BZP: Montaż instalacji OZE w Zespole Szkół Budowlano-Ceramicznych w Gliwicach
11.06.2025
2025/BZP 00273368/01
Miasto Gliwice
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Montaż instalacji OZE w Zespole Szkół Budowlano-Ceramicznych w Gliwicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Gliwice
1.3.) Oddział zamawiającego: Wydział Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255335
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zwycięstwa 21
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: za@um.gliwice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gliwice.eu/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Montaż instalacji OZE w Zespole Szkół Budowlano-Ceramicznych w Gliwicach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9e048771-5062-4185-86b1-155d937edd20
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00273368
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Montaż instalacji OZE w Zespole Szkół Budowlano-Ceramicznych w Gliwicach" nr FESL.10.06-IZ.01-088B/23 w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 Priorytet FESL.10 "Fundusze Europejskie na transformację" Działanie FESL.10.06 "Rozwój energetyki rozproszonej opartej na odnawialne źródła energii
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9e048771-5062-4185-86b1-155d937edd203.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami (z zastrzeżeniem sposobu przygotowania i złożenia oferty) odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl lub poczty elektronicznej;
2) Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: za@um.gliwice.pl (nie dotyczy składania ofert).
Szczegółowe informacje o środkach komunikacji elektronicznej zostały określone w Rozdziale 12. SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Szczegółowe informacje o środkach komunikacji elektronicznej zostały określone w Rozdziale 12. SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem 27. SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZA.271.46.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pod nazwą: "Montaż instalacji OZE w Zespole Szkół Budowlano-Ceramicznych w Gliwicach" w systemie zaprojektuj i wybuduj.
Zadanie dofinansowane jest w ramach projektu pn.: "Montaż instalacji OZE w Zespole Szkół Budowlano-Ceramicznych w Gliwicach" nr FESL.10.06-IZ.01-088B/23 w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027
Priorytet FESL.10 "Fundusze Europejskie na transformację"
Działanie FESL.10.06 "Rozwój energetyki rozproszonej opartej na odnawialne źródła energii".
2. Zadanie będzie realizowane w Zespole Szkół Budowlano-Ceramicznych w Gliwicach przy ul. Bojkowskiej 16 i 18A.
3. Zadaniem Wykonawcy będzie:
1) opracowanie ekspertyz technicznych/opinii konstrukcyjnych nośności dachów budynków wskazanych w ust.2
2) opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej niezbędnej dla prawidłowej realizacji zadania, zgodnie z wytycznymi ujętymi w programie funkcjonalno-użytkowym o nazwie „Budowa instalacji fotowoltaicznej z akumulatorem energii dla Zespołu Szkół Budowlano-Ceramicznych w Gliwicach wraz z oświetleniem zewnętrznym terenu szkoły z wykorzystaniem turbin wiatrowych" oraz umowie, a także z uwzględnieniem wymagań zawartych w opracowanych ekspertyzach technicznych dotyczących nośności dachów budynków,
3) uzyskanie wymaganych uzgodnień (w tym m.in. uzgodnienie pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej dokumentacji projektowej instalacji fotowoltaicznych), pozwoleń, i decyzji administracyjnych wraz ze złożeniem wniosku i uzyskaniem wymaganych przepisami prawa zezwoleń na realizacje robót – w imieniu Zamawiającego zgodnie z obowiązującymi przepisami,
4) realizacja robót budowlanych na podstawie wykonanej przez Wykonawce i zaakceptowanej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 2),
5) opracowanie dokumentacji powykonawczej,
6) zawiadomienie organów Państwowej Straży Pożarnej, o którym mowa w art. 56 ust. 1a ustawy prawo budowlane,
7) w uzgodnieniu z Zamawiającym - dokonanie zgłoszeń przyłączenia wykonanych mikroinstalacji do sieci dystrybucyjnej TAURON Dystrybucja S.A.
Wykonawca po zawarciu umowy jest zobowiązany do odbycia wizji na terenie realizacji zamówienia przed przystąpieniem do jego realizacji .
Zamawiający wymaga, aby zaoferowane rozwiązania w zakresie monitorowania danych z systemu fotowoltaicznego (inwertera) zapewniały przechowywanie danych w centrach danych zlokalizowanych w krajach na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
Szczegółowy zakres prac określony został w programie funkcjonalno-użytkowym (załącznik nr 8 do SWZ) oraz we wzorze umowy (załącznik nr 7 do SWZ).
UWAGA NR 1
W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi również:
1) bezwzględna konieczność wykonania balustrad ochronnych na czas prowadzenia prac na wysokości,
2) bezwzględna konieczność zabezpieczenia terenu prowadzenia prac przed dostępem osób
nieuprawnionych,
3) bezwzględna konieczność odtworzenia pokrycia dachów naruszonych w związku z prowadzonymi pracami,
4) utrzymanie czystości na terenie prowadzenia prac i wokół niego.
UWAGA NR 2
Zamawiający wyznacza termin fakultatywnej wizji lokalnej na dzień 17.06.2025 r. (wtorek) o godz. 9:00.
Miejsce zbiórki: wejście główne do budynku Zespołu Szkół Budowlano-Ceramicznych w Gliwicach przy ul. Bojkowskiej 16.
Zamawiający NIE WYMAGA obecności Wykonawców na wizji lokalnej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
71314100-3 - Usługi elektryczne
71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45312310-3 - Ochrona odgromowa
45251160-0 - Roboty w zakresie instalacji wiatrowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji (gwarancja produktowa) i rękojmi na zamontowane panele fotowoltaiczne
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczymOkreślenie warunku:
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunku:
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
3. Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunku:
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
4. Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunku:
1) O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 5-ciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie należycie wykonali - w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończyli - co najmniej jedną robotę budowlaną, która swoim zakresem obejmowała co najmniej wykonanie instalacji fotowoltaicznej o wartości nie mniejszej niż 200.000,00 zł brutto.
Poprzez wskazaną wartość "nie mniejszej niż 200.000,00 zł brutto" należy rozumieć wartość wyłącznie wskazanego w powyższym warunku zakresu tj. wykonania instalacji fotowoltaicznej.
W przypadku, gdy zadanie obejmowało szerszy zakres, niż określony do spełnienia warunku udziału w postępowaniu, należy wskazać wartość robót niezbędnych do spełniania warunku udziału w postępowaniu, tj. zakresu związanego z wykonaniem instalacji fotowoltaicznej
2) O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami, które zgodnie z przepisami prawa będą mogły w sposób prawidłowy wykonać przedmiot zamówienia tj. co najmniej:
a) jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (bez ograniczeń) - branża budowlana,
b) jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót branży elektrycznej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (bez ograniczeń) - branża elektryczna,
c) jedną osobą posiadającą:
- uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (bez ograniczeń);
- co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu licząc od daty uzyskania powyższych uprawnień.
Wskazane powyżej uprawnienia budowlane muszą być zgodne z ustawa dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi, wydanymi na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, z którego pochodzi dana osoba, które w zakresie objętym zamówieniem pozwalać będą na pełnienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w ww. specjalnościach,
d) dwiema (2) osobami posiadającymi kwalifikacje do instalowania systemów fotowoltaicznych potwierdzone certyfikatem OZE wydanym przez Urząd Dozoru Technicznego zgodnie z treścią art. 136 ustawy o odnawialnych źródłach energii.
Wymóg posiadania certyfikatu dotyczy wszystkich pracowników wykonawcy, którzy na rzecz wykonawcy będą realizowali przedmiot zamówienia w zakresie instalacji systemów fotowoltaicznych,
e) dwiema (2) osobami posiadającymi świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku EKSPLOATACJI w zakresie: urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1kV.
Wskazane uprawnienia muszą być zgodne z rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 1 lipca 2022r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci.
Wymóg posiadania uprawnień dotyczy wszystkich pracowników wykonawcy, którzy na rzecz wykonawcy będą realizowali przedmiot zamówienia w zakresie instalacji elektrycznych.
W zakresie wymagań wskazanych w lit. d) i e) Zamawiający wyjaśnia, że Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej dwoma pracownikami posiadającymi uprawnienia w podanym zakresie. W przypadku, gdy Wykonawca będzie realizował prace przy wykorzystaniu większej liczby pracowników, wymóg posiadania wskazanych uprawnień będzie dotyczył wszystkich tych pracowników.
Warunek posiadania zdolności technicznych lub zawodowych dla podmiotów występujących wspólnie będzie oceniany łącznie dla wszystkich podmiotów.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1/ odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzona nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast powyższego dokumentu składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem,
Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w niniejszym punkcie, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust. 1 pkt 1, 2 lit. a i b oraz pkt 3 ustawy, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma sie-dzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma prze-pisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, orga-nem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Dokumenty te powinny być wystawione w terminach nie wcześniejszych niż podano powyżej.
2/ oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust 1 pkt 5 ustawy pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o treści ZAŁĄCZNIKA NR 5 do SWZ w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej,
3/ oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy pzp o treści ZAŁĄCZNIKA NR 3 do SWZ.
Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, wymienionych w niniejszym punkcie, dotyczących tych podmiotów - za wyjątkiem oświadczenia, w zakresie art. 108 ust 1 pkt 5 ustawy pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1/ wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane o treści ZAŁĄCZNIKA NR 9 do SWZ, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
UWAGA: Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz zawiera roboty budowlane, w wykonaniu których wykonawca bezpośrednio uczestniczył
2/ wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami o treści ZAŁĄCZNIKA NR 10 do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z § 12 wzoru umowy - ZAŁĄCZNIK NR 7 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-26 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-26 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-25
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1/ Niniejsze zamówienie zostało ujęte w planie postępowań miejskiej jednostki organizacyjnej, na rzecz której prowadzone jest postępowanie o udzielenie zamówienia, tj. Zespół Szkół Budowlano-Ceramicznych w Gliwicach, ul. Bojkowska 16, 44-100 Gliwice.Numer planu postępowań w Biuletynie Zamówień Publicznych: 2025/BZP 00046090/05/P
Pozycja w planie: 1.1.2
2/ Oferta powinna być sporządzona czytelnie, na formularzu oferty o treści ZAŁĄCZNIKA NR 1 do SWZ. Treść oferty musi być zgodna z warunkami zamówienia. Wszelkie wymagane dokumenty stanowią załączniki do oferty.
UWAGA:
W związku z tym, że Zamawiający udostępnia Wykonawcom własny "Formularz oferty" (tj. nie za pośrednictwem interaktywnego "Formularza ofertowego", który umożliwia Platforma e-zamówienia), podczas czynności składania oferty może pojawić się komunikat o następującej treści: "Czy chcesz kontynuować? Postępowanie nie posiada opublikowanego formularza do tego etapu postępowania. Plik [w tym miejscu pojawia się nazwa pliku] nie jest poprawnym formularzem interaktywnym wygenerowanym na Platformie." W takim przypadku należy wybrać opcję "Tak, chcę kontynuować".
3/ Wraz z ofertą należy złożyć:
a) wypełniony formularz cenowy - o treści ZAŁĄCZNIKA NR 6 do SWZ, (nie złożenie formularza cenowego wraz z ofertą/złożenie nie podpisanego formularza cenowego stosownym podpisem elektronicznym - tj. kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym - spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp)
b) upoważnienie osób do podpisania oferty musi bezpośrednio wynikać z dokumentów rejestrowych. W przeciwnym wypadku do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo,
c) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby - o treści ZAŁĄCZNIKA NR 11 do SWZ (wyłącznie w przypadku, gdy wykonawca powołuje się na zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby),
d) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp - o treści ZAŁĄCZNIKA NR 4 do SWZ (dotyczy wyłącznie podmiotów występujących wspólnie, np. konsorcjum, spółka cywilna),
e) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o treści ZAŁĄCZNIKA NR 2 do SWZ.
4/ Termin wykonania zamówienia: 9 miesięcy od dnia zawarcia umowy, z zastrzeżeniem, że do 3 miesięcy od daty zawarcia umowy Wykonawca zobowiązany jest opracować ekspertyzy techniczne/opinie konstrukcyjne nośności dachów oraz dokumentację projektową i przekazać je Zamawiającemu do akceptacji.
5/ Obowiązującą formą zapłaty za przedmiot zamówienia będzie wynagrodzenie ryczałtowe.
6/ Wymagany termin gwarancji: Na wykonane roboty budowlane i instalacji wentylacyjnej 60 miesięcy, na zamontowane panele fotowoltaiczne (gwarancja produktowa) minimum 120 miesięcy - maksimum 240 miesięcy, na zamontowane inwertery sieciowe i hybrydowe oraz hybrydowe przystosowane do pracy z PV i turbinami wiatrowymi 60 miesięcy, na pozostały osprzęt instalacyjny ( w tym turbiny wiatrowe) - 24 miesiące. Termin udzielonej gwarancji będzie liczony od dnia końcowego odbioru przedmiotu umowy (oferowany termin gwarancji musi być równy z oferowanym terminem rękojmi).
7/ Wymagany termin rękojmi: Na wykonane roboty budowlane i instalacji wentylacyjnej 60 miesięcy, na zamontowane panele fotowoltaiczne minimum 120 miesięcy - maksimum 240 miesięcy, na zamontowane inwertery sieciowe i hybrydowe oraz hybrydowe przystosowane do pracy z PV i turbinami wiatrowymi 60 miesięcy, na pozostały osprzęt instalacyjny ( w tym turbiny wiatrowe) - 24 miesiące. Termin udzielonej rękojmi będzie liczony od dnia końcowego odbioru przedmiotu umowy (oferowany termin rękojmi musi być równy z oferowanym terminem gwarancji).