Zarządzenie Burmistrza Dobrej w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych projektu Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Dobra do roku 2030
07.05.2025
34375501
GMINA DOBRA
ul. PLAC WOJSKA POLSKIEGO 10
62-730
DOBRA
Zarządzenie Nr RO.0050.35.2025
Burmistrza Dobrej
z dnia 30 kwietnia 2025 r.
w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych projektu
Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Dobra do roku 2030.
Na podstawie art. 6 ust. 2 i ust. 3 oraz art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2024 r. poz. 278), § 6 ust. 1 pkt. 2, § 9 i § 11 Uchwały Nr IV/29/15 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 26 lutego 2015 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Dobra (Dz. Urz. Woj. Wielk. z 2015 r. poz. 1540) oraz § 1 Uchwały nr LXXIII/493/2024 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 25 marca 2024 r. w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji gminy Dobra zarządza się, co następuje:
§ 1.
Przeprowadzić konsultacje społeczne projektu Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Dobra do roku 2030.
§ 2.
1. Przedmiotem konsultacji jest projekt Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Dobra do roku 2030. Konsultacje zostaną przeprowadzone w celu poznania opinii mieszkańców na temat projektu Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Dobra do roku 2030 oraz zgłaszania propozycji zmian do przestawionego projektu programu.
2. Konsultacje zostaną przeprowadzone w terminie od 8 maja 2025 r. do 12 czerwca 2025 r.
3. Konsultacje zostaną przeprowadzone w wyznaczonym obszarze zdegradowanym i obszarze rewitalizacji gminy Dobra określonym w Uchwale nr LXXIII/493/2024 Rady Miejskiej w Dobrej z dnia 25 marca 2024 r. w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji gminy Dobra.
4. Konsultacje społeczne prowadzi Burmistrz Dobrej. Zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2024 r. poz. 278).
5. Konsultacje będą przeprowadzone z wykorzystaniem dostępnych środków komunikowania się i dialogu społecznego, w formie umożliwiającej wyrażenie opinii dotyczącej projektu Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Dobra do roku 2030 w następujących formach:
1) papierowej przesłanej na adres Urzędu Miejskiego w Dobrej, Pl. Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra (na załączonej karcie konsultacyjnej),
2) elektronicznej przesłanej za pomocą (na załączonej karcie konsultacyjnej):
- e-mail: um@dobra24.pl
- ePUAP: /xuf5vs998e/SkrytkaESP
- e-Doręczeń: AE:PL-84101-51126-GDJTC-25.
3) złożonej osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej, Pl. Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra (na załączonej karcie konsultacyjnej),
4) otwartego spotkania z uczestnikami konsultacji w dniu 27 maja 2025 r., o godzinie 11:00, w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej Pl. Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra,
5) warsztatu z uczestnikami konsultacji w dniu 30 maja 2025 r., o godzinie 17:00 w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej, Plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra.
6. Projekt Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Dobra do roku 2030 wraz ze wzorem karty konsultacyjnej dostępny będzie w terminie prowadzonych konsultacji:
1) na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego w Dobrej: www.bip.dobra24.pl,
2) na stronie internetowej Gminy Dobra: www.dobra24.pl;
3) w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej, w Biurze Obsługi Klienta, Pl. Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra, w godzinach: poniedziałek od 7.30 do 16.30, wtorek-czwartek od 7.30 do 15.30, piątek od 7.30 do 14.30.
7. Udzielanie wyjaśnień oraz przyjmowanie opinii dotyczących projektu „Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Dobra do roku 2030” będzie odbywać się w terminie prowadzonych konsultacji w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej, Pl. Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra.
8. Jednostką wyznaczoną do udzielania wyjaśnień i przyjmowania opinii jest Referat Promocji, Strategii i Rozwoju Urzędu Miejskiego w Dobrej.
9. Opinie mieszkańców należy składać na karcie konsultacyjnej. zawierającej pytanie konsultacyjne stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia. Karty konsultacyjne dostępne są:
1) na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego w Dobrej: www.bip.dobra24.pl,
2) na stronie internetowej Gminy Dobra: www.dobra24.pl;
3) w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej, Pl. Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra, w godzinach: poniedziałek od 7.30 do 16.30, wtorek-czwartek od 7.30 do 15.30, piątek od 7.30 do 14.30.
10. Karty konsultacyjne można składać:
1) papierowo - przesłane na adres Urzędu Miejskiego w Dobrej, Plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra,
2) elektronicznie - przesłane za pomocą:
- e-mail: um@dobra24.pl
- ePUAP: /xuf5vs998e/SkrytkaESP
- e-Doręczeń: AE:PL-84101-51126-GDJTC-25.
3) osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dobrej, w Biurze Obsługi Klienta, Plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra.
11. Wyniki z przeprowadzonych konsultacji zostaną zamieszczone w raporcie, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
12. Konsultacje zostaną przeprowadzone zgodnie z poniższym terminarzem:
- 8 maja 2025 r. - rozpoczęcie konsultacji,
- 27 maja 2025 r. godz. 11.00 - spotkanie z uczestnikami konsultacji,
- 30 maja 2025 r., o godzinie 17:00 – warsztaty z uczestnikami konsultacji,
- 12 czerwca 2025 r. zakończenie konsultacji,
- przedstawienie wyników przeprowadzonych konsultacji w terminie do dnia 26.06.2025 r.
13. Po zakończeniu konsultacji społecznych sporządzony zostanie raport z ich przebiegu i wyników, zawierający w szczególności ustosunkowanie się do zgłoszonych opinii.
14. Raport z przeprowadzonych konsultacji wraz z zebranymi opiniami zostanie opublikowany na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Dobrej, na stronie internetowej Gminy Dobra i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Dobrej.
15. Wyniki konsultacji społecznych w sprawie projektu Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Dobra do roku 2030 mają charakter opiniodawczy, mogą być wykorzystywane jako podstawa do podejmowania decyzji, ale nie są wiążące.
§ 3.
Zarządzenie podaje się do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Dobrej https://bip.dobra24.pl/, serwisie internetowym Gminy Dobra www.dobra24.pl, poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Dobrej oraz publikację w Gazecie Wyborczej.
§ 4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Dobrej
/-/ Tadeusz Gebler