BZP: Termomodernizacja budynku Urzędu Gminy w Dobromierzu
30.06.2025
2025/BZP 00299449/01
GMINA DOBROMIERZ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku Urzędu Gminy w Dobromierzu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA DOBROMIERZ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718343
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. Wolności 24
1.5.2.) Miejscowość: Dobromierz
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-170
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.7.) Numer telefonu: 748586217 wew. 33
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: jburban@dobromierz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.dobromierz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja budynku Urzędu Gminy w Dobromierzu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d84433a2-947f-4dcf-93e1-d1975b6bb7ef
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00299449
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://dobromierz.ezamawiajacy.pl/pn/DOBRO/demand/219053/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://dobromierz.ezamawiajacy.pl/pn/DOBRO/demand/219053/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Pytania do SWZ należy zadawać za pośrednictwem platformy zakupowej zamawiającego przez link: https://dobromierz.ezamawiajacy.pl w sekcji „Korespondencja”. Instrukcja korzystania z systemu jest dostępna pod wyżej wskazanym adresem.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Termomodernizacja budynku Urzędu Gminy w Dobromierzu
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż pompy ciepła oraz doprowadzenie zasilania z rozdzielnicy głównej w budynku, przebudowa instalacji c.o. i c.w.u. oraz wentylacyjnej w budynku Urzędu Gminy w Dobromierzu, wykonanie termomodernizacji budynku oraz wymiana punktów świetlnych na LED.
Termomodernizacja budynku będzie polegała na wykonaniu: modernizacji instalacji centralnego ogrzewania, wymianie istniejących okien drewnianych, ociepleniu strychu pod poddaszem, wymianie istniejących drzwi zewnętrznych, ociepleniu ścian zewnętrznych przy gruncie, ociepleniu ścian zewnętrznych tynkiem ciepłochronnym.
Przeznaczenie podstawowe budynku: budynek administracji publicznej (kategoria XII), w zabudowie wolnostojącej – 3 kondygnacyjny. Budynek jest wpisany do ewidencji zabytków Gminy Dobromierz. Budynek jest zlokalizowany na obszarze wpisanym do rejestru zabytków (decyzja A/2566/1942 z dn. 17.05.1967r.).
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić badania archeologiczne, które będą nadzorowały roboty, w tym: uzyskanie decyzji – pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych, przeprowadzenie badań archeologicznych, złożenie sprawozdania z badań do Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Szczegółowy Opis Przedmiotu zamówienia zawarty w dokumentacji projektowej.
Kolorystyka elewacji oraz forma i kolorystyka nowej stolarki okiennej i drzwiowej ustalona zostanie z Zamawiającym oraz Przedstawicielem Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków Delegatura w Wałbrzychu na etapie realizacji przedmiotu zamówienia.
Zadanie realizowane jest w ramach projektu: „Program Modernizacji Budynków Użyteczności Publicznej w gminie Dobromierz” w związku z umową partnerską na rzecz realizacji projektu dofinansowanego z Programu Fundusze dla Dolnego Śląska 2021-2027, Osi priorytetowej IX, Działania 9.5 Transformacja środowiskowa, Poddziałania 9.5.B Renowacja zwiększająca efektywność energetyczną budynków użyteczności publicznej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45351000-2 - Mechaniczne instalacje inżynieryjne
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Nazwa warunku:Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Opis warunku:
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej jeśli jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500.000,00 zł (pięćset tysięcy złotych);
Nazwa warunku:
Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej
Opis warunku:
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej i zawodowej, jeśli wykaże, że:,
a) wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
- co najmniej dwie roboty budowlane polegające na przebudowie i/lub budowie i/lub remoncie obiektu budowlanego obejmujące montaż pompy ciepła, wykonanie instalacji c.o., wykonanie ocieplenia ścian zewnętrznych tynkiem ciepłochronnym
Jako zrealizowane zamówienia potwierdzające spełnienie warunków zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający rozumie robotę budowlaną zrealizowaną (czyli zakończoną i odebraną protokołem częściowym lub końcowym) polegającą na wykonaniu roboty budowlanej, o której mowa powyżej. W przypadku, gdy ww. zakres robót budowlanych będzie stanowił część robót o szerszym zakresie, Wykonawca zobowiązany jest w „Wykazie wykonanych robót budowlanych” wyodrębnić rodzajowo roboty o których mowa powyżej,
b) Dysponuje następującymi osobami, które będą skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
- Kierownik budowy w specjalności konstrukcyjno budowlanej - osoba posiadająca następujące kwalifikacje:
uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno budowlanej, wydane na podstawie ustawy z dnia z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego jako kierownik budowy, kierownik robót lub inspektor nadzoru przy realizacji robót budowlanych.
- Kierownik robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - osoba posiadająca następujące kwalifikacje:
uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wydane na podstawie ustawy z dnia z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334),
co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego jako kierownik budowy, kierownik robót lub inspektor nadzoru przy realizacji robót sanitarnych
- Kierownik robót branży elektrycznej - osoba posiadająca następujące kwalifikacje:
uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności elektrycznej, wydane na podstawie ustawy z dnia z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego jako kierownik budowy, kierownik robót lub inspektor nadzoru przy realizacji robót elektrycznych.