BZP: Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna w Knurowie przy ul. Antoniego Słoniny”.
12.06.2025
2025/BZP 00276026/01
SIM Śląsk Południe sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna w Knurowie
przy ul. Antoniego Słoniny”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SIM Śląsk Południe sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 520527532
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Armii Krajowej
1.5.2.) Miejscowość: Bielsko-Biała
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-316
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.7.) Numer telefonu: 33 810 12 76
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@sim-slask-poludnie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sim-slask-poludnie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna w Knurowie
przy ul. Antoniego Słoniny”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3cf43ac3-9b51-4b01-876e-d2272dbff007
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00276026
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11255483.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem platformy zakupowej, zwanej dalej „Platformą”, dostępnej na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1125548
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wszelkie informacje dotyczące
wymagań technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zostały opisane w
specyfikacji oraz w regulaminie korzystania z Platformy Zakupowej dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-
regulamin
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO została zamieszczona w Załączniku nr 8 do SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ograniczenia stosowania, zostały zawarte w Klauzuli informacyjnej RODO, zamieszczonej w Załączniku nr 8 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna w Knurowie przy ul. Antoniego Słoniny”.
2. Zakres zamówienia obejmuje:
1) budowę 2 budynków mieszkalnych wielorodzinnych
2) budowę drogi wewnętrznej wraz z parkingiem
3) budowę placu zabaw oraz miejsca składowania odpadów
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki realizacji inwestycji poza SWZ oraz projektowanymi postanowieniami umowy określa Dokumentacja projektowa, stanowiąca Załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45211000-9 - Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego i domów jednorodzinnych
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45262311-4 - Betonowanie konstrukcji
45262310-7 - Zbrojenie
45262400-5 - Wnoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45223200-8 - Roboty konstrukcyjne
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45223300-9 - Roboty budowlane w zakresie parkingów
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45432120-1 - Instalowanie nawierzchni podłogowych
45410000-4 - Tynkowanie
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
45421160-3 - Instalowanie wyrobów metalowych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45312311-0 - Montaż instalacji piorunochronnej
45442100-8 - Roboty malarskie
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużenie okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający będzie rozpatrywał oferty Wykonawców którzy:1.1) wykażą się niezbędnym doświadczeniem, tj. nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - wykonali należycie i zakończyli co najmniej 1 (słownie: jedne) roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie (w rozumieniu przepisów Prawa budowlanego) budynku lub kompleksu budynków wraz z instalacjami wewnętrznymi o wartości nie mniejszej niż 6 000 000,00 zł brutto (słownie: sześć milionów złotych 00/100)
Stosownie do art. 3 pkt 2) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 725 ze zm.) przez pojęcie budynku Zamawiający rozumie taki obiekt budowlany, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach. Pod pojęciem kompleksu budynków Zamawiający rozumie zespół obiektów budowlanych (będących budynkami), powiązany ze sobą funkcjonalnie, składający się z kilku (co najmniej dwóch) budynków, z których każdy (budynek) powinien dać się sklasyfikować jako samodzielna jednostka klasyfikacyjna, stosownie do tabeli zawartej w rozdziale IV (Schemat klasyfikacji z objaśnieniami) załącznika do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. z 1999 r. Nr 112 poz. 1316 ze zm.)
Stosownie do art. 3 pkt 6) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 725 ze zm.) przez pojęcie budowy należy rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.
Stosownie do art. 3 pkt 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 725 ze zm.) przez pojęcie przebudowy należy rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego zaś zgodnie z art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 725 ze zm.) przez remont rozumiane jest wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu (tabela A NBP). Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu.
Za dzień wykonania roboty budowlanej przyjmuje się dzień końcowego odbioru roboty. Zamawiający dopuszcza również doświadczenie wykonawcy w zakresie w/w roboty budowlanej w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
Przez jedną robotę budowlaną rozumie się robotę budowlaną wykonaną w ramach jednej umowy.
1.2) wykażą się dysponowaniem osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, tj. :
1.2.1) minimum 1 (słownie: jedną) osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy przy realizacji przedmiotowego zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń
1.2.2) minimum 1 (słownie: jedną) osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót przy realizacji przedmiotowego zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych
i kanalizacyjnych
1.2.3) minimum 1 (słownie: jedną) osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót przy realizacji przedmiotowego zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych.
Uwaga:
Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz.725 ze zm.) lub aktualne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo Budowlane mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulacje odrębne stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334). W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.
Dopuszcza się uprawnienia równoważne (uprawnienia pozwalające na kierowanie robotami objętymi przedmiotem zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zamawiający dopuszcza łączenie powyższych funkcji.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż
5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1.1 wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - warunki zostały określone w Rozdz. VIII pkt 1 ppkt 4), 4.1) SWZ,
Uwaga: w przypadku podania wartości w walucie innej niż PLN, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP, który jest dostępny pod adresem www.nbp.pl opublikowany w dniu przekazania ogłoszenia do e-Zamówień.
1.2 oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w Rozdz. VIII pkt 1 ppkt 4, 4.2) SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą:1. dokumentu, z którego wynika umocowanie osób do reprezentowania Wykonawcy/ podmiotu udostępniającego zasoby;
2. oświadczenia o ustanowieniu pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy);
3.zobowiązania podmiotów udostępniających zasoby do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
zamówienia (jeżeli dotyczy)
4.oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które roboty wykonują
poszczególni Wykonawcy (jeżeli dotyczy)
5. kosztorysu ofertowego (kosztorysów ofertowych), sporządzonego/ych metodą kalkulacji uproszczonej
6. oryginału dokumentu poręczenia lub gwarancji (jeżeli dotyczy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 120 000,00 PLN (słownie złotych: sto dwadzieścia tysięcy).6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartych umów w stosunku do treści wybranych ofert w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-30 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1125548
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-30 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-29
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający informuje, że z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia, złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej. Wizji lokalnej można dokonać w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 10:00 do 14:00, z wyłączeniem dnia, w którym przypada termin składania ofert. Osobą odpowiedzialną za dokonanie wizji lokalnej (z którą należy się bezpośrednio kontaktować celem uzgodnienia konkretnego terminu i godziny jej odbycia) jest ze strony Zamawiającego Pani Katarzyna Długosz – Kierownik projektów, Prokurent Spółki, nr tel. 531 092 219.2. Z odbycia wizji lokalnej zostanie sporządzony podpisany przez uczestników protokół, który będzie stanowił potwierdzenie odbycia wizji lokalnej.
3. Zamawiający informuje, iż odrzuci ofertę Wykonawcy złożoną bez odbycia wizji lokalnej, stosownie do brzmienia art. 226 ust. 1 pkt 18) ustawy.