BZP: „Rozbudowa, przebudowa i częściowa zmiana sposobu użytkowania budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach
10.06.2025
2025/BZP 00272031/01
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Rozbudowa, przebudowa i częściowa zmiana sposobu użytkowania budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach
1.3.) Oddział zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050653482
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szpitalna 8
1.5.2.) Miejscowość: Siemiatycze
1.5.3.) Kod pocztowy: 17-300
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@spzozsiemiatycze.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://spzozsiemiatycze.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Rozbudowa, przebudowa i częściowa zmiana sposobu użytkowania budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-105d1e1a-7eb9-4958-8291-2dd8b6116944
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00272031
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00054071/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 „Rozbudowa, przebudowa i częściowa zmiana sposobu użytkowania budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach celem poprawy jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotne
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności w ramach konkursu organizowanego przez Ministerstwo Zdrowia tj. nr KPOD.07.08-IP.10-001/24 Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności D4.1.1. „Rozwój opieki długoterminowej poprzez modernizację infrastruktury podmiotów leczniczych na poziomie powiatowym”.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-105d1e1a-7eb9-4958-8291-2dd8b61169443.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym w tym składanie ofert odbywa się przy użyciu platformy http://ezamowienia.gov.pl.
2. Wykonawca, który będzie ubiegał się o niniejsze zamówienie publiczne jest zobowiązany do założenia konta na w/w platformie.
7. Zamawiający dopuszcza składanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ za pomocą poczty elektronicznej na adres zamowienia.publiczne@spzozsiemiatycze.pl lub poprzez https://ezamowienia.gov.pl. Odpowiedzi zostaną zamieszczone na stronie internetowej prowadzonego postępowania https://ezamowienia.gov.pl. Na stronie tej także m.in. udostępniane będą zmiany treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem.
9. Zamawiający dopuszcza aby odpowiedzi Wykonawcy w związku z wezwaniami lub zawiadomieniami opisanymi w pkt 8 odbywały się za pomocą zamowienia.publiczne@spzozsiemiatycze.pl lub poprzez https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 8. Zamawiający dopuszcza przesłanie wezwań do wyjaśnienia treści ofert; wyjaśnień rażąco niskiej ceny, uzupełnień dokumentów podmiotowych; wezwań odnośnie przedłużenia związania ofertą; informacji z otwarcia ofert i o wyborze oferty; lub wezwań do poprawy omyłek pisarskich i rachunkowych; zawiadomienia o unieważnieniu postępowania; zawiadomień o odrzuceniu ofert za pomocą zamowienia.publiczne@spzozsiemiatycze.pl lub poprzez https://ezamowienia.gov.pl.
11. Zamawiający nie dopuszcza telefonicznego udzielania wyjaśnień.
13. Zamawiający dopuszcza zamieszczanie informacji/zawiadomień oraz udzielanie odpowiedzi o wyjaśnienie treści SWZ jeżeli strona prowadzonego zamówienia t.j. https://ezamowienia.gov.pl ulegnie awarii lub zamieszczanie informacji za jej pośrednictwem nie będzie możliwe. W powyższej sytuacji informacje będą publikowane za pomocą strony internetowej Zamawiającego https://spzozsiemiatycze.pl w zakładce zamówienia publiczne/aktualne postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający informuje, że Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest SP ZOZ w Siemiatyczach, ul. Szpitalna 8, 17-300 Siemiatycze;
2. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, za pośrednictwem adresu e-mail: Iodo@spzozsiemiatycze.pl.
3. Dane osobowe takie jak imię, nazwisko, nazwa, adres siedziby/korespondencyjny, telefon, adres mail będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz w celu archiwizacji.
4. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE. L z 2016, nr 119, str. 1 z późn. zm., dalej RODO), ustawa z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2024, poz. 1320 z późn. zm. – dalej PZP), wydane na jej podstawie akty wykonawcze, a także ustawa z dnia 14.07.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (t. j. Dz. U. z 2020, poz. 164 z późn. zm.).
5. Dane osobowe będą ujawniane pozostałym Wykonawcom oraz wszystkim zainteresowanym z uwzględnieniem przepisów w zakresie zamówień publicznych, a także podmiotom przetwarzającym dane na podstawie zawartych z Zamawiającym umów.
6. Dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy, a następnie 5 lat, albo 15 lat w przypadku zamówień współfinansowanych ze środków UE, począwszy od 1 stycznia roku kalendarzowego następującego po zakończeniu okresu obowiązywania umowy. Okresy te dotyczą również Wykonawców, którzy złożyli oferty i nie zostały one uznane, jako najkorzystniejsze (nie zawarto z tymi Wykonawcami umowy).
7. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo:
- dostępu do danych. W przypadku, gdy wykonanie obowiązku związanego z prawem dostępu do danych wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu;
- sprostowania danych oraz ograniczenia przetwarzania na warunkach określonych w przepisach RODO. Wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu;
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
- usunięcia danych osobowych,
- żądania przeniesienia danych osobowych.
8. W odniesieniu do podanych danych osobowych Wykonawcy, decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
9. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić Zamawiającemu dokonanie oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, co skutkować może wykluczeniem Wykonawcy z postępowania lub odrzuceniem jego oferty.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak
4.1.2.) Numer referencyjny: SP ZOZ ZP/11/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn „Rozbudowa, przebudowa i częściowa zmiana sposobu użytkowania budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach celem poprawy jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie opieki długoterminowej.”
2. Wykonawca rozbuduje i przebuduje zabudowania Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach poprzez budowę powiązanego funkcjonalnie z budynkiem głównym szpitala pawilonu, przebudowę i zmianę sposobu użytkowania części budynku głównego szpitala (istniejącego) oraz przebudowę zewnętrznych instalacji i utwardzeń kolidujących z rozbudową – wszystko zgodnie z zaakceptowaną przez Zamawiającego dokumentacją projektową, wraz z wykonaniem przez Wykonawcę wszystkich innych obowiązków przypisanych Wykonawcy w SWZ, w szczególności w opisie przedmiotu zamówienia i umowie (Załączniku nr 3 do SWZ).
3. Wykonawca zobligowany jest do realizacji zamówienia w systemie pod klucz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. Zamawiający zawiadamia, iż złożył dokumenty celem uzyskania pozwolenia na budowę dla niniejszej inwestycji.
4. Zmawiający uszczegółowia sprzęt oraz wyposażenie wymieniony w wielobranżowej dokumentacji projektowej, którego zakup, dostawa montaż oraz uruchomienie jest po stronie Wykonawcy.
5. Wykonawca będzie przeprowadzał prace na obiekcie powiązanym funkcjonalnie z nowobudowanym skrzydłem. W związku z powyższym Wykonawca podejmie wszelkie działania aby prowadzone prace nie zakłócały w stopniu znacznym pracy oddziałów oraz placówki. Wykonawca podejmie wszelkie próby rozwiązania kolizji funkcjonalnych, informując o tym inżyniera kontraktu i uzyskując jego zgodę oraz akceptację Zmawiającego.
6. Szczegółowy/pełny opis przedmiotu zamówienia został opisany na podstawie art. 103 ust. 1 PZP jako wielobranżowa dokumentacja projektowa robót budowlanych, stanowiąca załącznik nr 1 do SWZ, a w tym są Wielobranżowy Projekt Budowlany oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, oraz jako załącznik nr 2a (wyposażenie niemedyczne) i 2b (wyposażenie medyczne) do SWZ - szczegółowe zestawienia parametrów technicznych sprzętu medycznego i wyposażenia. Sprzęt medyczny w całości winien być przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
7. Wykonawca w załączniku 2a i 2b wykaże kalkulację kosztów wymienionych sprzętów/wyposażenia. Niniejsza kalkulacja ma dla Zmawiającego charakter informacyjny służący prawidłowemu rozliczeniu pozyskiwanych funduszy. Brak podania kwot w/w załącznikach nie stanowi podstawy do odrzucenia oferty, niemniej Wykonawca jest zobligowany do podania tych kwot najpóźniej przed podpisaniem umowy.
8. Wykonawca jest zobligowany do wykonania wszelkich prac opisanych wielobranżową dokumentacją projektową, a niewymienionych w przedmiarach robót, co oznacza nadrzędność projektu budowlanego nad przedmiarami robót.
9. Wykonawca przed rozpoczęciem prac przedłoży do akceptacji inżynierowi kontraktu harmonogram rzeczowo-finansowy przedstawiający szczegółowy zakres prac z podziałem na kategorie robót przy zachowaniu rozbicia miesięcznym oraz całościowym inwestycji. Niniejszy harmonogram będzie stanowił wytyczną dla rozliczenia przerobu pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym za dany kwartalny okres sprawozdawczy.
10. Harmonogram rzeczowo-finansowy powinien przewidywać dostawę, montaż i uruchomienie wyposażenia w tym też wyposażenia drobnego.
11. Wykonawca jest zobligowany do uczestnictwa w radach technicznych oraz radach budowy organizowanych oraz przeprowadzanych przez inżyniera kontraktu.
12. Wykonawca jest zobligowany do pełnej współpracy z inżynierem kontraktu będącym reprezentantem Zmawiającego.
13. Wielobranżowa dokumentacja projektowa, a zwłaszcza projekt budowlano - wykonawczy stanowi integralną część SWZ oraz przyszłej umowy. W odniesieniu do przyszłej zawartej umowy art. 648 § 2 KC ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t. j. Dz. U. z 2024, poz. 1061 z późn. zm.) stosuje się odpowiednio.
14. Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z wymogami wielobranżowej dokumentacji projektowej, określającej przedmiot zamówienia (załącznik nr 1) oraz wymogami niniejszej SWZ i zawartej umowy.
15. Wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z przepisami prawa, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż., a także zgodnie z poleceniami inspektora nadzoru, projektanta oraz w uzgodnieniu z Zamawiającym.
16. Prace konieczne i niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia, a nieobjęte przedmiarami robót nie stanowią robót dodatkowych. Wykonawca prac analizując dokumentację projektową winien te roboty przewidzieć na etapie składania oferty i ująć je w swoich kosztach takich jak odgruzowanie istniejących kanałów wentylacyjnych znajdujących się w zakresie realizowanej inwestycji (jeżeli dotyczy). Załączony do SWZ przedmiar robót (stanowi część wielobranżowej dokumentacji projektowej robót budowlanych), jest tylko elementem pomocniczym do przygotowania oferty i na jego podstawie Oferent nie może ubiegać się o roboty dodatkowe czy też roboty towarzyszące lub uzupełniające. Oferta ma status oferty ryczałtowej, przy kalkulacji której Oferent ma obowiązek uwzględnić wszystkie roboty nie ujęte w przedmiarze oraz roboty towarzyszące, a wynikające z dokumentacji projektowej, a także inne prace wynikające z prawidłowego i zgodnego z projektem oraz sztuką budowlaną wykonania przedmiotu zamówienia.
17. Do obowiązków Wykonawcy należy dostarczenie i montaż wyposażenia drobnego tj lustra; haczyki; tabliczki informacyjne przydrzwiowe; napisy nad drzwiami oraz inne elementy wymienione wielobranżową dokumentacją projektową, a niewymienione niniejszym OPZ.
Niniejszy opis nie stanowi katalogu zamkniętego. Wykonawca przy prawidłowej kalkulacji oferty oraz późniejszym wykonywaniu zamówienia jest zobligowany do stosowania wytycznych wielobranżowej dokumentacji projektowej zarówno w zakresie wykonywanych prac oraz dostaw/instalacji/montażu wyposażenia drobnego/dodatkowego.
18. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia przy użyciu materiałów zgodnych z dokumentacją przetargową. Zastosowane materiały winny posiadać certyfikaty, deklaracje właściwości użytkowych lub deklaracje zgodności, atesty, dopuszczenia, pozwolenia, aprobaty, oceny techniczne oraz być zgodne z kryteriami technicznymi zawartymi w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych i powinny być zgodne z właściwymi przepisami obowiązującymi w okresie realizacji zamówienia.
19. Wykonawca zobowiązany będzie do wywiezienia materiałów z rozbiórki oraz ich utylizację na własny koszt zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony środowiska. Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających utylizację materiałów z rozbiórki w ilościach odpowiadających faktycznemu zakresowi wykonanych prac rozbiórkowych.
20. Wykonawca zobowiązany będzie do zabezpieczenia terenu przed ewentualnymi zniszczeniami we własnym zakresie oraz do zapewnienia bezpiecznego przejścia w miejscach wykonywanych robót, przy zachowaniu najwyższej staranności przy wykonywaniu zadania na własny koszt uwzględniony w ofercie. Za wszystkie wymienione powyżej czynności i zabezpieczenia oraz realizację prac koniecznych do wykonania - a nie wykazanych w przedmiarach robót - Wykonawca nie może ubiegać się o dodatkowe wynagrodzenie u Zamawiającego– z tytułu tych czynności i prac uzupełniających a niezbędnych do wykonania zamówienia podstawowego – wynikającego z zawartej umowy.
21. W zakresie sprzętu medycznego Wykonawca udzieli Zmawiającemu 36 miesięcznej gwarancji i rękojmi liczonej od dnia odbioru końcowego bez usterek niniejszego zamówienia (dot. sprzętu medycznego z załącznika nr 2b do SWZ). Okres gwarancji i rękojmi z pozostałym zakresie wynika z oświadczenia Wykonawcy zgodnie z kryterium oceny ofert – zob. rozdział X pkt 1 i 4 SWZ.
22. W zakresie wykonanych robót budowlanych, Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi według kryterium podanego w ofercie (interaktywny formularz ofertowy załącznik nr 2 dostępny na stronie prowadzonego postępowania).
23. Przeglądy techniczne i konserwacyjne urządzeń medycznych i wyposażenia wchodzą w zakres gwarancji, częstotliwość przeglądów zgodnie z zaleceniami producenta urządzeń, lecz nie rzadziej niż 1 raz w roku. Ostatni przegląd Wykonawca wykona w ostatnim miesiącu ważności gwarancji.
24. W sytuacji, gdy opis wskazuje na znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje zamawiane produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę/producenta, należy przyjąć, że Zamawiający nie był w stanie opisać w tym zakresie przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób, w związku z czym Zamawiający dopuszcza oferowanie produktów równoważnych w rozumieniu art. 99 ust. 5 i 6 PZP oraz art. 101 ust. 4-5 PZP.
Z uwagi na limit znaków. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Rozdziału IV do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
33000000-0 - Urządzenia medyczne, farmaceutyki i produkty do pielęgnacji ciała
32000000-3 - Sprzęt radiowy, telewizyjny, komunikacyjny, telekomunikacyjny i podobny
31000000-6 - Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne; oświetlenie
30000000-9 - Maszyny biurowe i liczące, sprzęt i materiały, z wyjątkiem mebli i pakietów oprogramowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-06-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przywiduje zakres robót podobnych na poziomie 5% Zamówienia podstawowego
Zakres będzie obejmował prace powiązane z przedmiotem zamówienia tj.:
• Roboty montażowe
• Roboty instalacyjne
• Roboty wykończeniowe
• Roboty rozbiórkowe
• Roboty konstrukcyjne
Warunki na jakich odbywać będzie się udzielanie zamówienia normują zapisy wzoru umowy - załącznika nr 3 do SWZ.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
Lp. Nazwa kryterium Znaczenie kryterium (w %)
1. Cena (C) 60
2. Gwarancja i rękojmia na wykonane prace budowlane, wykończeniowe (G) 40
2. Ocena ofert zostanie dokonana w oparciu o kryteria wskazane w pkt 1. Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
Punkty za kryterium „Cena” zostaną obliczone według wzoru:
Cena najniższa brutto
C = --------------------------------------- x 100% x 60 [pkt.]
Cena oferty badanej brutto
3. W kryterium „Cena”, oferta z najniższą ceną otrzyma 60 punktów, a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku, przy czym zaokrąglenie będzie się odbywać według następującej zasady. Wynik zakończony cyfrą „5” i wyższą zaokrągla się w górę, a wynik zakończony cyfrą niższą niż „5” zaokrągla się w dół.
4. Punkty za kryterium „Gwarancja i rękojmia na wykonane prace budowlane, wykończeniowe” wynoszą odpowiednio:
Min 24 m-cy gwarancji – 0 pkt.
33 m-cy gwarancji – 10 pkt.
42 m-cy gwarancji - 20 pkt.
51 m-cy gwarancji – 30 pkt
60 m-cygwarancji i więcej – 40 pkt
Maksymalna ilość punktów w tym kryterium wynosi 40 pkt.
Najniższy możliwy do zaoferowania okres gwarancji w tym kryterium jaki Wykonawca może przedstawić Zamawiającemu stanowi okres 24 miesięcy. Okres podany poniżej tej wartości zostanie potraktowany przez Zmawiającego jako niezgodny z zapisami SWZ, a tym samym oferta potraktowana zostanie jako niezgodna z warunkami zamówienia i odrzucona (art. 226 ust. 1 pkt 5 w zw. z art. 266 PZP). W przypadku gdy Wykonawca z własnej inicjatywy zaoferuje okres gwarancji i rękojmi wyższy niż maksymalnie przewidziany zapisami SWZ otrzyma w tym kryterium maksymalnie przewidywaną punktacje nie przekraczającą 40 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja i rękojmia na wykonane prace budowlane, wykończeniowe
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu i spełniają niżej określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
b) dotyczące uprawnień lub kompetencji do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
c) dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
d) zdolność techniczna lub zawodowa:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełni warunek:
a. jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy w tym okresie wykonał :
• co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, rozbudowie, nadbudowie przebudowie budynku kubaturowego o powierzchni co najmniej 250 m2 o wartości brutto min. 6 000 000,00 zł, w którym przeprowadzano roboty związane z instalacją infrastruktury gazów medycznych.
W przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców, ocena wymagań określonych w pkt 1 lit. d) podlit. a będzie dla tych Wykonawców dokonana łącznie, co oznacza, że wystarczające jest by jeden z Wykonawców wykazał się należytym wykonaniem podanej wartości budowy, rozbudowy, nadbudowy, przebudowy budynku kubaturowego. Wartość wykonanych robót budowlanych poszczególnych Wykonawców nie podlega sumowaniu dla osiągnięcia wartości wymaganej przez Zamawiającego.
Wykonawca też nie może sumować wartości umów o mniejszej wartości celem spełnienia wymaganego przez Zamawiającego warunku.
b. Dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji zamówienia co najmniej następującymi osobami, które skieruje do realizacji zamówienia posiadającymi niżej wymienione kwalifikacje i doświadczenie lub równoważnymi do nich (równoważność uprawnień oraz kwalifikacji odnosi się do dokumentów zdobytych w innych państwach i jest opisane w dalszej części SWZ, tj. po wyrazie ,,Uwaga’’.):
• Kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, który w okresie ostatnich 5 lat na co najmniej jednej robocie budowlanej pełnił funkcje kierownika budowy.
• Kierownik robót w branży sanitarnej, posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, który w okresie ostatnich 5 lat na co najmniej jednej robocie budowlanej pełnił funkcje kierownika robót w branży sanitarnej.
• Kierownik robót elektrycznych posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych który w okresie ostatnich 5 lat na co najmniej jednej robocie budowlanej pełnił funkcje kierownika branży elektrycznej.
UWAGA:
Zamawiający wymaga określonych uprawnień na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2025, poz. 418 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831 z późn. zm.), rozumie przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, także wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2023, poz. 334 z późn. zm.) oraz z uwzględnieniem art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
W przypadku oferentów wspólne ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli co najmniej jeden Wykonawca będzie legitymował się warunkiem z pkt 1 lit. d) podlit. a powyżej z tym, że jeden z konsorcjantów musi spełniać ten warunek w całości. W przypadku ofert w wspólnych w odniesieniu do zapisów pkt 1 lit. d) podlit. b powyżej, Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykażą, że łącznie dysponują wymaganymi zasobami, bądź tylko jeden lub kilku z nich spełnia stawiany warunek w całości.
2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1) - 6) PZP, a także w art. 109 ust. 1 pkt 4) PZP.
Wykonawca zobowiązany jest wykazać brak podstaw do wykluczenia w oparciu o przesłanki określone w art. 108 ust. 1 PZP.
Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie przesłanki wskazanej w art. 109 ust 1 pkt 4) PZP.
Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
3. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. z 2025, poz. 514 z późn. zm.) Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) Wykonawcę, którego wymienia wykaz z Rozporządzenia Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18.05.2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE. L z 2006, nr 134, str. 1 z późn. zm.) i Rozporządzenia Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17.03.2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE. L z 2014, nr 78, str. 6 z późn. zm.) albo lista, na której znalazł się on na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 tej ustawy;
2) Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z 01.03.2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t. j. Dz. U. z 2025 r., poz. 644 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach z rozporządzenia nr 765/2006 i 269/2014 albo wpisana na liście lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od 24.02.2022 r., o ile została wpisana na listę;
3) Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z 29.09.1994 r. o rachunkowości, jest podmiot wymieniony w powyższych wykazach albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od 24.02.2022 r., o ile został wpisany na listę.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia:
1. Oświadczenie Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1616 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 6 do SWZ;
2. Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3. Oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy (wzór stanowi załącznik nr 4 i 4a do SWZ), w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3) PZP,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4) PZP, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5) PZP, dotyczących zawarcia z innymi Wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6) PZP,
4. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie dotyczącym podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 1), 2) i 4) PZP powinna być sporządzona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem.
5. Dokumenty od Wykonawców zagranicznych:
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania (w tym miejsce zamieszkania ma osoba wchodząca w skład jej organu zarządzającego) poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
informacji z Krajowego Rejestru Karnego, o której mowa w pkt 4 powyżej – składa informację z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestr sądowy, albo w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba której dokument dotyczy, w zakresie, o którym mowa w pkt 4;
odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt 2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba której dokument dotyczy, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
6. Zamawiający samodzielne podejmie weryfikację braku przesłanek, o których mowa w rozdziale VII pkt 3 SWZ w stosunku do konkretnego podmiotu. Zamawiający może dokonać tego za pomocą wszelkich dostępnych środków. Jako przykład takich metod weryfikacji można wskazać chociażby ogólnodostępne rejestry takie jak: Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej czy Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych, lista czy wykaz osób i podmiotów objętych sankcjami.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7. Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego, prawidłowo i terminowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty - na potwierdzenie spełnienia warunku o którym mowa w rozdziale VII pkt 1 lit. d) podlit. a SWZ (załącznik nr 5 do SWZ),
8. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - na potwierdzenie spełnienia warunku o którym mowa w rozdziale VII pkt 1 lit. d) podlit. b SWZ (załącznik nr 5a do SWZ),
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych dla dostaw sprzętu medycznego, wymienionego w załączniku nr 2b do SWZ.2. Wraz z ofertą Wykonawca na potwierdzenie wymaganych parametrów sprzętu medycznego z załącznika 2b do SWZ składa:
- dokumenty (potwierdzający parametry graniczne oferowanego sprzętu przedmiotu zamówienia pochodzący od producenta/wytwórcy/autoryzowanego przedstawiciela lub informacja wygenerowana elektronicznie z oficjalnego portalu/strony producenta takiej jak karty katalogowe/ulotki/prospekty/ foldery/dokument informacyjny dotyczący przedmiotu zamówienia),
- wpis do rejestru Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych.
3. Jeżeli Wykonawca wraz z ofertą nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w terminie 3 dni roboczych. (Zapisy art. 107 ustawy PZP mają zastosowanie.)
4. Postanowienia pkt 3 nie stosuje się, jeżeli przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
5. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
6. Przedmiotowe środki dowodowe sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski.
7. W przypadku, gdy przedmiotowe środki dowodowe zostały wystawione przez upoważnione podmioty jako dokument w postaci papierowej, Wykonawca przekazuje cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Potwierdzenia zgodności odwzorowania cyfrowego z dokumentem w postaci papierowej dokonuje notariusz lub Wykonawca. podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
- dokumenty (potwierdzający parametry graniczne oferowanego sprzętu przedmiotu zamówienia pochodzący od producenta/wytwórcy/autoryzowanego przedstawiciela lub informacja wygenerowana elektronicznie z oficjalnego portalu/strony producenta takiej jak karty katalogowe/ulotki/prospekty/ foldery/dokument informacyjny dotyczący przedmiotu zamówienia),- wpis do rejestru Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust 1 PZP, składa oddzielnie każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.2. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie winien wykazać brak podstaw do wykluczenia.
3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia np. łącząc się w konsorcja lub spółki cywilne lub inną formę prawną.
4. Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
5. Wykonawcy składający ofertę wspólną wraz z ofertą składają stosowne pełnomocnictwo uprawniające do wykonania określonych czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w formie elektronicznej bądź w formie cyfrowego odwzorowania tego dokumentu poświadczonego za zgodność z dokumentem w formie papierowej i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub Notariusza, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawców. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
6. Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej Wykonawców, powinna spełniać następujące wymagania:
1) oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie z SWZ;
2) sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej - dokumenty składane przez członków konsorcjum czy wspólników spółki cywilnej, w tym oświadczenia muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez wyznaczonego pełnomocnika lub osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7. Zamawiający w toku prowadzonego postępowania będzie przesyłał wszelką korespondencję do pełnomocnika/reprezentanta Wykonawców występujących wspólnie.
8. Przepisy dotyczące pojedynczego Wykonawcy mają zastosowanie do pełnomocnika, o którym mowa w pkt. 5 i 7 ze skutkiem prawnym wobec wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.
9. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie na mocy art. 117 ust 4 PZP dołączają do oferty oświadczenie z którego wynika, które roboty budowlane, usługi, bądź dostawy wykonują poszczególni Wykonawcy (zgodnie z zał. nr 8 do SWZ).
W przypadku oferentów wspólne ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli co najmniej jeden Wykonawca będzie legitymował się warunkiem z pkt 1 lit. d) podlit. a powyżej z tym, że jeden z konsorcjantów musi spełniać ten warunek w całości. W przypadku ofert w wspólnych w odniesieniu do zapisów pkt 1 lit. d) podlit. b powyżej, Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykażą, że łącznie dysponują wymaganymi zasobami, bądź tylko jeden lub kilku z nich spełnia stawiany warunek w całości.