BZP: Budowa ulicy Jaśminowej i Różanej w Brodnej
12.06.2025
2025/BZP 00276576/01
MIASTO I GMINA KACZORY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa ulicy Jaśminowej i Różanej w Brodnej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO I GMINA KACZORY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791193
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Pilska 1
1.5.2.) Miejscowość: Kaczory
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-810
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.7.) Numer telefonu: 672842371
1.5.8.) Numer faksu: 672841233
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@kaczory.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.kaczory.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa ulicy Jaśminowej i Różanej w Brodnej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-88f34365-f2a3-416c-965f-c2d4f1d472b3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00276576
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://przetargi.kaczory.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://przetargi.kaczory.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na Platformie Zamówień Publicznych Urzędu Miasta i Gminy Kaczory (Platformie ZETO PZP). Wykonawca posiadający konto na Platformie ZETO PZP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku”. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w „Regulaminie korzystania z Platformy ZETO PZP” oraz „Instrukcji obsługi systemu PZP przeznaczoną dla Wykonawcy”. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. Niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie ZETO PZP tj.:
- stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
- komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 10, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
- zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji z wyjątkiem Internet Explorer;
- włączona obsługa JavaScript;
- zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf;
- podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę certyfikatu używanego przez
Użytkownika lub aplikacja komputerowa spełniająca funkcje takiego czytnika (tzw. podpis chmurowy).
Za datę przekazania oferty, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na Platformę ZETO PZP.
Zamawiający przekazuje link do postępowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w Platformie ZETO PZP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje zawarte w RODO zawarto w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.4.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest budowa ulicy Jaśminowej i Różanej w Brodnej.
Budowa ulicy Jaśminowej w m. Brodna
Inwestycja położona jest w m. Brodna na działkach ewidencyjnych nr: 101, 200/1. Działka nr 101 stanowi pas drogowy drogi gminnej, natomiast działka nr 200/1 pas drogowy drogi powiatowej nr 1178P.
Stan obecny:
Na terenie inwestycji zlokalizowana jest droga o nawierzchni gruntowej utwardzona kruszywem łamanym o szerokości jezdni w przedziale 3,40 m – 4,20 m. Istniejąca droga nie posiada wyodrębnionych poboczy. Istniejąca droga jest w złym stanie technicznym. Występują w niej liczne nierówności i ubytki oraz brak jest właściwego odwodnienia. W istniejącym pasie drogowym zlokalizowane jest oświetlenie uliczne, napowietrzna linia elektroenergetyczna, kanalizacja sanitarna, sieć wodociągowa, sieć gazowa oraz sieć teletechniczna. Odwodnienie istniejącej drogi odbywa się powierzchniowo w przyległy teren w granicach istniejącego pasa drogowego. Istniejąca droga pełni funkcję drogi wewnętrznej (niepublicznej), której celem jest obsługa komunikacyjna przyległych działek i nieruchomości.
Początek projektowanej trasy przyjęto w km 0+000,00 na połączeniu z drogą powiatową nr 1178P (dz. nr 200/1), natomiast koniec w km 0+118,50 na wysokości działki nr 97/3 (strona lewa). Długość projektowanej trasy wynosi 118,50 m.
Stan zaprojektowany:
Przedmiotową drogę zaprojektowano jako jednojezdniową, jednopasmową, dwukierunkową z jedną mijanką. Geometrię trasy maksymalnie wpisano w jej istniejący przebieg projektując dwa odcinki proste oraz dwa łuki poziome o promieniach 30 i 80 m zgodnie z projektem zagospodarowania terenu – rysunek nr 2.
Szerokość projektowanej jezdni przyjęto 3,50 m z poszerzeniem na włączeniu w drogę powiatową zgodnie z projektem zagospodarowania terenu – rysunek nr 2.
Nawierzchnię jezdni zaprojektowano jako bitumiczną z betonu asfaltowego AC 11S (KR 3-4), wykonaną na warstwie wiążącej z betonu asfaltowego AC 16W (KR 3-4) oraz podbudowie z mieszanki niezwiązanej z kruszywem 0/31,5 mm. Z uwagi na zalegające w podłożu piaski próchnicze, piaski drobne i średnich, piaski gliniaste, oraz gliny piaszczyste zaprojektowano wzmocnienie istniejącego podłoża PAB. 11 gruntowego poprzez wykonanie warstwy odcinającej z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=5,0 MPa gr. 15 cm. Pobocza jezdni o szerokości 2 x 0,75 m zaprojektowano z mieszanki niezwiązanej z kruszywem 0/31,5 mm, gr. 10 cm o jasnej barwie.
Wzdłuż całej trasy zaprojektowano zjazdy do przyległych posesji i nieruchomości. Szerokości zjazdów dostosowano do istniejącego zagospodarowania przyległych działek zgodnie z projektem zagospodarowania terenu – rysunek nr 2. Nawierzchnię zjazdów przyjęto z kostki betonowej gr. 8 cm ułożonej na podsypce cementowo-piaskowej oraz podbudowie z mieszanki niezwiązanej z kruszywem 0/31,5 mm. Dodatkowo w celu wzmocnienia istniejącego podłoża gruntowego zaprojektowano wykonanie warstwy odcinającej z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=5,0 MPa gr. 15 cm. Obramowanie zjazdów zaprojektowano z oporników betonowych o wym. 12x25 cm ustawionych na ławie z betonu C 12/15.
Z uwagi na konieczność zapewnienia możliwości mijania się pojazdów jadących z przeciwnych kierunków w km 0+049,55 zaprojektowano mijankę o szerokości jezdni 1,50 m i długości 25,00 m. Skos najazdowy i wyjazdowy z mijanki zaprojektowano jako 1:2 wyokrąglony łukami o promieniu R = 15 - 30 m. Konstrukcję jezdni mijanek przyjęto w tej samej technologii jak ciąg główny.
Odwodnienie projektowanej drogi zaprojektowano jako powierzchniowe przy pomocy projektowanych spadków podłużnych i poprzecznych w projektowane pobocza oraz w przyległy teren w granicach działek istniejącego pasa drogowego. Projektowane odwodnienie nie powoduje negatywnego oddziaływania na warunki gruntowo – wodne przyległych działek.
Projektowana inwestycja jest obiektem liniowym w zakres której wchodzą następujące elementy:
- jezdnia o nawierzchni bitumicznej o szerokości 3,50 m,
- mijanka o nawierzchni bitumicznej o szerokości 1,50 m,
- zjazdy o nawierzchni z kostki betonowej i szerokości jezdni 4,00 – 8,20 m,
- pobocza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem 0/31,5 mm o szerokości 0,75 m,
Parametry techniczne
- klasa drogi - W (wewnętrzna),
- kategoria drogi - droga gminna (niepubliczna),
- kategoria ruchu drogowego - KR 1,
- dostępność - nieograniczona,
- prędkość projektowa - 30 km/h,
- szerokość jezdni - 3,50 m,
- szerokość mijanki - 1,50 m,
- szerokość poboczy z kruszywa łamanego - 2 x 0,75 m,
- pochylenie poprzeczne jezdni - 2,00 %,
- pochylenie poprzeczne poboczy - 6,00 %,
- spadki podłużne - 0,45 – 3,12 %,
- kategoria obiektu - XXV.
Zestawienie powierzchni
- jezdnia o nawierzchni bitumicznej - 440,00 m2,
- mijanka o nawierzchni bitumicznej - 48,00 m2
- zjazdy z kostki betonowej - 105,00 m2,
- przełożenie istniejących chodników - 12,00 m2,
- pobocza z kruszywa łamanego - 146,00 m2,
- teren biologicznie czynny - 595,00 m2,
Budowa ulicy Różanej w m. Brodna
Inwestycja położona jest w m. Brodna na działkach ewidencyjnych nr: 75, 200/1. Działka nr 75 stanowi pas drogowy drogi gminnej niepublicznej, natomiast działka nr 200/1 pas drogowy drogi powiatowej nr 1178P.
Stan obecny:
Na terenie inwestycji zlokalizowana jest droga o nawierzchni gruntowej utwardzona kruszywem łamanym o szerokości jezdni w przedziale 3,00 m – 4,00 m. Istniejąca droga nie posiada wyodrębnionych poboczy. Istniejąca droga jest w złym stanie technicznym. Występują w niej liczne nierówności i ubytki oraz brak jest właściwego odwodnienia. W istniejącym pasie drogowym zlokalizowane jest oświetlenie uliczne, napowietrzna linia elektroenergetyczna, kanalizacja sanitarna, sieć wodociągowa, sieć gazowa oraz sieć teletechniczna.
Odwodnienie istniejącej drogi odbywa się powierzchniowo w przyległy teren w granicach istniejącego pasa drogowego. Istniejąca droga pełni funkcję drogi wewnętrznej (niepublicznej), której celem jest obsługa komunikacyjna przyległych działek i nieruchomości.
Stan zaprojektowany:
Projektowana inwestycja składa się z dwóch połączonych ze sobą odcinków. Początek projektowanej trasy 1 przyjęto w km 0+000,00 na połączeniu z drogą powiatową nr 1178P (dz. nr 200/1), natomiast koniec w km 0+134,00 przy granicy z działkami nr 287/1 oraz 287/2. Początek projektowanej trasy 2 przyjęto w km 0+000,00 na połączeniu z trasą 1, natomiast koniec w km 0+019,20 na wysokości granicy z działką nr 70 (strona lewa). Łączna długość projektowanej trasy wynosi 153,20 m.
Przedmiotową drogę (trasa 1 oraz trasa 2) zaprojektowano jako jednojezdniową, jednopasmową, dwukierunkową. Geometrię trasy 1 maksymalnie wpisano w jej istniejący przebieg projektując pięć odcinków prostych oraz cztery łuki poziome o promieniach R = 30 - 100 m. Geometrię trasy 2 również wpisano w jej istniejący przebieg projektując jeden odcinek prosty oraz jeden łuk poziomy o promieniu R = 15 m. Geometrię trasy zaprojektowano zgodnie z projektem zagospodarowania terenu – rysunek nr 2. Szerokość projektowanej jezdni przyjęto 3,50 m z poszerzeniem na włączeniu w drogę powiatową zgodnie z projektem zagospodarowania terenu – rysunek nr 2.
Nawierzchnię jezdni zaprojektowano jako bitumiczną z betonu asfaltowego AC 11S (KR 3-4), wykonaną na warstwie wiążącej z betonu asfaltowego AC 16W (KR 3-4) oraz podbudowie z mieszanki niezwiązanej z kruszywem 0/31,5 mm. Z uwagi na zalegające w podłożu piaski próchnicze, piaski drobne i średnich, piaski gliniaste, oraz gliny piaszczyste zaprojektowano wzmocnienie istniejącego podłoża gruntowego poprzez wykonanie warstwy odcinającej z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=5,0 MPa gr. 15 cm. Pobocza jezdni o szerokości 2 x 0,75 m zaprojektowano z mieszanki niezwiązanej z kruszywem 0/31,5 mm, gr. 10 cm o jasnej barwie.
Wzdłuż całej trasy zaprojektowano zjazdy do przyległych posesji i nieruchomości. Szerokości zjazdów dostosowano do istniejącego zagospodarowania przyległych działek zgodnie z projektem zagospodarowania terenu – rysunek nr 2. Nawierzchnię zjazdów przyjęto z kostki betonowej gr. 8 cm ułożonej na podsypce cementowo-piaskowej oraz podbudowie z mieszanki niezwiązanej z kruszywem 0/31,5 mm. Dodatkowo w celu wzmocnienia istniejącego podłoża gruntowego zaprojektowano wykonanie warstwy odcinającej z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=5,0 MPa gr. 15 cm. Obramowanie zjazdów zaprojektowano z oporników betonowych o wym. 12x25 cm ustawionych na ławie z betonu C 12/15.
Odwodnienie projektowanej drogi zaprojektowano jako powierzchniowe przy pomocy projektowanych spadków podłużnych i poprzecznych w projektowane pobocza oraz w przyległy teren w granicach działek istniejącego pasa drogowego. Projektowane odwodnienie nie powoduje negatywnego oddziaływania na warunki gruntowo – wodne przyległych działek.
Projektowana inwestycja jest obiektem liniowym w zakres której wchodzą następujące elementy:
- jezdnia o nawierzchni bitumicznej o szerokości 3,50 m,
- zjazdy o nawierzchni z kostki betonowej i szerokości jezdni 3,50 – 5,00 m,
- pobocza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem 0/31,5 mm o szerokości 0,75 m,
Parametry techniczne
- klasa drogi - W (wewnętrzna),
- kategoria drogi - droga gminna (niepubliczna),
- kategoria ruchu drogowego - KR 1,
- dostępność - nieograniczona,
- prędkość projektowa - 30 km/h,
- szerokość jezdni - 3,50 m,
- szerokość poboczy z kruszywa łamanego - 2 x 0,75 m,
- pochylenie poprzeczne jezdni - 2,00 %,
- pochylenie poprzeczne poboczy - 6,00 %,
- spadki podłużne - 0,35 – 2,23 %,
- kategoria obiektu - XXV.
Zestawienie powierzchni
- jezdnia o nawierzchni bitumicznej - 555,00 m2,
- zjazdy z kostki betonowej - 65,00 m2,
- pobocza z kruszywa łamanego - 192,00 m2,
- przełożenie istniejących chodników - 14,00 m2,
- teren biologicznie czynny - 620,00 m2.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę 1%=1 punkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji na wykonane roboty
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa warunków w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie określa warunków w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej i finansowej;
Zamawiający nie określa warunków w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej: tj.
a) dysponują lub będą dysponować kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności drogowej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, na wykonywanie których w aktualnym stanie prawnym pozwalają uprawnienia budowlane w tej specjalności, co potwierdzą w wykazie osób zdolnych do realizacji zamówienia,
b) wykonali należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończyli w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie min. 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni bitumicznej na kwotę minimum 200 000,00 zł brutto co potwierdzą w wykazie wykonanych robót oraz referencjami;
2. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wykonawca może polegać na potencjale podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach opisanych w art. 118–123 ustawy Pzp. Podmiot, na potencjał którego wykonawca powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2025 poz. 514 ze zm.)
3. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
4. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że:
1) wspólnie muszą wykazać, że wspólnie spełniają warunki udziału w postępowaniu,
2) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzi jakakolwiek podstawa do wykluczenia z postępowania na artart. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2025 poz. 514)
3) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania,
4) muszą ustanowić pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Pełnomocnictwo musi mieć formę pisemną lub kopię potwierdzona przez notariusza,
5) przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie publiczne, jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający wezwie do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek dołączyć do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikać, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w niniejszym rozdziale, składa się w formie elektronicznej (podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej (podpisane podpisem zaufanym lub osobistym).
1. W celu potwierdzenia przez wykonawcę braku podstaw wykluczenia z postępowania, Zamawiający żąda złożenia:
1) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub
informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wg załącznika Nr 5),
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
3) oświadczenia własnego wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,
e) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ( Dz. U. z 2024 r. poz. 507).
Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ppkt. 2 – 3) dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, sytuacji finansowej, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane lub usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty
budowlane lub usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (wg załącznika Nr 5),
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg załącznika Nr 4)
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Pełnomocnictwo - gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, z którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia; powinno zawierać: nazwę postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w formieelektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w
postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym. Dopuszcza się również przedłożenie elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, tj. podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby posiadającej uprawnienia notariusza.
Zobowiązanie podmiotu (jeżeli dotyczy) udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą,
Wzór zobowiązania określa załącznik Nr 3.
Zobowiązanie musi być złożone w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy) – w sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa, wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzega, że nie mogą być one udostępniane, oraz wykazuje, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji ( Dz. U. z 2022 r. poz. 1233).
Dokument musi być złożony w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikać, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
Wzór oświadczenie określa załącznik Nr 4
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100)2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy:
Bank : Bank Spółdzielczy w Kaczorach
Nr rachunku : 82 8945 0002 0010 0120 2000 0050
z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty dla zadania:
Budowa ulicy Jaśminowej i Różanej w Brodnej
Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
5. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy: - nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Gmina Kaczory, - określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, - kwotę gwarancji/poręczenia, - termin ważności gwarancji/poręczenia, - zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
7. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
9. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 2 ustawy Pzp, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale XVIII.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że:1) wspólnie spełniają warunki udziału w postępowaniu,
2) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzi jakakolwiek podstawa do wykluczenia z postępowania na art. 109 ust. 1 pkt. 4
ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024 poz. 507)
3) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania,
4) muszą ustanowić pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
Pełnomocnictwo musi mieć formę pisemną lub kopię potwierdzona przez notariusza,
5) przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie publiczne, jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający wezwie do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek dołączyć do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikać, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy