BZP: Modernizacja centrum rekreacyjno-sportowego przy SP3 - II postępowanie
27.06.2025
2025/BZP 00298281/01
Szkoła Podstawowa nr 3 im. K. Makuszyńskiego z Oddziałmi Mistrzostwa Sportowego
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja centrum rekreacyjno-sportowego przy SP3 - II postępowanie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szkoła Podstawowa nr 3 im. K. Makuszyńskiego z Oddziałmi Mistrzostwa Sportowego
1.3.) Oddział zamawiającego: Szkoła Podstawowa nr 3
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000238983
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: B. Limanowskiego 7,9
1.5.2.) Miejscowość: Stargard
1.5.3.) Kod pocztowy: 73-110
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@sp3.stargard.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: sp3.stargard.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja centrum rekreacyjno-sportowego przy SP3 - II postępowanie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1a89fbb1-80f0-4914-8bcf-1aa1b82e6cb1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00298281
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00181580/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Modernizacja centrum rekreacyjno-sportowego przy SP3
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/um_stargard/proceedings3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/um_stargard/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: :Wymagania techniczne i organizacyjne
wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji
przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z platformy zakupowej Open Nexus
https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz w instrukcjach zawartych na stronie https://platformazakupowa.pl/strona/45-
instrukcje lub
https://docs.google.com/document/d/1S_1GyJ5TQoDkIwMQKOcKtU31hkOVU3ZEMqrSXyA2g8w/edit#heading=h.6jynaot9cbnq
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/um_stargard/proceedings
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak
4.1.2.) Numer referencyjny: SP3.261.02.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszystkich niezbędnych robót związanych
z modernizacją dwóch placów zabaw przy Szkole Podstawowej nr 3 w Stargardzie, w
granicach i w zakresie określonym przez projekt budowlany i SIWZ, a w tym między
innymi:
przygotowanie i wyrównanie terenu,
wykonanie nawierzchni bezpiecznej, zgodnie z załączonym projektem,
montaż obrzeży zabezpieczających nawierzchnię (np. z betonu, gumy lub drewna),
montaż elementów zabawowych (np. huśtawka podwójna, zjeżdżalnia, zestaw
wspinaczkowy, karuzela itp.),
montaż małej architektury (np. ławki, kosze na śmieci),
zagospodarowanie terenu po zakończeniu prac (np. uzupełnienie trawnika,
uporządkowanie).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45112723-9 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw
37535200-9 - Wyposażenie placów zabaw
45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość okresu gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności
cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego
zamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 500.000,00 złotych.
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –
w tym okresie, wykonał należycie jedną robotę budowlaną o wartości nie mniejszej niż
300 000,00 zł brutto, w ramach której wykonano roboty polegające na zagospodarowaniu
terenu, w tym m.in: wykonaniu nawierzchni mineralnych, dostawie i montażu elementów
małej architektury
LUB
dwie roboty budowlane o łącznej wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto, w ramach
których wykonano roboty polegające na zagospodarowaniu terenu, w tym m.in: wykonaniu
nawierzchni mineralnych, dostawie i montażu elementów małej architektury
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować
wskazanymi poniżej osobami skierowanymi do realizacji niniejszego zamówienia tj.:
a) osobą pełniącą funkcję kierownika budowy, która posiada uprawnienia budowlane
w specjalności inżynieryjnej drogowej lub konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, wydane zgodnie z przepisami art. 12 i art. 12a oraz art. 16 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo
budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r.
w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie lub uprawnienia budowlane równorzędne wydane
na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia
wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji
Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawa Budowlanego oraz
ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych
w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz wpis na listę członków właściwej izby
samorządu zawodowego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym
mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania
wskazanych przez Zamawiającego - zawarte w Załączniku nr 6 do SWZ, sporządzonym
w oparciu o postanowienia § 2 i § 3 ww. rozporządzenia.
2. Oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.
Wzór oświadczenia, stanowi Załącznik nr 7 do SWZ - w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy,
o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego
2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną
ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo
oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub
informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego
do tej samej grupy kapitałowej.
4) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia – chodzi o następujące oświadczenie,
wskazane w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego - Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia
na podstawie art. 7 ust. 1, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 2a do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: braku podstaw wykluczenia
(Załącznik nr 2 do SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którymmowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania
wskazanych przez Zamawiającego - zawarte w Załączniku nr 6 do SWZ, sporządzonym
w oparciu o postanowienia § 2 i § 3 ww. rozporządzenia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wymagane jest wadium w wysokości 5 000 PLN6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany umowy mogą nastąpić w przypadkach wskazanych w art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wnastępujących przypadkach:
1) terminu wykonania robót w przypadku:
a) wystąpienia rozwiązań zamiennych w stosunku do zawartych w dokumentacji projektowej,
b) konieczności przeprowadzenia dodatkowych badań lub ekspertyz warunkujących wykonanie umowy,
c) wystąpienia zdarzeń losowych,
d) wstrzymania budowy przez właściwy organ, z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,
e) wystąpienia siły wyższej, np. pożaru, powodzi, trąby powietrznej, itp.,
f) wystąpienie przedłużania się okresu osiągania parametrów technologicznych, nie zawinionego przez Wykonawcę,
g) wystąpienia niekorzystnych warunków pogodowych, uniemożliwiających:- dochowania wymogów technicznych i technologicznych,- prowadzenia prac,
h) wystąpienia okoliczności, o których mowa w § 3 ust. 3 umowy,
i) wystąpienia udokumentowanych przez Wykonawcę, niezawinionych przez niego opóźnień w dostawie materiałów,
j) wystąpienia kolizji z niezinwentaryzowaną infrastrukturą zakrytą uniemożliwiającą wykonanie robót zasadniczych,
k) wystąpienia robót zamiennych bądź dodatkowych,
l) wystąpienia innych szczególnych okoliczności, za które Wykonawca nie jest odpowiedzialny,
2) sposobu i zakresu wykonania robót w przypadkach:
a) zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części przedmiotu umowy nie leży w interesie
publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a wartość pozostałego do wykonania zakresu
robót jest większa niż 50% wynagrodzenia,
b) wykonania rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych w dokumentacji,
c) ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia,
3) Podwykonawców,
4) wynagrodzenia w zakresie stawek podatku od towarów i usług,
5) sposobu rozliczenia umowy.