BZP: roboty budowlane polegające na wymianie stolarki okiennej w ramach inwestycji: „Termomodernizacja w budynku zabytkowym gmachu głównego, Plac Szczepański 1 / ul. Jagiellońska 3” – etap II
13.06.2025
2025/BZP 00278111/01
Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
roboty budowlane polegające na wymianie stolarki okiennej w ramach inwestycji: „Termomodernizacja w budynku zabytkowym gmachu głównego, Plac Szczepański 1 / ul. Jagiellońska 3” – etap II
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000278764
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul.Jagiellońska 5
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-010
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 124228020
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: michal.kwinta@stary.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://stary-teatr.bip-e.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
roboty budowlane polegające na wymianie stolarki okiennej w ramach inwestycji: „Termomodernizacja w budynku zabytkowym gmachu głównego, Plac Szczepański 1 / ul. Jagiellońska 3” – etap II
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e3adf294-6953-430f-a7f0-2c519dd1947c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00278111
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00127748/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Termomodernizacja w budynku zabytkowym gmachu głównego NST (dwie części)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://stary.ezamawiajacy.pl/pn/stary/demand/216607/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://stary.ezamawiajacy.pl/pn/stary/demand/216607/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje zawarte w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje zawarte w SWZ rozdział XXII
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje zawarte w SWZ rozdział XXII
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.282-06/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
roboty budowlane polegające na wymianie stolarki okiennej w ramach inwestycji: „Termomodernizacja w budynku zabytkowym gmachu głównego, Plac Szczepański 1 / ul. Jagiellońska 3” – etap II
Przedmiotem zamówienia w zakresie podstawowym są: roboty budowlane polegające na wymianie stolarki okiennej w ramach inwestycji: „Termomodernizacja w budynku zabytkowym gmachu głównego, Plac Szczepański 1 / ul. Jagiellońska 3” na dz. nr 322 obr. 1 Śródmieście - etap II, z wyłączeniem okien oznaczonych symbolami: O13, O14, O15, O16, O17, O20, O26, O27, O28, O29, O33, zgodnie z dokumentacją budowalną prof. dr hab. inż. arch Andrzeja Kadłuczki, zatwierdzoną ostateczną decyzją nr 276/6740.2/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 19 maja 2021 r. znak AU-01-2.6740.2.145.2021.DŚZ (dalej: „decyzja PnB”) i zgodnie z ostatecznym pozwoleniem nr ZN-1.5142.295.2025 wydanym przez Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 2 czerwca 2025 r ZN-1.5142.295.2025.JM na prowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków polegających na wymianie i konserwacji stolarki okiennej od strony ulic Jagiellońskiej, Placu Szczepańskiego oraz na elewacji tylnych, etap II, w oparciu o dokumentacje pt. Obiekt: Narodowy Teatr Stary im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie, ul. Jagiellońska 5, dz. nr 322 obr. 1 — Śródmieście, Projekt: Termomodernizacja w budynku zabytkowym Gmachu Głównego, Plac Szczepański 1/ Jagiellońska 3- Etap 2 (wymiana i konserwacja stolarki okiennej), Faza: projekt budowlany, autorstwa prof. arch. Andrzeja Kadłuczki, z zespołem, z października 2019 roku (dalej „Zezwolenie”).
Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania z prawa opcji do zwiększenia zakresu zamówienia podstawowego o roboty budowlane polegające na wymianie stolarki okiennej” w ramach inwestycji: „Termomodernizacja w budynku zabytkowym gmachu głównego, Plac Szczepański 1 / ul. Jagiellońska 3” na dz. nr 322 obr. 1 Śródmieście – etap 2, zgodnie z decyzją PnB i Zezwoleniem, o wymianę stolarki okiennej okien oznaczonych symbolami: O13, O14, O15, O16, O17, O20, O26, O27, O28, O29, O33.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku A do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45421112-2 - Instalowanie ram okiennych
45421132-8 - Instalowanie okien
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania z prawa opcji do zwiększenia zakresu zamówienia podstawowego o roboty budowlane polegające na wymianie stolarki okiennej” w ramach inwestycji: „Termomodernizacja w budynku zabytkowym gmachu głównego, Plac Szczepański 1 / ul. Jagiellońska 3” na dz. nr 322 obr. 1 Śródmieście – etap 2, zgodnie z decyzją PnB i Zezwoleniem, o wymianę stolarki okiennej okien oznaczonych symbolami: O13, O14, O15, O16, O17, O20, O26, O27, O28, O29, O33. Prawo opcji będzie realizowane na zasadach opisanych we wzorze umowy. Zamówienie realizowane w ramach opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego. Nieskorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji nie rodzi po stronie Wykonawcy żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Zamówienie objęte opcją Wykonawca będzie zobowiązany wykonać po uprzednim otrzymaniu zawiadomienia od Zamawiającego, że zamierza z prawa opcji skorzystać. Zawiadomienie o skorzystaniu z prawa opcji Zamawiający złoży najpóźniej do dnia 31.12.2026 r.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 154 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 PZP, to jest zamówień na podobne roboty budowlane do wartości 30% wartości niniejszego zamówienia w okresie 3 lat od dnia jego udzielenia.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
zdolności techniczne lub zawodowe:a) zdolność zawodowa: w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonali należycie co najmniej dwa zamówienia (dwa odrębne kontrakty), obejmujące swoim zakresem roboty budowlane w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane polegające na wymianie zewnętrznej drewnianej stolarki okiennej w budynkach czynnych, wpisanych do rejestru zabytków, o wartości łącznej wykazanych dwóch robót nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto, a roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Zamawiający „odrębny kontrakt” rozumie jako jedną, pisemną umowę odpłatną – a nie sumę pojedynczych zleceń realizowanych na rzecz tego samego podmiotu. Wartość 500 000,00 zł odnosi się do wartości robót polegających na wymianie lub konserwacji lub odtworzeniu stolarki.
b) wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, doświadczenie, potencjału technicznego Wykonawcy lub osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia - wykażą, że skierują do realizacji zamówienia osobę zdolną do realizacji zamówienia tj. jedną osobą pełniącą funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz zgodnie z art. 37 c Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, osoba ta będzie mogła wykazać, że spełnia wymogi w zakresie „Robotami budowlanymi kieruje albo nadzór inwestorski wykonuje, przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru osoba, która posiada uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury.”.
Osoba wymienione powyżej powinna posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz ustawą z dnia 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych, albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zamawiający, określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawa Budowlanego oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 3 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz robót budowlanych odpowiadających opisowi warunku określonego w rozdziale V pkt 1 ppkt 4 lit a) SWZ wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6 do SWZ;
2) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, odpowiednio do warunku określonego w rozdziale V pkt 1 ppkt 4) lit b) SWZ, zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W przypadku, gdy zaproponowane przez Wykonawcę rozwiązania w zakresie wykonania robót budowlanych w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia, zgodnie z zapisami rozdziału III pkt 12 SWZ Wykonawca musi udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, że oferowany sposób wykonania roboty budowlanej spełnia określone przez Zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria. W przypadku zaoferowania materiałów/norm równoważnych lub techniki wykonania robot budowlanych, Wykonawca musi wraz z ofertą przedstawić oferowane materiały oraz dołączyć dokumenty potwierdzające parametry techniczne i analizy porównawcze, z których jednoznacznie będzie wynikać, że są one w pełni równoważne do rozwiązań wskazanych w załączniku A do niniejszej SWZ.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
W przypadku, gdy zaproponowane przez Wykonawcę rozwiązania w zakresie wykonania robót budowlanych w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia, zgodnie z zapisami rozdziału III pkt 12 SWZ Wykonawca musi udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, że oferowany sposób wykonania roboty budowlanej spełnia określone przez Zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria. W przypadku zaoferowania materiałów/norm równoważnych lub techniki wykonania robot budowlanych, Wykonawca musi wraz z ofertą przedstawić oferowane materiały oraz dołączyć dokumenty potwierdzające parametry techniczne i analizy porównawcze, z których jednoznacznie będzie wynikać, że są one w pełni równoważne do rozwiązań wskazanych w załączniku A do niniejszej SWZ.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP i art. 7 ust. 1 „UOBN” tj. oświadczenie o braku podstaw wykluczenia oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wg wzoru stanowiącego Załącznikiem nr 2 do SWZ.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca, najpóźniej w dniu składania ofert a przed upływem terminu składania ofert, winien wnieść wadium w kwocie 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100) i utrzymać go nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w rozdziale XV. SWZ.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie potwierdzające brak podstaw wykluczenia składa każdy z Wykonawców, natomiast oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców w takim zakresie, w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Jak w SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy