BZP: Projekt i budowa przyłączy kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz z przydomowymi pompowniami ścieków zlokalizowanych na terenie Gminy Ożarów Mazowiecki
27.05.2025
2025/BZP 00250034/01
Gmina Ożarów Mazowiecki
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Projekt i budowa przyłączy kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz z przydomowymi pompowniami ścieków zlokalizowanych na terenie Gminy Ożarów Mazowiecki
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ożarów Mazowiecki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013271269
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kolejowa 2
1.5.2.) Miejscowość: Ożarów Mazowiecki
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-850
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.7.) Numer telefonu: 227313200
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampub@ozarow-mazowiecki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ozarow-mazowiecki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Projekt i budowa przyłączy kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz z przydomowymi pompowniami ścieków zlokalizowanych na terenie Gminy Ożarów Mazowiecki
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c558d9b1-8dc2-4481-a89d-7dd3392314d9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00250034
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00059761/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.21 Projekt i budowa przyłączy kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz z przydomowymi pompowniami ścieków zlokalizowanymi na terenie gminy Ożarów Mazowiecki
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c558d9b1-8dc2-4481-a89d-7dd3392314d93.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl. Szczegółowe zasady komunikacji elektronicznej zostały określone w Rozdziale 9 SWZ.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na ściśle określony adres e-mail:
zampub@ozarow-mazowiecki.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu). Skorzystanie z tego adresu w sytuacji gdy platforma
działa poprawnie spowoduje zignorowanie przesłanej wiadomości.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć
udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-
Zamówienia. Szczegółowo w Regulaminie Platformy e-Zamówienia, dostępnym na stronie internetowej ttps://ezamowienia.gov.pl
oraz w „Centrum Pomocy”.
2. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub cyfrowego odwzorowania i poświadczania za zgodność musi być zgodny z
wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa
Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych
dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie (Dz. U. 2020 poz. 2452), dalej w treści jako: ,,rozporządzenie’’ oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii
23 grudnia 20220 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń jakich może żądać
Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. 2020 poz. 2415)
4. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 Rozporządzenia, których wykaz dla przedmiotowego postępowania jest
podany w rozdziale 11, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady
Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako
załączniki do formularzy komunikacyjnych.
5. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacji nie będą miały bezpośredniego zastosowania,
(o ile dotyczy)
6. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia, przekazywane w postępowaniu
sporządza się w postaci elektronicznej:
- w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i
przekazuje się jako załącznik), lub
- jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści
wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
7. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem dedykowanych
formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do
komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi.
Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W
przypadku załączników, które są, zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie
ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym
(otaczającym). W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości
uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ
wewnętrzny).
8. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy”
na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do
komunikacji”służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
9. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem danych osobowych pozyskanych od Wykonawcy w ramach
wykonywania Umowy jest Zamawiający. 2. W ramach wykonania obowiązku informacyjnego, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich informacji danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) - dalej
RODO, Wykonawca poinformuje osoby, których jakiekolwiek dane osobowe zostały przekazane Zamawiającemu, o posiadaniu i
przetwarzaniu danych osobowych tych osób przez Zamawiającego w celu wykonywania Umowy.
3. Wykonawca zobowiązany jest także poinformować osoby, o których mowa powyżej, o prawie dostępu do treści danych, ich
poprawiania, modyfikacji oraz możliwości skorzystania z innych uprawnień przewidzianych unormowaniami RODO.
4. Dane identyfikujące Wykonawcę,przedmiot umowy i wysokość
wynagrodzenia, stanowią informację publiczną w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
publicznej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1429),która podlega udostępnianiu w trybie przedmiotowej ustawy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZP.271.25.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 426593,42 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie projektu i budowa przyłączy kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz z przydomowymi pompowniami ścieków zlokalizowanych na terenie Gminy Ożarów Mazowiecki
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dotyczących zadania pod nazwą: Projekt i budowa przyłączy kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz z przydomowymi pompowniami ścieków zlokalizowanych na terenie Gminy Ożarów Mazowiecki.
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie projektu budowlanego wraz z uzgodnieniami i budowę przyłączy kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej wraz z przydomowymi pompowniami ścieków do budynków mieszkalnych. Łączna przewidywana ilość przyłączy kanalizacyjnych: ok. 12 sztuk zlokalizowanych na terenie gminy Ożarów Mazowiecki.
