BZP: „Poprawa efektywności energetycznej infrastruktury oświetlenia ulicznego na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna”
29.04.2025
2025/BZP 00209773/01
Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
„Poprawa efektywności energetycznej infrastruktury oświetlenia ulicznego na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491893061
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Rynek 31
1.4.2.) Miejscowość: Muszyna
1.4.3.) Kod pocztowy: 33-370
1.4.4.) Województwo: małopolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki
1.4.7.) Numer telefonu: 184714009
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@muszyna.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.muszyna.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00209773
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-04-29
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00204278
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 1) Przed zmianą:
Zadanie nr 1: „Poprawa efektywności energetycznej infrastruktury oświetlenia ulicznego na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna” – roboty budowlane:
Wykonawca przyjmuje do realizacji przedmiotowe zadanie z dokumentacją techniczną dołączoną do postępowania, zapisami umowy. W ramach zadania Wykonawca powinien m.in. wykonać:
a) Demontaż słupów, wysięgników i opraw;
b) Roboty ziemne (wymiany kabli, rozbiórki kostki, wykopy, ułożenie kostki);
c) Montaż i stawianie słupów oświetleniowych;
d) Montaż wysięgników, opraw i przewodów;
e) Montaż sterowników do systemu sterowania oświetleniem;
f) Montaż szaf sterowniczych;
g) Pomiary mocy biernej;
h) Pomiary luminacji;
i) Opracować projekty czasowej organizacji ruchu;
j) Opracować dokumentację projektową wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień administracyjnych;
k) Zainstalować, uruchomić oraz utrzymać serwer zewnętrzny do zarzadzania systemem sterowania oświetleniem na okres co najmniej 10 lat;
l) Wdrożyć platformę (system sterowania oświetleniem), przeszkolić użytkowników, zapewnić różne poziomy dostępu, definiowane dla każdego użytkownika z osobna;
Wymagania techniczne jakie powinien spełniać system sterowania:
- powinien charakteryzować się otwartą i skalowalną architekturą,
- powinien być zbudowany w oparciu o Platformę IoT ,
- powinien obsługiwać dwukierunkową komunikację z kontrolerem oprawy
z wykorzystaniem protokołu IoT (MQTT, TCP),
- powinien umożliwiać zdalne zarządzanie kontrolerami opraw, w tym wysyłanie komend i konfiguracji,
- daje możliwość sterowania każdą oprawą z osobna, a także dowolnie definiowaną grupą opraw,
- odpowiada za elastyczne zarządzanie danymi zebranymi z kontrolerów opraw
- kolekcjonowanie, przechowywanie, przetwarzanie oraz udostępnianie danych i statystyk,
- powinien posiadać interfejsy API REST do łatwej integracji z systemami zewnętrznymi,
- dzięki skalowalności powinien obsługiwać dużą ilości danych i duża ilość urządzeń,
- pozwala na łatwe, szybkie i efektywne przeszukiwanie danych w oparciu o narzędzie Big Data (Elastic Search),
- pozwala na rozszerzenie go (zdalne podłączenie do niego oraz obsługę) o nowe funkcjonalności niezbędne dla budowania nowych obszarów inteligentnego gminy, takich jak np.: czujniki parametrów powietrza, czujniki zmierzchu i obecności, czujniki pomiarowe.
Jeśli w dokumentach postępowania zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, Zamawiający dopuszcza oferowanie rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że będą one spełniały kryteria równoważności. Składając ofertę równoważną Wykonawca zobowiązany jest podać nazwę materiału (typ, producenta), który oferuje oraz przedstawić w ofercie dokładny opis techniczny oferowanych zamienników, podając ich parametry techniczne (w odniesieniu do wszystkich parametrów określonych przez Zamawiającego).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określono w Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz załącznikach.
1) Zamawiający wymaga przeprowadzenia obligatoryjnej wizji lokalnej w obrębie przedmiotu zamówienia dla Wykonawców zainteresowanych złożeniem oferty. Odbycie przez Wykonawcę wizji lokalnej jest konieczne ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia i ma na celu zapoznanie się z uwarunkowaniami jego wykonania.
2) Termin wizji lokalnej: 07.05.2025 r. godz.: 11:00
3) Osoby, które przybędą na wizję lokalną zobowiązane są posiadać przy sobie dokument tożsamości.
4) Z odbycia wizji lokalnej zostanie sporządzony protokół.
5) Koszt odbycia wizji lokalnej (związany z dojazdem na miejsce, użyciem własnych pracowników, itp.) oraz odpowiedzialność za interpretację treści uzyskanych informacji i inne skutki odbycia wizji lokalnej ponoszą sami Wykonawcy.
6) W wizji lokalnej może wziąć udział osoba reprezentująca firmę lub posiadająca upoważnienie do jej reprezentowania.
7) Zamawiający informuje, że wizja lokalna jest obowiązkowa do złożenia oferty. Oferta Wykonawcy, który nie odbędzie wizji lokalnej zostanie odrzucana zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp.
8) Zamawiający informuje, że w trakcie wizji lokalnej nie będzie udzielał odpowiedzi na pytania. Wykonawcy formułują pytania w trybie przewidzianym w treści SWZ.
9) W przypadku braku możliwości odbycia wizji lokalnej w terminie wyznaczonym przez Zmawiającego, Wykonawca uprawniony jest do jednokrotnego zwrócenia się do Zamawiającego o wyznaczenie dodatkowego terminu na odbycie wizji lokalnej.
10) Wniosek o wyznaczenie dodatkowego terminu wizji lokalnej Wykonawca może złożyć w terminie do dn.: 12.05.2025 r.
Po zmianie:
Zadanie nr 1: „Poprawa efektywności energetycznej infrastruktury oświetlenia ulicznego na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna” – roboty budowlane:
Wykonawca przyjmuje do realizacji przedmiotowe zadanie z dokumentacją techniczną dołączoną do postępowania, zapisami umowy. W ramach zadania Wykonawca powinien m.in. wykonać:
a) Demontaż słupów, wysięgników i opraw;
b) Roboty ziemne (wymiany kabli, rozbiórki kostki, wykopy, ułożenie kostki);
c) Montaż i stawianie słupów oświetleniowych;
d) Montaż wysięgników, opraw i przewodów;
e) Montaż sterowników do systemu sterowania oświetleniem;
f) Montaż szaf sterowniczych;
g) Pomiary mocy biernej;
h) Pomiary luminacji;
i) Opracować projekty czasowej organizacji ruchu;
j) Opracować dokumentację projektową wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień administracyjnych;
k) Zainstalować, uruchomić oraz utrzymać serwer zewnętrzny do zarzadzania systemem sterowania oświetleniem na okres co najmniej 10 lat;
l) Wdrożyć platformę (system sterowania oświetleniem), przeszkolić użytkowników, zapewnić różne poziomy dostępu, definiowane dla każdego użytkownika z osobna;
Wymagania techniczne jakie powinien spełniać system sterowania:
- powinien charakteryzować się otwartą i skalowalną architekturą,
- powinien być zbudowany w oparciu o Platformę IoT ,
- powinien obsługiwać dwukierunkową komunikację z kontrolerem oprawy
z wykorzystaniem protokołu IoT (MQTT, TCP),
- powinien umożliwiać zdalne zarządzanie kontrolerami opraw, w tym wysyłanie komend i konfiguracji,
- daje możliwość sterowania każdą oprawą z osobna, a także dowolnie definiowaną grupą opraw,
- odpowiada za elastyczne zarządzanie danymi zebranymi z kontrolerów opraw
- kolekcjonowanie, przechowywanie, przetwarzanie oraz udostępnianie danych i statystyk,
- powinien posiadać interfejsy API REST do łatwej integracji z systemami zewnętrznymi,
- dzięki skalowalności powinien obsługiwać dużą ilości danych i duża ilość urządzeń,
- pozwala na łatwe, szybkie i efektywne przeszukiwanie danych w oparciu o narzędzie Big Data (Elastic Search),
- pozwala na rozszerzenie go (zdalne podłączenie do niego oraz obsługę) o nowe funkcjonalności niezbędne dla budowania nowych obszarów inteligentnego gminy, takich jak np.: czujniki parametrów powietrza, czujniki zmierzchu i obecności, czujniki pomiarowe.
Jeśli w dokumentach postępowania zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, Zamawiający dopuszcza oferowanie rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że będą one spełniały kryteria równoważności. Składając ofertę równoważną Wykonawca zobowiązany jest podać nazwę materiału (typ, producenta), który oferuje oraz przedstawić w ofercie dokładny opis techniczny oferowanych zamienników, podając ich parametry techniczne (w odniesieniu do wszystkich parametrów określonych przez Zamawiającego).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określono w Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz załącznikach.
1) Zamawiający wymaga przeprowadzenia obligatoryjnej wizji lokalnej w obrębie przedmiotu zamówienia dla Wykonawców zainteresowanych złożeniem oferty. Odbycie przez Wykonawcę wizji lokalnej jest konieczne ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia i ma na celu zapoznanie się z uwarunkowaniami jego wykonania.
2) Termin wizji lokalnej: 07.05.2025 r. godz.: 11:00. Rozpoczęcie wizji nastąpi w budynku Urzędu Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna, ul. Rynek 31, 33-370 Muszyna, pok. nr 8.
3) Osoby, które przybędą na wizję lokalną zobowiązane są posiadać przy sobie dokument tożsamości.
4) Z odbycia wizji lokalnej zostanie sporządzony protokół.
5) Koszt odbycia wizji lokalnej (związany z dojazdem na miejsce, użyciem własnych pracowników, itp.) oraz odpowiedzialność za interpretację treści uzyskanych informacji i inne skutki odbycia wizji lokalnej ponoszą sami Wykonawcy.
6) W wizji lokalnej może wziąć udział osoba reprezentująca firmę lub posiadająca upoważnienie do jej reprezentowania.
7) Zamawiający informuje, że wizja lokalna jest obowiązkowa do złożenia oferty. Oferta Wykonawcy, który nie odbędzie wizji lokalnej zostanie odrzucana zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp.
8) Zamawiający informuje, że w trakcie wizji lokalnej nie będzie udzielał odpowiedzi na pytania. Wykonawcy formułują pytania w trybie przewidzianym w treści SWZ.
9) W przypadku braku możliwości odbycia wizji lokalnej w terminie wyznaczonym przez Zmawiającego, Wykonawca uprawniony jest do jednokrotnego zwrócenia się do Zamawiającego o wyznaczenie dodatkowego terminu na odbycie wizji lokalnej.
10) Wniosek o wyznaczenie dodatkowego terminu wizji lokalnej Wykonawca może złożyć w terminie do dn.: 12.05.2025 r.