BZP: Wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego dla zadania: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 385 w miejscowości Kopice”
13.06.2025
2025/BZP 00278017/01
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu z up. Województwa Opolskiego
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego dla zadania:
„Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 385 w miejscowości Kopice”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu z up. Województwa Opolskiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000126528
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Oleska 127
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-231
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: 77 4591800
1.5.8.) Numer faksu: 77 4581352
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zdw.opole.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zdw.opole.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
administracja samorządowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
zarządzanie drogami wojewódzkimi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego dla zadania:
„Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 385 w miejscowości Kopice”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-baf578df-50f9-44a9-af88-f3b92f961cb0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00278017
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00012194/15/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.28 Wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego dla zadania: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 385 w miejscowości Kopice
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl lub poprzez adres profilu nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole, w tym dokumentacja dostępna do pobrania pod wskazanym adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/11172843.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl lub poprzez adres profilu nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole, w tym dokumentacja dostępna do pobrania pod wskazanym adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1117284
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Korzyst. z platformy przez wykon.
jest bezpłatne. 2. Za datę wpływu ośw., wniosków, zawiad. oraz inf. przyjmuje się datę ich wczytania do platformy. 3. Instr. korzyst. z
platformy: 1) w przypadku posiad. konta na platformie – zgłosz. do postęp. wymaga zalog. wykon. do platformy, 2) w przypadku, gdy
wykon. nie posiada konta na platformie – należy wyszukać niniejsze postęp. bezpośred. na platformie lub poprzez profil nabywcy
zamaw. (link z logo zamaw. następnie zakładka „Postępowania”), wybrać postęp. 3.1. Zalecenia zamaw. odnośnie podpisu: 1) dla
dok. w form. pdf zaleca się podpis w form. PAdES, 2) dok. w form. innym niż pdf zaleca się podpisywać form. XAdES. 3.2. Niezbędne
wymag. sprzęt.-aplik. umożliw. pracę na platformie: 1) stały dostęp do sieci Internet o gwarant. przepust. nie mniej. niż 512 kb/s, 2)
komputer klasy PC lub MAC o następ. konfig.:– pamięć min. 2 GB RAM, – procesor Intel IV 2 GHz lub jego nowsza wersja, – jeden z
system. operac.: * MS Windows 7, * Mac OS x 10.4, * Linux, * lub ich nowsze wersje, 3) zainst. dowolna przegląd. inter., w
przypadku Internet Explorer min. wer. 10.0, 4) włączona obsługa JavaScript, 5) zainst. program Adobe Acrobat Reader lub inny
obsług. pliki w form. pdf. 3.3. Zamaw. rekomend. przesył. danych w form. dopuszcz. odpow. przepisami prawa tj. m.in.: .doc, .xls,
.pdf, .jpg (.jpeg), przy czym zaleca się wykorzyst. plików w form. .pdf. W celu ewent. kompresji danych zamaw. rekomend. wykorzyst.
jednego z form.: . zip; .7Z. 3.4. Zamaw. zaleca, aby nie wprowadz. jakichkolwiek zmian w plikach po ich podpis. Wykon. powinien
pamiętać, aby plik z podpis. przekaz. łącznie z dokum. podpis. – dotyczy podpis. XAdES. 3.5. Infor. na temat kodowania i oznacz.
czasu przekaz. danych. Pliki oferty załącz. przez wykon. na platformie, widoczne są jako zaszyfr. Możliwość otworz. plików
dostępna jest dopiero po odszyfr. przez zamaw. po upływie terminu otwarcia ofert. Oznacz. czasu przekaz. danych przez platformę
stanowi przypiętą do dokum. elektr. lub wiadomości datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss). 3.6. Dokum. niniejsz. postęp. dostępna jest
na platformie: https://platformazakupowa.pl, https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole, www.bip.zdw.opole.pl lub bezpośrednio
pod wskazanym adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1117284 w dziale „Załączniki do postępowania”. 3.7. Ofertę, ośw.
wymag. postan. punktu 5.1 SWZ – na załączniku nr 3 do SWZ oraz na załączniku nr 3a do SWZ (w przypadku gdy wykon. polega na
poten. podm. udostęp. zasoby), zobowiąz., o którym mowa w punkcie 4.5. podpunkt 2 SWZ, dokum. i ośw. należy wczytać jako zał.
na platformie, według instr. dla wykon., które znajdują się na platformie. 3.8. Zamaw. w zakr. pytań techn. związ. z dział. systemu
prosi o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl pod numer +48 22 101 02 02, cwk@platformazakupowa.pl, która
udziela wszelkich infor. związ. z procesem składania ofert, rejestracji czy innych aspektów techn. platformy od poniedziałku do piątku
od 08:00 do 17:00. 3.9. Wymag. techn. i organiz. opisane zostały w Regulaminie platformazakupowa.pl. Wykon. uczestn. w przedm.
postęp. powinien zapoznać się z Regulaminem korzystania z platformy i wszelkimi instr., które znajdują się na platformie. 3.10.
Występuje limit objęt. plików lub spakow. folderów w zakresie całej oferty. Szczegół. infor. w tym zakresie znajdują się w instrukcji
zamieszcz. na platformie. 3.11. Przy dużych plikach kluczowe jest łącze inter. i dostępna przepust. łącza po stronie serwera
platformazakupowa.pl oraz użytk. 3.12. Składając ofertę zaleca się zaplan. złożenia jej z wyprzedz. min. 24h, aby zdążyć w terminie
przewidz. na jej złożenie w przypadku siły wyższej, jak np. awaria platformazakupowa.pl, awaria Internetu, problemy techn. związane
z brakiem np. aktualnej przegląd., itp. 3.13. W przypadku większych plików zalecamy skorzystać z instrukcji pakowania plików
dzieląc je na mniejsze paczki, zgodnie z instrukcją dla wykon. znajdującą się na platformie
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg
Wojewódzkich w Opolu, ul. Oleska 127, 45-231 Opole, tel. 77 459 18 00, 2) inspektorem ochrony danych osobowych w Zarządzie
Dróg Wojewódzkich w Opolu jest Pan Jacek Kaflowski, email: iod@zdw.opole.pl, 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na „Wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego dla zadania: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 385 w miejscowości Kopice”” prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji, 4) przetwarzane przez administratora
danych dane osobowe mogą zostać ujawnione m.in. podmiotom prowadzącym działalność płatniczą, podmiotom prowadzącym
działalność kurierską lub pocztową, dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych, podmiotom świadczącym
usługi doradcze, pomoc prawną, podatkową, rachunkową, innym podmiotom, którym dane zostały lub zostaną udostępnione na
podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych lub upoważnienia do przetwarzania danych oraz podmiotom,
którym administrator danych będzie zobowiązany udostępnić dane, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, 5) dane osobowe
wykonawcy będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy a następnie 5 lat, począwszy od 1 stycznia roku
kalendarzowego następującego po zakończeniu okresu obowiązywania umowy. Okres ten dotyczy również wykonawców, którzy
złożyli oferty i nie zostały one uznane, jako najkorzystniejsze (nie zawarto z tymi wykonawcami umowy), 6) obowiązek podania przez
Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy
Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy, 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą
podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO,
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8) posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych
osobowych Pani/Pana dotyczących. administrator informuje, że w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15
ust. 1–3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, administrator może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania
dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego. W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, w
odniesieniu do przetwarzaniem danych osobowych – na etapie przechowywania – zawartych w protokole oraz załącznikach,
wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, administrator może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych
informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia,
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie
może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie
niezgodnym z ustawą Prawo zamówień publicznych, a w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych – na etapie
przechowywania – zawartych w protokole oraz załącznikach, nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników), c)
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych (wystąpienie z
żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego) z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do
ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków
ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii
Europejskiej lub państwa członkowskiego), d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy
uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO, 9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych, b) prawo do przenoszenia danych
osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych
osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 10) Pozostałe
informacje dotyczące RODO znajdują się w projekcie umowy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WP.3211.35.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest „Wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego dla zadania: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 385 w miejscowości Kopice”” zgodnie z warunkami specyfikacji.
Kod i nazwa Wspólnego Słownika Zamówień:
71.32.20.00-1 – usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i
wodnej
2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi na opracowanie dokumentacji projektowej budowlanej i wykonawczej rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 385 w miejscowości Kopice z budową drogi dla pieszych i rowerów bądź chodnika o łącznej długości ok. 1,1 km od km 72+715 do km 73+835 (z wyłączeniem przebudowanego odcinka w zakresie obiektu mostowego w km 73+173), budową/przebudową obiektów inżynierskich, przebudową skrzyżowań, przebudową zjazdów, budową kanału technologicznego i budową odwodnienia pasa drogowego na przedmiotowym odcinku drogi, przebudową sieci uzbrojenia terenu i urządzeń kolidujących z inwestycją.
2.1. Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) prace geodezyjne:
- opracowanie mapy do celów projektowych,
- wykonanie podziału działek,
- stabilizacja granic pasa drogowego.
b) prace projektowe:
- opracowanie projektu budowlanego (w tym projektu zagospodarowania terenu, projektu budowlano-architektonicznego i projektu technicznego),
- opracowanie wniosku wraz z materiałami do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID),
- opracowanie projektu wykonawczego,
- sporządzenie projektu docelowej organizacji ruchu wraz z jej zatwierdzeniem,
- sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ze względu na specyfikę projektowanego obiektu budowlanego (BIOZ)
- opracowanie szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
- opracowanie części kosztorysowej (kosztorys inwestorski, kosztorys ofertowy, przedmiar robót, kalkulacja cen jednostkowych),
- wykonanie opracowań z zakresu ochrony środowiska w tym raport ooś jeżeli będzie wymagany wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia,
- wykonanie inwentaryzacji obszaru inwestycji
- opracowanie koncepcji rozwiązań projektowych w zakresie skrzyżowania DW 385 i DP 1540O w min. dwóch wariantach z czego jeden ma stanowić skrzyżowanie w formie ronda,
- opracowanie operatów wodnoprawnych wraz z uzyskaniem wymaganych przepisami prawa zgód wodnoprawnych, o których mowa w art. 388 ustawy Prawo wodne. W gestii Jednostki Projektującej będzie uzyskanie wszystkich wymaganych decyzji, uzgodnień, opinii od właściwych jednostek organizacyjnych Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie niezbędnych do realizacji inwestycji,
- wykonanie badań gruntu - odwiertów (wg wykazu parametrów wykonania odwiertów geologicznych). Ostateczną ilość odwiertów ustala projektant stosownie do potrzeb projektu i właściwości gruntu. Jednostka Projektująca pozyska wszelkie uzgodnienia, umożliwiające wejście w teren dla wykonania odwiertów,
- uzyskanie uzgodnień z gestorami sieci znajdujących się na terenie przedsięwzięcia,
- uzyskanie uzgodnień z zarządcami dróg innych kategorii (krzyżujących się z planowaną inwestycją)
- sporządzenie materiałów do wniosku o dofinansowanie inwestycji drogowej z środków Unii Europejskiej
- inne elementy niezbędne do realizacji zadania.
c) przygotowywanie odpowiedzi na pytania wykonawców robót, udzielania wyjaśnień dotyczących opracowanej dokumentacji projektowej oraz dokonywania ewentualnych modyfikacji (poprawek i uzupełnień) w opracowanej dokumentacji projektowej i przetargowej, w trakcie postępowania przetargowego na realizację robót budowlanych dla przedmiotowego przedsięwzięcia.
d) sprawowanie nadzoru autorskiego w czasie robót budowlanych oraz w okresie rękojmi za wady dla robót budowlanych realizowanych na podstawie dokumentacji projektowej opracowanej przez Jednostkę Projektującą.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 34 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 305 pkt 1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. Zamawiający udzieli zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług, wyszczególnionych w formularzu cenowym zamówienia podstawowego i zgodne z przedmiotem zamówienia, gdy będzie posiadał niezbędne środki finansowe.
Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych usług udzielone zostaną w przypadku:
1) zmiany w powszechnie obowiązujących przepisach prawa,
2) wystąpienia siły wyższej, to znaczy niezależnego od stron losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności,
3) wezwania przez organy administracji publicznej lub inne upoważnione podmioty do uzupełnienia przedmiotu umowy lub
opracowań projektowych ponad zakres przewidziany w umowie,
4) wystąpienia protestów społecznych i/lub przedłużających się odwołań od wydanych decyzji administracyjnych,
5) konieczności uzyskania odstępstwa od obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z
dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,
6) w przypadku przyczyn niezależnych od wykonawcy i mających wpływ na wykonanie przedmiotu zamówienia oraz realizację robót
budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji technicznej będącej przedmiotem niniejszego zamówienia
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie projektanta drogowego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że wykonał (zakończył) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 2 projekty budowlano-wykonawcze lub budowlane i wykonawcze, które dotyczyły budowy lub rozbudowy** drogi o parametrach klasy G* lub wyższej o długości co najmniej 1,0 km stanowiący jeden odcinek drogi (nie dopuszcza się sumowania odcinków składowych).* – lub drogi o równoważnych parametrach w przypadku projektów realizowanych poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.
** - obejmującej co najmniej pełną wymianę konstrukcji nawierzchni jezdni wraz z infrastrukturą.
Za drogę zamawiający uzna drogę w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 320 – tekst jednolity).
Zadania, które polegały na aktualizacji lub optymalizacji dokumentacji projektowej nie
będą uznane jako spełniające opisane powyżej warunki.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższe warunki.
2. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje osobami, którym zostanie powierzone wykonanie niniejszego zamówienia na stanowiskach wymienionych poniżej:
a) projektant branży drogowej posiadający uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i doświadczenie w opracowaniu, po uzyskaniu uprawnień, minimum dwóch projektów budowlano-wykonawczych lub budowlanych i wykonawczych, które dotyczyły budowy lub rozbudowy** drogi o parametrach klasy G* lub wyższej o długości minimum 1 km każdy (stanowiący jeden odcinek drogi) – 1 osoba,
b) projektant branży mostowej posiadający uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej mostowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i doświadczenie w opracowaniu, po uzyskaniu uprawnień, minimum dwóch projektów budowlanych i wykonawczych lub budowlano-wykonawczych, które dotyczyły budowy lub przebudowy obiektów inżynierskich w ciągu drogi o parametrach klasy G* lub wyższej – 1 osoba,
c) geodeta posiadający uprawnienia geodezyjne, uprawnienia zawodowe w zakresie 1 i 2 zgodne z rozdziałem 8 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz doświadczenie uczestniczenia w opracowaniu, po uzyskaniu uprawnień, minimum dwóch dokumentacji projektowych – 1 osoba.
* – lub drogi o równoważnych parametrach w przypadku projektów realizowanych poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.
** - obejmującej co najmniej pełną wymianę konstrukcji nawierzchni jezdni wraz z infrastrukturą.
Za drogę zamawiający uzna drogę w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 320 – tekst jednolity).
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Prawo zamówień
publicznych przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
2) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy Prawo
zamówień publicznych, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka
zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,
3) zamawiający zamiast podmiotowych środków dowodowych w postaci informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
a) art. 108 ust 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp,
b) art. 108 ust 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego,
żąda oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy.
2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo
informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w
punkcie 1 podpunkt 1) powyżej – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, potwierdzające, że:
a) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z
wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z
podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
2.1. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której
dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie 2 powyżej, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do
wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, zastępuje się je
odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo
osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli
w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał
dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem,
organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub
miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Przepis punktu 3 poniżej stosuje się.
3. Dokumenty, o których mowa w punkcie 2 powyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania warunków dotyczących zdolności techn. lub zaw. zamawiający, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie wyk., którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie, aktualnych na dzień złożenia podm. środków dow.:
a) wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane i powinien zawierać szczegółowe inf. i dane niezbędne do oceny warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w sekcji 5.4.) punkcie 1 (tj. określić nazwę i rodzaj oprac. projektów, czy były to projekty bud. i wyk. lub bud.-wyk., czy dot. budowy lub rozbudowy drogi, podać klasę drogi, wskazać dł. odcinka drogi - stan. jeden odc. drogi – w przyp. wykazania projektu dotyczącego rozbudowy drogi wskazać, czy obejmował co najmniej pełną wymianę konstrukcji nawierzchni jezdni wraz z infrastrukturą) oraz załączeniem dow. określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – ośw. wyk. – wykaz usług stanowi zał.nr 4 do SWZ.
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publ., a także zakresu wyk. przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wykaz osób stanowi załącznik nr 5 do SWZ i powinien zawierać szczegółowe informacje i dane niezbędne do oceny warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w sekcji 5.4.) punkcie 2 tj.:
– dla osoby wskazanej w sekcji 5.4.) punkcie 2 podpunkt a) (projektant branży drogowej) wpisać imię i nazwisko, nazwę, specjalność i zakres posiadanych uprawnień (czy bez ograniczeń), doświadczenie (określić czy były to projekty
budowlane i wyk. lub bud.-wyk., czy dotyczyły budowy lub rozbudowy drogi, klasa drogi oraz wskazać dł. odcinka drogi – stan. jeden odcinek drogi, w przyp. wyk. projektów dotyczących rozbudowy drogi wskazać, czy obejmowały co najmniej pełną wymianę konstrukcji nawierzchni jezdni wraz z infrastrukturą, określić czy wyk. dośw.e zostało zdobyte po uzyskaniu upr.) oraz podać inf. o podstawie do dysp. tą osobą,
- dla osoby wskazanej w sekcji 5.4.) punkcie 2 podpunkt b) (projektant branży mostowej) wpisać imię i nazwisko, nazwę, specjalność i zakres posiadanych uprawnień (czy bez ograniczeń), dośw. (określić czy był to projekt bud. i wyk. lub bud.-wyk., czy dotyczył budowy lub przebudowy obiektu inżynierskiego, klasa drogi, określić czy wykazane dośw.e zostało zdobyte po uzyskaniu uprawnień) oraz podać inf. o podstawie do dysponowania tą osobą,
– dla osoby wskazanej w sekcji 5.4.) punkcie 2 podpunkt c) (geodeta) wpisać imię i nazwisko, nazwę i zakres posiadanych uprawnień oraz doświadczenie (określić nazwy dok.projektowych, w których opracowaniu uczestniczył geodeta, określić czy wykazane doświadczenie zostało zdobyte po uzyskaniu uprawnień) oraz podać inf. o podstawie do dysponowania tą osobą.
W w/w wykazie osób musi być wpisane to samo imię i nazwisko projektanta branży drogowej, co osoby zadeklarowanej w wykazie osób dla spełnienia kryterium oceny ofert przez wykonawcę w treści oferty na załączniku nr 1a do SWZ.
2. Jeżeli wyk. powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa w punkcie 5.4 podpunkt a) SWZ dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 5.000,00 PLN6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać
wykluczeniu z powodu przesłanek, o których mowa w sekcji 5.2.) i art. 108 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz
o których mowa w sekcji IX punkt III, natomiast spełnienie warunków udziału w postępowaniu wykonawcy wykazują zgodnie
z sekcją 5.4.).
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie wymienione w sekcji 5.5.) składa
wraz z ofertą każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw
wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje
spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Na wezwanie zamawiającego zgodnie z art. 274 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych każdy z wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie przedkłada również dokumenty określone w sekcjach 5.6.) i 5.7.). Dokumenty te
potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z
wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty
budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6. W przypadku, o którym mowa w punkcie 5 powyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni
wykonawcy.
7. Wykonawcy, o których mowa w punkcie 1 powyżej ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i
wniesienia zabezpieczenia należytego wykonanie umowy (jeżeli wniesienie takiego zabezpieczenia jest wymagane przez
zamawiającego)
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy zawartej z wykonawcą. Wszystkie dopuszczalne zmiany postanowieńumowy oraz określenie zakresu i warunków zmian zawarte są w SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-03 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy składać za pośrednictwem Platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl lub poprzez profil nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-03 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-01
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
I. Treść zapyt. wraz z wyj., zmiany treści SWZ oraz inne dok. zam. bezpośr. związ. z postęp. o udziel. zam. zam. udostęp., bez ujaw. źródła zapyt. na str. inter. prowadz. postęp.: https://platformazakupowa.pl lub na prof. nab.:https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole, w tym dok. dost. do pobr. pod wskaz. adr.: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1117284.
II. Wraz z form. of. sporz. w form. elektr. opatrz. kwalif. podp. elektr. lub w post. elektr. opatrz. podp. zauf. lub podp. osob. (na zał. nr 1 do SWZ), za pośred. Platf. zakup.: https://platformazakupowa.pl lub poprzez prof. nab.:
https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole zgod. z zasad. określ. w sekcji 3.6.) powinny być złoż.:
1) wyk. os. dla spełn. kryter. oceny ofert w form. elektr. opatrz. kwalifik. podp. elektr. lub w post. elektr. opatrz. podp. zauf.
lub podp. osob. – na zał. nr 1a do SWZ,
2) odpis lub inf. z KRS, CEiIDG lub innego właściw. rej. celem potw. umoc. osoby działaj. w im. wyk., chyba że zamaw. może je uzysk. za pom. bezpł. i ogólnodostęp. baz danych, a wyk. wsk. dane umożliw. dostęp do tych dok. w odnie. do wyk., wyk. wspól. ubiegaj. się o zam., jak również w odnie. do podm. udostęp. zasoby. W przyp. wskaz. przez wyk. dostęp. wyżej
wym. dok. pod określ. adres. inter. ogólnodostęp. i bezpł. baz danych, zam. może żądać od wyk. przedst. tłumacz. na język polski pobr. samodz. przez zam. dok.,
3) pełnomoc. lub inny dok. potw. umoc. do reprezent. wyk. lub podm. udostęp. zasoby chyba, że umoc. do reprezent. wynika z dok., o których mowa w podp. 2 powyżej sporz. w form. elektr. opatrz. kwalifik. podp. elektr. lub w post. elektr. opatrz. podp. zauf. lub podp. osob.,
4) form. cen. w form. elektr. opatrz. kwalifik. podp. elektr. lub w post. elektr. opatrz. podp. zauf. lub podp. osob. – na zał. nr 2 do SWZ,
5) ośw. o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w form. elektr. opatrz. kwalifik. podp. elektr. lub w post. elektr. opatrz. podp. zauf. lub podp. osob. – na zał. nr 3 do SWZ,
5a) wyk., w przyp. poleg. na zdoln. lub syt. podm. udostęp. zasoby, przedst., wraz z ośw. o którym mowa w podp. 4 powyżej, także ośw. podm. udostęp. zasoby, potwierdz. brak podstaw wykl. tego podm. oraz odp. speł. war. udziału w postęp. lub kryt. selekcji, w zakr., w jakim wyk. pow. się na jego zasoby – na zał. nr 3a do SWZ.
Ośw. podm. udostęp. zasoby w zakr. w jakim potwierdz. okol., o których mowa w treści art. 57 ustawy Prawo zam. publ. muszą mieć form. dok. elektr., podpis. kwalifik. podp. elektr. lub w post. elektr. opatrz. podp. zauf. lub podp. osob. przez
każdy z tych podm. zgod. z zasad. określ. w sekcji 3.6.),
5b) w przyp. wyk. wspól. ubieg. się o zam. ośw. o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zam. publ. składa każdy z nich zgod. z zasad. określ. w sekcji 3.6.),
6) pełnomoc. potw. umoc. do reprezent. wszystkich wyk. wspól. ubieg. się o udziel. zam. sporz. w form. elektr. i opatrz. kwalifik. podp. elektr. lub w post. elektr. opatrz. podp. zauf. lub podp. osob.,
7) zob. podm. udostęp. zasoby, o których mowa w punkcie 4.5 podp. 2 SWZ sporz. w form. elektr. opatrz. kwalif. podp. elektr. lub w post. elektr. opatrz. podp. zauf. lub podp. osob. – wzór zob. stanowi zał. nr 4 do SWZ,
8) oryg. gwar. lub poręcz., jeżeli wad. wnosz. jest w innej form. niż pieniądz przekaz. się w post. elektr.,
9) ośw. o którym mowa w art. 117 ust 4 ustawy Pzp lub w sekcji 6.6.) punkt 6 – zgod. z zał. nr 5 do SWZ (dot. tylko wyk. wspól. ubieg. się o udziel. zam.).
III. Z postęp. o udziel. zam. publ. wykl. się wyk. również zgod. z art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczegól. rozw. w zakr. przeciwdział. wspier. agresji na Ukrainę oraz służ. ochr. bezpiecz. narod. (punkt 4.8. podp. 6 SWZ).
IV. Dot. sekcji 4.2.10) Okr. obow. zam. wyn. 48 m., term. złoż. kompl. wnio. o ZRID wraz z wymag. mater. wyn. do 25 m. od
daty podp. um., term. uzysk. dec. ZRID wyn. do 30 m. od daty podp. um., term. dostar. proj. wyk. z częścią koszt. wyn. do
34m. od podp. um. Kolejne term. określ. są w punkcie 12 SWZ