Przyłącza będą wykonywane w systemie ciśnieniowym na odcinku od przydomowej pompowni ścieków zlokalizowanej na terenie posesji do włączenia w istniejący rurociąg tłoczny zlokalizowany w istniejący zbiorczy system kanalizacji tłocznej.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości i lokalizacji budowanych przyłączy oraz długości poszczególnych przyłączy jeżeli zmiana zakresu robót będzie konieczna z przyczyn obiektywnych niezależnych od Zamawiającego. O wszelkich zmianach Zamawiający będzie informował Wykonawcę w trakcie wykonywania umowy.
4.1.1. Zadanie zapisane jest w budżecie Gminy na 2025 r. w części „Plan wydatków majątkowych na rok 2025” Dział: 900, Rozdział: 90001 paragraf 6050 pod nazwą – Rozbudowa systemu kanalizacji sanitarnej w Gminie Ożarów Mazowiecki
CPV: 71300000-1, 45232410-9
4.2. Zakres planowanej inwestycji obejmuje:
1. Opracowanie projektu przyłącza kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej zakończonej przydomowa pompownią ścieków.
2. Wykonanie poszczególnych przyłączy wraz z pompowniami
3. Zagospodarować i uporządkować teren
4. Wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej
4.2.1 Zakres przedmiotu zamówienia zobowiązuje Wykonawcę do:
- zabezpieczenia terenu robót, mając na względzie mienie Zamawiającego, własne, jak i mienie osób, u których wykonywane będzie przyłącze,
- zabezpieczenia osnowy geodezyjnej, szaty roślinnej oraz terenu budowy przed dewastacją, roboty ziemne w miejscu skrzyżowań z istniejącym uzbrojeniem należy wykonać ręcznie,
- w czasie wykonywania wykopów należy zachować ostrożność z uwagi na możliwość napotkania nie zinwentaryzowanego uzbrojenia podziemnego,
- ewentualne uszkodzenia urządzeń podziemnych, w trakcie wykonywania prac, będą usuwane przez Wykonawcę na jego koszt,
- zapewnienia porządku i czystość na terenie realizacji danego przyłącza i jego najbliższym otoczeniu,
- uporządkowania i zniwelowania teren po zakończeniu robót na danym terenie zorganizować zaplecze budowy, przestrzegać przepisów o ochronie środowiska,
- ponoszenia kosztów energii i mediów pobieranych ze źródeł umiejscowionych na terenie, realizacji przedmiotu zamówienia i zaplecza,
- umożliwienia wstępu na teren realizacji przedmiotu zamówienia pracownikom Zamawiającego,
- wykonawca, po wykonaniu przyłączy kanalizacyjnych na działkach prywatnych, będzie zobowiązany do uzyskania oświadczenia od właściciela lub właścicieli, że teren został doprowadzony do stanu nie gorszego niż sprzed rozpoczęcia inwestycji,
- wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego terenu budowy z tytułu prowadzenia robót.
4.2.2. Wykonawca zobowiązany jest sporządzać następujące dokumenty:
a) uzgodniony projekt budowy przyłącza
b) ostateczny protokół odbioru do każdego przyłącza sporządzony w 2 egzemplarzach: 1 egzemplarz dla wykonawcy, drugi dostarczyć do Zamawiającego,
c) kosztorys powykonawczy do każdego przyłącza,
d) inwentaryzację geodezją do każdego przyłącza.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71300000-1 - Usługi inżynieryjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający
przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, tzn. polegających na powtórzeniu podobnych
robót budowlanych, stanowiących niniejsze zamówienie podstawowe:
- Wartość robót budowlanych, o których mowa powyżej może wynieść maksymalnie do 50 % wartości zamówienia podstawowego,
- Warunki na jakich zostaną udzielone powyższe roboty budowlane – będą zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie się kierował niżej podanymi kryteriami
i ich wagami:
A) Cena – waga kryterium – 60 %
Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 60 punktów, a każdej następnej ofercie przyporządkowana zostanie liczba punktów proporcjonalnie mniejsza stosując wzór:
najniższa cena z rozpatrywanych ofert
Wartość punktowa ceny = ----------------------------------------------------- x 60
cena badanej oferty
B) Okres gwarancji na roboty budowlane – waga kryterium – 40%
Zamawiający ofercie o najdłuższym okresie gwarancji (72 miesiące i więcej) przyzna 40 punktów.
Wymagany przez Zamawiającego min. okres gwarancji na roboty budowlane to 36 miesięcy.
Oceniany przez Zamawiającego max. okres gwarancji na roboty budowlane to 72 miesiące.
Wykonawca podaje okres gwarancji na roboty budowlane w miesiącach: 36, 48, 60 lub 72.
Zamawiający przyzna za poszczególne okresy gwarancji na roboty budowlane niżej wymienione punkty:
36 m-cy – 0 pkt
48 m-cy – 10 pkt
60 m-cy – 20 pkt
72 m-cy i powyżej – 40 pkt
15.2 Zamawiający dokona oceny kryterium ceny z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie
z zasadami matematycznymi, w kryterium okres gwarancji na roboty budowlane przyznane zostaną punkty całkowite (0,10,20,40).
Zamawiający zastrzega, że w sytuacji, gdy Wykonawca w treści oferty:
- nie wpisze żadnego z okresów gwarancji na roboty budowlane, wówczas uzna, że Wykonawca deklaruje minimalny wymagany
okres gwarancji na roboty budowlane i nie przyzna dodatkowych punktów w tym kryterium;
- wpisze inny krótszy niż minimalny wymagany okres gwarancji na roboty budowlane wówczas jego oferta zostanie odrzucona;
- zadeklaruje inny okres gwarancji niż wskazany powyżej wówczas Zamawiający przyzna liczbę punktów jak dla krótszego okresu
gwarancji na roboty budowlane np. 39 miesięcy – 0 pkt., 59 miesięcy – 10 pkt.
15.3 Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród nieodrzuconych ofert na podstawie kryterium ceny i okresu gwarancji
na roboty budowlane.
15.4 Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą ilością punktów, stanowiących sumę punktów przyznanych w każdym
kryterium z uwzględnieniem wagi procentowej danego kryterium.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
10.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki, o których mowaw art. 112 ust.2 ustawy, którzy:
a) nie podlegają wykluczeniu (na podstawie zapisów w pkt 22 niniejszej SWZ, dotyczących podstaw wykluczenia)
b) spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu w zakresie:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
(Zamawiający nie precyzuje tego warunku);
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
(Zamawiający nie precyzuje tego warunku);
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej*
Zamawiający wymaga - aby Wykonawca wykazał, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową
- w kwocie min. 200 00,00 zł
- osiągnął w ostatnich 3 latach obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to za ten okres, przychód nie mniejszy niż 800.000,00 zł rocznie
4) zdolności technicznej lub zawodowej**
a. wykonał w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie wykonał minimum 3 zamówienia polegające na zaprojektowaniu i wybudowaniu min. 10 sztuk ciśnieniowych przyłączy kanalizacji sanitarnej z rur PE zakończonych przydomowymi pompowniami ścieków każde z nich o wartości min. 300 000,00 zł brutto
Zamawiający zastrzega, iż:
- mając na uwadze treść art. 117 ust. 1 ustawy Pzp, w sytuacji składania oferty przez dwa lub więcej podmiotów (Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia) oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, warunek o którym mowa powyżej (dot. powyższego pkt 4) a. i/lub 4) b.) musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania doświadczenia
- w przypadku wskazania kwot w walutach obcych Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez NBP w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w BZP. Jeżeli w dniu opublikowania się ogłoszenia o zamówieniu NBP nie publikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje w/w informację,
c. skierował do realizacji zamówienia publicznego osoby:
- min. 1 projektant (koordynator projektu) posiadający uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń
Wymagane jest: doświadczenie – min. 3 lata stażu zawodowego po uzyskaniu uprawnień do projektowania w/w branży, wymaganych przepisami ustawy Prawo budowlane,
- min. 1 kierownik budowy (koordynator kontraktu/robót) odpowiedzialny za kierowanie robotami budowlanymi posiadający uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wentylacyjnych, wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych bez ograniczeń
Wymagane jest: doświadczenie – min. 5 lat stażu zawodowego po uzyskaniu uprawnień budowlanych
w/w specjalności, wymaganych przepisami ustawy Prawo budowlane,
- min. 1 kierownik robót, posiadający uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wentylacyjnych, wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych bez ograniczeń ,
Wymagane jest: doświadczenie – min. 5 lat stażu zawodowego po uzyskaniu w/w uprawnień budowlanych, wymaganych przepisami ustawy Prawo budowlane.
d. dysponował narzędziami, wyposażeniem zakładu, urządzeniami technicznymi (sprzętem i maszynami budowlanymi):
1. Koparko-ładowarką - min. 1 szt.
2. Samochodem samowyładowczym typu wywrotka - min. 1 szt.
3. Samochodem dostawczym - min. 1 szt.
4. Zagęszczarką płytową - min. 1 szt.
e) posiadał średnie roczne zatrudnienie w ostatnich 3 latach, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, nie mniej niż 6 osób zatrudnionych u Wykonawcy,
f) sprawozdanie finansowe albo jego części, w przypadku gdy sporządzenie sprawozdania wymagane jest przepisami prawa kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a jeżeli podlega ono badaniu przez firmę audytorską, zgodnie z przepisami o rachunkowości, również odpowiednio ze sprawozdaniem z badania sprawozdania finansowego, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów, określających w szczególności przychody oraz aktywa i zobowiązania – za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. Wykonawca musi wykazać przychód nie mniejszy niż 800 000,00 zł rocznie.
g) oświadczenie wykonawcy o rocznym przychodzie wykonawcy za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz oświadczeń i
dokumentów – podmiotowych środków dowodowych, wymaganych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu,
wskazujących brak podstaw do wykluczenia.
a) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie
art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzona nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem jeżeli odrębne przepisy wymagają
wpisu do rejestru lub ewidencji,
b) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w
zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego w pkt 22 SWZ, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 7
oraz § 3 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków
dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. poz. 2415),
c) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym wykonawcą,
który złożył odrębną ofertę/ofertę częściową albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami
lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty/oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej
samej grupy kapitałowej
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) a. wykonał w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie wykonał minimum 3 zamówienia polegające na zaprojektowaniu i wybudowaniu min. 10 sztuk ciśnieniowych przyłączy kanalizacji sanitarnej z rur PE zakończonych przydomowymi pompowniami ścieków każde z nich o wartości min. 300 000,00 zł brutto
b) skierował do realizacji zamówienia publicznego osoby:
- min. 1 projektant (koordynator projektu) posiadający uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń
Wymagane jest: doświadczenie – min. 3 lata stażu zawodowego po uzyskaniu uprawnień do projektowania w/w branży, wymaganych przepisami ustawy Prawo budowlane,
- min. 1 kierownik budowy (koordynator kontraktu/robót) odpowiedzialny za kierowanie robotami budowlanymi posiadający uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wentylacyjnych, wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych bez ograniczeń
Wymagane jest: doświadczenie – min. 5 lat stażu zawodowego po uzyskaniu uprawnień budowlanych
w/w specjalności, wymaganych przepisami ustawy Prawo budowlane,
- min. 1 kierownik robót, posiadający uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wentylacyjnych, wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych bez ograniczeń ,
Wymagane jest: doświadczenie – min. 5 lat stażu zawodowego po uzyskaniu w/w uprawnień budowlanych, wymaganych przepisami ustawy Prawo budowlane.
c) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzająca wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w kwocie min. 200.000,00 zł, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej
złożeniem,
d. dysponował narzędziami, wyposażeniem zakładu, urządzeniami technicznymi (sprzętem i maszynami budowlanymi):
1. Koparko-ładowarką - min. 1 szt.
2. Samochodem samowyładowczym typu wywrotka - min. 1 szt.
3. Samochodem dostawczym - min. 1 szt.
4. Zagęszczarką płytową - min. 1 szt.
e) posiadał średnie roczne zatrudnienie w ostatnich 3 latach, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, nie mniej niż 6 osób zatrudnionych u Wykonawcy,
f) sprawozdanie finansowe albo jego części, w przypadku gdy sporządzenie sprawozdania wymagane jest przepisami prawa kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a jeżeli podlega ono badaniu przez firmę audytorską, zgodnie z przepisami o rachunkowości, również odpowiednio ze sprawozdaniem z badania sprawozdania finansowego, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów, określających w szczególności przychody oraz aktywa i zobowiązania – za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. Wykonawca musi wykazać przychód nie mniejszy niż 800 000,00 zł rocznie.
