BZP: Budowa ulicy Gimnazjalnej wraz z ciągiem pieszo-rowerowym w m. Budzyń
16.06.2025
2025/BZP 00280657/01
GMINA BUDZYŃ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa ulicy Gimnazjalnej wraz z ciągiem pieszo-rowerowym w m. Budzyń
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BUDZYŃ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791017
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Przemysłowa 16 A
1.5.2.) Miejscowość: Budzyń
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-840
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.7.) Numer telefonu: 67 2843201; 2843313;
1.5.8.) Numer faksu: 67 2843 370
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@budzyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.budzyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa ulicy Gimnazjalnej wraz z ciągiem pieszo-rowerowym w m. Budzyń
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-48ca538f-0091-4163-9e43-d2993b6869a1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00280657
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00032215/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Budowa ulicy Gimnazjalnej wraz z ciągiem pieszorowerowym w m. Budzyń
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-48ca538f-0091-4163-9e43-d2993b6869a13.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Wszelkie informacje znajdują się w rozdziale I i II SWZ oraz na
https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wszelkie informacje znajdują się wrozdziale II SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Wszelkie informacje znajdują się w rozdziale XXV oraz XXVI SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Wszelkie informacje znajdują się w rozdziale XXV oraz XXVI SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GKM.272.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych związanych z budową ulicy Gimnazjalnej w miejscowości Budzyń wraz z ciągiem pieszo-rowerowym, oświetleniem drogowym, wykonaniem odwodnienia terenu wykonaniem przepustu na rowie melioracyjnym, oraz częściowym jej remontem mającym na celu poprawę bezpieczeństwa użytkowania drogi
w obszarze skrzyżowania z ulicą Rogozińską
Zadanie 1:
Zakres robót dotyczy budowy ścieżki pieszo – rowerowej wzdłuż drogi gminnej nr 201575P ul. Gimnazjalna (odc. A) rozpoczynającej się od km 0+006.13, a kończącej się w km 0+252.88 - połączenie z istniejącą ścieżką rowerową wzdłuż ulicy Rogozińskiej.
Zadanie obejmuje również budowę drogi gminnej nr 201576P ul. Gimnazjalna (odc. B) wraz z ciągiem pieszo – rowerowym połączonej z drogą gminną nr 201575P ul. Gimnazjalna (odc. A) w jej km 0+132.27. Początek budowy drogi w km 0+003, koniec w km 0+087.72
Wykonana zostanie również budowa oświetlenia drogowego oraz elementów odwodnienia.
Całość prac do wykonania na terenie działek o numerach ewidencji geodezyjnej gruntów 995/3, 995/8, 993/4, 992/3, 990/2, 988 obręb ewidencyjny Budzyń miasto, gm. Budzyń, powiat chodzieski, województwo wielkopolskie.
Główne założenia i parametry branży drogowej:
Stan istniejący:
Na odcinku drogi gminnej nr 201575P ul. Gimnazjalna (odc. A) od km 0+006.13 do km 0+252.88, zlokalizowana jest droga o nawierzchni bitumicznej ze ściekami z kostki brukowej, zaramowana krawężnikiem betonowym. Brak na przedmiotowym odcinku wydzielonych ciągów do komunikacji rowerowej oraz pieszej.
Droga gminna nr 201576P ul. Gimnazjalna (odc. B) od km 0+003 do km 0+087.72. w stanie istniejącym, drogi utwardzone są gruzem budowlanym, część posiada nawierzchnie gruntową. Brak utwardzonych zjazdów do posesji w liniach rozgraniczających drogi. Brak na przedmiotowym odcinku wydzielonych ciągów do komunikacji rowerowej oraz pieszej.
Istniejąca nawierzchnia zdeformowana w przekroju poprzecznym i podłużnym.
W obszarze objętym niniejszym opracowaniem występują następujące sieci:
• wodociągowa,
• kanalizacyjna,
• gazowa
Budowa drogi gminnej nr 201576P ul. Gimnazjalna (odcinek B) klasa D od km 0+003 do km 0+087.72 wraz z ze ścieżką pieszo - rowerową
• Klasa techniczna: (D);
• Prędkość projektowa: 30 km/h;
• Kategoria ruchu: KR1;
• Długość: od km 0+003 do km 0+087.72 = 84.72 m
• Szerokość jezdni: szerokość podstawowa 6.0 m
• Szerokość ciągu pieszo-rowerowego: 3 m;
• Spadek jezdni - daszkowy 2%
• Spadek ciągu pieszo-rowerowego – jednostronny 2% w kierunku jezdni,
• Nachylenie skarp 1:1,5;
• Obramowania i trwałe wydzielenia: krawężniki i obrzeża betonowe;
• Odwodnienie pasa drogowego: odprowadzanie wód opadowych i roztopowych, przez powierzchniowy system odwodnienia projektowane pochylenia podłużne i poprzeczne drogi do projektowanych wpustów deszczowych włączonych do projektowanej kanalizacji deszczowej
• Oznakowanie poziome i pionowe wg projektu stałej organizacji ruchu,
• Oznakowanie pionowe: wg projektu stałej organizacji ruchu,
• Zjazd do posesji wyokrąglony łukami o R = 3 m, projektowany po stronie prawej zjazd na drogę boczną - łuki o promieniu R = 5 m, po stornie lewej ze względu na brak zabudowy nie zaprojektowano zjazdów (w celu umożliwienia późniejszego połącznia działek bez ingerencje w wykonaną drogę, krawężnik na całej długości zaplanowano jako zjazdowy wystawiony ponad jezdnię 4 cm)
• Połączenie drogi gminnej nr 201576P ul. Gimnazjalna (odc. B) z drogą gminną nr 201575P ul. Gimnazjalna (odc. A) nr 201575P ul. Gimnazjalna (odc. A) wyokrąglone łukami o R = 8 m
Budowa ścieżki pieszo rowerowa wzdłuż drogi gminnej nr 201575P ul. Gimnazjalna (odc. A)
klasa L od km 0+006.13 do km 0+252.88.
• Klasa techniczna: (L);
• Prędkość projektowa: 40 km/h;
• Kategoria ruchu: KR1;
• Długość: od km 0+006.13 do km 0+252.88 = 84.72 m
• Szerokość jezdni: szerokość podstawowa 6.0 m
• Szerokość ciągu pieszo-rowerowego: 3 m;
• Spadek jezdni - daszkowy 2%
• Spadek ciągu pieszo-rowerowego – jednostronny 2% w kierunku jezdni,
• Nachylenie skarp 1:1,5;
• Obramowania i trwałe wydzielenia: krawężniki i obrzeża betonowe;
• Odwodnienie pasa drogowego: odprowadzanie wód opadowych i roztopowych, przez powierzchniowy system odwodnienia projektowane pochylenia podłużne i poprzeczne
drogi do istniejących wpustów deszczowych włączonych do istniejącej kanalizacji deszczowej
• Oznakowanie poziome i pionowe wg projektu stałej organizacji ruchu,
• Oznakowanie pionowe: wg projektu stałej organizacji ruchu,
Główne założenia i parametry branży elektrycznej:
• Wykonanie linii kablowych dla zasilania latarni oświetleniowych, wykonanych kablami YAKY 4x25mm2 o łącznej długości 441m;
• Wykonanie instalacji uziemiającej słupy latarni oświetleniowych bednarką FeZn 24x4 o łącznej długości 441m;
• Ustawienie słupów oświetleniowych wraz z oprawami szt. 14;
• Wykonanie pomiarów pomontażowych.
Główne założenia i parametry branży sanitarnej w zakresie odwodnienia:
Odwodnienie drogi obejmuje wykonanie :
• Przykanalik deszczowy PCV Ø 250 SN 12 lita 17,0m
• Przykanalik deszczowy PCV Ø 200 SN 12 lita 41,0m
• wpust deszczowy PCV/PP Ø 600mm (z osadnikiem 1,0m) 4 szt.
• studnia deszczowa PCV/PP Ø 600mm 2 szt.
• studnia betonowa deszczowa Ø 1000mm 1 szt.
• odwodnienie liniowe polimerobetonowe ze studzienką osadnikową kl.F900, Bz=354mm, Lc=5,0m 1 kpl.
Główne założenia i parametry branży sanitarnej w zakresie wykonania przepustu na rowie melioracyjnym
Prace na rowie obejmują wykonanie :
• Przepustu z rur PP/PEHD Ø 600 mm SN10 - 9,5 m
• Główki przepustu prefabrykowane dokowe Ø 600 mm - 2 kpl
• Odmulenie i wyczyszczenie dna rowu na dł. 50,0m (poniżej i powyżej dna przepustu) - łącznie 100 m/ 1 kpl
Uwaga: Wykonawca w ramach zadania przygotuje niezbędne dokumenty do zgłoszenia rozpoczęcia i zakończenia robót budowlanych do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Chodzieży, wynikających z decyzji pozwolenia na budowę
Zadanie 2:
Zakres dla tego zadania dotyczy wykonania robót budowlanych branży drogowej związanych z częściowym remontem drogi gminnej nr 201575P ul. Gimnazjalna (odc. A) w m. Budzyń. Zakres remontu - od km 0+470 do km 0+591.74 – połącznie z ul. Rogozińską
Założenia projektowe dla remontowanej drogi:
• Klasa drogi – L
• Kategoria obciążenia ruchem – KR2
• Prędkość projektowa 30 km/h
• Szerokość podstawowa jezdni wraz z ściekami przy krawężnikowymi 6 m
• Droga przebiegająca w terenie zabudowy
• Droga jednojezdniowa, dwukierunkowa przekrój 1x2
• Istniejące zjazdy bitumiczne – nawierzchnia do remontu po istniejącym śladzie
• Istniejąca ścieżka pieszo-rowerowa do regulacji wysokościowej na połączeniu w miejscu przejścia dla pieszych
Główne założenia i parametry branży drogowej:
Planuje się wykonanie remontu nawierzchni po istniejącym śladzie o szerokości 6 m (wraz ze ściekami przy krawężnikowymi) – warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S o gr. 5 cm, warstwy wyrównawczej w miejscu korekty niwelety gr. zmienna z betonu asfaltowego AC11W. Przed wykonywaniem prac bitumicznych przewidziano wykonanie frezowania profilującego w celu uzyskania odpowiedniego profilu podłużnego oraz spadków poprzecznych.
W ramach zadania przewidziano regulację wysokościową połączenia ścieżki pieszo-rowerowej w miejscu przejścia dla pieszych w celu prawidłowego bezuskokowaego połączenia. Ścieżka zaramowana obrzeżem gr. 8 cm na ławie betonowej z oporem, nawierzchni ścieżki z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm.
Prze przejściami dla pieszych należy ułożyć płytki ostrzegawcze koloru żółtego o wymiarach 30 x 30 cm gr. 8 cm z polimerobetonu.
W ramach zadania należy wykonać odtworzenie zjazdów.
Szczegółowy opis i zakres wykonania przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa,
w skład której wchodzą:
- projekt budowlany, projekt zagospodarowania terenu, projekty techniczne branża drogowa, elektryczna, sanitarna (zadanie nr 1) ,
- załącznik do zgłoszenia robót budowlanych (zadanie nr 2),
- kosztorysy ofertowe /przedmiary robót – (zadanie nr 1, zadanie nr 2),
- Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót budowlanych ( dalej STWiORB).
Dokumentacja projektowa dostępna jest na stronie internetowej prowadzonego postępowania pod adresem : https://ezamowienia.gov.pl
Uwaga:
- Powyższe dokumenty zostały pogrupowane odpowiednio dla każdego z przewidzianych zadań przedmiotu zamówienia i stanowią Załącznik nr 9 do niniejszej SWZ .
-Załączone przedmiary robót(kosztorysy ofertowe) służy wykonawcom jako pomoc w oszacowaniu kosztów inwestycji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 80 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wszelkie informacje znajdują się w rozdziale XVI SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na wykonane roboty
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziałuw postępowaniu, dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej i finansowej t.j.: posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100), co potwierdzą poprzez złożenie aktualnej informacji banku;
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia wg załącznika Nr 2 oraz informacji banku złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA
4) zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie tj.:
a) Doświadczenia - posiadają doświadczenie umożliwiające realizację zamówienia tzn. wykonali należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończyli w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i prawidłowo ukończyli co najmniej:
- jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie drogi/dróg wraz ze ścieżką rowerową lub pieszo-rowerową, o nawierzchni jezdni z kostki betonowej o pow. min. 500 m², wraz z elementami odwodnienia terenu (tj. budowie/przebudowie rurociągów kanalizacji deszczowej lub porównywalne np. sieci sanitarnej) i oświetleniem drogowym
i wartości robót minimum 500 000,00 zł brutto każda (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/00),
oraz
- jedną robotę budowlaną polegające na budowie lub przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni jezdni z masy bitumicznej o pow. min. 500 m², i wartości robót minimum 100 000,00 zł brutto każda (słownie: sto tysięcy złotych 00/00), co potwierdzą łącznie w wykazie wykonanych robót oraz referencjami;
Uwaga:
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się w ramach posiadanego doświadczenia jednym zadaniem łącznie spełniającym oba powyższe warunki i łącznej kwocie zadania wynoszącej 600 000,00 zł brutto (słownie: sześćset tysięcy złotych 00/00),
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia wg załącznika Nr 2 oraz dokumentów złożonych przez wykonawcę potwierdzających należyte wykonanie robót - na zasadzie SPEŁNIA/NIESPEŁNIA.
b) Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia :
- Kierownik budowy – osoba posiadająca uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności drogowej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, na wykonywanie których w aktualnym stanie prawnym pozwalają uprawnienia budowlane w tej specjalności,
- Kierownik robót elektrycznych – osoba posiadająca uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, na wykonywanie których w aktualnym stanie prawnym pozwalają uprawnienia budowlane w tych specjalnościach,
- Kierownik robót sanitarnych – osoba posiadająca uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, na wykonywanie których w aktualnym stanie prawnym pozwalają uprawnienia budowlane w tych specjalnościach,
co potwierdzą poprzez złożenie oświadczenia i w wykazie osób zdolnych do realizacji zamówienia (wg załącznika Nr 5).
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie wykazu osób zdolnych do wykonania zamówienia złożonego przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia przez wykonawcę braku podstaw wykluczenia z postępowania, Zamawiający żąda złożenia :
1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem,
2) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j.Dz. U. z 2024 r. poz. 1616.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej
(wg załącznika nr 7),
Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ppkt. 1 – 2) dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, sytuacji finansowej, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych :
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane lub usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa,
są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane lub usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty
( wg załącznika Nr 4 ),
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami ( wg załącznika Nr 5 ),
3) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy,
w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia :1) wspólnie muszą wykazać, że wspólnie spełniają warunki udziału w postępowaniu,
2) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzi jakakolwiek podstawa do wykluczenia
z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 oraz oraz art. 109 ust. 1 pkt. 4, ustawy Pzp, oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 514),
3) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania,
4) muszą ustanowić pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Pełnomocnictwo musi mieć formę pisemną lub kopię potwierdzona przez notariusza,
5) przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie publiczne, jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający wezwie do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych wykonawców,
6) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek dołączyć do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikać, jakie roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy,
7) przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wszelkie informacje znajdują się w rozdziale XXI SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy