BZP: Przebudowa dróg na terenie powiatu jarocińskiego polegająca na dobudowie chodników i przebudowa drogi powiatowej Żerków - Raszewy polegająca na dobudowie drogi rowerowej
03.06.2025
2025/BZP 00259779/01
POWIAT JAROCIŃSKI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa dróg na terenie powiatu jarocińskiego polegająca na dobudowie chodników i przebudowa drogi powiatowej Żerków - Raszewy polegająca na dobudowie drogi rowerowej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT JAROCIŃSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854599
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Niepodległości 10
1.5.2.) Miejscowość: Jarocin
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-200
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 62 747 24 31
1.5.8.) Numer faksu: +48 62 747 33 37
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@powiat-jarocinski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-jarocinski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa dróg na terenie powiatu jarocińskiego polegająca na dobudowie chodników i przebudowa drogi powiatowej Żerków - Raszewy polegająca na dobudowie drogi rowerowej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d14a39ea-bdef-4256-add9-d3f82011cb0e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00259779
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00045194/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa dróg na terenie powiatu jarocińskiego polegająca na dobudowie chodników i przebudowa drogi powiatowej Żerków - Raszewy polegająca na dobudowie drogi rowerowej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11168943.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Środkiem komunikacji elektronicznej w niniejszym postępowaniu jest platformazakupowa.pl dostępna pod adresem internetowym: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1116894
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Kom. w postęp. o udzielenie zam. i w konk., w tym skład. ofert, wniosków o dop. do udziału w postęp. lub konk., wym. Inf. oraz przekaz. dok. lub ośw. między Zam. a Wyk., z uwzgl. wyjątków określ. w ustawie PZP, odbywa się przy użyciu śr. kom. elektron. Śr. kom. elektron. w nin. postęp. jest platformazakupowa.pl dost. pod adresem intern.: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1116894. W koresp. kier. do Zam. Wyk. powinni posług. się num. ref. sprawy określ. w SWZ. W celu skrócenia czasu udziel. odp., kom. między Zam. a Wyk. w zakresie: przesył. Zam. pytań do treści SWZ, przesył. odp. na wezw. Zam. do złożenia podm. śr. dow., przesył. odp. na wezw. Zam. do złożenia, popr., uzup. ośw., o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, podm. śr. dow., innych dok. lub ośw. składanych w postęp., przes. odp. na wezw. Zam. do złożenia wyjaśnień dot. treści ośw., o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP lub złożonych podm. śr. dow. lub innych dok. lub ośw. składanych w postęp., przesył. odp. na wezw. Zam. do złożenia wyjaśnień dot. treści przedm. śr. dow., przesł. odp. na inne wezw. Zam. wynik. z ustawy PZP, przesył. wniosków, inf., ośw. Wyk., przesył. odwołania, inne, odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zam.”. Zam. dopuszcza, opcjonalnie, kom. za pośred. poczty elektron. Adres poczty elektron. osoby upraw. do kontaktu z Wyk.: gola.monika@powiat-jarocinski.pl. Osobą upraw. do poroz. się z Wyk. jest: a) w zakresie proced: Monika Gola, tel. 62 740 79 58, b) w zakresie meryt.: Wiesław Ratajczak, tel. 668 829 935. Zam., zgodnie z § 11 ust. 2 rozp. Prez. RM z dnia 30 grudnia 2020 r. w spr. sposobu sporządz. i przekaz. inf. oraz wymagań tech. dla dok. elektron. oraz śr. kom. elektron. w postęp. o udzielenie zam. pub. lub konk. zamieszcza wymagania dot. specyfikacji połączenia, formatu przes. danych oraz szyfr. i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem platformazakupowa.pl, tj.: a) stały dostęp do sieci Internet o gwar. przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, b) komputer klasy PC lub MAC o następ. konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z syst. operac. - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, c) zainstal. dowolna przegląd. Internet.; inna niż Internet Explorer, d) włączona obsługa JavaScript, e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3., g) oznaczenie czasu odb. danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar. Oferta, wniosek, ośw., o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP oraz przedm. śr. dow. (jeżeli były wymagane) składane elektron. muszą zostać podp. elektron. kwalif. podp. lub elektron. podp. zaufanym lub elektron. podpisem osobistym. W procesie składania oferty, wniosku, ośw., o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP w tym przedm. środków dow. na platformie, kwalif. podp. elektron. lub elektron. podp. zaufany lub elektron. podp. osobisty Wyk. składa bezp. na dok., który następnie przesyła do systemu. Oferta powinna być: a) sporz. na podst. załączników do SWZ w języku polskim, b) złożona przy użyciu śr. kom. elektron. tzn. za pośrednictwem platformazakupowa.pl, c) podp. kwalif. podp. elektron. lub elektron. podp. zaufanym lub elektron. podp. osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upow. Podpisy kwalif. wykorz. przez Wyk. do podp. wszelkich plików muszą spełniać „Rozp. Par. Europ. i Rady w sprawie ident. elektron. i usług zaufania w odn. do transakcji elektron. na rynku wew. (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozp. Parl. Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27 kwietnia 2016 r. w spr. ochr. os. fiz. w zw. z przetw. danych os. i w spr. swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozp. o ochr. danych) (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO") informujemy, że:
1) admin. Pani/Pana danych os. jest Powiat Jarociński reprez. przez Starostę; adres siedziby i dane kont.: Starostwo Powiatowe w Jarocinie, Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin, tel.: 627471596, fax: 627473337, adres e-mail: sekretariat@powiat-jarocinski.pl,
2) insp. ochr. danych os. w SP w Jarocinie jest Pan Bartosz Mendyk; kontakt e-mail: iod@powiat-jarocinski.pl,
3) Pani/Pana dane os. przetw. będą na podst. art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zw. z postęp. o udzielenie zam. pub. na „Przebudowa dróg na terenie powiatu jarocińskiego polegająca na dobudowie chodników i przebudowa drogi powiatowej Żerków - Raszewy polegająca na dobudowie drogi rowerowej”; znak sprawy: A-ZPI.272.2.9.2025.GM1 prowadzonym w trybie podstawowym o jakim stanowi art. 275 pkt 2 ustawy PZP,
4) odbiorcami Pani/Pana danych os. będą osoby lub podm., którym udostępniona zostanie dok. postęp. w op. o art. 74 ustawy PZP,
5) Pani/Pana dane os. będą przechow., zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postęp. o udzielenie zam., a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechow. obejmuje cały czas trwania umowy z zastrz. iż nie krócej niż przez okres przew. przepisami kanc.-archiw. obowiąz. w SP w Jarocinie zgodnie z ustawą z dn. 14 lipca 1983 r. o nar. zasobie archiw. i archiwach (Dz. U. z 2020 r., poz. 164 ze zm.),
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych os. bezp. Pani/Pana dot. jest wymogiem ustaw. określonym w przepisach ustawy PZP, zw. z udziałem w post. o udzielenie zam. pub.,
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych os. decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO,
8) posiada Pani/Pan:
a) na podst. art. 15 RODO prawo dost. do danych os. Pani/Pana dot. (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie admin. niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobow. do wskazania dodatk. inf. mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty post. o udzielenie zam. pub. lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego post. o udzielenie zam.),
b) na podst. art. 16 RODO prawo do sprost. Pani/Pana danych os. (skorzystanie z prawa do sprost. nie może skutkować zmianą wyniku post. o udzielenie zam. pub. ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników),
c) na podst. art. 18 RODO prawo żądania od admin. ograniczenia przetw. danych os. z zastrz. okresu trwania post. o udzielenie zam. pub. lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetw. nie ma zast. w odniesieniu do przechow., w celu zapewnienia korzystania ze środków ochr. prawnej lub w celu ochr. praw innej osoby fiz. lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu pub. UE lub państwa członkowskiego),
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetw. danych os. Pani/Pana dot. narusza przepisy RODO,
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych os.,
b) prawo do przenoszenia danych os., o którym mowa w art. 20 RODO,
c) na podst. art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetw. danych os., gdyż podst. prawną przetw. Pani/Pana danych os. jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadz. na niezgodne z RODO przetw. Pani/Pana danych os. przez admin. Organem właściwym dla przedm. skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa,
11) Pani/Pana dane nie będą przesyłane i przetw. w obszarze EOG.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: A-ZPI.272.2.9.2025.GM1
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej i wykonanie przebudowy odcinka drogi na terenie powiatu jarocińskiego polegającej na dobudowie drogi rowerowej.
2. Część I – Dobudowa drogi rowerowej przy drodze powiatowej nr 4190P Żerków – Raszewy
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej i wybudowanie drogi rowerowej przy drodze powiatowej nr 4190P Żerków – Raszewy o długości około 1997 m. Zaplanowano wykonanie drogi rowerowej o nawierzchni z masy asfaltowej o szerokości 2,60 m zlokalizowanej przy krawędzi jezdni lub 2,00 m odsuniętej od jezdni wraz z odwodnieniem.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa Program funkcjonalno-użytkowy, zwany dalej „PFU”, stanowiący Załącznik nr 9 do SWZ.
Roboty budowlane opisane w powyższej części będą wykonane w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa drogi powiatowej Żerków – Raszewy polegająca na dobudowie drogi rowerowej”.
3. Wymienione zamierzenia budowlane w Części I Wykonawca ma zrealizować na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji projektowej, zweryfikowanej i zaopiniowanej przez Zamawiającego w zakresie zgodności z PFU, wymogami SWZ i obowiązującym prawem. Dokumentacja projektowa zostanie przygotowana na podstawie PFU oraz dokumentów, do których PFU się odwołuje; podobnie wykonana droga rowerowa odpowiadać musi wymaganiom ujętym w PFU i w dokumentach, do których PFU się odwołuje.
4. Przedmiot zamówienia w Części I obejmuje w szczególności:
a) w zakresie dokumentacji projektowej do opracowania przez Wykonawcę, zobowiązany jest on opracować:
- mapę sytuacyjno-wysokościową do celów projektowych wraz z ustaleniem przebiegu istniejących granic pasa drogowego,
- geotechniczne warunki posadowienia obiektów budowlanych,
- szczegółową inwentaryzację przyrodniczą niezbędną do uzyskania pozwolenia na wycinkę drzew i krzewów wraz z uzyskaniem zgody na wycinkę,
- operaty wodnoprawne wraz z uzyskaniem pozwolenia wodnoprawnego,
- materiały projektowe do uzyskania opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami szczególnymi,
- projekty podziału nieruchomości z wykazem zmian gruntowych, wykazami współrzędnych oraz protokoły przyjęcia granic nieruchomości,
- wniosek o wydanie pozwolenia na budowę, o wydanie decyzji ZRID lub zgłoszenia robót wraz ze wszelkimi niezbędnymi opracowaniami, decyzjami i uzgodnieniami,
- w zależności od potrzeb materiały do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz ze szczegółową inwentaryzacją przyrodniczą oraz uzyskaniem decyzji,
- w zależności od potrzeb raport oddziaływania na środowisko wraz ze wszystkimi niezbędnymi materiałami badawczymi, technicznymi i formalno-prawnymi,
- projekt budowlany dla wszystkich wymaganych branż wraz ze wszystkimi opracowaniami towarzyszącymi,
- dokumentację projektową usunięcia kolizji z urządzeniami towarzyszącymi (obcymi) kolidującymi z projektowaną trasą drogi oraz innymi przebudowywanymi elementami infrastruktury w ramach niniejszego zadania,
- projekty stałej organizacji ruchu wraz z zatwierdzeniem,
- informacje i Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
- projekty wykonawcze wraz z wszystkimi opracowaniami towarzyszącymi,
- projekty organizacji ruchu na czas budowy wraz z zatwierdzeniem,
- Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych,
- przedmiary robót i kosztorysy wykonawcze,
- Programy Zapewnienia Jakości,
- dokumentację powykonawczą,
- instrukcje eksploatacji i utrzymania,
- szczegółową inwentaryzację istniejących obiektów budowalnych w otoczeniu inwestycji przed rozpoczęciem i po zakończeniu robót,
- opracowania, harmonogramy i inwentaryzacje na potrzeby comiesięcznych raportów z wykonanych prac,
b) w zakresie zasadniczych robót budowlanych przewidzianych do wykonania, Wykonawca jest zobowiązany wybudować i oddać do użytkowania 1 odcinek drogi dla rowerów, w tym wykonać następujące roboty budowlane:
- roboty pomiarowe wraz z zastabilizowaniem granic pasa drogowego,
- odhumusowanie terenu robót,
- wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia nawierzchni,
- wycinkę drzew i krzewów wraz z karczowaniem pni,
- wykonać roboty ziemne,
- rozbiórkę elementów dróg i przepustów,
- budowę nowych konstrukcji nawierzchni drogi dla rowerów/chodnika/poszerzenia i odtworzenia nawierzchni jezdni/zatoki postojowej,
- przebudowę i budowę zjazdów,
- budowę systemu odwodnienia drogi, zatoki postojowej, drogi dla rowerów i chodnika,
- budowę systemu oświetlenia na przejściach dla pieszych,
- w razie potrzeb ustawienie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- w razie potrzeb ustawienie barier zabezpieczających ruch pieszy i rowerowy,
- wykonać oznakowanie poziome i pionowe,
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych, zgodnie z podanymi przez ich właścicieli warunkami technicznymi,
- oczyszczenie i udrożnienie lub w razie konieczności przebudowa istniejących urządzeń melioracyjnych, kanalizacyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,
- nasadzenia rekompensujące drzew i krzewów,
- regulację wysokościową elementów uzbrojenia obcego,
- humusowanie terenu i obsianie trawą,
- zabezpieczenie skarp oraz wykonanie ścian oporowych,
- roboty wykończeniowe i porządkowe,
- pełnienie nadzoru autorskiego,
- w razie potrzeb uzyskanie zgody na prowadzenie i przeprowadzenie badań archeologicznych,
- przygotować dokumenty do wniosku o pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenia zakończenia robót,
- sporządzić inwentaryzację powykonawczą,
- po zakończeniu robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, plac budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,
- wykonać naprawy w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,
- wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia.
5. Do użytych w dokumencie wymienionym w punkcie 2 słów określających znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę dodaje się w każdym miejscu słowa: „lub równoważne”.
6. Wskazanie w dokumencie wymienionym w punkcie 2 znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę ma jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie minimalne wymagania techniczne i funkcjonalne wymienione w dokumentach zamówienia.
7. Ilekroć w dokumencie wymienionym w punkcie 2 przedmiot zamówienia został opisany przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
8. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 – 107 ustawy PZP, np. stosownych opisów technicznych i/lub funkcjonalnych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia oraz że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.
9. Jeżeli Wykonawca nie złoży wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy PZP, wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
10. Za rozwiązanie równoważne uznane będzie wykonanie przedmiotu zamówienia przy wykorzystaniu technologii, innych wyrobów spełniających wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadających właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentach zamówienia z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentach zamówienia.
11. Wykonawca udzieli gwarancji jakości na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia w Części I na okres minimum 60 miesięcy, z wyjątkiem oznakowania poziomego, którego okres gwarancji wynosi 12 miesięcy, licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego.
12. Wykonawca odpowiedzialny jest za powstałe w toku wykonywania przedmiotu zamówienia w Części I odpady oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.). Wywóz odpadów i ich utylizacja odbywa się na koszt Wykonawcy.
13. Warunki realizacji zamówienia zostały określone w Projekcie umowy, stanowiącym odpowiednio Załącznik nr 8a do SWZ.
14. Wszelkie dokumenty złożone wraz z ofertą w języku obcym powinny być złożone z tłumaczeniem na język polski.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45232452-5 - Roboty odwadniające
45112100-6 - Roboty w zakresie kopania rowów
45236000-0 - Wyrównywanie terenu
45233221-4 - Malowanie nawierzchi
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45233140-2 - Roboty drogowe
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty w Części I Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Cena – „C” - 60%
Okres gwarancji –„G”- 40%
Przy dokonywaniu oceny w Części I komisja przetargowa posłuży się następującymi wzorami:
dla kryterium „Cena”: C=Cn/Co x 100 pkt x 60%
gdzie:
C – przyznane punkty
Cn – najniższa cena ofertowa (brutto) spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
Co – cena oferty ocenianej (brutto)
W kryterium tym oferta Wykonawcy może otrzymać maksymalnie 60,00 pkt.
Podstawą przyznania punktów w kryterium „Cena" w Części I będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę dla Części I w Formularzu ofertowym, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
dla kryterium „Okres gwarancji”:
W powyższym kryterium oceniany będzie czas wydłużenia minimalnego okresu wymaganej gwarancji na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia.
Oferty w Części I oceniane będą wg następującej zasady:
1. okres gwarancji minimalny, tj. 60 miesięcy – 0,00 pkt,
2. okres gwarancji 72 miesiące – 20,00 pkt,
3. okres gwarancji 84 miesiące – 40,00 pkt.
Oferty z okresem gwarancji krótszym niż 60 miesięcy zostaną odrzucone, gdyż ich treść nie będzie zgodna z warunkami zamówienia.
Dla oferty bez podania okresu gwarancji Zamawiający przyjmie minimalny okres gwarancji (60 miesięcy). Podanie w ofercie dłuższego od maksymalnie punktowanego okresu gwarancji spowoduje przyznanie maksymalnej liczby punktów w tym kryterium, natomiast do umowy w Części I zostanie wpisana długość oferowanego okresu gwarancji.
Łączna ilość punktów ocenianej oferty (ocena końcowa): W = C + G
gdzie:
W – ocena końcowa,
C – punkty za cenę,
G – punkty za okres gwarancji
2. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert w Części I będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
Oferta z najwyższą liczbą punktów w Części I wyznaczy najkorzystniejszą ofertę w Części I.
3. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy w Części I, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Jeżeli zamawiający nie będzie prowadził negocjacji, dokona wyboru najkorzystniejszej oferty w Części I spośród niepodlegających odrzuceniu ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej i wykonanie przebudowy odcinka drogi na terenie powiatu jarocińskiego polegającej na dobudowie chodnika.
2. Część II – Dobudowa chodnika przy drodze powiatowej nr 4184P Mieszków – Osiek
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej i wybudowanie chodnika przy drodze powiatowej nr 4184P Mieszków – Osiek o długości około 860 m. Zaplanowano wykonanie chodnika o nawierzchni z kostki brukowej o szerokości 2,20 m (przylegającego bezpośrednio do jezdni) wraz z odwodnieniem.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa Program funkcjonalno-użytkowy, zwany dalej „PFU”, stanowiący Załącznik nr 9 do SWZ.
Roboty budowlane opisane w powyższej części będą wykonane w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa dróg powiatowych na terenie powiatu jarocińskiego polegająca na dobudowie chodników”.
3. Wymienione zamierzenia budowlane w Części II Wykonawca ma zrealizować na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji projektowej, zweryfikowanej i zaopiniowanej przez Zamawiającego w zakresie zgodności z PFU, wymogami SWZ i obowiązującym prawem. Dokumentacja projektowa zostanie przygotowana na podstawie PFU oraz dokumentów, do których PFU się odwołuje; podobnie wykonany chodnik odpowiadać musi wymaganiom ujętym w PFU i w dokumentach, do których PFU się odwołuje.
4. Przedmiot zamówienia w Części II obejmuje w szczególności:
a) w zakresie dokumentacji projektowej do opracowania przez Wykonawcę, zobowiązany jest on opracować:
- mapę sytuacyjno-wysokościową do celów projektowych wraz z ustaleniem przebiegu istniejących granic pasa drogowego,
- geotechniczne warunki posadowienia obiektów budowlanych,
- szczegółową inwentaryzację przyrodniczą niezbędną do uzyskania pozwolenia na wycinkę drzew i krzewów wraz z uzyskaniem zgody na wycinkę,
- operaty wodnoprawne wraz z uzyskaniem pozwolenia wodnoprawnego,
- materiały projektowe do uzyskania opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami szczególnymi,
- projekty podziału nieruchomości z wykazem zmian gruntowych, wykazami współrzędnych oraz protokoły przyjęcia granic nieruchomości,
- wniosek o wydanie pozwolenia na budowę, o wydanie decyzji ZRID lub zgłoszenia robót wraz ze wszelkimi niezbędnymi opracowaniami, decyzjami i uzgodnieniami,
- w zależności od potrzeb materiały do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz ze szczegółową inwentaryzacją przyrodniczą oraz uzyskaniem decyzji,
- w zależności od potrzeb raport oddziaływania na środowisko wraz ze wszystkimi niezbędnymi materiałami badawczymi, technicznymi i formalno-prawnymi,
- projekt budowlany dla wszystkich wymaganych branż wraz ze wszystkimi opracowaniami towarzyszącymi,
- dokumentację projektową usunięcia kolizji z urządzeniami towarzyszącymi (obcymi) kolidującymi z projektowaną trasą drogi oraz innymi przebudowywanymi elementami infrastruktury w ramach niniejszego zadania,
- projekty stałej organizacji ruchu wraz z zatwierdzeniem,
- informacje i Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
- projekty wykonawcze wraz z wszystkimi opracowaniami towarzyszącymi,
- projekty organizacji ruchu na czas budowy wraz z zatwierdzeniem,
- Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych,
- przedmiary robót i kosztorysy wykonawcze,
- Programy Zapewnienia Jakości,
- dokumentację powykonawczą,
- instrukcje eksploatacji i utrzymania,
- szczegółową inwentaryzację istniejących obiektów budowalnych w otoczeniu inwestycji przed rozpoczęciem i po zakończeniu robót,
- opracowania, harmonogramy i inwentaryzacje na potrzeby comiesięcznych raportów z wykonanych prac,
b) w zakresie zasadniczych robót budowlanych przewidzianych do wykonania, Wykonawca jest zobowiązany wybudować i oddać do użytkowania 1 odcinek chodnika, w tym wykonać następujące roboty budowlane:
- roboty pomiarowe wraz z zastabilizowaniem granic pasa drogowego,
- odhumusowanie terenu robót,
- wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia nawierzchni,
- wycinkę drzew i krzewów wraz z karczowaniem pni,
- wykonać roboty ziemne,
- rozbiórkę elementów dróg i przepustów,
- budowę nowych konstrukcji nawierzchni drogi dla rowerów/chodnika/poszerzenia i odtworzenia nawierzchni jezdni/zatoki postojowej,
- przebudowę i budowę zjazdów,
- budowę systemu odwodnienia drogi, zatoki postojowej, drogi dla rowerów i chodnika,
- budowę systemu oświetlenia na przejściach dla pieszych,
- w razie potrzeb ustawienie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- w razie potrzeb ustawienie barier zabezpieczających ruch pieszy i rowerowy,
- wykonać oznakowanie poziome i pionowe,
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych, zgodnie z podanymi przez ich właścicieli warunkami technicznymi,
- oczyszczenie i udrożnienie lub w razie konieczności przebudowa istniejących urządzeń melioracyjnych, kanalizacyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,
- nasadzenia rekompensujące drzew i krzewów,
- regulację wysokościową elementów uzbrojenia obcego,
- humusowanie terenu i obsianie trawą,
- zabezpieczenie skarp oraz wykonanie ścian oporowych,
- roboty wykończeniowe i porządkowe,
- pełnienie nadzoru autorskiego,
- w razie potrzeb uzyskanie zgody na prowadzenie i przeprowadzenie badań archeologicznych,
- przygotować dokumenty do wniosku o pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenia zakończenia robót,
- sporządzić inwentaryzację powykonawczą,
- po zakończeniu robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, plac budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,
- wykonać naprawy w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,
- wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia.
5. Do użytych w dokumencie wymienionym w punkcie 2 słów określających znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę dodaje się w każdym miejscu słowa: „lub równoważne”.
6. Wskazanie w dokumencie wymienionym w punkcie 2 znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę ma jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie minimalne wymagania techniczne i funkcjonalne wymienione w dokumentach zamówienia.
7. Ilekroć w dokumencie wymienionym w punkcie 2 przedmiot zamówienia został opisany przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
8. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 – 107 ustawy PZP, np. stosownych opisów technicznych i/lub funkcjonalnych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia oraz że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.
9. Jeżeli Wykonawca nie złoży wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy PZP, wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
10. Za rozwiązanie równoważne uznane będzie wykonanie przedmiotu zamówienia przy wykorzystaniu technologii, innych wyrobów spełniających wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadających właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentach zamówienia z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentach zamówienia.
11. Wykonawca udzieli gwarancji jakości na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia w Części II na okres minimum 60 miesięcy, z wyjątkiem oznakowania poziomego, którego okres gwarancji wynosi 12 miesięcy, licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego.
12. Wykonawca odpowiedzialny jest za powstałe w toku wykonywania przedmiotu zamówienia w Części II odpady oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.). Wywóz odpadów i ich utylizacja odbywa się na koszt Wykonawcy.
13. Warunki realizacji zamówienia zostały określone w Projekcie umowy, stanowiącym odpowiednio Załącznik nr 8b do SWZ.
14. Wszelkie dokumenty złożone wraz z ofertą w języku obcym powinny być złożone z tłumaczeniem na język polski.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45236000-0 - Wyrównywanie terenu
45233221-4 - Malowanie nawierzchi
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45233140-2 - Roboty drogowe
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45232452-5 - Roboty odwadniające
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45112100-6 - Roboty w zakresie kopania rowów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty w Części II Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Cena – „C” - 60%
Okres gwarancji –„G”- 40%
Przy dokonywaniu oceny w Części II komisja przetargowa posłuży się następującymi wzorami:
dla kryterium „Cena”: C=Cn/Co x 100 pkt x 60%
gdzie:
C – przyznane punkty
Cn – najniższa cena ofertowa (brutto) spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
Co – cena oferty ocenianej (brutto)
W kryterium tym oferta Wykonawcy może otrzymać maksymalnie 60,00 pkt.
Podstawą przyznania punktów w kryterium „Cena" w Części II będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę dla Części II w Formularzu ofertowym, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
dla kryterium „Okres gwarancji”:
W powyższym kryterium oceniany będzie czas wydłużenia minimalnego okresu wymaganej gwarancji na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia.
Oferty w Części II oceniane będą wg następującej zasady:
1. okres gwarancji minimalny, tj. 60 miesięcy – 0,00 pkt,
2. okres gwarancji 72 miesiące – 20,00 pkt,
3. okres gwarancji 84 miesiące – 40,00 pkt.
Oferty z okresem gwarancji krótszym niż 60 miesięcy zostaną odrzucone, gdyż ich treść nie będzie zgodna z warunkami zamówienia.
Dla oferty bez podania okresu gwarancji Zamawiający przyjmie minimalny okres gwarancji (60 miesięcy). Podanie w ofercie dłuższego od maksymalnie punktowanego okresu gwarancji spowoduje przyznanie maksymalnej liczby punktów w tym kryterium, natomiast do umowy w Części II zostanie wpisana długość oferowanego okresu gwarancji.
Łączna ilość punktów ocenianej oferty (ocena końcowa): W = C + G
gdzie:
W – ocena końcowa,
C – punkty za cenę,
G – punkty za okres gwarancji
2. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert w Części II będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
Oferta z najwyższą liczbą punktów w Części II wyznaczy najkorzystniejszą ofertę w Części II.
3. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy w Części II, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Jeżeli zamawiający nie będzie prowadził negocjacji, dokona wyboru najkorzystniejszej oferty w Części II spośród niepodlegających odrzuceniu ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej i wykonanie przebudowy odcinka drogi na terenie powiatu jarocińskiego polegającej na dobudowie chodnika.
2. Część III – Dobudowa chodnika przy drodze powiatowej nr 4196P Sławoszew – Parzew
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej i wybudowanie chodnika przy drodze powiatowej nr 4196P Sławoszew – Parzew o długości około 391 m. Zaplanowano wykonanie chodnika o nawierzchni z kostki brukowej o szerokości 1,80 m (odsuniętego od jezdni) i 2,20 m (przylegającego bezpośrednio do jezdni) wraz z odwodnieniem.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa Program funkcjonalno-użytkowy, zwany dalej „PFU”, stanowiący Załącznik nr 9 do SWZ.
Roboty budowlane opisane w powyższej części będą wykonane w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa dróg powiatowych na terenie powiatu jarocińskiego polegająca na dobudowie chodników”.
3. Wymienione zamierzenia budowlane w Części III Wykonawca ma zrealizować na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji projektowej, zweryfikowanej i zaopiniowanej przez Zamawiającego w zakresie zgodności z PFU, wymogami SWZ i obowiązującym prawem. Dokumentacja projektowa zostanie przygotowana na podstawie PFU oraz dokumentów, do których PFU się odwołuje; podobnie wykonany chodnik odpowiadać musi wymaganiom ujętym w PFU i w dokumentach, do których PFU się odwołuje.
4. Przedmiot zamówienia w Części III obejmuje w szczególności:
a) w zakresie dokumentacji projektowej do opracowania przez Wykonawcę, zobowiązany jest on opracować:
- mapę sytuacyjno-wysokościową do celów projektowych wraz z ustaleniem przebiegu istniejących granic pasa drogowego,
- geotechniczne warunki posadowienia obiektów budowlanych,
- szczegółową inwentaryzację przyrodniczą niezbędną do uzyskania pozwolenia na wycinkę drzew i krzewów wraz z uzyskaniem zgody na wycinkę,
- operaty wodnoprawne wraz z uzyskaniem pozwolenia wodnoprawnego,
- materiały projektowe do uzyskania opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami szczególnymi,
- projekty podziału nieruchomości z wykazem zmian gruntowych, wykazami współrzędnych oraz protokoły przyjęcia granic nieruchomości,
- wniosek o wydanie pozwolenia na budowę, o wydanie decyzji ZRID lub zgłoszenia robót wraz ze wszelkimi niezbędnymi opracowaniami, decyzjami i uzgodnieniami,
- w zależności od potrzeb materiały do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz ze szczegółową inwentaryzacją przyrodniczą oraz uzyskaniem decyzji,
- w zależności od potrzeb raport oddziaływania na środowisko wraz ze wszystkimi niezbędnymi materiałami badawczymi, technicznymi i formalno-prawnymi,
- projekt budowlany dla wszystkich wymaganych branż wraz ze wszystkimi opracowaniami towarzyszącymi,
- dokumentację projektową usunięcia kolizji z urządzeniami towarzyszącymi (obcymi) kolidującymi z projektowaną trasą drogi oraz innymi przebudowywanymi elementami infrastruktury w ramach niniejszego zadania,
- projekty stałej organizacji ruchu wraz z zatwierdzeniem,
- informacje i Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
- projekty wykonawcze wraz z wszystkimi opracowaniami towarzyszącymi,
- projekty organizacji ruchu na czas budowy wraz z zatwierdzeniem,
- Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych,
- przedmiary robót i kosztorysy wykonawcze,
- Programy Zapewnienia Jakości,
- dokumentację powykonawczą,
- instrukcje eksploatacji i utrzymania,
- szczegółową inwentaryzację istniejących obiektów budowalnych w otoczeniu inwestycji przed rozpoczęciem i po zakończeniu robót,
- opracowania, harmonogramy i inwentaryzacje na potrzeby comiesięcznych raportów z wykonanych prac,
b) w zakresie zasadniczych robót budowlanych przewidzianych do wykonania, Wykonawca jest zobowiązany wybudować i oddać do użytkowania 1 odcinek chodnika, w tym wykonać następujące roboty budowlane:
- roboty pomiarowe wraz z zastabilizowaniem granic pasa drogowego,
- odhumusowanie terenu robót,
- wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia nawierzchni,
- wycinkę drzew i krzewów wraz z karczowaniem pni,
- wykonać roboty ziemne,
- rozbiórkę elementów dróg i przepustów,
- budowę nowych konstrukcji nawierzchni drogi dla rowerów/chodnika/poszerzenia i odtworzenia nawierzchni jezdni/zatoki postojowej,
- przebudowę i budowę zjazdów,
- budowę systemu odwodnienia drogi, zatoki postojowej, drogi dla rowerów i chodnika,
- budowę systemu oświetlenia na przejściach dla pieszych,
- w razie potrzeb ustawienie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- w razie potrzeb ustawienie barier zabezpieczających ruch pieszy i rowerowy,
- wykonać oznakowanie poziome i pionowe,
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych, zgodnie z podanymi przez ich właścicieli warunkami technicznymi,
- oczyszczenie i udrożnienie lub w razie konieczności przebudowa istniejących urządzeń melioracyjnych, kanalizacyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,
- nasadzenia rekompensujące drzew i krzewów,
- regulację wysokościową elementów uzbrojenia obcego,
- humusowanie terenu i obsianie trawą,
- zabezpieczenie skarp oraz wykonanie ścian oporowych,
- roboty wykończeniowe i porządkowe,
- pełnienie nadzoru autorskiego,
- w razie potrzeb uzyskanie zgody na prowadzenie i przeprowadzenie badań archeologicznych,
- przygotować dokumenty do wniosku o pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenia zakończenia robót,
- sporządzić inwentaryzację powykonawczą,
- po zakończeniu robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, plac budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,
- wykonać naprawy w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,
- wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia.
5. Do użytych w dokumencie wymienionym w punkcie 2 słów określających znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę dodaje się w każdym miejscu słowa: „lub równoważne”.
6. Wskazanie w dokumencie wymienionym w punkcie 2 znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę ma jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie minimalne wymagania techniczne i funkcjonalne wymienione w dokumentach zamówienia.
7. Ilekroć w dokumencie wymienionym w punkcie 2 przedmiot zamówienia został opisany przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
8. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 – 107 ustawy PZP, np. stosownych opisów technicznych i/lub funkcjonalnych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia oraz że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.
9. Jeżeli Wykonawca nie złoży wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy PZP, wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
10. Za rozwiązanie równoważne uznane będzie wykonanie przedmiotu zamówienia przy wykorzystaniu technologii, innych wyrobów spełniających wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadających właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentach zamówienia z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentach zamówienia.
11. Wykonawca udzieli gwarancji jakości na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia w Części III na okres minimum 60 miesięcy, z wyjątkiem oznakowania poziomego, którego okres gwarancji wynosi 12 miesięcy, licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego.
12. Wykonawca odpowiedzialny jest za powstałe w toku wykonywania przedmiotu zamówienia w Części III odpady oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.). Wywóz odpadów i ich utylizacja odbywa się na koszt Wykonawcy.
13. Warunki realizacji zamówienia zostały określone w Projekcie umowy, stanowiącym odpowiednio Załącznik nr 8c do SWZ.
14. Wszelkie dokumenty złożone wraz z ofertą w języku obcym powinny być złożone z tłumaczeniem na język polski.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45232452-5 - Roboty odwadniające
45112100-6 - Roboty w zakresie kopania rowów
45236000-0 - Wyrównywanie terenu
45233221-4 - Malowanie nawierzchi
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45233140-2 - Roboty drogowe
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty w Części III Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Cena – „C” - 60%
Okres gwarancji –„G”- 40%
Przy dokonywaniu oceny w Części III komisja przetargowa posłuży się następującymi wzorami:
dla kryterium „Cena”: C=Cn/Co x 100 pkt x 60%
gdzie:
C – przyznane punkty
Cn – najniższa cena ofertowa (brutto) spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
Co – cena oferty ocenianej (brutto)
W kryterium tym oferta Wykonawcy może otrzymać maksymalnie 60,00 pkt.
Podstawą przyznania punktów w kryterium „Cena" w Części III będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę dla Części III w Formularzu ofertowym, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
dla kryterium „Okres gwarancji”:
W powyższym kryterium oceniany będzie czas wydłużenia minimalnego okresu wymaganej gwarancji na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia.
Oferty w Części III oceniane będą wg następującej zasady:
1. okres gwarancji minimalny, tj. 60 miesięcy – 0,00 pkt,
2. okres gwarancji 72 miesiące – 20,00 pkt,
3. okres gwarancji 84 miesiące – 40,00 pkt.
Oferty z okresem gwarancji krótszym niż 60 miesięcy zostaną odrzucone, gdyż ich treść nie będzie zgodna z warunkami zamówienia.
Dla oferty bez podania okresu gwarancji Zamawiający przyjmie minimalny okres gwarancji (60 miesięcy). Podanie w ofercie dłuższego od maksymalnie punktowanego okresu gwarancji spowoduje przyznanie maksymalnej liczby punktów w tym kryterium, natomiast do umowy w Części III zostanie wpisana długość oferowanego okresu gwarancji.
Łączna ilość punktów ocenianej oferty (ocena końcowa): W = C + G
gdzie:
W – ocena końcowa,
C – punkty za cenę,
G – punkty za okres gwarancji
2. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert w Części III będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
Oferta z najwyższą liczbą punktów w Części III wyznaczy najkorzystniejszą ofertę w Części III.
3. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy w Części III, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Jeżeli zamawiający nie będzie prowadził negocjacji, dokona wyboru najkorzystniejszej oferty w Części III spośród niepodlegających odrzuceniu ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zam. w Cz. I – III mogą ubiegać się Wyk., którzy nie podlegają wyklucz. na zasad. określ. w rozdz. IX SWZ, oraz spełniają określ. przez Zam. warun. udziału w postęp.2. O udzielenie zam. w Cz. I – III mogą ubiegać się Wyk., którzy spełniają warun. udziału w postęp. dot.:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zam. nie określa w Cz. I – III wymagań dot. tego warunku.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospod. lub zawod., o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zam. nie określa w Cz. I – III wymagań dot. tego warunku.
3) sytuacji ekonom. lub finans.:
Zam. uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wyk. wykaże, iż posiada ubezp. od odp. cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedm. zam. w danej cz. na wartość:
dla Cz. I – III
co najmniej 500 000,00 złotych (Słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100).
W przypadku złożenia przez Wyk. oferty na dwie lub trzy cz. wysokość posiadanego ubezp. od odp. cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedm. zam. w danej cz. nie podlega odpowied. podwojeniu lub potrojeniu, tj.:
- złożenie przez Wyk. oferty na jedną dowolnie wybraną cz. skutkuje wykaz. przez Wyk. posiad. ubezp. od odp. cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedm. zam. w danej cz. na wartość co najmniej 500 000,00 złotych (Słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100),
- złożenie przez Wyk. oferty na dwie dowolnie wybrane cz. skutkuje wykazaniem przez Wyk. posiadania ubezp. od odp. cywilnej w zakresie prowadz. działalności związanej z przedm. zam. w danej cz. na wartość co najmniej 500 000,00 złotych (Słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100),
- złożenie przez Wyk. oferty na trzy cz. skutkuje wykazaniem przez Wyk. posiadania ubezp. od odp. cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedm. zam. w danej części na wartość co najmniej 500 000,00 złotych (Słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100),
4) zdolności techn. lub zawod.:
Wyk. spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania of., a jeżeli okres prowadz. działalności jest krótszy – w tym okresie:
dla Cz. I – III
co najmniej jedno zam. na rob. bud. o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto (Słownie brutto: pięćset tysięcy złotych 00/100) obejmujące:
- przebudowę, rozbudowę lub bud. drogi
lub
- przebudowę, rozbudowę lub bud. nawierzchni asfaltowej lub nawierzchni z kostki brukowej.
Wymag. określ. w pkt 2 ppkt 4 lit. a) w odniesieniu do wartości wykonanego przez Wyk. zam. dotyczą of. składanych na jedną dowolnie wybraną cz. zam. Wyk, który składa ofertę na dwie lub trzy części zam., musi wymag. określ. w pkt 2 ppkt 4 lit. a) odpowiednio podwoić lub potroić, tj.:
- złożenie przez Wyk. oferty na jedną dowolnie wybraną część skutkuje wykazaniem przez Wyk. wykon. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działaln. jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednego zam. na rob. bud. o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto (Słownie brutto: pięćset tysięcy złotych 00/100) obejmującego:
- przebudowę, rozbudowę lub bud. drogi
lub
- przebudowę, rozbudowę lub bud. nawierzchni asfaltowej lub nawierzchni z kostki brukowej.
- złożenie przez Wyk. oferty na dwie dowolnie wybrane części skutkuje wykazaniem przez Wyk. wykon. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadz. działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednego zam. na rob. bud. o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto (Słownie brutto: jeden milion złotych 00/100) obejmującego:
- przebudowę, rozbudowę lub bud. drogi
lub
- przebudowę, rozbudowę lub bud. nawierzchni asfaltowej lub nawierzchni z kostki brukowej.
- złożenie przez Wyk. oferty na trzy części skutkuje wykazaniem przez Wyk. wykon. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania of., a jeżeli okres prowadz. działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednego zam. na rob. bud. o wartości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł brutto (Słownie brutto: jeden milion pięćset tysięcy złotych 00/100) obejmującego:
- przebudowę, rozbudowę lub bud. drogi
lub
- przebudowę, rozbudowę lub bud. nawierzchni asfaltowej lub nawierzchni z kostki brukowej.
b) dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykon. zam. w danej części:
dla Cz. I – III
- osobą, która będzie pełnić funkcję kierow. budowy, posiadającą uprawn. bud. do kierow. rob. bud. w specjalności drog. bez ograniczeń lub odp. im ważne uprawn. bud. wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające realiz. przedm. zam. oraz co najmniej 5 lat doświad. w pełnieniu funkcji kierow. bud. – 1 osoba,
- osobą, która będzie pełnić funkcję projektanta, posiadającą uprawn. bud. do projek. w specjalności drog. bez ograniczeń lub odp. im ważne uprawn. bud. wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające realiz. przedm. zam. oraz co najmniej 3 lata doświad. w pełnieniu funkcji projek. – 1 osoba.
Zam. uzna wymagane uprawn. do kierowania rob. bud. i projek. określone w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) oraz uprawnienia obowiązujące wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a także zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r., poz. 418 t.j.), Zam. uzna również wymagane uprawn. bud. do kierow. rob. bud. i projek. nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r., poz. 334 t.j.).
W przypadku złożenia przez Wyk. oferty na dwie lub trzy części, ilość osób o których mowa w pkt 2 ppkt 4 lit. b), nie podlega odp. podwojeniu lub potrojeniu. Wyk. składający ofertę na dwie lub trzy części może posiadać jedną osobę, która będzie pełnić funkcję kierow. bud., posiadającą uprawn. bud. do kierow. rob. bud. w specjalności drog. bez ograniczeń lub odp. im ważne uprawn. bud. wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające realiz. przedm. zam. oraz co najmniej 5 lat doświad. w pełnieniu funkcji kierown. bud. oraz jedną osobę, która będzie pełnić funkcję projek., posiadającą uprawn. bud. do projek. w specjalności drog. bez ograniczeń lub odp. im ważne uprawn. bud. wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające realiz. przedm. zam. oraz co najmniej 3 lata doświad. w pełnieniu funkcji projek. i tym samym osoby te mogą jednocześnie projek. i kierować rob. bud. będącymi przedm. zam. w Cz. I, II i III.
W przypadku gdy jakakolwiek wartość dotycząca powyższych warun. wyrażona będzie w walucie obcej, Zam. przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP) dla danej waluty z dnia, w którym nastąpiło wszczęcie przedm. postęp. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zam. przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem wszczęcia postęp.
3. Zam., w stosunku do Wyk. wspólnie ubiegających się o udzielenie zam., w odniesieniu do warun. dot. sytuacji ekonom. lub finans., uzna niniejszy warun. za spełniony, jeżeli każdy z Wyk. wspólnie ubiegających się o udz. zam. będzie posiadać ubezp. od odp. cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedm. zam. w danej cz. na wartość:
dla Cz. I – III
- co najmniej 500 000,00 złotych (Słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100),
z wyjątkiem Wyk. wspólnie ubiegającego się o udz. zam., którego zadaniem jest wyłącznie proj.
Warun. zawarte w pkt 2 ppkt 3 w sytuacji składania oferty na jedną, dwie lub trzy cz. stosuje się odp.
4. Zam., w stosunku do Wyk. wspólnie ubiegających się o udz. zam., w odniesieniu do warun. dot. zdolności techn. lub zawod., o którym mowa w pkt 2.4) lit. a), uzna niniejszy warun. za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wyk. wspólnie ubiegających się o udz. zam. wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadz. działalności jest krótszy – w tym okresie:
dla Cz. I – III
co najmniej jedno zam. na rob. bud. o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto (Słownie brutto: pięćset tysięcy złotych 00/100) obejmujące:
- przebudowę, rozbudowę lub bud. drogi
lub
- przebudowę, rozbudowę lub bud. nawierzchni asfaltowej lub nawierzchni z kostki brukowej.
Warun. zawarte w pkt 2 ppkt 4 lit. a) w sytuacji składania oferty na jedną, dwie lub trzy cz. stosuje się odp.
5. Zam. w stosunku do Wyk. wspólnie ubiegających się o udz. zam., w odniesieniu do warun. dot. zdolności techn. lub zawod., o którym mowa w pkt 2.4) lit. b) – dopuszcza łączne spełnianie warun. przez Wyk.
Warun. zawarte w pkt 2 ppkt 4 lit. b) w sytuacji składania oferty na jedną, dwie lub trzy cz. stosuje się odp.
6. W odniesieniu do warun. dot. zdolności techn. lub zawod., o którym mowa w pkt 2.4) lit. a) i b), Wyk. wspólnie ubiegający się o udzielenie zam. mogą polegać na zdolnościach tych z Wyk., którzy wykonają rob. bud. lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7. W przypadku o którym mowa w pkt 6, Wyk. wspólnie ubiegający się o udzielenie zam. dołączą do oferty oświad., z którego będzie wynikać, które rob. bud. lub usługi wykonają poszczególni Wyk.
Wzór oświad. stanowi Zał. nr 7 do SWZ.
8. Oceniając zdolność techn. lub zawod., Zam. może, na każdym etapie postęp., uznać, że Wyk. nie posiada wymag. zdolności, jeżeli posiadanie przez Wyk. sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów techn. lub zaw. Wyk. w inne przedsięwzięcia gospod. Wyk. może mieć negatywny wpływ na realiz. zam.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga w Części I – III złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wymaga w Części I – III złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia,
2) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane – wg Załącznika nr 3 do SWZ, z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty,
3) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – wg Załącznika nr 4 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 – 107 ustawy PZP, np. stosownych opisów technicznych i/lub funkcjonalnych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia oraz że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Przedmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie, że proponowane rozwiązania równoważne, na które powołuje się Wykonawca, w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia oraz że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego, np. stosowne opisy techniczne i/ lub funkcjonalne.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia:1) wypełniony Formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ,
2) oświadczenia, o których mowa w rozdziale X pkt 1 SWZ z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 2.1. i 2.2. do SWZ,
3) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w rozdziale XI pkt 3 SWZ z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ – jeżeli dotyczy,
4) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby oraz dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, o którym mowa w rozdziale XI pkt 9 SWZ z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ – jeżeli dotyczy,
5) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego będzie wynikać, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, o którym mowa w rozdziale VIII pkt 7 oraz rozdziale XII pkt 4 SWZ z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SWZ – jeżeli dotyczy,
6) dowód wniesienia wadium,
7) pełnomocnictwo, o którym mowa w rozdziale XII pkt 1 SWZ – jeżeli dotyczy,
8) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa – jeżeli dotyczy,
9) przedmiotowe środki dowodowe w przypadku gdy Wykonawca powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego – jeżeli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium:dla Części I w wysokości 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100)
dla Części II w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100)
dla Części III w wysokości 8.000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100)
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r., poz. 98 t.j.).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku PKO BP S.A. nr rachunku 72 1020 2212 0000 5202 0120 9295, z dopiskiem na przelewie: "Wadium w postępowaniu A-ZPI.272.2.9.2025.GM1 – Część ___".
UWAGA:
Skuteczne wniesienie wadium w formie pieniężnej następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdziale XVI pkt 4 SWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako termin składania ofert).
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP,
2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie,
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert),
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania a także numer części zamówienia,
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Powiat Jarociński, Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin, NIP: 6172185129, REGON: 250854599
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wyk. mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wyk. wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w rozdziale X pkt 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikać, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
5. Zam. nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych części zamówienia.
6. Wszelka komunikacja/korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wyk. wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany Wykonawca w danej części zamówienia jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 8a, 8b lub 8c do SWZ.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 455 ust. 1 i 2 ustawy PZP oraz wskazanym w Projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 8a, 8b lub 8c do SWZ.
3. Zmiana umowy w danej części zamówienia wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-18 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1116894
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-18 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-17
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
Część 3 : Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zam. nie przew. przepr. przez Wyk. wizji lokalnej.2. Zam. nie przew. spr. przez Wyk. dok. niezbędnych do realizacji zam. dostępnych na miejscu u Zam.
3. Wyk. może powierzyć wyk. części zam. Podw. (Podwykonawcom).
4. Zam. nie zastrzega obowiązku os. wyk. przez Wyk. kluczowych części zam.
5. Zam. wymaga, aby w przypadku powierzenia części zam. Podw., Wyk. wskazał w ofercie części zam., których wyk. zamierza powierzyć Podwyk. oraz podał (o ile są mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych Podw.
6. Śr. och. prawnej przysługują Wyk., uczestnikowi konkursu oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zam. lub nagrody w konkursie oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zam. przepisów ustawy PZP.
7. Śr. och. pr. wobec ogł. wszcz. post. o udz. zam. lub ogł. o konkursie oraz dok. zam. przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy PZP oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.
8. Odwoł. przysługuje na:
a) niezgodną z przepisami ustawy czynność Zam., podjętą w post. o udz. zam., w tym na proj. post. umowy,
b) zaniechanie czynn. w postęp. o udzielenie zam. do której Zam. był obowiązany na podstawie ustawy.
9. Odw. wnosi się do Prezesa Izby. Odwołujący przek. kopię odwołania Zam. przed upływem ter. do wniesienia odwoł. w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
10. Odwoł. wobec treści ogł. lub treści SWZ wnosi się w terminie 5 dni od dnia zam. ogłoszenia w BZP lub treści SWZ na str. intern.
11. Odwołanie wnosi się w ter.:
a) 5 dni od dnia przekazania inf. o czynności Zam. stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli inf. została przek. przy użyciu śr. kom. elektr,
b) 10 dni od dnia przek. inf. o czynności Zam. stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. a).
12. Odwołanie w przypadkach innych niż określone w pkt 10 i 11 wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okol. stanowiących podstawę jego wniesienia.
13. Na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy PZP, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
14. W post. toczącym się wskutek wniesienia skargi stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17.11.1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego o apelacji, jeżeli przepisy niniejszego rozdziału nie stanowią inaczej.
15. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w Warszawie - sądu zam. publ., zwanego dalej "sądem zam. pub.".
16. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby, w terminie 14 dni od dnia dor. orzeczenia Izby lub post. Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy PZP, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23.11.2012 r. – Prawo pocztowe albo wysłanie na adres do doręczeń elektr. , o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 lis. 2020 r. o doręczeniach elektr., jest równoznaczne z jej wniesieniem.
17. Prezes Izby przekazuje skargę wraz z aktami post. odwoławczego do sądu zamówień publicznych w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania.
18. Wyk., który zam. pow. wyk. części zam. Podw., w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykl. z udziału w post. zamieszcza inf. o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w rozdziale X pkt 3 SWZ.
19. Zam. ustalił wys. wn. znwu na sumę 5 % ceny ofert. brutto (dotyczy Części I - III).
20. Z post. o udzielenie zam. wyklucza się Wyk., w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych:
1) w art. 108 ust. 1 ustawy PZP,
2) w art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. b i c, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 ustawy PZP, tj.:
3) w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.22 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezp. narodowego (Dz. U. z 2025 r., poz. 514 t.j.)