Czy zamawiający ma obowiązek sprawdzić prawidłowość podpisów na ofercie w procedurze odwróconej?
Czy należy weryfikować podpisy na ofercie złożonej przez wykonawcę tylko na podstawie JEDZ? Jak postępować w przypadku procedury odwróconej?
Czy należy weryfikować podpisy na ofercie złożonej przez wykonawcę tylko na podstawie JEDZ? Jak postępować w przypadku procedury odwróconej?
Wymagania długoletniego udokumentowanego doświadczenia postawione wykonawcy w zamówieniu nie naruszą zasady proporcjonalności oraz uczciwej konkurencji gdy gdy możemy uzasadnić taki warunek.
Nieprawidłowe dane w kryteriach oferty może zostać ocenione błędnie i być podstawą do unieważnienia postępowania.
Jak postąpić w przypadku, gdy zamawiający oszacował zbyt nisko kwotę na realizację zamówienia? Ma środki by ją zwiększyć, ale czy prawo nakazuje unieważnienie postępowania czy tylko zwiększenie kwoty do wysokości najkorzystniejszej oferty?
Zamawiający określił dwa kryteria wyboru ofert - cenę 60% oraz okres gwarancji jakości 40%. Okres gwarancji jakości miał być oceniany następująco: "Okres gwarancji jakości na wykonane roboty ponad założony wymagany okres gwarancji 36 m-cy: 1-8 m-cy liczba punktów G = 10 pkt, 9-12 m-cy G = 20 pkt, 13-18 m-cy G = 30 pkt, 19-24 m-cy G = 40 pkt. Gwarancja może zostać wydłużona maksymalnie na 24 miesiące i nie może być krótsza niż 36 m-cy. Jak należy postąpić? Wyjaśnienia wykonawcy nie mogą prowadzić do zmiany oferty. Czy ofertę należy odrzucić?
Wykonawca podpisał formularz ofertowy, ale nie podpisał karty produktu, wymaganej przez zamawiającego do oceny w jednym z kryteriów oceny ofert. Zamawiający żądał, żeby ten dokument, składany był wraz z ofertą w formie podpisanego oryginału. Czy należy odrzucić ofertę? Jeśli tak, to na jakiej podstawie?
Zamawiający sprostował ogłoszenie i przesunął termin składania ofert o ustawowe 15 dni. Czy ten termin jest liczony od dnia przekazania ogłoszenia czy jego przesłania do publikacji?
W informacjach w SWIZ zamawiający przetarg podał orientacyjną datę rozpoczęcia prac, który jest nierealny. Czy musi to jakoś sprostować.
Jakie mogą być konsekwencje dla zamawiającego, gdy popełnił błąd rachunkowy przy przydzielaniu punktacji poszczególnym wykonawcom?
Czy zamawiający musi zastosować wymagania dotyczące zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę przy zamówieniu na kompleksowe ubezpieczenie zamawiającego na okres 3 lat?
Na adres
wysłaliśmy prośbę o potwierdzenie chęci
otrzymywania alertów.
Prosimy o potwierdzenie w ciągu 24 godzin.