BZP: Dostawa farb, rozpuszczalników i akcesoriów malarskich - zamówienie z podziałem na 2 części
09.05.2025
2025/BZP 00223875/01
34 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa farb, rozpuszczalników i akcesoriów malarskich - zamówienie z podziałem na 2 części
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: 34 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Rzeszowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 180690373
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Krakowska 11B
1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 35-111
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia34wog@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.34wog.wp.mil.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa farb, rozpuszczalników i akcesoriów malarskich - zamówienie z podziałem na 2 części
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-85279f2a-c232-4dc0-a299-6fe2c3d25c7c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00223875
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11039133.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie
ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej
zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. adres strony internetowej prowadzonego
postępowania: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1103913
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, zgodnie z
Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r.w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne
umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
2. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod
linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem:
https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie
oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna
się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”).
Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym
postępowaniu, ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
3. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania
wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu
platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
4. Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia
21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji
w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. W związku z wprowadzeniem do krajowego porządku prawnego postanowień
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, a także ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie
danych osobowych informuje się, iż na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: https://34wog.wp.mil.pl/pozostae-2017-
01-16-v/ochrona-danych-osobowych-2018-10-01-f/klauzule-informacyjne-2019-07-31-q/ zawarto stosowną klauzulę informacyjną dla
osób fizycznych przystępujących i biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia powinni zapoznać się treścią przedmiotowej klauzuli jak również respektować
zawarte w niej postanowienia i zasady.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/45/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem postępowania w zakresie części nr 1 jest dostawa farb rozpuszczalników i akcesoriów malarskich;
2. Dostarczony towar musi być wolny od wad i nie może nosić śladów używania i uszkodzenia.
3. Karty charakterystyki produktów należy dołączyć przy dostawie asortymentu.
4. Przedmiot zamówienia musi zostać zrealizowany zgodnie z terminem podanym w ofercie w zakresie każdej z części.
5. Wykonawca udziela minimum 12-miesiecznej gwarancji na dostarczony towar licząc od daty odbioru towaru przez Zamawiającego, z zastrzeżeniem, iż okres gwarancji udzielonej przez Wykonawcę nie będzie krótszy od okresu gwarancji udzielonego przez producenta towaru.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (zwany dalej: OPZ) stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
7. Integralną częścią OPZ w zakresie wymogów co do rodzaju asortymentu, ilości oraz parametrów stanowi formularz kalkulacji ceny ofertowej (załącznik nr 1A ).
8. Integralną częścią OPZ stanowią projektowane postanowienia umowy (Załącznik nr 4 do SWZ).
9. Dostawa winna być zrealizowana w godzinach od 7:30 do 14:00 w dniach pracy Zamawiającego - od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem przypadających w tym okresie dni ustawowo uznanych za wolne od pracy.
10. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć towar do miejsca wskazanego przez Zamawiającego transportem własnym. Koszty dostawy, w szczególności załadunku i rozładunku towaru obciążają Wykonawcę. Do czasu odbioru towaru przez Zamawiającego ryzyko wszelkich niebezpieczeństw związanych z ewentualnym uszkodzeniem lub utratą przedmiotu umowy ponosi Wykonawca.
11. W celu potwierdzenia, że oferowane produkty odpowiadają wymaganiom Zamawiającego określonym w SWZ Wykonawca zobowiązany jest dokonać - w formularzu kalkulacji ceny ofertowej (załącznik nr 1A do SWZ) - opisu każdego zaoferowanego asortymentu celem szczegółowej identyfikacji (Producent, ilość pojemników, pojemność pojemników – skalkulowany zgodnie z procedurą zawartą w ust. 12 poniżej).
12. Zamawiający określając jednostki miar jako „L” (litr) w poszczególnych pozycjach formularzy kalkulacji ceny ofertowej (załącznik nr 1A do SWZ) dopuszcza zaoferowanie przez Wykonawców różnych opakowań przy równoczesnym spełnieniu warunku określonego dla danego asortymentu. W sytuacji gdy Wykonawca zaoferuje pojemniki o pojemności, których wielokrotność nie będzie sumować się do ilości określonej w kolumnie nr 7 (ilość) w formularzach kalkulacji ceny ofertowej Zamawiający wymaga zastosowania sposobu przeliczenia opakowań jednostkowych do pełnej liczby opakowań w dół.
13. W poszczególnych pozycjach asortymentowych Formularza kalkulacji ceny ofertowej Zamawiający wprowadził minimalne jak i maksymalne, wymagane pojemności danego asortymentu. W przypadku gdy Wykonawcy w złożonych ofertach zaoferują odmienne produkty ale o pojemnościach wymaganych przez zamawiającego, ich oferty nie będą podlegać odrzuceniu. Oferta podlegać będzie odrzuceniu gdy zaoferowany produkt nie będzie spełniał wymaganych pojemności.
14. Zamawiający nie określa wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 Pzp.
15. Zamawiający akceptował będzie ustrukturyzowane faktury elektroniczne dostarczone przy użyciu platformy elektronicznego fakturowania na konto Zamawiającego, identyfikowane poprzez wpisanie numeru NIP Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 44810000-1 - Farby
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
39224210-3 - Pędzle malarskie
14810000-2 - Wyroby ścierne
44832000-1 - Rozpuszczalniki
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zgodnie z art. 441 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje a Wykonawca wyraża zgodę na prawo opcji udzielane na zasadach, o których mowa w umowie.2. Prawem opcji objęta jest dostawa towaru w zakresie maksymalnym, określonym w załączniku nr 1A do SWZ.
3. Prawo opcji stanowi uprawnienie Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej umowy.
4. Oświadczenie w przedmiocie udzielenia zamówienia w ramach prawa opcji zostanie złożone najpóźniej do dnia 30 października 2025 r.
5. W odniesieniu do prawa opcji towar zostanie dostarczony w terminie do 30 dni od dnia otrzymania przez Wykonawcę oświadczenia w przedmiocie prawa opcji.
6. W przypadku, gdy opóźnienia w realizacji umowy obejmą swoim zakresem 5 grudnia 2025 r., z upływem tego dnia umowa ulega rozwiązaniu bez konieczności składania w tym zakresie oświadczenia przez którąkolwiek ze stron.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin dostawy
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem postępowania jest dostawa farb specjalnych kamuflażowych.
2. Dostarczony towar musi być wolny od wad i nie może nosić śladów używania i uszkodzenia.
3. Karty charakterystyki produktów należy dołączyć przy dostawie asortymentu.
4. Przedmiot zamówienia musi zostać zrealizowany zgodnie z terminem podanym w ofercie w zakresie każdej z części.
5. Wykonawca udziela minimum 12-miesiecznej gwarancji na dostarczony towar licząc od daty odbioru towaru przez Zamawiającego, z zastrzeżeniem, iż okres gwarancji udzielonej przez Wykonawcę nie będzie krótszy od okresu gwarancji udzielonego przez producenta towaru.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (zwany dalej: OPZ) stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
7. Integralną częścią OPZ w zakresie wymogów co do rodzaju asortymentu, ilości oraz parametrów stanowi formularz kalkulacji ceny ofertowej (1B do SWZ).
8. Integralną częścią OPZ stanowią projektowane postanowienia umowy (Załącznik nr 4 do SWZ).
9. Dostawa winna być zrealizowana w godzinach od 7:30 do 14:00 w dniach pracy Zamawiającego - od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem przypadających w tym okresie dni ustawowo uznanych za wolne od pracy.
10. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć towar do miejsca wskazanego przez Zamawiającego transportem własnym. Koszty dostawy, w szczególności załadunku i rozładunku towaru obciążają Wykonawcę. Do czasu odbioru towaru przez Zamawiającego ryzyko wszelkich niebezpieczeństw związanych z ewentualnym uszkodzeniem lub utratą przedmiotu umowy ponosi Wykonawca.
11. W celu potwierdzenia, że oferowane produkty odpowiadają wymaganiom Zamawiającego określonym w SWZ Wykonawca zobowiązany jest dokonać - w formularzu kalkulacji ceny ofertowej (załącznik nr 1B do SWZ) - opisu każdego zaoferowanego asortymentu celem szczegółowej identyfikacji (Producent, ilość pojemników, pojemność pojemników – skalkulowany zgodnie z procedurą zawartą w ust. 12 poniżej).
12. Zamawiający określając jednostki miar jako „L” (litr) w poszczególnych pozycjach formularzy kalkulacji ceny ofertowej (załącznik nr 1B do SWZ) dopuszcza zaoferowanie przez Wykonawców różnych opakowań przy równoczesnym spełnieniu warunku określonego dla danego asortymentu. W sytuacji gdy Wykonawca zaoferuje pojemniki o pojemności, których wielokrotność nie będzie sumować się do ilości określonej w kolumnie nr 7 (ilość) w formularzach kalkulacji ceny ofertowej Zamawiający wymaga zastosowania sposobu przeliczenia opakowań jednostkowych do pełnej liczby opakowań w dół.
13. W poszczególnych pozycjach asortymentowych Formularza kalkulacji ceny ofertowej Zamawiający wprowadził minimalne jak i maksymalne, wymagane pojemności danego asortymentu. W przypadku gdy Wykonawcy w złożonych ofertach zaoferują odmienne produkty ale o pojemnościach wymaganych przez zamawiającego, ich oferty nie będą podlegać odrzuceniu. Oferta podlegać będzie odrzuceniu gdy zaoferowany produkt nie będzie spełniał wymaganych pojemności.
14. Zamawiający nie określa wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 Pzp.
15. Zamawiający akceptował będzie ustrukturyzowane faktury elektroniczne dostarczone przy użyciu platformy elektronicznego fakturowania na konto Zamawiającego, identyfikowane poprzez wpisanie numeru NIP Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 44810000-1 - Farby
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zgodnie z art. 441 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje a Wykonawca wyraża zgodę na prawo opcji udzielane na zasadach, o których mowa w umowie.2. Prawem opcji objęta jest dostawa towaru w zakresie maksymalnym, określonym w załączniku nr 1B do SWZ.
