BZP: Świadczenie usług transportu sanitarnego.
11.06.2025
2025/BZP 00273830/01
KUJAWSKO - POMORSKIE CENTRUM PULMONOLOGII W BYDGOSZCZY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług transportu sanitarnego.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KUJAWSKO - POMORSKIE CENTRUM PULMONOLOGII W BYDGOSZCZY
1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092356930
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Seminaryjna 1
1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 85-326
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampub@kpcp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kpcp.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług transportu sanitarnego.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-77147d90-699b-47bc-a808-a438ca4e1e16
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00273830
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00044558/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Usługi w zakresie transportu drogowego osób (pacjentów)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/kpcp3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/kpcp
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zawarto w pkt 13 i 14 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzulę informacyjną z art. 13 RODO dotycząca postępowania Zamawiający opisał szczegółowo w punkcie 2. SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 24 Z TP 25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług transportu sanitarnego pacjentów karetką ze specjalistycznym zespołem ratownictwa medycznego oraz transport sanitarny pacjentów karetką z zespołem odpowiadającym składem podstawowemu zespołowi ratownictwa medycznego.
Szczegółowe opisy zawiera załącznik nr 1a do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.Przy wyborze najkorzystniejszej oferty – w ramach Pakietu 1– Zamawiający kierować się będzie następującymi kryteriami:
Lp. Kryterium Ranga
1. Cena 60 %
2. Czas podstawienia pojazdu sanitarnego ze specjalistycznym 40 %
zespołem ratownictwa medycznego w sytuacjach nagłych
(maksimum do 90 minut – minimum 40 minut od momentu wezwania)
2. Opis sposobu oceny ofert w kryterium cena: 60% – max. 60 pkt.
C = (Cn : Cb) x 60
C - Punktacja za kryterium cena
Cn - Cena brutto najniższa spośród ofert rozpatrywanych.
Cb - Cena brutto oferty badanej.
Punkty liczone są do drugiego miejsca po przecinku.
3. Opis sposobu oceny ofert w kryterium: czas podstawienia pojazdu sanitarnego ze specjalistycznym zespołem ratownictwa medycznego w sytuacjach nagłych – 40% – max. 40 pkt.
T = (T min. : Tb) x 40
T - Punktacja za kryterium czas podstawienia pojazdu od momentu wezwania.
Tmin. - Najkrótszy oferowany czas podstawienia pojazdu od momentu wezwania.
Tb - Zaoferowany czas podstawienia pojazdu od momentu wezwania - oferty badanej.
• Punkty liczone są do drugiego miejsca po przecinku.
• Wymagany czas podstawienia pojazdu od momentu wezwania:
maksimum do 90 minut – minimum 40 minut – Pakiet 1.
• Czas podstawienia pojazdu od momentu wezwania należy przedstawić w minutach.
4. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która uzyska największą ilość punktów w - poszczególnych pakietach - obliczonych wg. wzoru:
P = C + T
P – punktacja całkowita
C – punktacja za kryterium cena
T – punktacja za kryterium czas podstawienia pojazdu od momentu wezwania
Punkty liczone są do drugiego miejsca po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu sanitarnego ze specjalistycznym zespołem ratownictwa medycznego w sytuacjach nagłych (maksimum do 90 minut – minimum 40 minut od momentu wezwania)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług transportu sanitarnego
materiałów biologicznych do badań oraz materiałów wykorzystywanych do udzielania świadczeń zdrowotnych - krwi i jej składników, karetką z kierowcą.
Szczegółowe opisy zawiera załącznik nr 1b do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert
1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty – w ramach Pakietu 2 – Zamawiający kierować się będzie następującymi kryteriami:
Lp. Kryterium Ranga
1. Cena 60 %
2. Czas podstawienia pojazdu sanitarnego do transportu 40 %
krwi i jej składników w przypadkach pilnych
(maksimum do 60 minut – minimum 20 minut od momentu wezwania)
2. Opis sposobu oceny ofert w kryterium cena: 60% – max. 60 pkt.
C = (Cn : Cb) x 60
C - Punktacja za kryterium cena
Cn - Cena brutto najniższa spośród ofert rozpatrywanych.
Cb - Cena brutto oferty badanej.
Punkty liczone są do drugiego miejsca po przecinku.
3. Opis sposobu oceny ofert w kryterium: Czas podstawienia pojazdu sanitarnego do transportu krwi i jej składników
w przypadkach pilnych – 40% – max. 40 pkt.
T = (T min. : Tb) x 40
T - Punktacja za kryterium czas podstawienia pojazdu od momentu wezwania.
Tmin. - Najkrótszy oferowany czas podstawienia pojazdu od momentu wezwania.
Tb - Zaoferowany czas podstawienia pojazdu od momentu wezwania - oferty badanej.
• Punkty liczone są do drugiego miejsca po przecinku.
• Maksimum do 60 minut – minimum 20 minut – Pakiet 2.
• Czas podstawienia pojazdu od momentu wezwania należy przedstawić w minutach.
4. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która uzyska największą ilość punktów w - poszczególnych pakietach - obliczonych wg. wzoru:
P = C + T
P – punktacja całkowita
C – punktacja za kryterium cena
T – punktacja za kryterium czas podstawienia pojazdu od momentu wezwania
Punkty liczone są do drugiego miejsca po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu sanitarnego do transportu krwi i jej składników w przypadkach pilnych (maksimum do 60 minut – minimum 20 minut od momentu wezwania)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący:1. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca jest wpisany do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą, prowadzonego przez właściwy podmiot.
Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
2 zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje:
1. w ramach transportu sanitarnego pacjentów karetką ze specjalistycznym zespołem ratownictwa medycznego - co najmniej dwoma specjalistycznymi zespołami ratownictwa medycznego składającymi się z co najmniej trzech osób uprawnionych do wykonywania medycznych czynności ratunkowych posiadającymi wymagane uprawnienia, tj. lekarz systemu i pielęgniarka systemu lub ratownik medyczny oraz co najmniej jednym samochodem (ambulans typu C) spełniającym warunki opisane w załączniku nr 1a - Pakiet 1;
2. w ramach transportu sanitarnego pacjentów karetką z zespołem odpowiadającym składem podstawowemu zespołowi ratownictwa medycznego - co najmniej dwoma zespołami osób odpowiadającymi składem podstawowemu zespołowi ratownictwa medycznego, tj. składającymi się co najmniej z dwóch osób
tj. ratownik lub pielęgniarka systemu uprawnionych do wykonywania medycznych czynności ratunkowych posiadających wymagane uprawnienia oraz co najmniej jednym samochodem (ambulans typu B lub C) spełniającym warunki opisane
w załączniku nr 1a - Pakiet 1;
3. w ramach przewozu materiałów biologicznych do badań i materiałów wykorzystywanych do udzielania świadczeń zdrowotnych - krwi i jej składników (karetka z kierowcą) – co najmniej jednym kierowcą posiadającym uprawnienia do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2023 r. poz. 622 ze zm.) oraz co najmniej jednym samochodem do przewozu materiałów biologicznych
i materiałów wykorzystywanych do udzielania świadczeń zdrowotnych - krwi i jej składników spełniającym warunki opisane w załączniku nr 1b - Pakiet 2.
Personel świadczący usługi w poszczególnych rodzajach transportu sanitarnego nie może się powtarzać.
Samochody dostępne do realizacji przedmiotu zamówienia w poszczególnych rodzajach transportu sanitarnego nie mogą się powtarzać.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Przed udzieleniem zamówienia Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, na wezwanie Zamawiającego – w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni – złoży aktualny na dzień złożenia, dokument potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, określonych w pkt. 8.2 SWZ, tj.:
1. dokument potwierdzający wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą, prowadzonego przez właściwy podmiot.
2. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usługi,
wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami załącznik nr 4....
3. wykaz pojazdów dostępnych Wykonawcy usługi w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5....
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Pozostałe dokumenty i oświadczenia jakie musi zawierać oferta Wykonawcy1. Zaakceptowany Opis przedmiotu zamówienia (załącznik nr 1… do SWZ).
2. Wypełniony i podpisany formularz Oferty (zał. nr 2 SWZ).
3. Dokument określony w pkt. 9.3 1) – jeżeli dotyczy.
4. Pełnomocnictwo: oryginał lub elektroniczna kopia poświadczona przez mocodawcę lub notariusza – załączyć, jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia potwierdzające brak podstaw wykluczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
3. Oświadczenie w zakresie spełnienia warunku udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w zakresie w jakim wykazuje spełnienie warunku udziału, zgodnie z informacją wskazaną
w formularzu Oferty. Zapisy pkt. 9 SWZ stosuje się odpowiednio.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wskazują w formularzu Oferty, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy w odniesieniu do warunków opisanych w ppkt. 8.2 SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zamawiający przewidział w § 15 i 16 projektu umowystanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.
Z uwagi na ograniczoną ilość znaków uniemożliwiająca zmieszczenie teksu w całości Zamawiający odwołuje się do projektu
umowy j.w.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-25 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/kpcp
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-25 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-24
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawieart. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnym rozwiązaniu w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na
Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 514).
2. Zamawiający informuje, że zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. 2024, poz. 928) u Zamawiającego, od dnia 24 września 2024 r. obowiązuje Procedura zgłoszeń wewnętrznych dotyczących naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Kujawsko - Pomorskim Centrum Pulmonologii w Bydgoszczy, dostępna w
Dziale Kadr i Płac u Zamawiającego oraz na stronie internetowej https://kpcp.pl/ w zakładce Szpital.
Ogłoszenie nr 2025/BZP 00151493/01 z dnia 2025-03-18
2025-