BZP: Usługa pełnienia kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji budowy żłobków przy ul. Krzemionki, ul. Księcia Józefa, ul. Lubockiej oraz ul. Rybitwy.
18.06.2025
2025/BZP 00285636/01
Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa pełnienia kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji budowy żłobków przy ul. Krzemionki, ul. Księcia Józefa, ul. Lubockiej oraz ul. Rybitwy.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367252869
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Reymonta 20
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-059
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@zim.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zim.krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa pełnienia kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji budowy żłobków przy ul. Krzemionki, ul. Księcia Józefa, ul. Lubockiej oraz ul. Rybitwy.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-187170f0-6383-48f9-ae47-de1c86d072ca
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00285636
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00045710/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Wykonanie usługi inspektora nadzoru inwestorskiego dla budowy żłobka samorządowego przy ul. Księcia Józefa, ul. Krzemionki, ul. Rybitwy, ul. Lubockiej w Krakowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+” 2022-2029 ogłoszony 19.01.2023 roku, zaktualizowany 25.04.2024 r. pn.: Program rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywny Maluch 2022- 2029.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zimkrakow.ezamawiajacy.pl/pn/zimkrakow/demand/notice/publicpzp/current/list?USER_MENU_HOVER=publicpzpCurrentNoticePublicList3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zimkrakow.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej dostępnej pod następującym adresem https://zimkrakow.ezamawiajacy.pl
2. Szczegółowe informacje w zakresie wymagań technicznych i organizacyjnych dotyczących korespondencji elektronicznej zostały określone w sekcji VIII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące RODO zostały opisane w sekcji XXIV SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje dotyczące RODO zostały opisane w sekcji XXIV SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.262.2.10.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją Inwestycji nr 1 – 4 wraz z koordynacją Inspektorów nadzoru inwestorskiego poszczególnych specjalności, zgodnie z wymaganiami zawartymi w Projektowanych Postanowieniach Umowy, zwanych dalej ,,PPU”. Nadzór inwestorski nad realizacją Inwestycji nr 1 – 4 obejmuje nadzór nad branżą konstrukcyjno – budowlaną, sanitarną oraz elektryczną.
2. Wykonawca będzie realizował usługę, o której mowa w pkt 1 powyżej w odniesieniu do następujących Inwestycji:
2.1. Inwestycja nr 1 pn. „Budowa żłobka przy ul. Krzemionki” realizowana na podstawie Umowy ZIM/02/2024/066 z dnia 17.12.2024 r.
2.2. Inwestycja nr 2 pn. „Budowa żłobka przy ul. Księcia Józefa” realizowana na podstawie Umowy ZIM/02/2024/065 z dnia 17.12.2024 r.
2.3. Inwestycja nr 3 pn. „Budowa żłobka przy ul. Lubockiej” realizowana na podstawie Umowy ZIM/02/2025/002 z dnia 15.01.2025 r.
2.4. Inwestycja nr 4 pn. „Budowa żłobka przy ul. Rybitwy” realizowana na podstawie Umowy ZIM/02/2025/001 z dnia 10.01.2025 r.
2.5. Umowy dla Inwestycji nr 1, 2 i 4 zostały zawarte z FIRMĄ BUDOWLANĄ EKOINBUD Sp. z o. o. Sp. K. (Lider Konsorcjum) z siedzibą w Gdańsku (80-298) przy ul. Geodetów 29 oraz EKOINBUD Sp. z o. o. (Partner) z siedzibą w Gdańsku (80-298) przy ul. Geodetów 29.
2.6. Umowa dla Inwestycji nr 3 została zawarta z MOD21 Spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Ostaszewie 57, 87-148 Łysomice.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres obowiązków Wykonawcy zostały określone w załącznikach do SWZ, w tym m.in. w PPU wraz z załącznikami, stanowiącymi załącznik nr 1 do SWZ.
4. Okres rękojmi za wady w stosunku do świadczeń Wykonawcy wynikających z niniejszej Umowy wynosi dwa lata, zgodnie z § 13 PPU.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-05-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował kryterium: 1. Cena – waga 60% (60 pkt). 2. Doświadczenie Inspektorów nadzoru inwestorskiego - waga 40% (40 pkt). 3. Szczegółowe informacje dotyczące kryteriów oceny ofert zostały określone w sekcji XIX SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Inspektorów nadzoru inwestorskiego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
INFORMACJA O WARUNKACH UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej.
2. Zamawiający uzna warunki w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej za spełnione, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje trzema osobami zdolnymi do wykonania przedmiotowego zamówienia w szczególności:
2.1. jedną osobą, która będzie pełnić w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia funkcję Inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz dodatkowo funkcję koordynatora Inspektorów nadzoru inwestorskiego (Inspektor nadzoru inwestorskiego – Koordynator), która:
- legitymuje się uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, wydanymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane, zwanej dalej „ustawą PB” lub odpowiadającymi im uprawnieniami (w szczególności wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub wydanymi obywatelom innych państw w oparciu o stosowne ustawodawstwo, a uznanymi bądź dopuszczonymi do wykonywania w Polsce);
- legitymuje się wpisem na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
2.2. jedną osobą, która będzie pełnić w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia funkcję Inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (Inspektor nadzoru inwestorskiego branży sanitarnej), która:
- legitymuje się uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wydanymi na podstawie przepisów ustawy PB lub odpowiadającymi im uprawnieniami (w szczególności wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub wydanymi obywatelom innych państw w oparciu o stosowne ustawodawstwo, a uznanymi bądź dopuszczonymi do wykonywania w Polsce), z zastrzeżeniem objęcia tymi uprawnieniami zakresu koniecznego do realizacji przedmiotu zamówienia;
- legitymuje się wpisem na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
2.3. jedną osobą, która będzie pełnić w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia funkcję Inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (Inspektor nadzoru inwestorskiego branży elektrycznej), która:
- legitymuje się uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wydanymi na podstawie przepisów ustawy PB lub odpowiadającymi im uprawnieniami (w szczególności wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub wydanymi obywatelom innych państw w oparciu o stosowne ustawodawstwo, a uznanymi bądź dopuszczonymi do wykonywania w Polsce), z zastrzeżeniem objęcia tymi uprawnieniami zakresu koniecznego do realizacji przedmiotu zamówienia,
- legitymuje się wpisem na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego.
Uwagi do warunków udziału w postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, o których mowa w pkt 2 powyżej:
Zamawiający dopuszcza równoważne uprawnienia, w szczególności wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub wydane obywatelom innych państw w oparciu o stosowne ustawodawstwo, a uznanymi bądź dopuszczonymi do wykonywania w Rzeczpospolitej Polskiej.
PODSTAWY WYKLUCZENIA:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1.1. nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.
1.2. nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 514).
2. Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wykluczenie Wykonawcy następuje zgodnie z art. 111 ustawy Pzp.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga od Wykonawców przedłożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz osób zaleca się sporządzić według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ.
2. Wyżej wymieniony wykaz Wykonawca składa w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga od Wykonawców przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:1.1. Formularz oferty – poprzez zamieszczenie na Platformie wypełnionego i podpisanego załącznika nr 2 do SWZ, sporządzonego wg wzoru udostępnionego przez Zamawiającego. W przypadku złożenia oferty na innym formularzu niż
załącznik nr 2 do SWZ, powinien on zawierać wszystkie wymagane informacje określone w tym załączniku. Formularz oferty nie podlega uzupełnieniu.
1.2. Oświadczenie/Oświadczenia, o którym/-ch mowa w sekcji XVI pkt 2 SWZ oraz w sekcji XVII pkt 2 i pkt 3 SWZ.
1.3. W przypadku Wykonawców powołujących się na zasoby innych podmiotów – Zobowiązanie tych podmiotów z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.
1.4. Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru – w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, o ile wskaże w Formularzu oferty dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych.
1.5. Jeżeli dotyczy – Pełnomocnictwa.
1.6. Jeżeli dotyczy – Wykaz doświadczenia Inspektorów nadzoru inwestorskiego, wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ, w celu
uzyskania punktów, w kryterium oceny ofert, o którym mowa w sekcji XIX pkt 3 SWZ. Wykaz ten nie podlega uzupełnieniu.
2. Informacje dotyczące formy składanych podmiotowych środków powodowych, innych dokumentów lub oświadczeń zostały określone w sekcji XVI pkt 4 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej). W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzieleniezamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, warunek udziału w postępowaniu wskazany w sekcji XIV pkt 2. SWZ, mogą spełniać łącznie.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikało, które prace wykonają poszczególni Wykonawcy, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane Postanowienia Umowy (PPU) w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, określone zostały w załączniku nr 1 do SWZ.2. Zmiany PPU w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, zostały określone w załączniku nr 1 do SWZ.