BZP: Wykonanie pomieszczenia dla przechowywania próbek patomorf. w przyziemiu przy budynku AP dla Zakł. Patomorf. i Cytologii Klinicznej USK we Wrocławiu, ul. Borowska w trybie „zaprojektuj i wybuduj”
Data publikacji
23.06.2025
Lokalizacja (ogłoszeniodawca)
Numer ogłoszenia
2025/BZP 00288765/01
Kategoria i podkategoria ogłoszenia
Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Jana Mikulicza-Radeckiego
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Wykonanie pomieszczenia dla przechowywania próbek patomorf. w przyziemiu przy budynku AP dla Zakł. Patomorf. i Cytologii Klinicznej USK we Wrocławiu, ul. Borowska w trybie „zaprojektuj i wybuduj”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Jana Mikulicza-Radeckiego
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000289012
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Borowska 213
1.4.2.) Miejscowość: Wrocław
1.4.3.) Kod pocztowy: 50-556
1.4.4.) Województwo: dolnośląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: maciej.polanski@usk.wroc.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.usk.wroc.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00288765
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-06-23
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00288729
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
SEKCJA IV INFORMACJE DODATKOWE
6. Zmiana wynagrodzenia może zostać dokonana według następującej procedury, pod warunkiem, że termin realizacji Umowy wyniesie ponad 6 miesięcy od dnia jej zawarcia:
a. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia pisemnego wniosku wraz z dokumentacją wskazującą na wystąpienie zmian cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją Przedmiotu Umowy i uwzględnionych przy kalkulacji oferty.
b. Przedstawiana dokumentacja powinna wyraźnie wskazywać:
i. rodzaj materiałów lub kosztów, których wysokość uległa zmianie w stosunku do przyjętych przez Wykonawcę kalkulacji dotyczących kosztów związanych z realizacją zamówienia,
ii. określenie sposobu oraz wysokości, w jaki zmiana cen materiałów lub kosztów wpływa na koszty związane z realizacją zamówienia, przy czym ten wpływ powinien mieć charakter bezpośredni i faktyczny dla Przedmiotu Umowy,
iii. poziom zmian cen materiałów lub kosztów z ppkt i), wraz z dostarczeniem dowodów potwierdzających ich faktyczną zmianę, przy czym Zamawiający określa, że poziom ich zmiany przekraczający 20% w stosunku do założeń przyjętych w kalkulacji, uprawnia Wykonawcę do żądania zmiany wynagrodzenia,
iv. poziom wzrostu wynagrodzenia umownego poprzez porównanie pierwotnej kalkulacji oferty oraz kalkulacji tejże oferty uwzględniającej poziom zmian cen materiałów lub kosztów z ppkt. i);
v. datę zidentyfikowania wzrostu cen materiałów lub kosztów oraz początkowy termin ustalenia zmiany wynagrodzenia, przy czym Zamawiający określa, że nie może być ona wcześniejsza niż 6 [sześć] miesięcy od dnia zawarcia Umowy.
c. Maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia, jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie zastosowania powyższych postanowień o zasadach wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia, w całym okresie obowiązywania umowy wynosi do 20% ogólnego wynagrodzenia wskazanego w § 13 ust. 1 Umowy.
d. W terminie 14 [czternastu] dni od złożenia wniosku, o którym mowa w pkt a) powyżej wraz z dokumentacją, o której mowa w pkt b) powyżej Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dodatkowego uzasadnienia/ uzupełnienia wniosku o kolejne dokumenty, potwierdzające zajście zmian oraz ich wpływ na koszty związane z realizacją Przedmiotu Umowy.
e. Zamawiający w terminie 30 [trzydziestu] dni od doręczenia mu wniosku, o którym mowa w pkt a) powyżej, a w przypadku dodatkowych wyjaśnień, o których mowa w pkt d) powyżej w terminie 30 [trzydziestu] dni od doręczenia mu przez Wykonawcę ostatniego dokumentu, zajmie pisemne stanowisko w sprawie wniosku o zmianę wynagrodzenia.
f. W sytuacji, gdy jest bezspornym, że wskazane przez Wykonawcę zmiany cen materiałów lub kosztów mają wpływ na koszty realizacji Przedmiotu Umowy, następuje zmiana postanowień Umowy dotyczących wynagrodzenia Wykonawcy w formie przewidzianej Umową. Waloryzacja wynagrodzenia dotyczy ogólnej wartości Umowy oraz cen jednostkowych niezrealizowanej części Umowy.
g. Każda kolejna zmiana wynagrodzenia Wykonawcy, o której mowa w niniejszym ust. 6 może następować przy zastosowaniu powyższej procedury, po upływie każdych kolejnych 6 miesięcy licząc od dnia rozpoczęcia realizacji Umowy.
h. Powyższe zmiany będą wprowadzane w drodze aneksu, na podstawie uzasadnionego oraz udokumentowanego wniosku. Obowiązek wykazania zaistnienia okoliczności, o których mowa powyżej oraz ich wpływ na realizację Umowy należy do wnioskodawcy lub Wykonawcy pod rygorem odmowy dokonania niniejszej zmiany Umowy przez Zamawiającego.
7. Stwierdzenie wystąpienia jednej z przesłanek, o których mowa niniejszym paragrafie nie stanowi bezwzględnego zobowiązania Zamawiającego do zmiany Umowy.
8. Dopuszczalne są zmiany Umowy w zakresie osób i adresów w niej wskazanych.
9. Wszelkie zmiany Umowy wymagają dla swojej ważności formy pisemnej w postaci aneksu do Umowy pod rygorem nieważności.
a. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia pisemnego wniosku wraz z dokumentacją wskazującą na wystąpienie zmian cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją Przedmiotu Umowy i uwzględnionych przy kalkulacji oferty.
b. Przedstawiana dokumentacja powinna wyraźnie wskazywać:
i. rodzaj materiałów lub kosztów, których wysokość uległa zmianie w stosunku do przyjętych przez Wykonawcę kalkulacji dotyczących kosztów związanych z realizacją zamówienia,
ii. określenie sposobu oraz wysokości, w jaki zmiana cen materiałów lub kosztów wpływa na koszty związane z realizacją zamówienia, przy czym ten wpływ powinien mieć charakter bezpośredni i faktyczny dla Przedmiotu Umowy,
iii. poziom zmian cen materiałów lub kosztów z ppkt i), wraz z dostarczeniem dowodów potwierdzających ich faktyczną zmianę, przy czym Zamawiający określa, że poziom ich zmiany przekraczający 20% w stosunku do założeń przyjętych w kalkulacji, uprawnia Wykonawcę do żądania zmiany wynagrodzenia,
iv. poziom wzrostu wynagrodzenia umownego poprzez porównanie pierwotnej kalkulacji oferty oraz kalkulacji tejże oferty uwzględniającej poziom zmian cen materiałów lub kosztów z ppkt. i);
v. datę zidentyfikowania wzrostu cen materiałów lub kosztów oraz początkowy termin ustalenia zmiany wynagrodzenia, przy czym Zamawiający określa, że nie może być ona wcześniejsza niż 6 [sześć] miesięcy od dnia zawarcia Umowy.
c. Maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia, jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie zastosowania powyższych postanowień o zasadach wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia, w całym okresie obowiązywania umowy wynosi do 20% ogólnego wynagrodzenia wskazanego w § 13 ust. 1 Umowy.
d. W terminie 14 [czternastu] dni od złożenia wniosku, o którym mowa w pkt a) powyżej wraz z dokumentacją, o której mowa w pkt b) powyżej Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dodatkowego uzasadnienia/ uzupełnienia wniosku o kolejne dokumenty, potwierdzające zajście zmian oraz ich wpływ na koszty związane z realizacją Przedmiotu Umowy.
e. Zamawiający w terminie 30 [trzydziestu] dni od doręczenia mu wniosku, o którym mowa w pkt a) powyżej, a w przypadku dodatkowych wyjaśnień, o których mowa w pkt d) powyżej w terminie 30 [trzydziestu] dni od doręczenia mu przez Wykonawcę ostatniego dokumentu, zajmie pisemne stanowisko w sprawie wniosku o zmianę wynagrodzenia.
f. W sytuacji, gdy jest bezspornym, że wskazane przez Wykonawcę zmiany cen materiałów lub kosztów mają wpływ na koszty realizacji Przedmiotu Umowy, następuje zmiana postanowień Umowy dotyczących wynagrodzenia Wykonawcy w formie przewidzianej Umową. Waloryzacja wynagrodzenia dotyczy ogólnej wartości Umowy oraz cen jednostkowych niezrealizowanej części Umowy.
g. Każda kolejna zmiana wynagrodzenia Wykonawcy, o której mowa w niniejszym ust. 6 może następować przy zastosowaniu powyższej procedury, po upływie każdych kolejnych 6 miesięcy licząc od dnia rozpoczęcia realizacji Umowy.
h. Powyższe zmiany będą wprowadzane w drodze aneksu, na podstawie uzasadnionego oraz udokumentowanego wniosku. Obowiązek wykazania zaistnienia okoliczności, o których mowa powyżej oraz ich wpływ na realizację Umowy należy do wnioskodawcy lub Wykonawcy pod rygorem odmowy dokonania niniejszej zmiany Umowy przez Zamawiającego.
7. Stwierdzenie wystąpienia jednej z przesłanek, o których mowa niniejszym paragrafie nie stanowi bezwzględnego zobowiązania Zamawiającego do zmiany Umowy.
8. Dopuszczalne są zmiany Umowy w zakresie osób i adresów w niej wskazanych.
9. Wszelkie zmiany Umowy wymagają dla swojej ważności formy pisemnej w postaci aneksu do Umowy pod rygorem nieważności.