BZP: Realizacja 1 etapu budowy instalacji wodno – kanalizacyjnych oraz ogrzewczych wraz z demontażem i budową zbiorników na wodę oraz ogrodzeniem
12.06.2025
2025/BZP 00276055/01
Krakowski Szpital Specjalistyczny im. św. Jana Pawła II
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Realizacja 1 etapu budowy instalacji wodno – kanalizacyjnych oraz ogrzewczych wraz z demontażem i budową zbiorników na wodę oraz ogrodzeniem
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Krakowski Szpital Specjalistyczny im. św. Jana Pawła II
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000290073
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Prądnicka 80
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-202
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@szpitaljp2.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitaljp2.krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Realizacja 1 etapu budowy instalacji wodno – kanalizacyjnych oraz ogrzewczych wraz z demontażem i budową zbiorników na wodę oraz ogrodzeniem
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-978e2c07-ebed-4a08-9a8f-9e6cd49d3a3b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00276055
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00043489/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa instalacji zewnętrznych wodno-kanalizacyjnych oraz grzewczych – I etap
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/szpitaljp23.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/szpitaljp2
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Oferta powinna być :a) sporządzona na
podstawie załączników SWZ w języku polskim.b) złożona w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym za pośrednictwem Platformy Zakupowej Zamawiającego. Wykonawca jest zobligowany do
złożenia ofert, oświadczeń, informacji oraz dokumentów w sposób zgodny z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, 1.
Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej (dalej jako „Platforma”) pod adresem: https://platformazakupowa.pl 2. Komunikacja miedzy Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy i formularza „wyślij wiadomość”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformy poprzez klikniecie przycisku „wyślij wiadomość” po których pojawi się komunikat, ze
wiadomość została wysłana do Zamawiającego. 3. Zamawiający z Wykonawcami będzie przekazywał informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany SWZ, zmiany terminu składania i otwarcia ofert zamawiający będzie zamieszczał na platformie. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy do tego konkretnego Wykonawcy.4. Niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające prace na Platformie Zakupowej, tj.:a) stały
dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,b) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje.c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet
Explorer minimalnie wersja 10 0.,d) włączona obsługa JavaScript,e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader, lub inny obsługujący format plików .pdf.5. Zalecane formaty przesyłanych danych, tj. plików o wielkości do 75 MB. - Zalecany format: pdf. Zamawiający dopuszcza również inne powszechnie stosowane formaty takie jak na przykład: doc, docx, xls, jpg, zip, 7Z.6. Zalecany
format kwalifikowanego podpisu elektronicznego:a) dokumenty w formacie pdf zaleca się podpisywać formatem PAdES;b) dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż .pdf, wtedy zaleca się użyć formatu XAdES.7. Zamawiający informuje, ze instrukcje korzystania z Platformy Zakupowej dotyczące w szczególności logowania, pobrania dokumentacji, składania wniosków o wyjaśnienie treści swz, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy Zakupowej znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy zamieścić na Platformie pod
adresem: https://platformazakupowa.pl/szpitaljp2 w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Po wypełnieniu Formularza składania oferty i załadowaniu wszystkich wymaganych załączników należy
kliknąć przycisk „Przejdź do podsumowania”. W procesie składania oferty za pośrednictwem platformy Wykonawca może złożyć podpis w następujący sposób: - bezpośrednio na dokumencie przesłanym do Platformy lub/i - dla całego pakietu dokumentów w kroku 2 Formularza składania oferty (po kliknięciu w przycisk „Przejdź do podsumowania”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje zawarto w pkt. 40 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje zawarto w pkt. 40 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZ.271.55.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest realizacja 1 etapu budowy instalacji wodno – kanalizacyjnych oraz ogrzewczych wraz z demontażem i budową zbiorników na wodę oraz ogrodzeniem w Krakowskim Szpitalu Specjalistycznym im. św. Jana Pawła II
4.2.6.) Główny kod CPV: 45232150-8 - Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów
45232100-3 - Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45233140-2 - Roboty drogowe
45233260-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. W tym zakresie Wykonawca musi wykazać, że :A. Wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
-minimum jedno zamówienie na roboty budowlane w zakresie sieci zewnętrznych wody zimnej wraz ze zbiornikami magazynowymi wody spożywczej i niezbędną infrastrukturą o wartości min. 3 000 000,00 zł brutto. (wartość jednego zamówienia to wartość jednej umowy)
Jeżeli umowa obejmuje oprócz elementów opisanych w ww. pkt A także inne czynności Wykonawca dla wykazania warunków zobowiązany jest do podania wartości kosztorysowej zadań wymienionych w pkt A .
B. Najpóźniej w chwili rozpoczęcia realizacji zamówienia będzie dysponował następującymi skierowanymi do realizacji zamówienia osobami:
1) jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy -branża budowlana posiadającą: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej ( w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa ) lub inne równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub na terenie innego kraju, jeżeli zgodne z prawem polskim uprawniają one do prac w zakresie ww. specjalności,
2) jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych ( w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa ) lub inne równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub na terenie innego kraju, jeżeli zgodne z prawem polskim uprawniają one do prac w zakresie ww. specjalności,
3) jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych kanalizacyjnych ( w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa ) lub inne równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub na terenie innego kraju, jeżeli zgodne z prawem polskim uprawniają one do prac w zakresie ww. specjalności,
4) jedną osobą która kieruje badaniami archeologicznymi albo samodzielnie wykonuje te badania, posiadającą uprawnienia do prowadzenia badań archeologicznych, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie archeologii i przez co najmniej 12 miesięcy brała udział w badaniach archeologicznych (art. 37e ust 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1292).).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający nie wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu.
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, aktualnych na dzień ich złożenia:
1 Na potwierdzenie spełniania warunku, o którym mowa w punkcie 5.4.B niniejszego ogłoszenia- Wykonawca złoży: Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg załącznika nr 7 SWZ
2 Na potwierdzenie spełnienia warunku o którym mowa w punkcie 5.4.A niniejszego ogłoszenia, Wykonawca złoży wykaz robót budowlano-instalacyjnych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlano-instalacyjne zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlano-instalacyjne zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - wg załącznika 6 SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zamawiający żąda wraz z ofertą oświadczenia, o którym mowa w punkcie 5.5 niniejszego ogłoszenia. W wypadku, gdy wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów na podstawie art. 118 ustawy PZP dodatkowo zamieszcza informacje o podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp. Dodatkowo dołącza oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby w zakresie niepodlegania wykluczeniu z postępowania oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu składane na podstawie art 125 ust. 5 ustawy PZP oraz dołącza zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotówSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
A. W wypadkach, o których mowa w art. 117 ust. 2 oraz 3 ustawy PZP, należy wraz z ofertą dołączyć oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy PZP.B. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
W powyższym przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia.
Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o którym mowa w pkt 5.5 niniejszego ogłoszenia składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Opis zawarty w załączniku nr 2 SWZ § 13 - tj. wzór umowy:1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w szczególności
w następujących przypadkach:
a) terminu wykonania umowy w przypadku:
• wstrzymania robót budowlanych przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę,
• wystąpienia siły wyższej,
• występowania niskich temperatur powietrza, które nie będą umożliwiały wykonywania robót związanych z betonowaniem elementów konstrukcyjnych co zostanie potwierdzone niezwłocznie wpisem w dzienniku budowy przez Kierownika Budowy i Inspektora Nadzoru. Przez niską temperaturę rozumie się przy wystąpienie temperatury w ciągu doby poniżej minus 10 stopni Celsjusza. Termin zostanie przedłużony o ilość dni potwierdzonych wpisami w dzienniku budowy,
• w przypadku, gdy pomimo zachowania należytej staranności przez Wykonawcę, termin uzyskania pozwolenia na użytkowanie będzie dłuższy niż 30 dni.
b) konieczności wykonania robót zamiennych wynikających ze zmiany technologii lub zamiany materiałów przewidzianych w dokumentacji w rozumieniu ustawy Prawo Budowlane lub konieczności wykonania robót dodatkowych, warunkujących wykonanie robót budowlanych,
c) wymagać tego będzie prawidłowa realizacja przez Zamawiającego zadań polegających na udzieleniu świadczeń zdrowotnych, pracy personelu administracyjnego,
d) w wyniku zmiany umowy możliwym będzie podniesienie poziomu lub jakości robót budowlanych lub dostarczanych w ich ramach materiałów lub urządzeń,
e) zmiana umowy będzie korzystna dla Zamawiającego,
f) potrzeba zmiany treści umowy wynika ze zmiany przepisów prawa.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonywania robót zamiennych wynikających ze zmiany technicznej, technologii lub zamiany materiałów przewidzianych w dokumentacji projektowej, o ile:
a) zmiana techniczna, technologii lub materiałów będzie równoważna jakościowo i pod względem parametrów w stosunku do określonych w dokumentacji projektowej, oraz będzie ona zapewniać prawidłowe (w szczególności zgodne z przepisami budowlanymi, wiedzą techniczną oraz ze sztuką budowlaną) wykonanie zadania,
b) nie będzie one skutkować podwyższeniem wynagrodzenia Wykonawcy,
c) wykonywanie robót zamiennych nie wymaga aneksu do umowy, lecz pisemnego pod rygorem nieważności protokołu robót zamiennych, który winien zostać zaakceptowany i podpisany przez kierownika budowy ze strony Wykonawcy oraz odpowiedniego inspektora nadzoru inwestycyjnego ze strony Zamawiającego jak również przez projektanta.
c.d w sekcji informacje dodatkowe
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-27 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/szpitaljp2
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-27 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-26
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
c.d. sekcji zmiany umowy:3. Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia i terminu realizacji zadania
w przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, przy czym:
a) Roboty dodatkowe lub zamienne skutkujące zmianą wynagrodzenia Wykonawcy są dopuszczalne w przypadkach wskazanych w art. 455 ust. 1 pkt 3 i 4 oraz ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych;
b) Wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu robót dodatkowych lub zamiennych winno odpowiadać wzrostowi kosztów Wykonawcy w związku z tymi robotami, z uwzględnieniem innych postanowień umowy oraz oszczędności poczynionych przez Wykonawcę;
c) W przypadku, gdy zadanie które wykonuje Wykonawca wymaga wykonania robót dodatkowych lub zamiennych (dla prawidłowego wykonania zadania), a które nie mogą zostać wykonane/ukończone w oparciu - o dostarczoną do postępowania przetargowego - dokumentację przez Zamawiającego. Wykonawca jest zobligowany do opracowania
i przedstawienia ekspertyz, opinii technicznych, kosztorysów, pism/uzgodnień i innych dokumentów wymaganych przez Zamawiającego w celu potwierdzenia, iż brak wykonania prac dodatkowych lub zamiennych warunkuje ukończenie realizowanego zadania;
d) Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy lub terminu realizacji zadania z uwagi na roboty zamienne lub dodatkowe wymaga zawarcia przez Strony pisemnego, pod rygorem nieważności aneksu do niniejszej umowy;
e) Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty dodatkowe/zamienne przy zachowaniu tych samych norm i standardów, jakie obowiązują dla przedmiotowej umowy;
f) Wystąpienie o zawarcie aneksu do umowy na wykonanie robót dodatkowych/zamiennych wymaga wcześniejszego pisemnego uzgodnienia
z Zamawiającym w protokole konieczności na roboty dodatkowe pod rygorem nieważności, który stanowi podstawę przedłożenia kosztorysu ofertowego na roboty dodatkowe/zamienne;
g) Wycena robót dodatkowych/zamiennych przedstawiona przez Wykonawcę powinna opierać się o cennik czynników produkcji (R, M , S, Ko, Kp). Dopuszcza się stosowanie cen jednostkowych materiałów na podstawie cen średnich cennika Sekocenbud za kwartał poprzedzający udzielenie zamówienia dodatkowego lub robót zamiennych;
h) Zmiana terminu realizacji zadania winna być odpowiednia do wpływu na ten termin konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych .
4. Wszystkie zmiany umowy dokonywane są w formie pisemnej aneksem do umowy pod rygorem nieważności i muszą być podpisane przez upoważnionych przedstawicieli obu stron.