g) oświadczenie wykonawcy o rocznym przychodzie wykonawcy za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres
Zamawiający wymaga - aby Wykonawca wykazał, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową
- w kwocie min. 200 000,00 zł
- osiągnął w ostatnich 3 latach obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to za ten okres, przychód nie mniejszy niż 800.000,00 zł rocznie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
a) *Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego do złożenia oferty musi byćzłożone w oryginale w takiej samej formie jak składana oferta (tj. w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej,
opatrzonej podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie
elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego
poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego1991 r. – prawo o notariacie, które to
poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź też poprzez opatrzenie skanu
pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez
upełnomocnionego. (*jeżeli dotyczy )
Dokument ten będzie załącznikiem Nr 2 do oferty.
b) Dowód wpłacenia wadium: (6.000,- zł)
Wadium może być wnoszone wg wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku formach zgodnie z art. 97 ust. 7 pkt 1-4 ustawy Pzp.
W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna dowód wpłacenia wadium należy złożyć w oryginale w postaci
elektronicznej.
Dokument ten będzie załącznikiem Nr 3 do oferty.
c) *Zobowiązanie podmiotów, na których zdolnościach technicznych, zawodowych, sytuacji finansowej lub ekonomicznej
polega Wykonawca do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia podpisane:
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym podmiotu
udostępniającego zasoby. ( *jeżeli dotyczy )
Dokument ten będzie załącznikiem Nr 4 do oferty.
d) *Oświadczenie, z którego wynika które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy składający ofertę
wspólnie, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym ( *jeżeli
dotyczy)
Dokument ten będzie załącznikiem Nr 5 do oferty.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
17.1 Zamawiający ustala wadium w wysokości:6.000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych)
17.2 Wadium należy wnieść w jednej z form podanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
17.3.1 Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca na rachunek Zamawiającego w banku:
PKO BP S.A. XVIII O/Warszawa; Nr konta: 15 10201185 0000 4602 0019 2351
z adnotacją: ”Wadium RZP.271.25.2025”
17.3.2 Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej (przelewem) zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
17.4 Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa a art. 97 ust 1 pkt 2 – 4 ustawy Pzp Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
17.5 Postanowienia pkt 11 SWZ odnośnie wadium są dla Wykonawców wiążące.
17.6 Zwrotu wpłaconego wadium wykonawcom Zamawiający dokona w trybie art. 98 ust.1 i 2 ustawy Pzp.
17.7 Oferta wykonawcy, który nie wniesie lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust.1 pkt 14 ustawy Pzp.
17.8 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2–4, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej ( art. 98 ust. 6 pkt 1 ustawy Pzp)
Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 pkt 2 i 3 ustawy Pzp; tj. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (o ile dotyczy);
3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
17.9 Jeżeli wadium jest wniesione w jednej z form określonych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, oprócz pieniężnej to wykonawca winien uwzględnić w nim wszystkie zapisy z ustawy Pzp dotyczące zatrzymania wadium.
17.10 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 58 ust. 1 ustawy Pzp. Wykonawcywystępujący wspólnie zobowiązani są dołączyć do oferty dokument (pismo, oświadczenie) wskazujący ustanowionego
pełnomocnika do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Dokument ten musi być wystawiony zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisany przez prawnie upoważnionych
przedstawicieli wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2. Zgodnie z art. 445 ust.1 ustawy Pzp Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną
odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać
wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w pkt. 10.1a SWZ.
4. Jeśli wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie niniejszego zamówienia to:
a) warunek określony w pkt 10.1.3) tiret 2 SWZ oraz w pkt 10.1.4) lit. a. i c. SWZ musi spełniać przynajmniej jeden z
Wykonawców (Partnerów) składających ofertę wspólną,
b) pozostałe warunki określone powyżej musi spełniać co najmniej jeden z Partnerów składających ofertę wspólną lub
Partnerzy składający ofertę wspólną spełniają łącznie.
5. W wypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach tych z
Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do których realizacji te zdolności są wymagane. W takim
wypadku należy złożyć Zamawiającemu oświadczenie do oferty, z którego wynika które roboty budowlane lub usługi
wykonają poszczególni Wykonawcy składający ofertę wspólnie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Warunki wprowadzenia zmian do umowy zostały określone w SWZ i we wzorze umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-11 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-11 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-10
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, w stosunku do którego zaistnieją przesłankiwymienione w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp (z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 ustawy Pzp) oraz określonych w art. 7 ust. 1 pkt 1-
3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na
Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507).