BZP: „Usługa zniszczenia dowodów rzeczowych na podstawie Postanowienia Sądu w podziale na 4 części” – postępowanie nr 2
11.06.2025
2025/BZP 00274241/01
Sąd Okręgowy w Sosnowcu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Usługa zniszczenia dowodów rzeczowych na podstawie Postanowienia Sądu w podziale na 4 części” – postępowanie nr 2
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Okręgowy w Sosnowcu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 389775194
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żeromskiego 3
1.5.2.) Miejscowość: Sosnowiec
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-205
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@sosnowiec.so.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://sosnowiec.so.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - instytucja gospodarki budżetowej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
sądownictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Usługa zniszczenia dowodów rzeczowych na podstawie Postanowienia Sądu w podziale na 4 części” – postępowanie nr 2
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9cc96e15-33f4-407f-a38a-b724f18dc579
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00274241
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00124377/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 ZP.261.4.2025 Usługa zniszczenia dowodów rzeczowych na podstawie Postanowienia Sądu w podziale na 4 części
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9cc96e15-33f4-407f-a38a-b724f18dc5793.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postępowanie jest prowadzone w języku polskim.
2. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz oświadczeń, odbywa się przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej.
3. Prowadzone postępowanie odbywa się za pośrednictwem elektronicznej platformy, dostępnej pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 4. Składanie ofert, wniosków, zapytań
możliwe jest tylko i wyłącznie za pośrednictwem ww. platformy.
5. Wykonawca zainteresowany udziałem w postępowaniu musi posiadać aktywne konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie eZamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów, zasady i warunki korzystania, w tym wymagania
sprzętowe ww. platformy określają „Regulamin Platformy e-Zamówienia” dostępny na stronie: https://ezamowienia.gov.pl oraz
informacje zamieszczone w zakładce „Centrum pomocy”.
6. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z instrukcją korzystania z platformy, w
szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert.
7. W sytuacji awarii, błędów lub niedostępności platformy https://ezamowienia.gov.pl uniemożliwiających komunikację wykonawcy i
zamawiającego oraz możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów oraz
oświadczeń poprzez platformę, zamawiający dopuszcza komunikację oraz przesyłanie ww. za pomocą poczty elektronicznej na
adres: przetargi@sosnowiec.so.gov.pl.
8. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być
zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452)
9. Zamawiający nie przewiduje komunikowania się z wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, wskazanych w SWZ.
10. W korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Wykonawcy powinni posługiwać się następującym znakiem
postępowania: ZP.261.7.2025.
11. Osobą uprawnioną przez Zamawiającego do porozumiewania się z Wykonawcami jest Edyta Kozłowska, tel. 32 368 73 28.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia
4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) Administratorem danych jest: Dyrektor Sądu Okręgowego w Sosnowcu kontakt: ul. Żeromskiego 3, 41-205 Sosnowiec;
2) Administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail:
iod@sosnowiec.so.gov.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 uPzp.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 uPzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisanych uPzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22
RODO.
Pozostałe informacje zawarto w XXII Rozdz. SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.261.7.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zamówienie obejmuje „Usługa zniszczenia dowodów rzeczowych na podstawie Postanowienia Sądu w podziale na 4
części”:
Część 1 Usługa zniszczenia dowodów rzeczowych dla magazynu nr 1 Sąd Okręgowy w Sosnowcu, ul. Żeromskiego 3, 41-
200 Sosnowiec - szczegóły zamówienia zawarto w załączniku 2a do SWZ - formularzu cenowym dla części 1
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oceny ofert dokonuje pracownik wskazany przez Dyrektora Sądu Okręgowego w Sosnowcu.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zamówienie obejmuje „Usługa zniszczenia dowodów rzeczowych na podstawie Postanowienia Sądu w podziale na 4
części”:
Część 2 Usługa zniszczenia dowodów rzeczowych dla magazynu nr 2 PIROline Przemysław Jakusz, ul. Jeziorna 38A, 83-
315 Potuły - szczegóły zamówienia zawarto w załączniku 2b do SWZ - formularz cenowy dla części 2
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oceny ofert dokonuje pracownik wskazany przez Dyrektora Sądu Okręgowego w Sosnowcu.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zamówienie obejmuje „Usługa zniszczenia dowodów rzeczowych na podstawie Postanowienia Sądu w podziale na 4
części”:
Część 3 Usługa zniszczenia dowodów rzeczowych dla magazynu nr 3 PBI Sp. j. Sławomir Bełtowski, Tomasz Ryś, Al.
Pokoju 48, 42-202 Częstochowa - szczegóły zamówienia zawarto w załączniku 2c do SWZ - formularz cenowy dla części 3
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oceny ofert dokonuje pracownik wskazany przez Dyrektora Sądu Okręgowego w Sosnowcu
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zamówienie obejmuje „Usługa zniszczenia dowodów rzeczowych na podstawie Postanowienia Sądu w podziale na 4
części”:
Część 3 Usługa zniszczenia dowodów rzeczowych dla magazynu nr 3 PBI Sp. j. Sławomir Bełtowski, Tomasz Ryś, Al.
Pokoju 48, 42-202 Częstochowa - szczegóły zamówienia zawarto w załączniku 2c do SWZ - formularz cenowy dla części 3
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oceny ofert dokonuje pracownik wskazany przez Dyrektora Sądu Okręgowego w Sosnowcu
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziałuw postępowaniu dotyczące:
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów –
Zamawiający definiuje warunek udziału w tym zakresie:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej, jeżeli wykaże, że:
1.2.1 posiada aktualne uprawnienie w formie zezwolenia lub pozwolenia wydanego przez właściwy dla Wykonawcy organ
na przetwarzanie odpadów będących przedmiotem zamówienia w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach
(t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.),
1.2.2 jest wpisany do rejestru podmiotów gospodarujących odpadami, prowadzonego przez właściwego marszałka
województwa, stanowiącego integralną część Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami
(BDO), zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
4) zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie posiadania doświadczenia - Zamawiający uzna warunek za spełniony,
jeżeli Wykonawca:
1.4.2. posiada urządzenia i technologie stosowane w procesie niszczenia, zapewniające w szczególności nieodwracalną
utratę pierwotnych wartości użytkowych przedmiotów podlegających zniszczeniu, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 1
rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości w sprawie szczegółowych warunków i trybu niszczenia przedmiotów, których
przepadek orzekł sąd (Dz.U. z 2016 r. poz. 943),
1.4.3. posiada odpowiednie zezwolenia właściwych organów na przeprowadzanie procesów niszczenia przedmiotów
określonego rodzaju
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu
potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę, którego oferta została oceniona jako
najkorzystniejsza, dot. posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z
odrębnych przepisów; Zamawiający zażąda:
1) aktualnego uprawnienia w formie zezwolenia lub pozwolenia wydanego przez właściwy dla Wykonawcy organ na przetwarzanie
odpadów będących przedmiotem zamówienia w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach,
2) ważnego wpisu do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach - dowód wpisu do
rejestru tzw. BDO lub oświadczenie na Formularzu Oferty o posiadaniu ważnego wpisu do ww. rejestru wraz z podaniem nadanego
numeru BDO (w przypadku braku dokumentu potwierdzającego wpis),
3. W celu potwierdzenia spełnieni warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę, którego oferta została oceniona jako
najkorzystniejsza, dot. zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający zażąda:
1) zezwolenia właściwych organów na przeprowadzanie procesów niszczenia przedmiotów określonego rodzaju (w przypadku, gdy
dokument, o którym mowa w pkt. 2 ppkt. 1 oraz ppkt. 2 zawiera to zezwolenie, Zamawiający uzna złożenie ww. dokumentu za
potwierdzenie spełniania warunków 3 ppkt. 1)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: oświadczenie, o którym
mowa w punkcie 1, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw do wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu na
dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe,
b) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w punkcie 1, składa
każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu
w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
2. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym
niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków
dowodowych:
1) w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający zażąda następujących
dokumentów:
a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
• art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy PZP,
• art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego,
sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
b) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę,
albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 5 do SWZ;
c) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej
złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:1) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które
usługi wykonają poszczególni wykonawcy - Załącznik nr 4 do SWZ.
3) W przypadku, gdy Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu bazuje na
udostępnionych zasobach podmiotu trzeciego – spełnienie wymogu dotyczącego braku podstaw wykluczenia, o którym
mowa w rozdziale VIII musi zostać wykazane również przez ten podmiot.
4) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu
udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub
inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi
zasobami tych podmiotów - Załącznik nr 4.1 do SWZ.
5) Zamawiający na każdym etapie postępowania może uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli
posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub
zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia.
6) Zamawiający nie wymaga wykazania braku podstaw do wykluczenia w stosunku do podwykonawców, którym
Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a którzy nie udostępniają Wykonawcy swoich zasobów na
wykazanie spełniania warunków udziału w postępowaniu.