BZP: "Usługi wsparcia w zarządzaniu projektem pn.: "Centrum Usług Społecznych w Skarżysku - Kamiennej"".
10.06.2025
2025/BZP 00270450/01
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
"Usługi wsparcia w zarządzaniu projektem pn.: "Centrum Usług Społecznych w Skarżysku - Kamiennej"".
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 290507889
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Sikorskiego 19
1.5.2.) Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-110
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 412525035
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mops.skarkam.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.skarkam.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Usługi wsparcia w zarządzaniu projektem pn.: "Centrum Usług Społecznych w Skarżysku - Kamiennej"".
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2f1253ca-a0cd-4cd3-9102-af52e5e65be0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00270450
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00049241/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.9 Usługa wsparcia w zarządzaniu projektem ,,Centrum Usług Społecznych w Skarżysku-Kamiennej"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Centrum Usług Społecznych w Skarżysku - Kamiennej
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2f1253ca-a0cd-4cd3-9102-af52e5e65be03.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 2. W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. 14. Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail:zamowienia@mops.skarkam.pl (nie dotyczy składania ofert). Maksymalny rozmiar wiadomości wraz z załącznikami, przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej wynosi 20 MB na jedną wiadomość e-mail.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Opis sposobu przygotowania oferty składanej w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej: 1.Oferta powinna zawierać formularz ofertowy według wzoru - Załącznik Nr 1 do SWZ; 2. Ofertę należy złożyć przez Platformę e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl. 10. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy na Platformie. Po wybraniu przycisku „Złóż ofertę” (w zakładce „Oferty/wnioski”) system prezentuje okno składania oferty umożliwiające przekazanie dokumentów elektronicznych, w którym znajdują się dwa pola drag&drop („przeciągnij” i „upuść”) służące do dodawania plików. W polu „Wypełniony formularz oferty” Wykonawca dodaje plik zawierający wypełniony i podpisany formularz ofertowy (Załącznik Nr 1 do SWZ). Rekomendowanym wariantem podpisu jest typ wewnętrzny. Podpis formularza ofertowego wariantem podpisu w typie zewnętrznym również jest możliwy, tylko w tym przypadku, powstały oddzielny plik podpisu dla tego formularza należy załączyć w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”.11. W polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę” Wykonawca dodaje załączniki do oferty (formularza ofertowego). W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę” dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).17. Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skarżysku-Kamiennej, ul. Sikorskiego 19. Kontakt pod nr tel. 41 25 25 035, e-mail: sekretariat@mops.skarkam.pl Administrator danych osobowych wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych, z którym można skontaktować się telefonicznie: (41) 25 29 111, e-mail: sylwia@mops.skarkam.pl
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą:na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i f RODO, przy czym za prawnie uzasadniony interes Zamawiającego wskazuje się konieczność przeprowadzenia postępowania i wykonania umowy zawartej w wyniku udzielenia zamówienia będącego przedmiotem postępowania Nr PS.I.271.3.2025 w celu związanym z postępowaniem w ramach projektu pn.: „Centrum Usług Społecznych w Skarżysku-Kamiennej” wyłonienia Wykonawcy oraz udzielenia zamówienia publicznego poprzez zawarcie umowy w sprawie zamówienia objętego postępowaniem;w celu wykonania umowy zawartej na skutek przeprowadzenia postępowania i dochodzenia wszelkich roszczeń wynikających z przedmiotowej umowy;w celu przechowywania dokumentacji postępowania na wypadek kontroli prowadzonej przez uprawnione organy i podmioty, jak również w celu posługiwania się nią w celach postępowań sądowych lub/i administracyjnych lub/i karnych i innych związanych z niniejszym postępowaniem i umową obejmującą jego wykonanie; w celu archiwizacji dokumentacji postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego i dokumentacji związanej z wykonaniem umowy zawartej na skutek udzielenia niniejszego zamówienia publicznego, a następnie jej usunięcia i zniszczenia;na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jest Pan/Pani stroną, lub do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy;odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 Ustawy Pzp. Pana/Pani dane osobowe będą ponadto udostępniane innym podmiotom, jeżeli przepisy szczególne tak stanowią;dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego, ani organizacji międzynarodowej w rozumieniu RODO;Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z przepisami prawa:zgodnie z art. 78 pkt. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, Zamawiający przechowuje protokół postępowania wraz z załącznikami przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność;zgodnie z art. 78 pkt. 4 ustawy prawo zamówień publicznych, jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, Zamawiający przechowuje protokół postępowania wraz z załącznikami przez cały okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego;do czasu przeprowadzania archiwizacji dokumentacji - w zakresie określonym w przepisach archiwizacji.Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy.W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym profilowane, stosowanie do art. 22 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PS.I.271.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający żąda określonej etykiety lub wskazuje mające zastosowanie wymagania określonej etykiety, zgodnie z art. 104 ustaw - etykiety środowiskowej (tzw. Ekoetykieta)
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są usługi świadczone na rzecz projektu pn.: „Centrum Usług Społecznych w Skarżysku - Kamiennej” realizowanego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027 obejmujące realizację poniższych czynności przez Wykonawcę w osobie koordynatora / asystenta projektu:
1.1. wsparcie Zamawiającego poprzez monitorowanie realizacji projektu i zgodności jego przebiegu z Planem Wdrażania CUS, Programem Usług Społecznych oraz Planem organizowania społeczności lokalnej CUS;
1.2. systematyczne monitorowanie przebiegu realizacji projektu, sprawdzanie stopnia jego realizacji we wnioskach o płatność oraz niezwłocznego informowania Zamawiającego o zaistniałych nieprawidłowościach i koniecznych zmianach
w projekcie;
1.3. wsparcie Zamawiającego w realizacji projektu w zakresie przygotowywania wszelkich niezbędnych dokumentów do zmiany i/lub poprawy i/lub uzupełnienia wniosku o dofinansowanie projektu, wszelkich innych korekt we wniosku o dofinansowanie i dokumentach towarzyszących oraz przygotowywanie pism i stanowisk i odpowiedzi na pisma i/lub wezwania do Instytucji Zarządzającej związane ze wszelkimi aspektami realizacji projektu;
1.4. udział w procesie rekrutacji polegający na opracowaniu kompletu dokumentów rekrutacyjnych. Wsparcie prac komisji rekrutacyjnej w zakresie spełniania kryteriów wyboru poprzez udział w pracy Komisji Rekrutacyjnej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej;
1.5. przygotowanie dokumentacji do pomiaru wskaźników produktu i rezultatu zawartych w tekście projektu, monitoring wskaźników przyjętych do projektu i osiągniętych w wyniku realizacji projektu oraz monitoring realizacji celów;
1.6. udział w spotkaniach Zespołu Projektowego na wezwanie Kierownika projektu - osobiście i/lub z wykorzystaniem narzędzi komunikacji elektronicznej nie częściej niż 1 raz w miesiącu;
1.7. przygotowywanie projektu do kontroli Instytucji Zarządzającej w formie wizyty przygotowawczej (minimum 1 dzień roboczy) oraz zapewnienie asysty przy wizycie kontrolnej IZ lub innego podmiotu kontrolującego realizację projektu i składanie wyjaśnień w formie uzgodnionej z Kierownikiem Projektu;
1.8. wsparcie Zamawiającego w zakresie rozliczenia projektu, tj. sporządzenie we współpracy z Zamawiającym, weryfikacja oraz ewentualna poprawa na żądanie Instytucji Zarządzającej programem regionalnym Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego na lata 2021-2027 co najmniej kwartalnych wniosków o płatność, w tym wniosku o płatność końcową wraz ze wszystkimi dokumentami niezbędnymi do ostatecznego rozliczenia projektu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79420000-4 - Usługi związane z zarządzaniem
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79421000-1 - Usługi zarządzania projektem inne niż w zakresie robot budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferta może uzyskać 100 pkt, tj. 60 pkt w ramach kryterium Cena, 30 pkt - kryterium kwalifikacji personelu, 10 pkt - kryterium klauzula społeczna.1.4. Za najkorzystniejszą, zostanie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska najwyższą łączną ocenę w wyżej wymienionych kryteriach oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Kwalifikacje personelu
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy4.3.5.) Nazwa kryterium: Klauzula społeczna
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:3.1.1.zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca wykaże, że:3.1.2. w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał, (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) co najmniej jedną usługę polegającą na zarządzaniu lub koordynowaniu lub wsparciu w zarządzaniu lub koordynowaniu na zlecenie zewnętrznego w stosunku do Wykonawcy podmiotu, projektem dotyczącym przekształcenia Ośrodka Pomocy Społecznej w Centrum Usług Społecznych;
3.1.2.1. posiada odpowiedni personel zapewniający zdolność do realizacji zamówienia, tj: skieruje do realizacji zamówienia w charakterze koordynatora/asystenta projektu co najmniej 2 osoby posiadające wykształcenie wyższe, z których co najmniej 1 posiada doświadczenie w realizacji usług polegających na zarządzaniu lub koordynowaniu lub wsparciu Zamawiającego w zarządzaniu lub koordynowaniu na zlecenie zewnętrznego w stosunku do Wykonawcy podmiotu, projektem dotyczącym przekształcenia Ośrodka Pomocy Społecznej w Centrum Usług Społecznych;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę:
- wobec, którego zachodzą podstawy wykluczenia określone w art. 108 ust. 1 Ustawy Pzp;
- wobec którego zachodzą podstawy wykluczenia określone w art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2025 r., poz. 514);
Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia , o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, stanowiące Załącznik Nr 2 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz oferty - Załącznik Nr 1 do SWZ;Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu - Załącznik Nr 2 do SWZ;
Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik, jeśli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. O zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy działający wspólnie. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o zamówienie odpowiadają solidarnie za wykonanie zamówienia.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony (zakres umocowania).
3. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
2. Zamawiający, stosownie do art. 455 ust.1 Ustawy Pzp przewiduje możliwość dokonania zmiany zawartej umowy, wyłącznie w zakresie dopuszczalnym przepisami Ustawy Pzp, za zgodą obu Stron, wyrażoną w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Warunki zmiany umowy zawarto w Załączniku Nr 10 do SWZ (PPU).7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe