BZP: „Poprawa dostępności do transportu publicznego poprzez budowę infrastruktury i kampanię informacyjno-edukacyjną na obszarze Aglomeracji Opolskiej”
13.06.2025
2025/BZP 00278162/01
Gmina Tarnów Opolski
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
„Poprawa dostępności do transportu publicznego poprzez budowę infrastruktury i kampanię informacyjno-edukacyjną na obszarze Aglomeracji Opolskiej”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Tarnów Opolski
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531413283
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Dworcowa 6
1.4.2.) Miejscowość: Tarnów Opolski
1.4.3.) Kod pocztowy: 46-050
1.4.4.) Województwo: opolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.4.7.) Numer telefonu: 774640851
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@tarnowopolski.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.tarnowopolski.pl/959/30/przetargi-zamowienia-publiczne-zapytania-ofertowe.html
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00278162
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-06-13
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00251979
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego: Budowa ścieżki
pieszo-rowerowej w ciągu DP 1712 O na odc. Miedziana-Przywory oraz budowa parkingu Bike&Ride w m. Miedziana. W ramach projektu pn. „Poprawa dostępności
do transportu publicznego poprzez budowę infrastruktury i kampanię informacyjno-edukacyjną na obszarze Aglomeracji Opolskiej”.
2. Wykonawca zaprojektuje i wykona roboty branży: drogowej, elektrycznej oraz oznakowanie pionowe i poziome.
3. Zadanie realizowane jest w formule zaprojektuj i wybuduj zatem do obowiązków wykonawcy należy wykonanie dokumentacji projektowej w uzgodnieniu
z Zamawiającym, a następnie wykonanie robót budowlanych zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją projektową.
4. Przedmiot zamówienia składa się z:
• Część I ( projektowa) - wykonanie dokumentacji projektowej budowy ścieżki pieszo-rowerowej tj. projektu budowlanego i wykonawczego, Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, przedmiaru oraz innych opracowań, które będą podstawą realizacji robót budowlanych i uzyskania zatwierdzenia dokumentacji projektowej w drodze pozwolenia na budowę bądź zgłoszenia robót umożliwiających realizację robót, zwanej dalej w treści „dokumentacją projektową”. Ponadto do zadań wykonawcy będzie należeć opracowanie dokumentacji geologicznej, kosztorysów inwestorskich, opracowanie BIOZ, inwentaryzacja zieleni, sporządzenie projektu czasowej
i stałej organizacji ruchu, dokumentacji powykonawczej w formie operatu kolaudacyjnego a także pozostała dokumentację wymienioną w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, dalej PFU.
• Część II (wykonawcza) - wykonanie robót budowlanych w ramach budowy ścieżki pieszo rowerowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego zgodnie
z zatwierdzoną dokumentacją projektową.
Część I - wykonanie dokumentacji techniczno-projektowej
Zamówienie obejmuje w szczególności:
• opracowanie dokumentacji geologicznej,
• sporządzenie projektu architektoniczno – budowlanego i PZT,
• Uzyskanie prawomocnego Pozwolenia budowlanego zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 poz. 418 ) lub decyzji o zezwoleniu
na realizację inwestycji drogowej zgodnie z Ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r.
o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych – Dz. U. 2024 r. poz. 311);
• o ile okaże się to konieczne uzyskanie niezbędnych odstępstw od obowiązujących przepisów,
• sporządzenie projektów technicznych branży drogowej z kompletem wymaganych uzgodnień.
• opracowania branżowe w przypadku kolizji w infrastrukturą,
• sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót (STWiORB) dla wymienionych wyżej branż,
• sporządzenie przedmiarów robót i kosztorysów inwestorskich dla wymienionych wyżej branż, opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
• inwentaryzację zieleni zawierającą wykaz drzew i krzewów wymagających wycinki lub zabezpieczenia przed uszkodzeniem podczas prowadzenia robót budowlanych;
• sporządzenie projektu stałej organizacji ruchu i organizacji na czas wykonywania robót kompletem wymaganych uzgodnień.
• uzyskanie i przekazanie Zamawiającemu niezbędnej dokumentacji dotyczącej odbioru przedmiotu zamówienia,
• dokumentację powykonawczą z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy wraz z inwentaryzacją geodezyjną wykonanych obiektów w formie operatu kolaudacyjnego,
• wykonanie mapy do celów projektowych w skali 1:500 która powinna być opracowana w postaci numerycznej (wektorowej) jak i analogowej,
• uzgodnienia z Zarządem Dróg Powiatowych w Opolu
• projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót - uzgodniony i zatwierdzony przez organ zarządzający ruchem,
• projekt docelowej organizacji ruchu - uzgodniony i zatwierdzony przez organ zarządzający ruchem,
• sporządzenie operatu dendrologicznego.
Część II - roboty budowalne
Zamówienie obejmuje w szczególności:
• roboty pomiarowe / wyniesienie granic pasa drogowego w teren
• roboty realizacyjne – zabezpieczenie istniejących sieci (kanalizacyjnej, wodociągowej, teletechnicznej)
• wycinka drzew i krzewów kolidujących z inwestycją.
• rozebranie istniejących nawierzchni chodników , zjazdów, krawężników w miejscu planowanych robót wraz z wywozem i utylizacją gruzu / założono wywóz 10km
• roboty realizacyjne (roboty ziemne, korytowanie pod warstwy konstrukcyjne, wykonanie konstrukcji drogi oraz nawierzchni zgodnie z przekrojami,
• wbudowanie elementów drogowych krawężników, obrzeży).
• wykonanie konstrukcji drogi pieszo-rowerowej, zjazdów
• roboty wykończeniowe – profilowanie, humusowanie i obsianie trawą poboczy/powierzchni pasa drogowego oczyszczenie
• oznakowanie ścieżki zgodnie z zatwierdzonym projektom docelowej organizacji ruchu zatwierdzonym u Starosty Opolskiego
• regulacja urządzeń obcych zlokalizowanych w jezdni i poboczu
• uporządkowanie terenu pasa drogowego/ humusowanie obsianie trawą.
• pozostałe roboty wynikające z PFU oraz zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej.
Szczegółowe informacje związane z opisem przedmiotu zamówienia znajdują się w SWZ rozdział III oraz w załącznikach do SWZ, w tym w projektowanych postanowieniach umowy.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego: Budowa ścieżki
pieszo-rowerowej w ciągu DP 1712 O na odc. Miedziana-Przywory oraz budowa parkingu Bike&Ride w m. Miedziana. W ramach projektu pn. „Poprawa dostępności
do transportu publicznego poprzez budowę infrastruktury i kampanię informacyjno-edukacyjną na obszarze Aglomeracji Opolskiej”.
2. Wykonawca zaprojektuje i wykona roboty branży: drogowej, elektrycznej oraz oznakowanie pionowe i poziome.
3. Zadanie realizowane jest w formule zaprojektuj i wybuduj zatem do obowiązków wykonawcy należy wykonanie dokumentacji projektowej w uzgodnieniu
z Zamawiającym, a następnie wykonanie robót budowlanych zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją projektową.
4. Przedmiot zamówienia składa się z:
• Część I ( projektowa) - wykonanie dokumentacji projektowej budowy ścieżki pieszo-rowerowej tj. projektu budowlanego i wykonawczego, Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, przedmiaru oraz innych opracowań, które będą podstawą realizacji robót budowlanych i uzyskania zatwierdzenia dokumentacji projektowej w drodze pozwolenia na budowę bądź zgłoszenia robót umożliwiających realizację robót, zwanej dalej w treści „dokumentacją projektową”. Ponadto do zadań wykonawcy będzie należeć opracowanie dokumentacji geologicznej, kosztorysów inwestorskich, opracowanie BIOZ, inwentaryzacja zieleni, sporządzenie projektu czasowej
i stałej organizacji ruchu, dokumentacji powykonawczej w formie operatu kolaudacyjnego a także pozostała dokumentację wymienioną w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, dalej PFU.
• Część II (wykonawcza) - wykonanie robót budowlanych w ramach budowy ścieżki pieszo rowerowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego zgodnie
z zatwierdzoną dokumentacją projektową.
Część I - wykonanie dokumentacji techniczno-projektowej
Zamówienie obejmuje w szczególności:
• opracowanie dokumentacji geologicznej,
• sporządzenie projektu architektoniczno – budowlanego i PZT,
• Uzyskanie prawomocnego Pozwolenia budowlanego zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 poz. 418 ) lub decyzji o zezwoleniu
na realizację inwestycji drogowej zgodnie z Ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r.
o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych – Dz. U. 2024 r. poz. 311);
• o ile okaże się to konieczne uzyskanie niezbędnych odstępstw od obowiązujących przepisów,
• sporządzenie projektów technicznych branży drogowej z kompletem wymaganych uzgodnień.
• opracowania branżowe w przypadku kolizji w infrastrukturą,
• sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót (STWiORB) dla wymienionych wyżej branż,
• sporządzenie przedmiarów robót i kosztorysów inwestorskich dla wymienionych wyżej branż, opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
• inwentaryzację zieleni zawierającą wykaz drzew i krzewów wymagających wycinki lub zabezpieczenia przed uszkodzeniem podczas prowadzenia robót budowlanych;
• sporządzenie projektu stałej organizacji ruchu i organizacji na czas wykonywania robót kompletem wymaganych uzgodnień.
• uzyskanie i przekazanie Zamawiającemu niezbędnej dokumentacji dotyczącej odbioru przedmiotu zamówienia,
• dokumentację powykonawczą z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy wraz z inwentaryzacją geodezyjną wykonanych obiektów w formie operatu kolaudacyjnego,
• wykonanie mapy do celów projektowych w skali 1:500 która powinna być opracowana w postaci numerycznej (wektorowej) jak i analogowej,
• uzgodnienia z Zarządem Dróg Powiatowych w Opolu
• projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót - uzgodniony i zatwierdzony przez organ zarządzający ruchem,
• projekt docelowej organizacji ruchu - uzgodniony i zatwierdzony przez organ zarządzający ruchem,
• sporządzenie operatu dendrologicznego.
Część II - roboty budowalne
Zamówienie obejmuje w szczególności:
• roboty pomiarowe / wyniesienie granic pasa drogowego w teren
• roboty realizacyjne – zabezpieczenie istniejących sieci (kanalizacyjnej, wodociągowej, teletechnicznej)
• wycinka drzew i krzewów kolidujących z inwestycją.
• rozebranie istniejących nawierzchni chodników , zjazdów, krawężników w miejscu planowanych robót wraz z wywozem i utylizacją gruzu / założono wywóz 10km
• roboty realizacyjne (roboty ziemne, korytowanie pod warstwy konstrukcyjne, wykonanie konstrukcji drogi oraz nawierzchni zgodnie z przekrojami,
• wbudowanie elementów drogowych krawężników, obrzeży).
• wykonanie konstrukcji drogi pieszo-rowerowej, zjazdów
• roboty wykończeniowe – profilowanie, humusowanie i obsianie trawą poboczy/powierzchni pasa drogowego oczyszczenie
• oznakowanie ścieżki zgodnie z zatwierdzonym projektom docelowej organizacji ruchu zatwierdzonym u Starosty Opolskiego
• regulacja urządzeń obcych zlokalizowanych w jezdni i poboczu
• uporządkowanie terenu pasa drogowego/ humusowanie obsianie trawą.
• pozostałe roboty wynikające z PFU oraz zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej.
Szczegółowe informacje związane z opisem przedmiotu zamówienia znajdują się w SWZ rozdział III oraz w załącznikach do SWZ, w tym w projektowanych postanowieniach umowy.
W "uwagi dodatkowe" na stronie 9 dodaje się pkt 19 o treści:
19) Wykup powierzchni działek na podstawie opracowanego operatu geodezyjnego, leży po stronie Zamawiającego. Zgodnie z Przedmiarem poz. 7.2 OPZ, który stanowi załącznik nr 7 do SWZ, pkt 1.2 "Wykup gruntu" na stronie 2 w Przedmiarze nie stosuje się do obowiązków Wykonawcy.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
Okres realizacji zamówienia do 17 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jednak nie później niż do 30.11.2026 r.
Po zmianie:
Okres realizacji zamówienia do 17 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jednak nie później niż do 30.11.2026 r.
W SWZ w rozdziale III. "Nazwa i opis przedmiotu zamówienia" w "Uwagi dodatkowe" na stronie 9 dodaje się pkt 19 o treści:
19) Wykup powierzchni działek na podstawie opracowanego operatu geodezyjnego leży po stronie Zamawiającego. Zgodnie z Przedmiarem poz. 7.2 OPZ, który stanowi załącznik nr 7 do SWZ, pkt 1.2 "Wykup gruntu" na stronie 2 w Przedmiarze nie stosuje się do obowiązków Wykonawcy.
W związku z wprowadzonymi zmianami Zamawiający dodatkowo usuwa z przedmiaru robót pozycję 1.2. "WYKUP GRUNTU".
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-06-18 10:00
Po zmianie:
2025-06-24 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-06-18 10:15
Po zmianie:
2025-06-24 10:15
SEKCJA IV INFORMACJE DODATKOWE
19) Wykup powierzchni działek na podstawie opracowanego operatu geodezyjnego leży po stronie Zamawiającego. Zgodnie z Przedmiarem poz. 7.2 OPZ, który stanowi załącznik nr 7 do SWZ, pkt 1.2 "Wykup gruntu" na stronie 2 w Przedmiarze nie stosuje się do obowiązków Wykonawcy.
W związku z wprowadzonymi zmianami Zamawiający dodatkowo usuwa z przedmiaru robót pozycję 1.2. "WYKUP GRUNTU".