BZP: Wymiana wykładzin we wskazanych pomieszczeniach w budynkach: Pierwszego i Drugiego Urzędu Skarbowego w Toruniu
12.06.2025
2025/BZP 00275709/01
IZBA ADMINISTRACJI SKARBOWEJ W BYDGOSZCZY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wymiana wykładzin we wskazanych pomieszczeniach w budynkach: Pierwszego i Drugiego Urzędu Skarbowego w Toruniu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: IZBA ADMINISTRACJI SKARBOWEJ W BYDGOSZCZY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001021145
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Dr. Emila Warmińskiego 18
1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 85-950
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.IAS.Bydgoszcz@mf.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kujawsko-pomorskie.kas.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wymiana wykładzin we wskazanych pomieszczeniach w budynkach: Pierwszego i Drugiego Urzędu Skarbowego w Toruniu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c3fa8f90-ae79-4404-8095-622e6a1d203d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00275709
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00111248/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.11 Prace remontowe – wymiana wykładzin we wskazanych pomieszczeniach w budynku: I US Toruń, II US Toruń, IAS ul. Marcinkowskiego 7 w Bydgoszczy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ias-bydgoszcz.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ias-bydgoszcz.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe określenie ww. wymagań zawarto w Rozdziale III SWZ "Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej"
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe określenie zasad związanych z obowiązkiem informacyjnym RODO zawarto w Rozdziale XIV SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe określenie zasad związanych z obowiązkiem informacyjnym RODO zawarto w Rozdziale XIV SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 0401-ILZ.260.2.11.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wymiana wykładzin we wskazanych pomieszczeniach w budynku Pierwszego Urzędu Skarbowego w Toruniu
4.2.6.) Główny kod CPV: 45432111-5 - Kładzenie wykładzin elastycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający informuje, iż prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać. Skorzystanie z prawa opcji:1) polegać będzie na zleceniu wymiany wykładzin w pomieszczeniach nr 901 i 907 w Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Bydgoszczy w zależności od pozyskania środków finansowych na ten cel;
2) nastąpi na podstawie odrębnego zlecenia przekazanego na adres Wykonawcy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużenie okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wymiana wykładzin we wskazanych pomieszczeniach w budynku Drugiego Urzędu Skarbowego w Toruniu
4.2.6.) Główny kod CPV: 45432111-5 - Kładzenie wykładzin elastycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający informuje, iż prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać. Skorzystanie z prawa opcji:1) polegać będzie na zleceniu wymiany wykładzin w pomieszczeniach nr 432 i 433 w Drugim Urzędzie Skarbowym w Bydgoszczy, w zależności od pozyskania środków finansowych na ten cel;
2) nastąpi na podstawie odrębnego zlecenia przekazanego na adres Wykonawcy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużenie okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujący warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej:1) (dla części 1 zamówienia) wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
co najmniej trzy roboty budowlane, o wartości nie mniejszej niż 14.000,00 zł brutto (słownie: czternaście tysięcy złotych, 00/100) oraz załączą dokument potwierdzający ich należyte wykonanie.
2) (dla części 2 zamówienia) wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
co najmniej trzy roboty budowlane, o wartości nie mniejszej niż 19.000,00 zł brutto (słownie: dziewiętnaście tysięcy złotych, 00/100) oraz załączą dokument potwierdzający ich należyte wykonanie.
Jeżeli Wykonawca składa ofertę na więcej niż jedną część zamówienia, winien wykazać posiadanie doświadczenia wymaganego łącznie dla tych części zamówienia, na które składa ofertę: np. jeżeli Wykonawca składa ofertę na 1 i 2 część winien wykazać, że wykonał lub wykonuje co najmniej:
- sześć robót, odpowiadających swoim rodzajem robocie stanowiącej przedmiot zamówienia, w tym trzy o wartości nie mniejszej niż 14.000,00 zł (słownie: czternaście tysięcy złotych, 00/100) brutto każda oraz trzy o wartości nie mniejszej niż 19.000,00 zł (słownie: dziewiętnaście tysięcy złotych, 00/100) brutto każda
lub
- trzy roboty odpowiadające swoim rodzajem robocie stanowiącej przedmiot zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 33.000,00 zł (słownie: trzydzieści trzy tysiące złotych, 00/100) brutto każda oraz załączyć dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie.
[Pod pojęciem roboty budowlanej należy rozumieć jeden kontrakt/jedną umowę. Nie dopuszcza się możliwości sumowania wartości wykonanych robót budowlanych realizowanych w ramach kilku (wielu) umów w celu uzyskania wartości wymaganej dla wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu wymaganego przez Zamawiającego.]
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, Wykonawca będzie obowiązany do złożenia oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w:
1) art. 108 ust. 1 pkt 1-6 Pzp,
2) art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4 Pzp,
3) art. 7 ust. 1 ustawy sankcyjnej
wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 9 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
Forma złożenia dokumentu została określona w rozdziale III SWZ. Sposób złożenia dokumentów określony został w Instrukcjach dla Wykonawcy, dostępnych na Platformie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca będzie obowiązany do złożenia:
wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotu, na rzecz którego roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy roboty budowlane zostały wykonane należycie (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 10 do Specyfikacji Warunków Zamówienia); przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Forma złożenia dokumentu została określona w rozdziale III SWZ. Sposób złożenia dokumentów określony został w Instrukcjach dla Wykonawcy, dostępnych na Platformie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Warunek określony w rozdziale XVIII SWZ ust. 3, 4 i 5 każdy z Wykonawców powinien spełniać samodzielnie.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek udziału w postępowaniu może zostać spełniony przez jednego Wykonawcę lub łącznie przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy – do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, z którego wynikać będzie zakres umocowania. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale, tj. w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez jego wystawcę lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza (z zachowaniem elektronicznej formy dokumentu).
Oferta winna być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.
Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych.
Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający przed zawarciem umowy zastrzega sobie prawo żądania przedłożenia umowy regulującej współpracę Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj oraz zakres zmian umowy zawarto w § 18 Wzoru umowy ["Zmiany w Umowie"], stanowiącego załącznik do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-01 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: za pośrednictwem platformy eZamawiający pod adresem: https://ias-bydgoszcz.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-01 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany w terminie:• zamówienie podstawowe: 2 miesiące od dnia podpisania umowy, nie później niż do dnia 30 września 2025 r. (w zależności od tego, który z terminów wypadnie wcześniej);
• prawo opcji: 2 miesiące od przesłania zlecenia prawa opcji, nie później niż do dnia 30 listopada 2025 r. (w zależności od tego, który z terminów wypadnie wcześniej). Zamawiający jest uprawniony do zlecenia zamówienia w ramach prawa opcji nie później niż do dnia 30 września 2025 r.