BZP: Koszenie łąk wraz ze zbiorem plonu, bez zbioru oraz rozwiezienie i wyłożenie bel sianokiszonki ze skoszonych łąk na terenie Nadleśnictwa Browsk w Gruszkach w 2025 r
30.05.2025
2025/BZP 00256744/01
Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Browsk w Gruszkch
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Koszenie łąk wraz ze zbiorem plonu, bez zbioru oraz rozwiezienie i wyłożenie bel sianokiszonki ze skoszonych łąk na terenie Nadleśnictwa Browsk w Gruszkach w 2025 r
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Browsk w Gruszkch
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050026271
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Gruszki 10
1.5.2.) Miejscowość: Narewka
1.5.3.) Kod pocztowy: 17-220
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: browsk@bialystok.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://browsk.bialystok.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarka Leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Koszenie łąk wraz ze zbiorem plonu, bez zbioru oraz rozwiezienie i wyłożenie bel sianokiszonki ze skoszonych łąk na terenie Nadleśnictwa Browsk w Gruszkach w 2025 r
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-da83540a-a337-4e9a-b2bb-d71d0d210aeb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00256744
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00254772/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Koszenie łąk wraz ze zbiorem plonu, bez zbioru oraz rozwiezienie i wyłożenie bel sianokisznki ze skoszonych łąk na terenie Nadleśnictwa Browsk w Gruszkach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu pn.: „Zarządzanie migracją żubra we wschodniej Polsce” - finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027. Numer umowy o dofinansowanie FEPW.02.03-IW.01-0003/24
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.platformazakupowa.pl/pn/lasy_browsk3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za
pośrednictwem platformazakupowa.pl lub poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu
platformy: https://www.platformazakupowa.pl/pn/lasy_browsk
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Rozporządzeniem Prezesa Rady
Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na
platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W celu wykonania obowiązku nałożonego art. 13 i 14 RODO , w związku z art. 88 ustawy o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027 , informujemy iż:
I. Administrator danych
Odrębnymi administratorami Państwa danych są:
1. Nadleśnictwo Browsk w Gruszkach; Gruszki 10, 17-220 Narewka,
2. Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Białymstoku; ul. Lipowa 51; 15-424 Bia-łystok,
3. Minister Funduszy i Polityki Regionalnej (MFiPR), w zakresie w jakim pełni funkcję In-stytucji Zarządzającej (IZ) Funduszami Europejskimi dla Polski Wschodniej 2021-2027 (FEPW 2021–2027) , z siedzibą przy ul. Wspólnej 2/4, 00-926 Warszawa;
4. Minister Klimatu i Środowiska (MKiŚ), w zakresie w jakim pełni funkcję Instytucji Po-średniczącej (IP) FEPW 2021–2027, z siedzibą przy ul. Wawelskiej 52/54, 00-922 Warszawa;
5. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) w zakresie w jakim pełni funkcję Instytucji Wdrażającej (IW) Funduszami Europejskimi dla Pol-ski Wschodniej 2021-2027 (FEPW 2021–2027), z siedzibą przy ul. Konstruktorskiej 3A, 02-673 Warszawa;
II. Cel przetwarzania danych
Państwa dane osobowe będą przetwarzane w związku z realizacją FEPW 2021–2027, w szczególności w celu realizacji Projektu nr FEPW.02.03-IW.01-0003/24 pn. Zarządzanie migracją żubra we wschodniej Polsce. Podanie danych jest obowiązkowe, konieczne do realizacji ww. celu. Odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości podjęcia stosownych działań takich jak przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia pu-blicznego w celu ponoszenia wydatków publicznych w sposób celowy i oszczędny, co wymu-sza stosowanie reguł konkurencyjnych przy wyborze wykonawcy, realizacja i wykonanie umowy z wybranymi podmiotami.
III. Podstawa przetwarzania
Państwa dane osobowe będą przetwarzane w związku z tym, że:
1. Wyrazili Państwo zgodę (art. 6 ust. 1 lit a RODO).
2. Przygotowujemy i realizujemy umowy, których są Państwo stroną, a przetwarzanie da-nych osobowych jest niezbędne do ich zawarcia i wykonania (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
3. Zobowiązuje nas do tego prawo (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) lub wykonujemy zadania w inte-resie publicznym lub sprawujemy powierzoną nam władzę publiczną (art. 6 ust. 1 lit. e RODO)
Wszystkie te zobowiązania wynikają z poniższych przepisów prawa:
• ustawa z 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027),
• ustawa z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego,
• ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
• ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
• ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
IV. Rodzaje przetwarzanych danych
Możemy przetwarzać następujące rodzaje Państwa danych:
1. Dane identyfikacyjne, wskazane w art. 87 ust. 2 pkt 1 ustawy wdrożeniowej, w tym: imię, nazwisko, adres, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, numer faksu, PESEL, RE-GON, wykształcenie, identyfikatory internetowe,
2. Dane związane z zakresem uczestnictwa osób fizycznych w projekcie, wskazane w art. 87 ust. 2 pkt 2 ustawy wdrożeniowej2, w tym: kwota wynagrodzenia, formę i okres zaanga-żowania w projekcie,
3. Dane osób fizycznych widniejące na dokumentach potwierdzających kwalifikowalność wydatków, wskazane w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy wdrożeniowej2, w tym numer rachun-ku bankowego, numer uprawnień budowlanych, numer księgi wieczystej.
Dane pozyskujemy bezpośrednio od osób, których one dotyczą, albo od instytucji i podmio-tów zaangażowanych w realizację FEPW 2021–2027 w zakresie wymaganym do przeprowa-dzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego czy podpisania umowy.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): V. Dostęp do danych osobowych
Dostęp do Państwa danych osobowych mają pracownicy i współpracownicy: Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Białymstoku, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospo-darki Wodnej. Ponadto Państwa dane osobowe mogą być powierzane lub udostępniane:
1. Instytucji Audytowej, o której mowa w art. 71 rozporządzenia 2021/1060 z 24 czerwca 2021 r.,
2. Instytucjom Unii Europejskiej (UE) lub podmiotom, którym UE powierzyła zadania do-tyczące wdrażania FEPW 2021–2027,
3. Dostawcom usług prawnych i doradczych w dochodzeniu należnych roszczeń (w szcze-gólności kancelariom prawnym), dostawcom usług informatycznych, podmiotom, z któ-rymi administrator będzie współpracował w ramach umów cywilnoprawnych.
4. Podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, m.in. podmiotom uprawnio-nym do dostępu do dokumentacji postepowania o udzielenie zamówienia publicznego.
VI. Okres przechowywania danych
Będziemy przechowywać Państwa dane osobowe zgodnie z przepisami o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, do momentu zakończenia realizacji przez Regionalną Dyrekcję Lasów Państwowych w Białymstoku, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wszelkich zadań związanych z realizacją i rozliczeniem FEPW 2021–2027 z zastrzeżeniem przepisów, które mogą przewidywać dłuższy termin przeprowadzania kontroli, a ponadto przepisów dotyczących pomocy publicznej i pomocy de minimis oraz przepisów dotyczących podatku od towarów i usług.
VII. Prawa osób, których dane dotyczą
Przysługują Państwu następujące prawa:
1. Prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO),
2. Prawo do sprostowania swoich danych (art. 16 RODO),
3. Prawo do żądania od administratora ograniczenia przetwarzania swoich danych (art. 18 RODO),
4. Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych (art. 21 RODO),
5. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Oso-bowych (art. 77 RODO) - w przypadku, gdy osoba uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne krajowe przepisy regulujące kwestię ochrony danych osobowych, obowiązujące w Polsce.
VIII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Dane osobowe będą/nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
IX. Przekazywanie danych do państwa trzeciego
Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji między-narodowej innej niż Unia Europejska.
X. Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców
Odbiorcami Państwa danych mogą być podmioty wskazane w pkt V.
XI. Kontakt z administratorem danych i Inspektorem Ochrony Danych
Jeśli mają Państwo pytania dotyczące przetwarzania przez nas danych osobowych, prosimy kontaktować w następujący sposób:
1. Nadleśnictwo Browsk w Gruszkach :
• pocztą tradycyjną (adres: Gruszki 10, 17-220 Narewka,),
• elektronicznie (adres e-mail: browsk@bialystok.lasy.gov.pl)
2. Inspektorami Ochrony Danych Osobowych (IOD) MFiPR:
• pocztą tradycyjną (adres: ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa),
• elektronicznie (adres e-mail: IOD@mfipr.gov.pl),
3. Inspektorami Ochrony Danych Osobowych (IOD) MKiŚ:
• pocztą tradycyjną (adres: ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa),
• elektronicznie (adres e-mail: inspektor.ochrony.danych@klimat.gov.pl).
4. Inspektorami Ochrony Danych Osobowych (IOD) NFOŚiGW
• pocztą tradycyjną (adres: ul. Konstruktorska 3A, 02-673 Warszawa),
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.2.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Realizacja prac obejmuje jednokrotne skoszenie traw na łąkach Nadleśnictwa Browsk w Gruszkach na łącznej powierzchni 43,07 ha (częściowo ze zbiorem, częściowo kosiarką bijakową) oraz wyrobieniu ze skoszonej trawy bel sianokiszonki za pomocą prasy belującej i późniejsze ich rozwiezienie. Zamówienie zostanie podzielone na 2 etapy:
a) ETAP I - Skoszenie traw wraz ze zbiorem na powierzchni 21,63 ha, prace polegające na:
skoszeniu trawy - koszenie należy wykonać na wysokości 5 – 10 cm nad powierzchnią gruntu. Nie wolno stosować koszenia okrężnego od zewnątrz do środka skoszonej powierzchni. Zaleca się koszenie okrężne od środka koszonej powierzchni.
przegrabieniu (podsuszenie traw) należy wykonać przy użyciu przetrząsaczo-zgrabiarki i rozumieć trzeba jako jednorazowe przetrząśnięcie i rozrzucenie skoszonej trawy na całej powierzchni łąki,
wyrobieniu ze skoszonej trawy bel sianokiszonki za pomocą prasy belującej o zawartości 40-60% suchej masy. Zmagazynowanie i zafoliowanie gotowych bel powinno zostać wykonane na terenie placu Nadleśnictwa Browsk w Gruszkach lub przy siedzibie Leśnictwa Gnilec, Leśnictwa Rybaki i Leśnictwa Pasieki/Łańczyno.
b) ETAP II - Skoszenie łąk za pomocą kosiarki bijakowej na powierzchni 21,44 ha.
c) Po wyrobieniu i odbiorze bel sianokiszonki z powierzchni Zamawiający wymaga aby karma została rozwieziona oraz wyłożona przez Wykonawcę w miejscach przez niego wskazanych.
Zamawiający szacuje plon z łąk ze zbiorem na poziomie ok. 5t/ha.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77100000-1 - Usługi rolnicze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77110000-4 - Usługi doraźne produkcji rolnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny
ofert:
1) Cena -60%
2) Samodzielna realizacja kluczowych elementów (części) zamówienia-40%
1) W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
C = Cn/Co x 100 % x 60 pkt
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn – najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co – cena oferty ocenianej
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w Formularzu Oferty (Załącznik nr 1 do SWZ).
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego
obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do
przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
2) W ramach kryterium „Samodzielna realizacja kluczowych elementów (części) zamówienia” oceniane będzie przyjęcie przez
Wykonawcę zobowiązania umownego do wykonywania kluczowych elementów (części) zamówienia, określonych przez
Zamawiającego w SWZ, samodzielnie przez Wykonawcę składającego ofertę, tj. bez udziału podwykonawców. Zasady realizacji
tego zobowiązania oraz zasady odpowiedzialności za jego niewykonanie zostały opisane we wzorze umowy (stanowiącym załącznik
nr 2 do SWZ).
Kluczowe elementy (części) zamówienia obejmują czynności polegające na koszeniu łąk.
Wykonawca zamieści informację o przyjęciu na siebie zobowiązania umownego do wykonywania kluczowych elementów (części)
zamówienia, określonych przez Zamawiającego w SWZ, samodzielnie przez Wykonawcę składającego ofertę, tj. bez udziału
podwykonawców w Formularzu Oferty (Załącznik nr 1 do SWZ).
Brak wskazania w Formularzu Oferty przyjęcia przez Wykonawcę zobowiązania, o którym mowa w zdaniu poprzednim będzie
uznawane jako nieprzyjęcie takiego zobowiązania, a oferta uzyska 0 pkt w ramach niniejszego kryterium oceny ofert. Oferta
Wykonawcy, który zaciągnie takie zobowiązanie otrzyma 100 pkt, które następnie zostaną przemnożone przez wagę kryterium, tj. 40
%.
Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która uzyska największą sumę punktów uzyskanych w ww. kryteriach oceny ofert
. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Samodzielna realizacja kluczowych elementów (części) zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania warunku udziału w postępowaniu.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizował lub realizuje (przy czym w tym przypadku będzie uwzględniana wartość zrealizowanej części przedmiotu umowy), na podstawie jednej lub większej ilości umów, usługi z zakresu przedmiotu zamówienia o łącznej wartości nie mniejszej niż 45 000,00 zł brutto polegające na wykonywaniu prac obejmujących koszenie łąk, przy czym: (a) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, co najmniej jeden z takich Wykonawców powinien wykazać usługi z zakresu przedmiotu zamówienia o wartości stanowiącej co najmniej 50% łącznej wartości usług wymaganej w treści niniejszego warunku, (b) w przypadku polegania na doświadczeniu podmiotów udostępniających zasoby, co najmniej jeden z takich podmiotów lub Wykonawca (a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - co najmniej jeden z takich Wykonawców) powinien wykazać usługi z zakresu przedmiotu zamówienia o wartości stanowiącej co najmniej 50% łącznej wartości usług wymaganej w treści niniejszego warunku.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga
złożenia dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia. Zamawiający uzna, że nie zachodzą podstawy wykluczenia
na podstawie wstępnego oświadczenia Wykonawcy składanego wraz z ofertą i stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat (wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości brutto, przedmiotu (rodzaju wykonanych usług), dat wykonania (dat dziennych rozpoczęcia i zakończenia realizacji usług) i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (wzór wykazu wykonanych usług stanowi Załącznik nr 6 do SWZ).
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami wykaz, o którym mowa wyżej dotyczy usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
b) dowodów określających, czy wskazane przez Wykonawcę w wykazie usługi na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy (wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga od wykonawców przedłożenia przedmiotowych środków dowodowychSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):1) w Formularzu Oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia;
2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
3) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP (tj. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ) oraz o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Ww. oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
4) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy;
5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów;
6) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna;
7) Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 PZP, zgodnie z którym w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W związku z powyższym zgodnie z art. 117 ust. 4 PZP Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w Formularzu Oferty (stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ) i Zamawiający zaleca złożyć to
oświadczenie właśnie w tym Formularzu. Obowiązek złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP odnosi się również do Wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 PZP, przewiduje możliwość zmian postanowień Umowy w stosunku dotreści Oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności
wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
1) Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia okresu realizacji Przedmiotu Umowy o okres odpowiadający okresowi
trwania przeszkody uniemożliwiającej realizację Przedmiotu Umowy lub o okres niezbędny do wykonania Przedmiotu
Umowy w minimalnym zakresie deklarowanym przez Zamawiającego w § 1 ust. 4 Umowy, jeżeli w trakcie realizacji Umowy
wystąpią okoliczności uniemożliwiające realizację jej przedmiotu zgodnie z warunkami opisanymi w Umowie, za które
odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca, ani Zamawiający.
2) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w sposobie wykonywania (technologii) Przedmiotu Umowy, w przypadku,
gdy wystąpi co najmniej jedna
z poniższych sytuacji:
a) gdy zmiana technologii umożliwiłaby Wykonawcy terminową lub należytą realizację zobowiązań wynikających z Umowy, z
zastrzeżeniem, że zmiana technologii nie będzie powodować wzrostu kosztów ponoszonych na realizację Przedmiotu
Umowy;
b) konieczność zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych technologii niż wskazane w Opisie Przedmiotu
Zamówienia w szczególności w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub
wadliwym wykonaniem Przedmiotu Umowy albo naruszało obowiązujące przepisy prawa;
c) konieczność zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych technologii albo innymi środkami ze względu na
zmiany obowiązującego prawa lub regulacji obowiązujących w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe;
d) pojawienie się nowszych technologii wykonania prac gwarantujących co najmniej ten sam standard wykonania czynności
wchodzących w skład Przedmiotu Umowy oraz niepowodujących większych strat i zanieczyszczeń w środowisku
naturalnym niż te, które mogą powstać przy wykonywaniu Przedmiotu Umowy w sposób pierwotnie opisany.
Żadna ze zmian wskazanych w lit. a) – d) nie może pociągnąć za sobą zwiększenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy.
3) Zamawiający dopuszcza możliwość zmian wskazanych w SWZ ilości prac wchodzących w zakres Przedmiotu Umowy w
przypadku:
a) wystąpienia konieczności zwiększenia zakresu rzeczowego usług stanowiących przedmiot zamówienia w następstwie
przyczyn przyrodniczych, klimatycznych, atmosferycznych bądź związanych z prawidłowym prowadzeniem gospodarki
łąkowo-rolnej lub gospodarki leśnej,
b) braku możliwości wyłonienia z przyczyn obiektywnych wykonawców usług z zakresu gospodarki łąkowo-rolnej w ramach
podstawowych trybów udzielania zamówień, celem zabezpieczenia niezbędnego wykonawstwa prac (na Obszarze
Realizacji),
c) powierzania Wykonawcy prac stanowiących wykonawstwo zastępcze w stosunku do prac realizowanych przez innego
wykonawcę (na Obszarze Realizacji)
przy czym zmiana ta nastąpi na następujących zasadach:
- zwiększenie ilości prac w stosunku do ilości wskazanej w SWZ może nastąpić tylko pod warunkiem jednoczesnego
zmniejszenia ilości innych prac w stosunku do ich ilości wskazanej w SWZ;
- zwiększenie ilości prac może nastąpić o wielkość stanowiącą równowartość prac objętych zmniejszeniem;
- na potrzeby określenia zakresu zmiany Umowy: (1) równowartość prac objętych zmniejszeniem oraz (2) ilość prac objętych
zwiększeniem zostaną obliczone w oparciu o Ceny Jednostkowe bez uwzględniania ewentualnej Waloryzacji;
- zmiana, o której mowa w niniejszym pkt nie może prowadzić do zwiększenia kwoty Wartości Przedmiotu Umowy;
dalsze warunki i zakres ewentualnych zmian zmierzające do zmiany umowy opisano w Sekcji IX
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-09 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_browsk
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-09 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-08
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Cd. pkt 7.4. ogłoszenia o zamówieniu - dalsze warunki i zakres ewentualnych zmian zmierzające do zmiany umowy:4) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian części Przedmiotu Umowy, które Wykonawca przewidział do realizacji za
pomocą podwykonawców na inne części Przedmiotu Umowy, w tym również na części, których Wykonawca nie wskazał w
złożonej przez siebie ofercie. Zmiana nie może pociągnąć za sobą zwiększenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy.
5) Zamawiający dopuszcza zmianę w zakresie treści dokumentów przedstawianych wzajemnie przez Strony w trakcie
realizacji Umowy lub sposobu informowania o realizacji Umowy. Zmiana ta nie może spowodować braku informacji
niezbędnych Zamawiającemu do prawidłowej realizacji Umowy.
6) Ponadto Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w przypadku:
a) wystąpienia siły wyższej, co uniemożliwia wykonanie co najmniej części Przedmiotu Umowy zgodnie z SWZ;
b) rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części Przedmiotu Umowy ponad zakres wskazany § 1 ust. 4. w związku z
wystąpieniem przyczyn przyrodniczych, klimatycznych, atmosferycznych bądź związanych z prawidłowym prowadzeniem
gospodarki leśnej.
W takim przypadku może zostać zmniejszony zakres Przedmiotu Umowy, a wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy
zostanie pomniejszone w oparciu o Ceny Jednostkowe przy czym Zamawiający zapłaci wynagrodzenie za wszystkie
odebrane świadczenia.
2. Wystąpienie którejkolwiek z okoliczności wskazanych w ust. 1 nie stanowi zobowiązania Stron do wprowadzenia zmiany.
3. Strony potwierdzają sobie wzajemnie, iż podstawą określenia zmiany, o której mowa w art. 455 ust. 2 PZP jest Wartość
Przedmiotu Umowy z dnia zawarcia Umowy.