BZP: Przebudowa drogi leśnej – dojazd pożarowy nr 66 w Leśnictwie Pasternik
17.06.2025
2025/BZP 00282854/01
Nadleśnictwo Chocianów
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi leśnej – dojazd pożarowy nr 66 w Leśnictwie Pasternik
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Nadleśnictwo Chocianów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931023902
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kościuszki 23
1.5.2.) Miejscowość: Chocianów
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-140
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.7.) Numer telefonu: 76 8183500
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: chocianow@wroclaw.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-chocianow/zamowienia-publiczne
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gosporarka leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi leśnej – dojazd pożarowy nr 66 w Leśnictwie Pasternik
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6a832059-26f4-45d4-9ace-4911078c1a94
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00282854
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00234219/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Przebudowa drogi leśnej dojazdu pożarowego nr 66 w Leśnictwie Pasternik
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6a832059-26f4-45d4-9ace-4911078c1a943.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6a832059-26f4-45d4-9ace-4911078c1a94
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: - Komunikacja między Zamawiającym,
a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy
e-Zamówienia (dalej zwanej: Platforma) za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych
pod internetowym adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/ oraz poczty elektronicznej
Zamawiającego, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu Platformy.
- Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
- Zamawiający dopuszcza również komunikację z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej pod
adresem e-mail: chocianow@wroclaw.lasy.gov.pl z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje
wyłącznie przy użyciu Platformy.
- Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących
kopią elektroniczną zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowanie), przekazywania
informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady
Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r.
poz. 2452 z późn. zm.).
- Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego, musi posiadać aktywne konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie.
- Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania
z Platformy, w tym minimalne wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania
dokumentów elektronicznych, cyfrowego odwzorowania dokumentów w postaci papierowej
(elektronicznych kopii dokumentów stworzonych w postaci papierowej) oraz informacji
przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w „Regulaminie korzystania z Platformy
e-Zamówienia”, dostępnym pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin. Wykonawca,
przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, akceptuje te wymagania oraz
warunki korzystania z Platformy.
- Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy wynosi 150 MB.
- Dane postępowania można wyszukać na liście postępowań opublikowanych na Portalu w zakładce „Postępowania”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z pkt. 32 Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.62.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy drogi leśnej – dojazdu pożarowego nr 66 w Leśnictwie Pasternik, zlokalizowanej w granicach działek ewidencyjnych nr 547, 548, 549, 550, 552, 553, 554, obręb 0007 Pasternik, jednostka ewidencyjna 020103_2 Gromadka.
2.Parametry drogi: długość: 1768 [mb], powierzchnia nawierzchni drogi: 6189,00 m2; powierzchnia poboczy: 1792,3,00 m2; powierzchnia mijanek: 963,00 m2; powierzchnia zjazdów: 752,00 m2; długość rowów przydrożnych: 874 mb; przepusty drogowe, rurowe do wymiany: 3 szt.
3.Zakres prac, opis konstrukcji nawierzchni dróg, poboczy, mijanek i zjazdów oraz sposób ich wykonania i odbioru, określony został w załączniku nr 1 do SWZ zawierającym: Projekt techniczny, Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR), Opinię geotechniczną, Przedmiar robót kosztorysu inwestorskiego oraz mapę z lokalizacją drogi leśnej – dojazdu pożarowego nr 66 w Leśnictwie Pasternik.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-12
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:
a)Cena (waga 60%)
b)Gwarancja (kryterium jakościowe) (waga 40%)
2.Oferty będą oceniane metodą punktową. Maksymalna, łączna ilość punktów, jaką można uzyskać według powyższych kryteriów wynosi 100,00 pkt. Uzyskana z wyliczenia ilość punktów zostanie ustalona z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku z zachowaniem zasady zaokrągleń matematycznych.
3.Sposób obliczenia punktów dla kryterium „Cena”:
a)Ilość punktów wylicza się ze wzoru:
Liczba punktów w ramach kryterium „Cena” = (całkowita cena brutto najtańszej oferty / całkowita cena brutto badanej oferty) x 100 pkt x 60 %
b)Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie całkowita cena brutto podana w formularzu Oferty.
c)W kryterium „Cena”, oferta może otrzymać maksymalnie 60,00 pkt.
d)Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
4.Sposób obliczenia punktów dla kryterium „Gwarancja”
a)Wykonawca podaje w formularzu ofertowym okres udzielonej gwarancji w pełnych miesiącach. Minimalny okres gwarancji wynosi 24 miesiące.
b)W przypadku nie podania w formularzu Oferty okresu gwarancji, Zamawiający uzna, że wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia na okres 24 miesięcy.
c)Zamawiający przyzna punkty w sposób następujący:
-gwarancja na okres 24 miesięcy - 0 pkt;
-gwarancja na okres 36 miesięcy - 20 pkt;
-gwarancja na okres 48 miesięcy i więcej - 40 pkt.
5.Za najkorzystniejszą ofertę Zamawiający uznana ofertę wykonawcy, która uzyska największą łączną liczbę punktów uzyskanych z obu kryteriów.
6.Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyżej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Zamawiający wzywa do wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1.Na podstawie art. 112 ustawy Pzp zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1)zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ww. warunek, jeżeli wykonawca będzie wpisany do jednego z rejestrów: Krajowego Rejestru Sądowego (KRS), Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) lub innego rejestru prowadzonego w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania.
2)uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
3)sytuacji ekonomicznej lub finansowej – zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
4)zdolności technicznej lub zawodowej – zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ww. warunek, jeżeli:
a)wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat od dnia, w którym mija termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał co najmniej jedno zamówienia o wartości co najmniej 200 000,00 zł brutto, obejmujące swym zakresem roboty polegające m.in. na wykonywaniu nawierzchni drogowej tłuczniowej;
b)wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej jedną osobą skierowaną do realizacji zamówienia posiadającą aktualne uprawnienia budowlane w specjalności drogowej uprawniające do kierowania robota drogowymi.
2.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia”.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: -zgodnie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia
z postępowania, o których mowa w pkt. 10 SWZ wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie
sporządzone zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ;
- oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej
grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył
odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy
kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty
częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
Oświadczenie należy złożyć zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.
- oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art.
125 ust. 1 PZP (oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia), w zakresie podstaw wykluczenia
z postępowania określonych w: art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp; art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp;
art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp; art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. Oświadczenie należy złożyć zgodnie
z załącznikiem nr 7 do SWZ.
-informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie: art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 PZP, art. 108 ust.1 pkt
4 PZP, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego
– sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
-oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone
zgodnie z załącznikiem nr 11 do SWZ; (jeżeli dotyczy);
Zgodnie z pkt 16.5. SWZ Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w SWZ pkt 16.4. lit. f) – składa informację
z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestr sądowy, albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny
równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie określonym w pkt. 16.4 f) SWZ.
16.6. Dokument, o którym mowa w pkt 16.5. SWZ powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed jego złożeniem.
16.7. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się
dokumentów, o których mowa w pkt. 16.5., lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich
przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp, zastępuje się je odpowiednio
w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze
wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed
organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy.
Postanowienia pkt. 16.6. stosuje się.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: -zgodnie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału
w postępowaniu, o których mowa w pkt. 15 SWZ wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie
sporządzone zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ;
- odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż
3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
- wykaz wykonywanych robót budowlanych [wytyczne określono w SWZ pkt. 15.1. 4a];
-wykaz osób posiadających wymagane przepisami prawa uprawnienia [wytyczne określono w pkt. 15.1. 4b], sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ, potwierdzający spełnienie przez wykonawcę
warunku udziału w postępowaniu;
- dowody określające, że: wskazane przez wykonawcę w załączniku nr 8 do SWZ roboty zostały wykonane należycie.
Dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot na
rzecz którego roboty były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie
jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty, potwierdzające należyte
wykonanie wskazanych robót; wskazane przez wykonawcę w załączniku nr 8 do SWZ osoby skierowane do realizacji
zamówienia posiadają wymagane przepisami prawa aktualne uprawnienia.
- pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy,
jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika
z dokumentów, sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej; (jeżeli dotyczy)
- pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie dla pełnomocnika ustanowionego
przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich
w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego, jeżeli ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej; (jeżeli dotyczy);
-wadium w oryginale w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym
osób upoważnionych do jego wystawienia (tylko, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie
niepieniężnej);
- zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy
potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami
tych podmiotów, jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega
na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów. Niewiążący wzór zobowiązania do oddania
wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi
załącznik nr 9 do SWZ; (jeżeli dotyczy);
- oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu,
sporządzone zgodnie z załącznikiem nr 10 do SWZ; (jeżeli dotyczy)
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
- odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji oDziałalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż
3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
- wykaz wykonywanych robót budowlanych [wytyczne określono w SWZ pkt. 15.1. 4a];
-wykaz osób posiadających wymagane przepisami prawa uprawnienia [wytyczne określono w pkt. 15.1. 4b], sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ, potwierdzający spełnienie przez wykonawcę
warunku udziału w postępowaniu;
- dowody określające, że: wskazane przez wykonawcę w załączniku nr 8 do SWZ roboty zostały wykonane należycie.
Dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot na
rzecz którego roboty były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie
jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty, potwierdzające należyte
wykonanie wskazanych robót; wskazane przez wykonawcę w załączniku nr 8 do SWZ osoby skierowane do realizacji
zamówienia posiadają wymagane przepisami prawa aktualne uprawnienia.
- pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy,
jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika
z dokumentów, sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej; (jeżeli dotyczy)
- pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie dla pełnomocnika ustanowionego
przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich
w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego, jeżeli ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej; (jeżeli dotyczy);
-wadium w oryginale w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym
osób upoważnionych do jego wystawienia (tylko, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie
niepieniężnej);
- zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy
potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami
tych podmiotów, jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega
na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów. Niewiążący wzór zobowiązania do oddania
wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi
załącznik nr 9 do SWZ; (jeżeli dotyczy);
- oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu,
sporządzone zgodnie z załącznikiem nr 10 do SWZ; (jeżeli dotyczy)
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty Wykonawca załączy kosztorys ofertowy.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1.Zamawiający wymaga od wykonawcy wniesienia wadium w kwocie: 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100).2.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert określonym w pkt 9 SWZ i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3.Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
4.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PKO Bank Polski S.A., nr rachunku 23 1020 5226 0000 6702 0418 3125.
5.Wadium wnoszone w pieniądzu musi wpłynąć na wskazanych rachunek bankowy zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu wadium na rachunek bankowy zamawiającego). W tytule przelewu należy wpisać: Wadium dla oferty pn. „Przebudowa drogi leśnej – dojazd pożarowy nr 66 w Leśnictwie Pasternik”.
6.Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
-nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib;
-określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
-kwotę gwarancji/poręczenia;
-termin ważności gwarancji/poręczenia;
-zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
7.W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
8.Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
9.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):1) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia;
2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie
prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty
– treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
3) oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp tj. oświadczenie o spełnieniu warunków
udziału w postępowaniu (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ) oraz oświadczenie o braku
podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ) składa każdy
z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków
udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków
udziału w postępowaniu. Oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, o których mowa powyżej powinny zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem
nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym
lub podpisem osobistym.
4) dokumenty, o których mowa w pkt 16.4. lit. b), c) i f) obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić
odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy;
6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę
kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz
instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów;
7) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez
lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie
lub każdego z osobna.
W przypadku Wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej, postanowienia
dotycząc oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum)
stosuje się odpowiednio – odrębnie dla każdego ze wspólników.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-02 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Elektronicznie poprzez Platformę e-Zamówienia pod adresem wskazanym w niniejszym ogłoszeniu w Sekcji III pkt. 3.1.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-02 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
W sprawach nie uregulowanych niniejszą specyfikacją warunków zamówienia, zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z poźn. zm.).Zgodnie z art. 255 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024r. poz. 1320 z późn. zm.) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
a) nie złożono żadnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo żadnej oferty;
b) wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu;
c) cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty;
d) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć;
e) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego;
f) wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263.
Zgodnie z art. 256 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.). Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.