BZP: Roboty podczyszczeniowe infrastruktury zapewniającej dostęp do przystani Krynica Morska – Basen III – Nowa Karczma (Piaski) w szacowanej ilości 13 000,00 m3 w roku 2025
30.06.2025
2025/BZP 00298764/01
Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Roboty podczyszczeniowe infrastruktury zapewniającej dostęp do przystani Krynica Morska – Basen III – Nowa Karczma (Piaski) w szacowanej ilości 13 000,00 m3 w roku 2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000145000
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Bernarda Chrzanowskiego 10
1.5.2.) Miejscowość: Gdynia
1.5.3.) Kod pocztowy: 81-338
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam_pub@umgdy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umgdy.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Roboty podczyszczeniowe infrastruktury zapewniającej dostęp do przystani Krynica Morska – Basen III – Nowa Karczma (Piaski) w szacowanej ilości 13 000,00 m3 w roku 2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d26c9802-6a1d-40b3-b7ee-cb68fc58f8cb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00298764
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00143980/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.22 Roboty podczyszczeniowe w przystani Krynica Morska-Basen III- Nowa Karczma (Piaski) w ilości ok 13 000 m3
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umgdy.ezamawiajacy.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu wszelka komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r., poz. 344) za pośrednictwem Platformy zakupowej, znajdującej się pod adresem internetowym: https://umgdy.ezamawiajacy.pl. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, informacje, Strony postępowania przekazują sobie za pośrednictwem Platformy, poprzez kafelek „Wiadomości”, kierujący do modułu korespondencji. Zamawiający nie dopuszcza komunikacji za pośrednictwem poczty elektronicznej.
2. Szczegółowe informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z
wykonawcami, zawarto w Dziale II SWZ "Komunikacja w postępowaniu"; z uwagi na obszerną treść i ograniczoną ilość znaków w formularzu niniejszego ogłoszenia, należy zapoznać się z treścią SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej opisano szczegółowo w Dziale II pkt 3 SWZ. Z uwagi na obszerną treść i jednocześnie ograniczoną ilość znaków w formularzu niniejszego ogłoszenia, należy zapoznać się z treścią SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe informacje dot. RODO zawarto w Dziale I pkt 20 SWZ.
Z uwagi na obszerną treść i ograniczoną ilość znaków w formularzu niniejszego ogłoszenia, należy zapoznać się z treścią SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe informacje dot. RODO zawarto w Dziale I pkt 20 SWZ.
Z uwagi na obszerną treść i ograniczoną ilość znaków w formularzu niniejszego ogłoszenia, należy zapoznać się z treścią SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.371.46.2025.ASz
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje roboty podczyszczeniowe infrastruktury dostępowej do przystani Krynica Morska-Basen III- Nowa Karczma (Piaski). Czerpanie i wywóz urobku - urobek z prowadzonych prac będzie odkładany w odległości nie większej niż 2,0 km. Zasilenie brzegu na wysokości wydmy szarej (część działki nr 182) - tylko urobek piaszczysty w łącznej szacunkowej ilości 13 000,00 m3. Usytuowanie miejsca odkładu przedstawia mapka sytuacyjna, zawarta w załączniku nr 10 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 45244000-9 - Wodne roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Dokonując wyboru najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zastosuje kryterium: „Cena” 100% W ramach tego kryterium Wykonawca może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
Punkty zostaną przyznane na podstawie określonej w Formularzu Ofertowym (załącznik nr 1 do SWZ) całkowitej ceny oferty brutto za realizację przedmiotu zamówienia w zakresie opisanym w dokumentach zamówienia.
Punkty zostaną przyznane według wzoru: C = Cmin ÷ Cb x 100, gdzie:
C – suma punktów uzysknych w kryterium “Cena”
Cmin – cena minimalma tzn. najniższa cena pośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu
Cb – cena oferty badanej, dla której wyliczane są punkty
2. Uzasadnienie przyjęcie w postępowaniu kryterium ceny jako jedynego kryterium oceny ofert lub kryterium o wadze przekraczającej 60% (na podstawie art. 246 ust. 1 i 2):
W projekcie budowlanym i wykonawczym, specyfikacji technicznej i opisie przedmiotu zamówienia określono wszystkie wymagania co do sposobu realizacji i wymagania jakościowe odnoszące się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia. Przedmiot zamówienia jest określony zatem jednoznacznie, co gwarantuje, że każdy z Wykonawców będzie oferował wykonania robót budowlanych w takim samym zakresie i o takim samym rezultacie – to z kolei zapewnia konkurencyjność i porównywalność ofert przy ocenie jedynego kryterium, tj. oferowanej ceny.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu zgodnie z katalogiem warunków określonych w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie:1.1 Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie określa tego warunku.
1.2 Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jeśli wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie określa tego warunku.
1.3 Sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie określa tego warunku.
1.4 Zdolności technicznej lub zawodowej - Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
1) wykonał w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie: 2 (dwie) roboty budowlane, których przedmiotem było wykonanie robót czerpalnych, czerpalno-refulacyjnych lub podczyszczeniowych, o wartości każdej z nich nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych).
2) dysponuje/będzie dysponować oraz skieruje do realizacji zamówienia: 1 (jedną) osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy posiadającą wykształcenie wyższe techniczne budowlane, uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub specjalizacji budowle hydrotechniczne w rozumieniu Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (Dz. U. 2025 poz. 418 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 11 września 2014 r., w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278 z późn. zm.) i co najmniej 4 (cztery) lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy (lub robót) oraz doświadczenie w kierowaniu co najmniej 1 (jedną) robotą polegającą na wykonaniu robót czerpalnych lub czerpalno-refulacyjnych lub podczyszczeniowych o wartości (wynagrodzenie wykonawcy robót budowlanych) nie mniej niż 200 000,00 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych).
3) dysponuje/będzie dysponować: minimum jedną pogłębiarką ssąco-refulacyjną z możliwością poboru urobku z głębokości minimum 5 m, o zanurzeniu nie większym niż 2 m, posiadającą odpowiednie aktualne dokumenty bezpieczeństwa oraz świadectwo klasy niniejszej jednostki pływającej umożliwiającej wykonanie prac na akwenie planowanych robót.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu.
2. Oświadczenie, z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o którym mowa w III.11.2, a które Wykonawcy są zobowiązani złożyć wraz z ofertą, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia na dzień składania ofert tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
3. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, Zamawiający będzie żądał następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) Oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego (załącznik nr 8 do SWZ).
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie, w/w dokument składa każdy Wykonawca (członek konsorcjum). Zamawiający może również żądać od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, zamiast podmiotowych środków dowodowych, oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w III. 4. 1 i 3 SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
2. Oświadczenie, z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o którym mowa w III.11.2, a które Wykonawcy są zobowiązani złożyć wraz z ofertą, stanowi dowód potwierdzający spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
3. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający będzie żądał następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) Wykazu robót budowlanych, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu robót stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
2) Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
3) Wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych, dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Wzór wykazu urządzeń technicznych stanowi załącznik nr 7 do niniejszej SWZ.
Informacje uzupełniające:
1) Przez minimalne doświadczenie zawodowe dla stanowisk, dla których wymagane są uprawnienia budowlane rozumie się pełne lata czynne zawodowo od daty uzyskania uprawnień do daty upływu terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu.
2) Jako zakończone roboty budowlanej należy rozumieć co najmniej wystawienie Świadectwa Przejęcia (dla kontraktów realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC) lub podpisanie protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku robót, dla których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia)
3) Uprawnienia budowlane w rozumieniu Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
4) Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane zdobyte na podstawie przepisów wcześniej obowiązujących oraz zagraniczne kwalifikacje uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacjach zawodowych nabytych w państwach członkowskich w Unii Europejskiej;
5) W przypadku, gdy któraś z osób wskazanych przez Wykonawcę posiada kwalifikacje zawodowe inżyniera budownictwa, uprawniające ją do prowadzenia, zgodnie z prawem działalności w zakresie tego zawodu w państwie członkowskim UE (poza Polską), uznaje się, że osoba ta może wykonywać na terytorium RP tymczasowo i okazjonalnie usługi w zakresie swego zawodu, po dopełnieniu formalności, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.) oraz zgodnie z ustawą o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r., poz. 1117 z późn. zm.).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych.UWAGA: Z UWAGI NA OGRANICZONĄ ILOŚĆ MIEJSCA W NINIEJSZYM OGŁOSZENIU O ZAMÓWIENIU,
ZAMAWIAJĄCY ZAMIESZCZA TUTAJ INFORMACJE O PODSTAWACH WYKLUCZENIA WYKONAWCÓW Z UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, wobec których nie zachodzą przesłanki wykluczenia z udziału w postępowaniu. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, wobec którego zachodzą podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp (przesłanki obligatoryjne).
2. Zamawiający nie przewiduje wobec Wykonawców podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 109 ustawy Pzp (tzw. przesłanki fakultatywne).
3. Na podstawie przepisów odrębnych, z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzą okoliczności wskazane w art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (ogłoszonej w Dzienniku Ustaw pod poz. 835 w dnia 15 kwietnia 2022 r.), zwanej dalej: „ustawą” z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp, wyklucza się:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
UWAGA: Powyższe wykluczenie następować będzie na okres trwania ww. okoliczności. W przypadku wykonawcy lub uczestnika konkursu wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy, zamawiający odrzuca wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielnie zamówienia publicznego lub ofertę takiego wykonawcy lub uczestnika konkursu, nie zaprasza go do złożenia oferty wstępnej, oferty podlegającej negocjacjom, oferty dodatkowej, oferty lub oferty ostatecznej, nie zaprasza go do negocjacji lub dialogu, a także nie prowadzi z takim wykonawcą negocjacji lub dialogu, odrzuca wniosek o dopuszczenie do udziału w konkursie, nie zaprasza do złożenia pracy konkursowej lub nie przeprowadza oceny pracy konkursowej, odpowiednio do trybu stosowanego do udzielenia zamówienia publicznego oraz etapu prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonawca zobowiązany jest do aktualizacji stosownych oświadczeń w przypadku wszelkich zmian w tym zakresie ( w tym także na etapie realizacji zamówienia).
4. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, Zamawiający zbada, czy nie zachodzą podstawy wykluczenia wskazane w III. 4. 1 i 3 SWZ, wobec każdego z tych Wykonawców.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. W odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, Wykonawca, w terminie wyznaczonym na składanie ofert, zobowiązany jest złożyć:1) Formularz Ofertowy (załącznik nr 1 do niniejszej SWZ);
2) Oświadczenie Wykonawcy, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 do niniejszej SWZ).
Uwaga: Oświadczenie składa również:
- każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku potwierdza ono brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
- Podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku potwierdza ono brak podstaw wykluczenia podmiotu orz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Podmiot udostępnia swoje zasoby Wykonawcy.
3) Oświadczenie z art. 117 ustawy Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane/usługi wykonają poszczególni wykonawcy w przypadku, o którym mowa w III.6 SWZ (załącznik nr 3 do SWZ) - jeżeli dotyczy.
4) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, w przypadku, o którym mowa w III.7. SWZ (załącznik nr 4 do SWZ) wraz z oświadczeniem o którym mowa w ppkt 2) - jeżeli dotyczy
5) Pełnomocnictwo – jeśli dotyczy, tj. w przypadku gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych.
- Wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy.
- W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia są oni zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia, należy załączyć do oferty.
6) Dokument rejestrowy z treści którego wynika, jaka osoba jest upoważniona do reprezentowania Wykonawcy i złożenia (podpisania) w jego imieniu oferty wraz z załącznikami.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba której dokument dotyczy, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu rejestrowego, o którym mowa powyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z którego wynika sposób reprezentacji wykonawcy.
7) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – jeśli dotyczy.
W przypadku gdy dokumenty elektroniczne w postępowaniu lub konkursie, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku.
Uwaga: Oferta powinna składać się z dokumentów i oświadczeń wymienionych powyżej w ppkt. od 1) do 7). Zamawiający zaleca, by do oferty nie załączać dokumentów, o których mowa w III.12 SWZ, tj. dokumentów składanych na wezwanie Zamawiającego; przepisy ustawy Pzp wyraźnie wskazują na obowiązek wezwania do złożenia podmiotowych środków dowodowych, wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona. Ustawa Pzp nie przewiduje „samozłożenia” przez wykonawcę podmiotowych środków dowodowych w postępowaniu. W ocenie Krajowej Izby Odwoławczej fakt, iż wykonawca samodzielnie uzupełnił dokumenty nie zwalnia Zamawiającego z obowiązku wezwania do ich złożenia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy, stosownie do treści art. 58 ustawy Pzp, mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. konsorcja, spółki cywilne) pod warunkiem, że Wykonawcy spełnią łącznie następujące warunki: a) ustanowią pełnomocnika do reprezentowania ich w Postępowaniu albo do reprezentowania ich w Postępowaniu i zawarcia Umowy, b) przedłożą wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo udzielone (podpisane) przez każdego z Wykonawców, c) złożą ofertę podpisaną w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (każdego z Wykonawców lub pełnomocnika). Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty. Pełnomocnictwo składa się w oryginale, w formie elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym. W przypadku, gdy zostało sporządzone w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, dokonuje mocodawca lub notariusz.Jeśli upoważnienie/ pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wynika z umowy regulującej współpracę Wykonawców to taka umowa winna być załączona do oferty.
2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem Wykonawców występujących wspólnie.
3. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy Pzp, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (załącznik nr 2 do SWZ).
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek, o którym mowa w III.5.1. 1.4 1) SWZ odnoszący się do doświadczenia Wykonawcy, zostanie uznany za spełniony, gdy przynajmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie wykaże samodzielnie spełnianie tego warunku – nie dopuszcza się sumowania potencjału Wykonawców (nie dopuszcza się sytuacji, w której wykonaniem jednej roboty budowlanej wykaże się jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zaś wykonaniem drugiej – drugi z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek, o którym mowa w III. 5. 1. 1.4 2) SWZ odnoszący się do potencjału osobowego Wykonawcy, zostanie uznany za spełniony, gdy którykolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie wykaże spełnianie tego warunku.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek, o którym mowa w III. 5. 1. 1.4 3) SWZ odnoszący się do zasobu sprzętowego Wykonawcy - zostanie uznany za spełniony, gdy którykolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie wykaże spełnianie tego warunku.
4. W odniesieniu do warunku określonego w III.5.1. 1.4 1) i 2) SWZdotyczącego doświadczenia Wykonawcy, oraz potencjału osobowego, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane bądź usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, muszą dołączyć do oferty oświadczenie z art. 117 ustawy Pzp, z którego wynika, które usługi lub roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy – wzór takiego oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
5. Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego może żądać kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Umowa może ulec zmianie na zasadach określonych w ustawie z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych z późniejszymi zmianami.2. Zamawiający nadto przewiduje możliwość zmiany Umowy w następujących okolicznościach:
1. w zakresie terminu realizacji Umowy:
a) w razie wstrzymania realizacji Umowy wynikającej z siły wyższej, wydania decyzji administracyjnych, wyroków sądowych lub innych władczych rozstrzygnięć uprawnionych organów, przedłużających się postępowań przetargowych, zaistnienia nieprzewidywanych i wyjątkowo niepomyślnych warunków atmosferycznych, pogodowych, konieczności realizacji robót dodatkowych lub zamiennych, przestojów spowodowanych koniecznością usuwania nieumyślnych uszkodzeń lub kolizji istniejących urządzeń podziemnych, nieoznaczonych lub błędnie oznaczonych w dokumentacji projektowej – odpowiednio o liczbę dni wstrzymania realizacji Umowy wynikającej z tych okoliczności,
b) w okolicznościach wskazanych w § 5 ust. 3 Umowy,
c) okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,
d) jeżeli niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy byłoby skutkiem okoliczności, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności,
e) w przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych niezbędnych do wykonania Umowy, przy czym w tym wypadku możliwa jest również zmiana umowy w zakresie wynagrodzenia zgodnie z zasadami określonymi w umowie.
3. Zmiana Umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
4. W żadnym przypadku postanowień niniejszego paragrafu nie należy interpretować jako prawa dowolnej ze stron do roszczenia, którego treścią byłoby żądanie zmiany umowy, lecz jedynie jako możliwość dokonania zmiany umowy.
5. Zmiany umowy w zakresie terminu nastąpią wyłącznie w zakresie, w jakim okoliczności leżące u podstaw zmiany, a opisane w ust. 2 pkt 1 powyżej, pozostają w adekwatnym związku przyczynowo skutkowym z niemożnością dotrzymania terminu końcowego, w szczególności dotyczą robót leżących na ścieżce krytycznej Przedmiotu Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-21 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy dostępnej pod adresem: https://umgdy.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-21 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-19
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części, a tym samym nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Uzasadnienie: Roboty będą wykonywane na czynnej infrastrukturze dostępowej w przystani Krynica Morska-Basen III- Nowa Karczma (Piaski), w związku z czym, realizacja umowy przez większą liczbę wykonawców mogłaby spowodować znaczne trudności koordynacyjne, opóźnienia w pracach i liczne przestoje. Teren wykonania robót jest ograniczony, prace mogą być wykonane tylko wtedy, gdy nie kolidują one z ruchem jednostek poruszających się w granicach torów. Podział przedmiotowego zamówienia na części nie spowodowałby osiągnięcia wyższej jakości wykonania robót i tańszej realizacji lecz przyczyniłby się do braku podmiotu odpowiedzialnego za całościową realizację przedmiotu zamówienia.2. Przedmiotowe zamówienie musi zostać wykonane w ciągu 2 (dwóch) miesięcy, liczonych od dnia 01.09.2025 r.
3. Przy realizacji Umowy Wykonawca lub zgłoszony przez niego Podwykonawca będzie stale zatrudniał na podstawie umowy o pracę w wymiarze czasu pracy adekwatnym do powierzonych zadań, następujące osoby: pracownicy fizyczni, osoby wykonujące administracyjne czynności biurowe oraz operatorzy urządzeń i sprzętu budowlanego. Zamawiający zastrzega, iż całość wynagrodzenia tych osób, musi być im wypłacana w ramach stosunku pracy. Niedopuszczalne jest w szczególności wypłacanie całości lub części wynagrodzenia za wykonanie tych czynności na podstawie stosunku cywilnoprawnego. Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób a także sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określono w § 2 załącznika nr 9 do SWZ – Wzorze Umowy.
4. Od wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, wymagane będzie wniesienie, przed zawarciem umowy, zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie za wykonanie całości przedmiotu zamówienia. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy (patrz: III.18 SWZ).
5. Zamawiający, na podstawie art. 257 ustawy Pzp przewiduje możliwość unieważnienia postępowania w przypadku, jeżeli
środki publiczne na realizację zamówienia w całości lub w części nie zostaną przyznane.
6. Wykonawcom, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej na zasadach przewidzianych w dziale IX ustawy Pzp (art. 505–590) - patrz: I.19 SWZ.