3. Prawo opcji stanowi uprawnienie Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej umowy.
4. Oświadczenie w przedmiocie udzielenia zamówienia w ramach prawa opcji zostanie złożone najpóźniej do dnia 30 października 2025 r.
5. W odniesieniu do prawa opcji towar zostanie dostarczony w terminie do 30 dni od dnia otrzymania przez Wykonawcę oświadczenia w przedmiocie prawa opcji.
6. W przypadku, gdy opóźnienia w realizacji umowy obejmą swoim zakresem 5 grudnia 2025 r., z upływem tego dnia umowa ulega rozwiązaniu bez konieczności składania w tym zakresie oświadczenia przez którąkolwiek ze stron.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, następujących
podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
1) odpisu lub informacji z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, w celu
potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp;
2) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie
podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w: a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy, b) art.
108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego, c)
art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji, d)
art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy, e) art. 109 ust. 1 pkt 5, 7 i 8 ustawy, f) art. 7 ust 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
(Dz.U. z 2022 poz.835).
- Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ;
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej zamiast:
1) odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o
których mowa w ust. 2 pkt 1 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z
wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z
podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
3. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt 1 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
4. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument
dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o
których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust. 1 pkt 1, 2 lit. a i b oraz pkt 3 ustawy, zastępuje się je odpowiednio w całości
lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do
jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma
przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce
zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Przepis ust. 3 stosuje się.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wymaga złożenia wraz z Ofertą oświadczenia – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W zakresie części nr 2:1. Zamawiający na podstawie art. 106 ustawy Pzp żąda od Wykonawcy dołączenia do oferty przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających zgodność zaoferowanych produktów z wymaganiami Zamawiającego.
2. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć:
1) Certyfikat Zgodności potwierdzający, iż asortyment ujęty w poz. nr 1-3 części nr 2 zamówienia spełnia wymagania zawarte w normie: NO-80-A200:2021 Farby specjalne do malowania maskującego - wydany przez Ośrodek Certyfikacji Sprzętu Inżynieryjnego we Wrocławiu działający przy Wojskowym Instytucie Techniki Inżynieryjnej we Wrocławiu lub inny upoważniony do tego podmiot posiadający certyfikat akredytacji wydany przez Polskie Centrum Akredytacji lub krajowej jednostki akredytacyjnej w państwie członkowskim UE, aktualny na dzień składania ofert.
3. Zamawiający akceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeśli potwierdzają, że oferowane dostawy spełniają określone przez zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria. Ocena równoważności przedłożonego przedmiotowego środka dowodowego będzie każdorazowo dokonywana przez zamawiającego. Przez równoważne przedmiotowe środki dowodowe należy uznać inne niż wskazane w ust. 2 dokumenty, potwierdzające spełnianie wymagań zawartych w normie: NO-80-A200:2021 Farby specjalne do malowania maskującego.
4. Jeżeli Wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa powyżej lub jeżeli są niekompletne, Zamawiający wezwie Wykonawcę do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
5. Zamawiający może także żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
6. Przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa ust. 1 Wykonawca składa się w oryginale w formie elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w formie pisemnej, w ogólnie dostępnych formatach danych – patrz. Rozdz. XIII.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1) Certyfikat Zgodności potwierdzający, iż asortyment ujęty w poz. nr 1-3 części nr 2 zamówienia spełnia wymagania zawarte w normie: NO-80-A200:2021 Farby specjalne do malowania maskującego - wydany przez Ośrodek Certyfikacji Sprzętu Inżynieryjnego we Wrocławiu działający przy Wojskowym Instytucie Techniki Inżynieryjnej we Wrocławiu lub inny upoważniony do tego podmiot posiadający certyfikat akredytacji wydany przez Polskie Centrum Akredytacji lub krajowej jednostki akredytacyjnej w państwie członkowskim UE, aktualny na dzień składania ofert.2. Zamawiający akceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeśli potwierdzają, że oferowane dostawy spełniają określone przez zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria. Ocena równoważności przedłożonego przedmiotowego środka dowodowego będzie każdorazowo dokonywana przez zamawiającego. Przez równoważne przedmiotowe środki dowodowe należy uznać inne niż wskazane w ust. 2 dokumenty, potwierdzające spełnianie wymagań zawartych w normie: NO-80-A200:2021 Farby specjalne do malowania maskującego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań przedmiotu zamówienia.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (Konsorcjum/ wspólnicy spółki cywilnej) w rozumieniu art. 58 ustawy Pzp:
1) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
2) muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia, zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp – fakt ustanowienia pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów – wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem;
3) pełnomocnictwo powinno jednoznacznie wskazywać Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia, dane pełnomocnika, czynności jakie w postępowaniu ma prawo wykonywać pełnomocnik;
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienia przez Wykonawców, należy złożyć oświadczenie, o którym mowa w Rozdz. XI ust. 1 przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Przed zawarciem umowy, jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może wezwać do przedstawienia kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje (zastrzega sobie) możliwość wprowadzenia zmian w Umowie. Szczegółowe warunki zmianyokreślone są w projektowanych postanowieniach umowy w §8 (załącznik nr 4 do SWZ)