświadczenie potwierdzający udostępnienie zasobów przez inny podmiot na rzecz Wykonawcy w związku z niniejszym postępowaniem, o ile Wykonawca powołuje się na zasoby innego podmiotu (jeśli dotyczy); wzór załącznik numer 11,
3)dokument potwierdzający zasady reprezentacji wykonawcy tj. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru o ile nie jest on dostępny w bezpłatnych i ogólnodostępnych elektronicznych bazach danych, których adres internetowy wykonawca wskazał w formularzu oferty. W przypadku wskazania bazy danych, w której dokumenty są dostępne w innym języku niż polski, Zamawiający może po ich pobraniu wezwać Wykonawcę do przedstawienia tłumaczenia dokumentu na język polski - zgodnie z par 13 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy);
4) pełnomocnictwo:
a) gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy,
b) w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty;
5) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - jeżeli dotyczy: wzór załącznik numer 12;
6) zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa - jeżeli dotyczy;
7) wykaz rozwiązań równoważnych - jeżeli dotyczy;
8) Przedmiotowe środki dowodowe opisane w rozdziale VI SWZ.