BZP: Prace konserwatorsko-budowlane przy elewacji budynków I Liceum Ogólnokształcącego w Świeciu
13.06.2025
2025/BZP 00278790/01
POWIAT ŚWIECKI I Liceum Ogólnokształcące w Świeciu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Prace konserwatorsko-budowlane przy elewacji budynków I Liceum Ogólnokształcącego w Świeciu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT ŚWIECKI I Liceum Ogólnokształcące w Świeciu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000228335
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Gimnazjalna, 3
1.5.2.) Miejscowość: Świecie
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-100
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: jakubik.a@oswiata.csw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://1lo-swiecie.home.pl/news.php
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Prace konserwatorsko-budowlane przy elewacji budynków I Liceum Ogólnokształcącego w Świeciu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0fe02f7f-5059-4803-9a7c-18ba0400e5c6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00278790
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00167006/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Prace konserwatorsko-budowlane przy elewacji budynków I Liceum Ogólnokształcącego w Świeciu .
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje zawarto w Rozdziale XII Specyfikacji Warunków Zamówienia
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzule RODO zawarto w Rozdziale II Specyfikacji Warunków Zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PZEA.251.15.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są prace konserwatorsko-budowlane przy elewacji budynków (głównego szkoły oraz budynku sali gimnastycznej) I Liceum Ogólnokształcącego im . Floriana Ceynowy w Świeciu zlokalizowanych przy ul. Gimnazjalnej 3, na działce nr 1255/10 w obrębie ewidencyjnym Świecie, jednostce ewidencyjnej Świecie-Miasto, w zabudowie usług oświaty.
2. Inwestycja dofinansowana jest z Rządowego Funduszu Polski Ład: Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Nr RPOZ/2022/7838/PolskiLad.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje prace remontowe związane z konserwacją ceglanego i kamiennego lica elewacji wraz ze spoiną, polegające na oczyszczeniu cegły, uzupełnieniu ubytków oraz niezbędnych robotach budowlanych przy budynku głównym szkoły i budynku sali gimnastycznej. Budynek szkoły i budynek sali gimnastycznej znajduje się w gminnej ewidencji zabytków. Prace konserwatorskie i roboty budowlane objęte niniejszym postępowaniem zostały uzgodnione z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Bydgoszczy.
4. Zadanie realizowane będzie w ramach dwóch etapach:
Etap I – będzie obejmował prace konserwatorsko-budowlane przy wszystkich elewacjach budynku sali gimnastycznej oraz przy elewacji wschodniej budynku głównego szkoły.
Etap II – będzie obejmował prace konserwatorsko-budowlane przy pozostałych elewacjach - południowej, północnej i zachodniej budynku głównego szkoły
5. Prace konserwatorsko-budowlane przy elewacji budynku sali gimnastycznej
w szczególności polegać będą na:
1) wstępnym myciu i dezynfekcji elewacji;
2) usuwaniu materiałów wtórnych i uszkodzonych;
3) oczyszczaniu wątku ceglanego, czyszczeniu wieloetapowym rozpoczynając od metod najmniej inwazyjnych, myciu elewacji metodą hydrodynamiczną, doczyszczaniu metodą chemiczną i metodą ablacji laserowej, metodą strumieniowo-ścierną;
4) doczyszczaniu nawarstwień miejskich (zabrania się hydropiaskowania);
5) stabilizacji podłoża;
6) odsalaniu wątku ceglanego;
7) wzmocnieniu partii osłabionych;
8) uzupełnieniu ubytków wątku ceglanego, wymienieniu cegieł uszkodzonych powyżej 70% na nowe w kolorze, o teksturze oraz parametrach mechaniczno-fizycznych zbliżonych do oryginału;
9) spoinowaniu w technologii wapienno-trasowej;
10) hydrofobizacji powierzchni spływowych;
11) naprawie uszkodzonych nadproży w murach z cegły pełnej, pęknięć lokalnych w murach pełnych, pęknięć w murach pełnych blisko naroży.
6. Prace konserwatorsko-budowlane przy elewacji budynku głównego szkoły
w szczególności polegać będą na:
1) wstępnym myciu i dezynfekcji elewacji;
2) usuwaniu materiałów wtórnych i uszkodzonych;
3) oczyszczaniu wątku ceglanego, czyszczeniu wieloetapowym rozpoczynając od metod najmniej inwazyjnych, myciu elewacji metodą hydrodynamiczną, doczyszczaniu metodą strumieniowo-ścierną;
4) doczyszczaniu nawarstwień miejskich (zabrania się hydropiaskowania);
5) stabilizacji podłoża;
6) odsalaniu wątku ceglanego;
7) wzmocnieniu partii osłabionych;
8) uzupełnieniu ubytków wątku ceglanego wymienieniu cegieł uszkodzonych powyżej 70% na nowe w kolorze, o teksturze oraz parametrach mechaniczno-fizycznych zbliżonych do oryginału, uzupełnieniu kształtek specjalnych materiałem nowym, uzupełnieniu zaprawą renowacyjną ubytków, wykonaniu scalenia kolorystycznego;
9) spoinowaniu w technologii wapienno-trasowej;
10) wykonaniu dolnego spływu cokołu;
11) hydrofobizacji powierzchni spływowych;
12) naprawie uszkodzonych nadproży w murach z cegły pełnej, pęknięć lokalnych w murach pełnych, pęknięć w murach pełnych blisko naroży, konserwacji i naprawie gzymsów i spływów;
13) oczyszczeniu przez szczotkowanie i zabezpieczeniu powłoką antykorozyjną w kolorze ciemnym matowym elementów metalowych: kraty, kotwy, ankry, uchwyty;
14) zdemontowaniu rolet okiennych w ilości 9 szt. (6 szt. elewacja wschodnia, 3 szt. elewacja zachodnia) w tych miejscach wymienienie stolarki okiennej na stolarkę z profili PCV o zwiększonej odporności na włamanie, (stolarka nawiązująca w formie i kolorze do demontowanej) wymianie parapetów wewnętrznych i zewnętrznych, parapety wewnętrzne z PCV białe, zewnętrzne z blachy stalowej powlekanej w kolorze naturalnej ceramiki;
15) zdemontowaniu pozostałości po wcześniejszych instalacjach elektrycznych i medialnych, wsporników z ceramicznymi izolatorami, kotew, itp;
16) wykonaniu opaski żwirowej wzdłuż elewacji zachodniej;
17) demontażu zadaszenia o konstrukcji stalowej od strony elewacji zachodniej;
18) wymianie potrójnych uchwytów na flagi w ilości 5 szt. w elewacji wschodniej;
19) demontażu prowizorycznej wiaty od strony zachodniej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45452000-0 - Zewnętrzne czyszczenie budynków
45454100-5 - Odnawianie
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45442200-9 - Nakładanie powłok antykorozyjnych
44220000-8 - Stolarka budowlana
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli dostarczy dokument potwierdzający,
że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej o wartości nie mniejszej niż 800 tys. zł (słownie złotych: osiemset tysięcy złotych 00/100) tego ubezpieczenia wraz dokumentem potwierdzającym opłacenie ubezpieczenia.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału
w postępowaniu.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) posiada doświadczenie zawodowe tj. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie zrealizował:
co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu roboty budowlanej polegającej na renowacji lub rekonstrukcji lub restauracji lub remoncie elewacji z cegły i kamienia obiektu wpisanego do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków o wartości nie mniejszej niż 800 tys. złotych brutto oraz że roboty te zostały wykonane w sposób należyty wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
lub
co najmniej dwie roboty budowlane polegające na wykonaniu roboty budowlanej polegające na renowacji lub rekonstrukcji lub restauracji lub remoncie elewacji z cegły i kamienia obiektu wpisanego do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków o wartości nie mniejszej niż 400 tys. złotych brutto każda oraz, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Jeżeli Wykonawca na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej wykaże się realizacją robót, których wartość wyrażona zostanie w walucie innej niż PLN, Zamawiający w celu dokonania oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu dokona przeliczenia wskazanej wartości według średniego kursu NBP z dnia wszczęcia (ogłoszenia) postępowania.
b) dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
- kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, przynależącym do właściwej izby samorządu zawodowego i posiadającym co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie prac konserwatorskich, który pełnił funkcje kierownika budowy lub inspektora nadzoru przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków w zakresie renowacji lub rekonstrukcji lub restauracji lub remoncie elewacji z cegły i kamienia, gdzie wartość prac konserwatorskich dla jednej roboty budowlanej wynosiła co najmniej 800 tys. zł brutto lub dla dwóch robót budowlanych o wartości nie mniejszej niż 400 tys. złotych brutto każda.
Zamawiający wymaga od Wykonawców wskazania z imienia i nazwiska osób skierowanych do realizacji zamówienia, wraz z informacjami o ich kwalifikacjach zawodowych, uprawnieniach, doświadczeniu i wykształceniu, a także o zakresie wykonywanych przez nich czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (zgodnie
z Załącznikiem nr 6 do SWZ).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o oddzielenia zamówienia publicznego obejmują:
1) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp;
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się
o zamówienie publiczne tytułem środka karnego- sporządzoną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
2) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (T. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 4 do SWZ;
4) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 3, 4, 5 i 6 ustawy Pzp oraz art. 109 ust. 1 pkt 4, 5, 7, 8, 9,10 ustawy Pzp – Załącznik nr 10 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe potwierdzające spełnianie warunków udziału
w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej obejmują:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – Załącznik nr 5 do SWZ;
2) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 6 do SWZ;
3) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia. W przypadku braku potwierdzenia w samym dokumencie ubezpieczenia faktu jego opłacenia, Wykonawca dołącza dokument potwierdzający opłacenie tego ubezpieczenia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda złożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Formularz Ofertowy– zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ;2) Oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ;
3) dokument potwierdzający wniesienie wadium;
4) notatka służbowa z wizji lokalnej;
5) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy);
6) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (jeżeli dotyczy);
7) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 4 SWZ (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 zł ( słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert.2. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (T.j Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na następujący rachunek bankowy: Konto depozytowe Starostwa Powiatowego w Świeciu numer konta: 15 1020 1811 0000 0502 0269 3844 z dopiskiem: „Wadium – Prace konserwatorsko-budowlane przy elewacji budynków I LO w Świeciu.”
4. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta.
7. Zwrot lub zatrzymanie wadium nastąpi zgodnie z brzmieniem art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty Oświadczenie na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które roboty wykonają poszczególni Wykonawcy – Załącznik nr 9 do SWZ.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie